Form of Work
Książki
(100)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(239)
unavailable
(19)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(71)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(56)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(40)
Wypożyczalnia Trzcianka
(32)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(27)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Informatorium
(2)
Author
Wódz Kazimiera
(6)
Biernat Tomasz
(5)
Kantowicz Ewa
(5)
Faliszek Krystyna
(4)
Malinowski Jan Adam
(4)
Zaorska Marzenna
(4)
Karłyk-Ćwik Anna
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(3)
Olubiński Andrzej
(3)
Żyta Agnieszka
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bębas Sylwester
(2)
Chrostowska Bożena
(2)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Dworak Alina
(2)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(2)
Ilnicka Renata Małgorzata
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kromolicka Barbara
(2)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(2)
Pawlas-Czyż Sabina
(2)
Piątek Krzysztof
(2)
Szczepkowski Jacek
(2)
Szykut Michał
(2)
Walancik Marek
(2)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna Maria
(2)
Wójcik Marta
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żukiewicz Arkadiusz
(2)
Antoszewska Beata
(1)
Apanel Danuta
(1)
Arentewicz Żaneta
(1)
Bandura Agnieszka
(1)
Baranowska Aneta
(1)
Brodnicki Mariusz
(1)
Bulska Joanna
(1)
Cichla Joanna
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Furmańska-Maruszak Agnieszka
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gorloff Elżbieta
(1)
Gościniewicz Magdalena
(1)
Grotowska-Leder Jolanta
(1)
Grysińska Anna
(1)
Guzy-Steinke Halina
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Hroncová Jolana
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Jaraczewska Jadwiga M
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Karwacki Arkadiusz
(1)
Kazubowska Urszula
(1)
Kempińska Urszula
(1)
Kluz Tadeusz
(1)
Kołakowski Andrzej
(1)
Kościńska Elżbieta
(1)
Kruszewski Tomasz
(1)
Krzemiński Maciej
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kustra Czesław
(1)
Kustra Czesław Adam
(1)
Kuziak Katarzyna
(1)
Majewska Jolanta
(1)
Majewski Andrzej
(1)
Mielczarek Andrzej
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Orłowska Małgorzata
(1)
Parakiewicz Anna
(1)
Pietrzak Małgorzata
(1)
Pisarczyk Grażyna
(1)
Przeperski Jarosław
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Rodek Violetta
(1)
Skrzypczak Bohdan
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Trawkowska Dobroniega
(1)
Wawrzkiewicz Anna
(1)
Wendreńska Iwona
(1)
Wilk Teresa
(1)
Wójtewicz Anna
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Zalewski Mirosław
(1)
Zaworska-Nikoniuk Dorota
(1)
Ślązak Ryszard
(1)
Year
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(101)
Language
Polish
(98)
unknown (po)
(2)
Audience Group
Pedagodzy
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Subject
Opieka społeczna
(17)
Rodzina
(13)
Dziecko
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Integracja społeczna
(8)
Młodzież
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Patologia społeczna
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Pedagogika specjalna
(7)
Polityka społeczna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Agresywność
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Ubóstwo
(5)
Więźniowie
(5)
Bezrobocie
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Kształcenie
(4)
Ludzie starzy
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Przemoc
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Alkoholizm
(3)
Asystenci rodzin
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Domy dziecka
(3)
Globalizacja
(3)
Kobieta
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kuratorzy (prawo)
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Młodzież trudna
(3)
Narkomania
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika opiekuńcza
(3)
Rozwód
(3)
Wartość
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bezdomność
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Historia
(2)
Homoseksualizm
(2)
Logopedia
(2)
Małżeństwo
(2)
Mobbing
(2)
Mowa
(2)
Młodociane matki
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pogotowie opiekuńcze
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Przestępczość
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja społeczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Sekty i ruchy religijne
(2)
Sieroctwo społeczne
(2)
Starość
(2)
Stereotyp (psychol., socjol.)
(2)
Uczniowie
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Śmierć
(2)
Márai, Sándor
(1)
Adopcja
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alergia
(1)
Anonimowi alkoholicy
(1)
Antykoncepcja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autorytet
(1)
Babicki, Józef Czesław
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barnes, Julian
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Caritas Polska
(1)
Cave, Nick
(1)
Chorzy nieuleczalnie
(1)
Cyganie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dagerman, Stig
(1)
Subject: work
"...będzie gorzej"
(1)
"Droga"
(1)
"Dziewczyna z łódki"
(1)
"Muzyka pop z Vittuli"
(1)
"Niemiecka jesień"
(1)
"Noc żywych trupów"
(1)
"Odosobnienie"
(1)
"Pierwsza miłość"
(1)
"Poczucie kresu"
(1)
"Przechowalnia"
(1)
"Śmierć Bunnyego Munro"
(1)
Subject: time
2001-
(18)
1989-2000
(16)
1901-2000
(5)
Subject: place
Polska
(6)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chojnice (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Genre/Form
Materiały konferencyjne
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Księgi pamiątkowe
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Gry komputerowe
(1)
Literatura
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Stan badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
101 results Filter
Book
In basket
Jest to kolejna książka Wydawnictwa Edukacyjnego AKAPIT, która ukazała się w cyklu "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Podjęto w niej niezwykle trudne i złożone problemy ludzkiej egzystencji, tym bardziej że odnoszą się one do dzieci i młodzieży doświadczonej ciężką chorobą - swoją lub kogoś z najbliższych im osób. Chorobą nie tylko przewlekłą, ale i oznaczającą nierzadko rychły kres ludzkiego życia. Podkreśla to w opinii wydawniczej prof. zw. dr hab. Zofia Kawczyńska-Butrym pisząc: "Książka podejmuje niezwykle ważne, ale i trudne wątki analiz związanych z chorobą, niepełnosprawnością i śmiercią dziecka. Analizy obejmują głównie, choć nie wyłącznie, relacje dziecko chore i jego rodzina (...). Ukazują też sytuację dziecka i młodzieży przewlekle chorej w systemie oświaty. Jednocześnie, co zasługuje na szczególne podkreślenie, autorzy prac zamieszczonych w recenzowanej publikacji prezentują problemy dziecka chorego, jego różnorodne reakcje, podejmowane strategie radzenia sobie z chorobą własną, świadomością śmierci, a także reakcją na śmierć bliskiej osoby (rodzica lub rodzeństwa)". I jak dalej wskazuje Recenzentka, podjęte w książce kwestie zostały przedstawione "z wielu punktów widzenia i z perspektywy różnych dyscyplin naukowych", co sprawia, że jej odbiorcami powinni być nie tylko pedagodzy, ale i psycholodzy oraz przedstawiciele nauk medycznych (zwłaszcza lekarze szpitalnych oddziałów onkologicznych i pediatrycznych, pielęgniarki i rehabilitanci) oraz socjolodzy. Książka powinna też trafić do rąk rodziców dzieci przewlekle chorych, którym jej lektura przynajmniej częściowo pozwoli odnaleźć się w niezwykle trudnej sytuacji życiowej spowodowanej chorobą ich dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106462 (1 egz.)
Book
In basket
Przesłaniem tej książki - jak czytamy we Wstępie - jest zaprezentowanie pedagogiki w ujęciu, które wyraźnie wskazuje na nierozłączność teorii z praktyką wychowawczą - podążając śladami historii, aż do dnia dzisiejszego. Działalność wychowawcza w ukazanych w książce subdyscyplinach pedagogiki (historia edukacji, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna) zaprezentowana została w ujęciu chronologiczno-historycznym, z jednoczesnym osadzeniem jej w paradygmatycznie uzasadnionych koncepcjach teoretycznych. Samo wychowanie nie jest bowiem oderwane od wypracowanych przed jego zaistnieniem źródeł intelektualnych. W różnych koncepcjach pedagogiki, a szczególnie w różnych jej działach, wyraźnie zarysowują się jednak różnice w proporcjach między praktyką a teorią. W części z nich, co wyraźnie zostało ukazane w tej książce - praktyka zyskuje pozycję dominującą, zawsze jednak pozostaje w silnym związku z uznanymi koncepcjami teoretycznymi. Każda z części tego opracowania porusza odmienne, choć zawsze fundamentalne problemy pedagogiki - edukację, opiekę nad osobami specjalnej troski oraz reedukację sprawców przestępstw. Na zawartość książki składa się kilkanaście tekstów, których autorami są reprezentanci wspomnianych wcześniej dyscyplin pedagogiki pochodzący z kilku uczelni kraju, m.in. z Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Pomorskiej w Słupsku, Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej IGNATIANUM w Krakowie. Pozwoliło to szerzej, a także w sposób bardziej zróżnicowany spojrzeć na zagadnienia wskazane w tytule książki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31956 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98100 (1 egz.)
Book
In basket
Praca zbiorowa pod redakcją Czesława Kustry, Małgorzaty Fopki-Kowalczyk oraz Agnieszki Bandury zatytułowana "Opieka i wsparcie jako zadanie całożyciowe. Studia z pedagogiki opiekuńczej" składa się z dwóch części. Pierwsza pt. "Opieka i wsparcie jako kategoria naukowa" zawiera 7 opracowań autorstwa uznanych reprezentantów pedagogiki opiekuńczej, m.in. Mikołaja Winiarskiego, Grażyny Gajewskiej, Czesława Kustry, Ireneusza Pyrzyka. Na część drugą noszącą tytuł "Opieka i wsparcie w różnych sytuacjach ludzkiego życia" składa się 14 opracowań, których autorami są m.in.: Bożena Matyjas, Katarzyna Kuziak, Małgorzata Fopka-Kowalczyk. Używając słów Autora "Wprowadzenia" - prof. Czesława Kustry - można powiedzieć, że zaprezentowane w książce publikacje pedagogów reprezentujących wiele ośrodków akademickich z całego kraju dobrze wpisują się w studia z zakresu pedagogiki opiekuńczej będącej dyscypliną, "która ciągle się rozwija i poszukuje swojej tożsamości, ale już ma pewną pozycję wśród nauk pedagogicznych. Ponieważ wyrosła z praktyki, jej mocną stroną jest diagnozowanie środowiska opiekuńczo-wychowawczego, a wnioski płynące z badań wzbogacają istniejącą teorię. Nadal pewnym problemem jest brak swoistej metodologii badawczej pedagogiki opieki. W toczącej się dyskusji nad tożsamością pedagogiki opiekuńczej M. Winiarski wskazuje, że niezbędne jest nieco inne spojrzenie na mapę nauk pedagogicznych i zdanie sobie sprawy ze szczególnego miejsca na niej pedagogiki opiekuńczej. Na niewątpliwe walory prezentowanej publikacji wskazuje także w recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Krystyna Marzec-Holka z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, która w swojej opinii m.in. zwraca uwagę na to, że "recenzowana praca stanowi obszerne studium dotyczące opieki i wsparcia jako zadania całożyciowego. Jest to zagadnienie o dużej wadze teoretyczno-poznawczej, jak również praktyczno-społecznej. W Polsce próby i starania instytucjonalnego opanowania i rozwiązania problemów opieki nad dzieckiem, rodziną i jednostkami z dysfunkcjami społecznymi i zdrowotnymi mają długą historię, znaczne dokonania, w miarę bogate doświadczenia i kompetentne diagnozy. Niestety, bywa i tak, że niektóre z tych działań nie przynoszą jednak spodziewanych rezultatów. (.) Tym bardziej więc należy podkreślić znaczenie ocenianej tu publikacji zawierającej analizę problemów "opieki i wsparcia jako zadania całożyciowego" będącego także nieodłącznym elementem społecznej nauki kościoła i mechanizmu odnowy moralnej. (.) Podjęty przez Autorów dyskurs zawiera kategorię powinności-opieki i wsparcia jako zadania całożyciowego wobec osób w normie, osób z odchyleniami od normy fizjologiczno-psychologicznej oraz osób z odchyleniami od normy społecznej. Uważam go za całkowicie uzasadniony i wartościowy merytorycznie. Należy dodać, że jest to dyskurs interdyscyplinarny, w którym poddano analizie wiele konstruktów pojęciowych nauk społecznych, a szczególnie pedagogiki opiekuńczej. Autorzy tekstów zamieszczonych w monografii odwołują się do klasyki pedagogiki i wybitnych reprezentantów pedagogiki opiekuńczej, pedagogiki społecznej, pedagogiki specjalnej, teorii wychowania oraz psychologii". I dalej w przywołanej recenzji czytamy: "Reasumując, rekomenduję niniejszą publikację - pod znakomitą redakcją naukową ks. dra hab. Czesława Kustry, prof. UMK i zespołu Współpracowników - do druku w Wydawnictwie Edukacyjnym "Akapit", gdyż w mojej ocenie, podjęte w pracy merytoryczne analizy teoretyczne i diagnozy stanu opieki i wsparcia znacznie poszerzą pole badań pedagogiki opiekuńczej".
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114137 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40996 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34138 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66013 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej)
Praca zbiorowa składa się z trzech części: Starość w perspektywie transdyscyplinarnej; Osoba starsza w rodzinie i społeczeństwie; Aktywność społeczna osób starszych. Jej ważność naukowo-poznawcza - jak pisze dr hab. Ewa Kantowicz, prof. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie - uwidacznia się szczególnie w rozwinięciu koncepcji pedagogiczno-psychologicznych dotyczących funkcjonowania osób w wieku senioralnym oraz poszerzeniu diagnozy jakości życia ludzi starszych w aspekcie nowych ról w rodzinie, ich sytuacji społecznej, relacji z otoczeniem, czasu wolnego, przemocy, stereotypów. Niewątpliwym walorem epistemologiczno-pragmatycznym monografii są propozycje działań socjalno-wychowawczych na rzecz seniorów oraz wskazanie płaszczyzn ich pełniejszej aktywizacji. Książka jest adresowana przede wszystkim do pracowników socjalnych i animatorów środowiskowych, których działalność koncentruje się na organizowaniu procesu wsparcia, edukacji oraz na aktywizowaniu jednostek i grup w ich środowiskach, a także na podnoszeniu jakości życia seniorów. Praca może stanowić także ważną lekturę uzupełniającą dla studentów pracy socjalnej, pedagogiki oraz innych kierunków studiów społeczno-humanistycznych, skoncentrowanych na edukacji środowiskowej i animacji. Z kolei profesor UMK dr hab. Krzysztof Piątek akcentuje, że w książce możemy znaleźć ilustracje potwierdzające skomplikowany i wielowymiarowy charakter społecznego wymiaru życia osób starszych. Autorzy koncentrują się na pokazaniu perspektywy makro, czyli ukazaniu problemów starości w społeczeństwie polskim, ale obok wskaźników (np. statystycznych) pochodzących z badań ogólnopolskich, wykorzystują wiedzę uzyskaną z badań własnych realizowanych w konkretnych środowiskach i miejscowościach. Interesuje ich funkcjonowanie osób starszych w rodzinie, a prezentują je za pomocą danych pochodzących z badań ogólnopolskich (np. CBOS) i danych uzyskanych w sondażu na terenie miasta (np. Bydgoszczy). Profesor podkreśla, że walorem książki jest to, że większość zamieszczonych w niej tekstów poświęcona została aktywizacji seniorów, i co jest jej szczególnym walorem, pojawiają się w niej bardzo różne sposoby podejścia do aktywizacji, zarówno szukające swojej legitymizacji w badaniach osób starszych, jak również odwołujące się do uznanych ekspertów w tym zakresie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106980 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48727 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46870 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 97032 (1 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 97033 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46871, 45856 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63401 (1 egz.)
Book
In basket
Autor dr Sylwester Bębas to pedagog specjalizujący się w zakresie resocjalizacji i profilaktyki społecznej, który swoje zainteresowania badawcze skupia m.in. na problematyce patologii społecznych, uzależnień, rodziny, resocjalizacji nieletnich, penitencjarystyce, religijności osób niedostosowanych społecznie oraz nauczaniu Jana Pawła II. W książce zwraca uwagę na to, że nowoczesne technologie informacyjne, których symbolem stał się komputer i internet, budzące zainteresowanie wszystkich grup wiekowych, w szczególny sposób stały się atrakcyjne dla dzieci i młodzieży. Nie kwestionując ich edukacyjnego potencjału S. Bębas akcentuje, że w cyfrowym świecie młodzi ludzie napotykają na szereg pułapek i niebezpieczeństw, których niejednokrotnie nie są świadomi. "Zagrożenia te mają wielowymiarowy charakter. Chodzi tu, oprócz dostępu do nieodpowiednich treści, także o możliwości wypaczeń psychiki, chorób psychicznych i różnego rodzaju patologii. Szczególnie niepokojące są uzależnienia, a także w coraz większym stopniu nasilające się specyficzne zachowania związane z realizowaniem różnorodnych form przemocy i agresji zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym, zmiany o charakterze społecznym oraz zagrożenia z zakresu etyki, zanik samodzielnego myślenia i pogłębionej refleksji". Przedstawiono takie zagadnienia jak: patologie seksualne w cyberświecie, prześladowanie przy użyciu technologii komunikacyjnych, obsesyjne zainteresowanie grami komputerowymi, uzależnienie od komputera i Internetu, pedagogiczne aspekty cyberstalkingu oraz przestępczości komputerowej. Nie zabrakło też odniesienia się do kwestii nierówności społecznych w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa w sieci. Treść książki podzielono wg bloków tematycznych, co podkreśla interdyscyplinarny charakter pracy. Przybliża czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, w tym: pedagogiki (szczególnie pedagogiki resocjalizacyjnej i procesów przez tę pedagogikę analizowanych), socjologii dewiacji, psychologii społecznej i prawa, tak w warstwie teoretycznych, jak i empirycznych dociekań". [prof. zw. dr hab. Adam Stankowski z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach]. Książka (...) jest kompetentnym, systematycznie ułożonym kompendium, sumującym stan badań nad określonymi kwestiami i tak napisanym, aby można go było wykorzystać jako podręcznik. Taki podręcznik, który może posłużyć zarówno studentom kierunków nauczycielskich (zwłaszcza przyszłym specjalistom od nauczania początkowego, pedagogom i psychologom szkolnym), jak i już na bieżąco zajmującym się młodzieżą pracownikom najrozmaitszych instytucji wychowawczych". [dr hab. Wojciech Kajtoch z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie]
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106835 (1 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106741 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48603 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64267 (1 egz.)
Book
In basket
Książka Sylwestra Bębasa pt. "Rola religii w procesie resocjalizacji" posiada wymiar teoretyczny oraz praktyczny ukierunkowany przez refleksję o znaczeniu religii we współcześnie realizowanej pracy resocjalizacyjne. Już we "Wprowadzeniu" Autor zwraca uwagę na to, że ".coraz częściej dostrzega się potrzebę działalności resocjalizacyjnej, która opiera swe założenia na duchowości, religijności i praktykach religijnych. Uzasadnione wydaje się odwoływanie w resocjalizacji do właściwie ukształtowanej religijności oraz podjęcie edukacji religijnej w resocjalizacji, która może pomóc w przyjęciu norm zgodnych ze standardami życia społecznego. Działania naprawcze i odnowa życia religijnego mogą stanowić zespół środków korekcyjnych skierowanych do człowieka uwikłanego w życie przestępcze i odbywającego karę pozbawienia wolności, a odniesienie się do religii i przestrzegania praktyk życia religijnego może wzmocnić działania socjalizacyjne i resocjalizacyjne skazanych, posługi religijne mogą stanowić z kolei formę działalności resocjalizacyjnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65747 (1 egz.)
Book
In basket
W pracy ukazana została wielowątkowa problematyka ze styku nauk o edukacji, pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Określając ramy tematyczne książki, jej redaktorzy naukowi przyjęli, że należy w niej ukazać szerszy kontekst socjalny i pedagogiczny współczesnej edukacji akcentując w szczególny sposób jej funkcję włączającą (inkluzyjną), nie pomijając przy tym i tego, że edukacja stanowi obszar życia społecznego, gdzie daje znać o sobie również wykluczenie. W pracy zamieszczono szereg interesujących opracowań, których Autorzy reprezentują kilka środowisk akademickich, a także praktyki społeczno-edukacyjnej, co niewątpliwie podnosi jej walory poznawcze. Książkę otwiera tekst zawierający refleksje wprowadzające czytelnika w tytułową problematykę. Poprzedza on część pierwszą, która rozpoczyna studium autorstwa Andrzeja Olubińskiego ukazujące nauki pedagogiczne jako dyscypliny inkluzyjno-reformatorskie. Autorem kolejnej publikacji jest Jarosław Bochenek, który empirycznej analizie poddał projekt stypendialny "Zdolni na start" stanowiący przykład działania wspierającego uczniów zdolnych. Bardziej teoretyczny charakter ma kolejne studium przygotowane przez Małgorzatę Kowalik-Olubińską, w którym odnosi się do dzieci jako aktywnych uczestników życia społecznego. Tę część zamyka opracowanie zatytułowane "Dialog Motywujący w pracy z uczniem zdolnym", którego Autorką jest Izabela Krasiejko. Autorzy trzech kolejnych opracowań składających się na część drugą ("Zagrożenia ekskluzją społeczną i działania inkluzyjne w środowisku lokalnym") podejmują zagadnienia, które w czytelny sposób konkretyzują ich tytuły: "Szkoła jako środowisko zachowań zdrowotnych młodzieży dużego miasta" (Paweł Sobierajski i Jacek Szczepkowski), "Aktywność pozalekcyjna i pozaszkolna a włączenie społeczne dzieci i młodzieży" (Jan A. Malinowski), "Oratoria we włączeniu trudnej młodzieży do społeczeństwa" (ks. Czesław Kustra). Na ostatnią, trzecią część, składają się teksty ukazujące wybrane socjalne i edukacyjne wymiary działań z obszaru włączenia społecznego. Zamieszczono tu opracowania odnoszące się do możliwości wzmacniania aspiracji edukacyjnych dzieci pochodzących z rodzin objętych pomocą społeczną i pracą socjalną (Józefa Grodecka), edukacji i koordynacji w tworzeniu wolontariatu sąsiedzkiego i parafialnego w społeczności lokalnej (Anna Janowicz), edukowania osób dorosłych i starszych do wolontariatu na rzecz chorych u kresu życia (ks. Piotr Krakowiak), reintegracji społecznej i zawodowej osób długotrwale bezrobotnych (Arkadiusz Żukiewicz). Całość dopełnia studium Ewy Przybylskiej spełniające rolę swoistego zakończenia książki, wywołującego refleksję nad koniecznością uczenia się przez całe życie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107951 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49008 (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest nowatorska pod względem prezentacji nowych obszarów badawczych dla pedagogiki, szczególnie dla pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Materiał empiryczny jest bardzo bogaty i wnosi nową wiedzę w problematykę rozumienia poczucia bezpieczeństwa społecznego młodzieży w lokalnym środowisku. (...) Praca jest zarówno teoretycznym studium problemu bezpieczeństwa społecznego, jak i diagnozą poczucia bezpieczeństwa młodzieży pochodzącej z małych środowisk. Jest ono ukazane w różnorodnych uwarunkowaniach środowiskowych i socjodemograficznych. Publikację warto także wykorzystać w procesie kształcenia akademickiego na kierunkach studiów przygotowujących do podejmowania działań na rzecz aktywizowania społeczności lokalnych oraz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa w środowisku lokalnym. [z recenzji ks. dr hab. prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Czesław Kustra]. W książce ukazano problem poczucia bezpieczeństwa występujący w środowisku małego miasta oraz wsi. Całość posiada cel badawczy oraz praktyczny. Lektura dostarcza czytelnikowi wiele ciekawych propozycji, które na pewno okażą się przydatne w opracowywaniu lokalnych strategii rozwoju społecznego, programów aktywizacyjnych, edukacyjnych i profilaktycznych. Dlatego warto ją rekomendować chociażby władzom samorządowym oraz instytucjom dbającym o bezpieczeństwo w środowiskach lokalnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49006 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej)
Praca zbiorowa "Rodzina w pracy socjalnej - aktualne wyzwania i rozwiązania" pod redakcją Tomasza Biernata, Jana A. Malinowskiego i Katarzyny M. Wasilewskiej-Ostrowskiej składa się z czterech części. Każda z nich poświęcona jest aktualnym pytaniom, na które Autorzy zawartych w książce tekstów udzielają interesujących poznawczo i praktycznie odpowiedzi. I tak w części pierwszej pt. Rodzina w pracy socjalnej - aktualne dylematy aksjologiczne i teoretyczne zamieszczono artykuły, które dotyczą ważnych aspektów pracy socjalnej z rodziną. Część druga książki ukazuje aktualne wyzwania praktyczne i rozwiązania pracy socjalnej z rodziną. Zamieszczone w niej artykuły koncentrują się wokół pytania, jak pracować z rodziną? Tradycyjnym obszarem pracy socjalnej są rodziny zastępcze. Dla każdego dziecka rodzina jest najważniejszym środowiskiem wychowania i socjalizacji, miejscem, gdzie zaspokajane są potrzeby, zarówno materialne, jak i duchowe jej członków. Czasem jednak, z różnych powodów rodzina nie jest w stanie należycie wypełniać swych funkcji. Wówczas pomocne staje się wsparcie rodzinnych form pieczy zastępczej, którym poświęcono część trzecią książki. Ostatnia część książki zatytułowana Konteksty empiryczne pracy socjalnej z rodziną zawiera pięć rozdziałów. Znaczenie podjętej w książce zagadnień podkreślają jej recenzenci, którzy w swoich opiniach m.in. stwierdzają: - "Jak pokazują dobitnie poszczególne teksty recenzowanego zbioru, podejmując temat rodziny w pracy socjalnej, mamy możliwość dotknięcia właściwie wszystkich aspektów pracy socjalnej. (.) Mimo że teksty składające się na pracę zbiorową są dosyć zróżnicowane co do ich 'głębi' teoretycznej, obudowania w najnowszą literaturę przedmiotu, sposobu narracji, itd., wszystkie one spełniają niezbędne kryteria do ich publikacji" [Prof. dr hab. Krzysztof Piątek, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu]; - "Recenzowana książka jest (.) udaną próbą połączenia teorii z rozwiązaniami praktycznymi, których poszukują pracownicy socjalni. Namysł teoretyczny i analizy podejmowanych, czy proponowanych działań w obszarze pracy socjalnej z rodziną, dla rodziny i w rodzinie, znajdujące się w prezentowanej publikacji dostarczają interesującego materiału dla debat akademickich oraz zajęć praktycznych ze studentami kierunku praca socjalna. (.) Zawartość merytoryczna przedstawionej do recenzji książki rodzi refleksję dotyczącą różnorodności podejścia do problematyki rodziny, która w naukach społecznych, a zwłaszcza w pedagogice, ma swoje znaczące miejsce. Wydawać by się mogło, że o rodzinie już wszystko zostało napisane, tymczasem oceniana publikacja wskazuje nowe możliwości odkrywania środowiska rodzinnego i jego wspomagania" [Dr hab. Halina Guzy-Steinke, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65198 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej.)
Prezentowana tutaj praca zbiorowa pod redakcją T. Biernata, K. Kuziak oraz J. A. Malinowskiego pt. "Rodzina w pracy socjalnej - pomoc w sytuacjach trudnych i kryzysowych" stanowi dopełnienie książki zatytułowanej "Rodzina w pracy socjalnej - aktualne wyzwania i rozwiązania" opublikowanej przez Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT" również w serii "Problemy Pracy Socjalnej". Obie publikacje zostały zrealizowane jako monografie tematyczne. Praca zbiorowa zawiera 26 obszernych tekstów autorów reprezentujących kilkanaście ośrodków akademickich. Zostały one ujęte w pięć części rozpatrujących pracę socjalną z rodziną: 1) niewydolną wychowawczo, 2) doświadczającą przemocy i z problemem alkoholowym, 3) opiekującą się osobą niepełnosprawną i chorą, 4) sprawującą opiekę nad osobą starszą, 5) niepełną. Tak szeroki wachlarz podjętych w monografii problemów upoważnił jej redaktorów do podkreślenia, że stanowi on ".panoramę trudnych i kryzysowych sytuacji, w których znajdują się współczesne rodziny. Zrozumienie tych sytuacji jest punktem wyjścia do działań, które mogą ją zmienić na lepszą. Teksty zebrane w niniejszej publikacji prezentują autorskie propozycje rozwiązań w zakresie wsparcia rodziny w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Każda z pięciu części książki odkrywa przed Czytelnikiem nowe perspektywy poznawcze. Odpowiedzi na postawione przez Autorów pytania wydają się nam adekwatne do potrzeb współczesnych rodzin, a przedstawione w każdym tekście rozwiązania mogą stanowić interesującą propozycję dla praktyki pracy socjalnej". Wskazuje na to także w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Krzysztof Piątek zauważając: "Istota recenzowanej książki, bardzo trafnie przedstawiona w tekście ją otwierającym, sprowadza się do ukazania różnorodności pracy socjalnej w zależności od dysfunkcji, w których znajdują się rodziny, którym udzielane jest wsparcie. Dysfunkcje te przedstawiane są za pomocą kategorii sytuacje trudne i kryzysowe, która daje szansę wyeksponowania ujęcia relacyjnego (jednostki i rodziny w stosunku do otoczenia nie tylko społecznego) oraz miejsca i czasu danej sytuacji". Wątek ten pojawia się również w recenzji dr hab. Haliny Guzy-Steinke, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, która stwierdza: "Rodzina to mikroświat, w którym występuje system zależności, obowiązki, którym należy sprostać, wypracowane normy i wartości, indywidualny system nagród i kar. Każda rodzina posiada własną historię często determinującą sposób zachowania jej członków. Historię rodziny tworzą również sytuacje, z którymi jej członkowie muszą się zmierzyć. Zdarzenia, często losowe, stawiają członków rodziny przed zadaniami, które przerastają ich siły, możliwości, wyobrażenia. Sytuacje kryzysowe, które zawsze są trudne, wystawiają na próbę, często przegraną, całą rodzinę. Książka odpowiada, przynajmniej na kilka pytań związanych z problematyką rodziny borykającej się z problemami, z trudnościami, z sytuacjami kryzysowymi".
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113731 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 41004 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66019 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Pracy Socjalnej)
Książka Tomasza Biernata i Jarosława Przeperskiego, jak akcentuje się to we wstępie, "ma na celu wzbudzać refleksję nad poszukiwaniem pozasystemowych rozwiązań w zakresie efektywnego wsparcia rodziny" stając się inspiracją dla wszystkich osób i instytucji troszczących się o rodzinę pojmowaną jako dobro społeczne. Dostrzega to w recenzji wydawniczej ks. dr hab. Piotr Krakowiak, który pisze: "Poprzez krytyczną analizę rzeczywistości książka ukazuje potrzebę i możliwości wsparcia rodziny w środowisku lokalnym. Realistycznie przedstawiona współczesna polska rodzina jest żywym elementem, której rozwój i trwanie zależą od zakorzenienia w społecznej glebie oraz warunków do jej funkcjonowania. (.) Doświadczenie i praktyczna wiedza na temat realiów wspierania rodziny, a także prezentacja projektu sprawiają, że książka jest cennym narzędziem dla badaczy problematyki, studentów dyscyplin pomocowych, ale także przedstawicieli profesji realizujących na co dzień pomoc rodzinom w środowisku lokalnym".
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50025 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41016 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33255 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65201 P 4,3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46944 (1 egz.)
Book
In basket
Książka - co podkreśla Autorka - skierowana jest nie tylko do rodziców, studentów pedagogiki i pedagogów pracujących z dziećmi, ale do wszystkich tych osób, dla których pozytywne samopoczucie dziecka jest ważne. Zawiera ona nie tylko teoretyczne, ale również praktyczne wskazówki, które mogą stać się pomocne w rozwiązywaniu licznych problemów natury pedagogicznej i psychospołecznej, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, wychowawcy oraz nauczyciele. Tworzenie dzieciom zdrowego startu w życie jest najwyższym priorytetem dla każdego społeczeństwa. Nie od dziś bowiem wiadomo, że wczesne inwestowanie w zdrowie przynosi pożądane efekty. Dobre samopoczucie dziecka, a w konsekwencji jego zdrowie łączy się ściśle z jego rozwojem psychospołecznym w środowisku życia. Warto też odwołać się do recenzji wydawniczej, w której prof. dr hab. Grażyna Gunia stwierdza, że "...omawiane przez Autorkę zagadnienia wpisują się w nurt de-medykalizacji problemów zdrowotnych, gdyż zdrowie w drugiej połowie XX wieku stało się przedmiotem badań wielu dyscyplin naukowych, w tym nauk psychologicznych, socjologicznych, pedagogicznych. Powoduje to rozbieżności i niezrozumienie wielopoziomowych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży. Dlatego zasadna jest publikacja w formie teoretycznego i praktycznego podręcznika. (...) Książka ta powinna zostać opublikowana, gdyż zawiera teoretyczne i praktyczne wskazówki dla rodziców, pedagogów oraz studentów kierunków pedagogicznych na temat tworzenia dzieciom zdrowego startu w życie".
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105223, 105219 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47894 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32213 (1 egz.)
Book
In basket
Książka zamyka swoisty tryptyk dedykowany Profesorowi Stanisławowi Kawuli w 70. rocznicę Jego urodzin. Podjęte zostały w nim aktualne kwestie nurtujące tak teorię, jak i praktykę pedagogiki społecznej. Dwie pozostałe książki w tym cyklu, które ukazały się już drukiem to: Szkoły polskiej pedagogiki społecznej wobec nowych wyzwań oraz Pedagogika społeczna wobec problemów współczesnej rodziny. Łączy je wspólny podtytuł: "Polska pedagogika społeczna na początku XXI wieku". Strukturę prezentowanej tu pracy tworzą cztery części. Pierwsza z nich zatytułowana "Młodzież w obliczu wyzwań współczesności" przynosi szerokie spojrzenie na aktywność podejmowaną przez młodzież oraz na uwarunkowania postaw moralnych oraz poglądów młodzieży. Część druga grupuje teksty skupione wokół hasła przewodniego "Szanse i perspektywy pracy z młodzieżą". Kolejna część podejmuje niezwykle istotne kwestie społeczno-pedagogiczne wiążące się z kryzysami i zagrożeniami jakich doświadcza polska młodzież. Ostatnia, czwarta część skupia się na ukazaniu różnorodności działań podejmowanych w pracy opiekuńczo-wychowawczej i socjalnej na rzecz młodzieży oraz z udziałem młodzieży. Wartość tej części pracy jest tym większa, że zamieszczone w niej opracowania dowodzą skuteczności wspomnianych działań, zachęcając do czerpania z zaprezentowanych "dobrych praktyk". Należy odnotować, że książka odznacza się - co podkreśla w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Elżbieta Łuczak - wysokim poziomem naukowym zawartych w niej publikacji, które ukazują, "że współczesna młodzież - wbrew obiegowym opiniom - potrafi angażować się w wiele cennych inicjatyw, że może być twórcza i kreatywna, a przez to bardziej wartościowa. Jestem przekonana - pisze Recenzentka - że lektura tej książki będzie stanowiła poważny wkład w ogólnopolską dyskusję nt. problemów młodzieży oraz że przyczyni się do rozwoju i poszerzenia pól badawczych pedagogiki społecznej".
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106457 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37717 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31918 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 63151 P 5,6 (1 egz.)
Book
In basket
Książka dedykowana prof. S. Kawuli stanowi drugą część swoistego tryptyku podejmującego aktualne kwestie nurtujące tak teorię, jak i praktykę pedagogiki społecznej. Dwie pozostałe książki w tym cyklu, to: "Szkoły polskiej pedagogiki społecznej wobec nowych wyzwań" oraz "Pedagogika społeczna wobec problemów współczesnej młodzieży". Wszystkie trzy łączy wspólny podtytuł: "Polska pedagogika społeczna na początku XXI wieku". Strukturę prezentowanej tu pracy tworzą cztery części. Pierwsza z nich zatytułowana "Perspektywy badań nad rodziną" przybliża m.in. fenomenologiczno-hermeneutyczną koncepcję badań nad rodziną, jak również dotyczy wielowymiarowości macierzyństwa w realiach współczesności. B. Kromolicka podejmuje cenną próbę dookreślenia definicyjnego problematyki zjawiska małoletnich matek. Całości dopełnia artykuł E. Sierankiewicz-Miernik poświęcony zagadnieniom rodzin niepełnych czasowo. W tekście W. Danilewicz pojawia się natomiast nowa kategoria pojęciowa - transnarodowego rodzicielstwa jako alternatywnej formy "organizacji" rodziny. W części II monografii pt.: "Współczesna rodzina w procesie zmiany" przybliżona została problematyka przeobrażeń współczesnej rodziny, ukazująca kierunki przemian w życiu małżeńsko-rodzinnym oraz nowe obszary zadań socjalno-wychowawczych w pracy z rodziną. G. Orzechowska zwraca uwagę na zagadnienia związane z potrzebą wspierania rodziny w odniesieniu do seniorów, zaś M. Ciczkowska-Giedziun - rodzin doświadczających rozwodu. Obraz współczesnej rodziny w polskich serialach telewizyjnych przedstawiony przez K. Szatrawskiego stanowi następny wątek tego rozdziału, który kończy się rodzicielskimi strategiami edukacyjnymi w kontekście uczestnictwa chłopców w treningach piłki nożnej, rozpatrywanymi przez K. Hübscher. Na część III składają się artykuły ukazujące "Rodzinę i dziecko jako podmiot wsparcia społecznego". Autorzy zwracają uwagę na wielość zagrożeń tkwiących w środowisku rodzinnym oraz sugerują różnorodne działania wspierające rodzinę. B. Matyjas podejmuje zagadnienie osamotnienia dziecka w rodzinie dysfunkcjonalnej. A. Rozłucka i G. Szabelska omawiają temat krzywdzenia dzieci w środowisku rodzinnym i społecznej wrażliwości na tę krzywdę, zaś Cz. Lewicki - funkcjonowania dzieci i młodzieży w obliczu przewlekłej choroby. Odrębny blok artykułów dotyczy socjalizacji dziecka w rodzinach: biednej, wielodzietnej, z przemocą i alkoholowej. Ciekawym wątkiem jest także problematyka dziecka ulicy w społeczeństwie ponowoczesnym. Część IV dotyczy "Działań społeczno-pedagogicznych i instytucjonalnych form pomocy dziecku i rodzinie". Dyskusję otwiera artykuł M. Gawęckiej poświęcony nowym podejściom do interwencji socjalnej zorientowanej na rodzinę. Kolejny z nich przybliża funkcjonowanie domów dziecka w Polsce, po reformie systemu opieki. Jednym z sugerowanych tu przez J. Białą rozwiązań w pokonywaniu barier społecznych wychowanków jest wielopodmiotowy model relacji domu dziecka, szkoły i środowiska lokalnego. Inne instytucje pomocy rodzinie, na które zwrócili uwagę Autorzy, to między innymi Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, ale także szkoła w kontekście pomocy dzieciom czeczeńskim. Pozostałe artykuły ukazują różne wymiary funkcjonowania dziecka we współczesnym świecie. Całości zaś dopełnia tekst W. Łuczaka poświęcony prawnym możliwościom wspierania rodziny niewydolnej wychowawczo.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 106461 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31917 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63152 P 5,6 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46481 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37379 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63154 (1 egz.)
Book
In basket
Treści książki zostały ujęte w trzy części. Pierwsza z nich przynosi publikacje podejmujące zagadnienia ogólne łączące się z wychowaniem osób z niepełnosprawnością intelektualną. Część druga koncentruje się na tematyce wychowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku ich bytowania. Wśród analizowanych środowisk jest m.in. środowisko szkolne, rodzinne, internatu. Z kolei trudności wychowawcze w pracy z osobami z lekką niepełnosprawnością intelektualną stanowią przedmiot zainteresowania autorów tekstów zamieszczonych w ostatniej części. Jak zaznacza w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Teresa Żółkowska "książka dotyczy ważnego i, niestety, rzadko analizowanego zagadnienia pedagogiki specjalnej, tj. kwestii wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Niewiele publikacji poświęconych jest tej problematyce. (...) Codzienność praktyki edukacyjnej pokazuje jednak, że jest to problem ważny i wymagający wnikliwej analizy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej. (...) Zamieszczone w książce opracowania przygotowane są w sposób interesujący i świadczący o bardzo dobrej znajomości problematyki. (...) Zgromadzony i opracowany w niej materiał powinien zainteresować zarówno teoretyków, jak i osoby, które bezpośrednio zajmują się edukacją niepełnosprawnych intelektualnie, tj. rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów oraz studentów i słuchaczy pedagogiki specjalnej".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106458 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37955 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again