Form of Work
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(49)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(24)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Author
Karwowski Maciej
(3)
Markowska-Manista Urszula
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Głodkowska Joanna
(2)
Konieczna Agnieszka
(2)
Pasamonik Barbara
(2)
Stadnicki Andrzej
(2)
Barczak Andrzej
(1)
Bielawski Mariusz
(1)
Borzecka Aleksandra
(1)
Byers Richard
(1)
Ciążela Andrzej
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Florek Jacek
(1)
Gajda Aleksandra
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Hintze Beata
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jauer-Niworowska Olga
(1)
Jelonkiewicz Irena
(1)
Jutrzyna Ewelina
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kamionka Michał
(1)
Kanash Tatsiana
(1)
Krajewski Zenon
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwiatkowski Michał
(1)
Liebel Manfred
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Nyczkało Nella G
(1)
Odrowąż-Coates Anna
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pisula Ewa
(1)
Poznański Karol
(1)
Pytka Lesław
(1)
Rose Richard
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Tarkowska Elżbieta
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Wyrwich-Hejduk Ewa
(1)
Ziomek-Michalak Katarzyna
(1)
Year
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(18)
Time Period of Creation
2001-
(9)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(41)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Młodzież
(4)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Kryzys migracyjny w Europie (2015- )
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Prawa dziecka
(2)
Rytmika
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Anoreksja
(1)
Choreografia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorośli
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Filozofia dialogu
(1)
Frączek, Adam
(1)
Fundacja Wspólna Droga
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kostrzewski, Janusz
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kuratela
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Logopedia
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pojęcia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ruch Rozwijający
(1)
Schizofrenia
(1)
Schizofrenicy
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo artystyczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Taniec
(1)
Tożsamość
(1)
Twórczość
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uchodźcy
(1)
Unia Europejska
(1)
Uniwersytet Trzeciego Wieku
(1)
Subject: time
2001-
(10)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(3)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Warszawa
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(4)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Monografia
(2)
Informatory
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
41 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62439 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 101151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64057 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108348 (1 egz.)
Book
In basket
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108640 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48600 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja dotyczy diagnozowania różnych obszarów kompetencji edukacyjnych uczniów podczas sytuacji edukacyjnych w klasach I-III. Nie mamy tu zatem do czynienia z diagnozowaniem rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania, ale określaniem kompetencji dzieci w procesie uczenia się. Autorki nie eksponują diagnozy jako wyodrębnionego z czynności szkolnych, osobnego aktu, ale przedstawiają działania diagnostyczne jako element integralny codziennych zajęć szkolnych. Tak rozumiana diagnoza jest częścią realizacji przyjętego przez nauczyciela programu nauczania. Co bardzo cenne i koncepcyjnie owocne, w zamyśle książki można zidentyfikować bezpośrednie nawiązania do społeczno-kulturowej odmiany konstruktywizmu. I choć nie jest to wyartykułowane wprost, to ujmowanie diagnozowania pedagogicznego w sposób dynamiczny, procesualny, zakotwiczone jest właśnie w tej perspektywie. W podejściu konstruktywistycznym zrywa się z koncentrowaniem uwagi na wyizolowanych z kontekstu dydaktycznego sytuacjach diagnostycznych, a wskazuje skupienie na przebiegu procesu edukacyjnego i jego specyficznych uwarunkowaniach poznawczych, emocjonalnych i społecznych. W tak rozumianej diagnozie istotne staje się rozpoznanie zasobów indywidualnych dziecka oraz określenie strefy jego aktualnego i najbliższego rozwoju. Podejście konstruktywistyczne uwidacznia się też w docenianiu roli uczniowskiego błędu i przesunięciu punktu uwagi diagnosty z analizowania uczniowskiego wytworu na analizę czynności podejmowanych przez dziecko w procesie uczenia się.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108338 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114618 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114376 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62683 (1 egz.)
Book
In basket
Adresatem problematyki stresu i radzenia sobie z nim uczyniła Autorka młodych ludzi, uczniów szkół średnich, co czyni to opracowanie oryginalnym, jako że większość publikacji dotyczących stresu odnosi się do różnych grup osób dojrzałych czynnych bądź biernych zawodowo. Koncentrację Autorki na ocenie relacji między zmiennymi osobowymi i środowiskowymi, a radzeniem sobie ze stresem i zdrowiem młodzieży należy uznać za interesującą poznawczo i wartościową społecznie. Zdrowie, bowiem to niezwykła wartość dla każdego człowieka, a również niekwestionowana wartość społeczna. Zdrowe społeczeństwo to społeczeństwo zdolne do twórczego działania, pomnażające dobra, umacniające swój wizerunek społeczeństwa zasobnego i nastawionego na rozwój. [z recenzji wydawniczej prof. Jana Tylki]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106742 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62684 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62685 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64045 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62682 (1 egz.)
Book
In basket
Praca socjalna, pracownik socjalny, rodzina - to główne pojęcia przewijające się w prezentowanym podręczniku. Gama problemów znajdujących się w obrębie pracy socjalnej wskazuje na istnienie realnych potrzeb i konieczność istnienia zawodu pracownika socjalnego. Jest to szczególny zawód, bo nastawiony na dokonywanie zmian w jednostce i jej środowisku. Jest to zawód, który współcześnie musi być reprezentowany przez wysoce profesjonalną kadrę - posiadającą kompetencje merytoryczne oraz osobiste. Zawód, który stwarza szansę własnym inicjatywom w działaniu, ale też zawód niepozbawiony dylematów etycznych. A rodzina? Pojawia się niemal jako nieodłączny element pracy socjalnej - bezpośrednio i pośrednio. To rodzina przecież stwarza takie, a nie inne warunki swoim członkom, to także ona dostarcza wzorów zachowania, przekazuje wartości, uczy stylu życia i interakcji społecznych. To rodzina stanowi bazę powstawania problemów, ale też posiada zasoby, na których można budować. Przedstawiona publikacja jest zbiorem artykułów dotyczących wybranych zagadnień, w kręgu których obraca się pracownik socjalny. Autorzy omawiają problemy - choroby, niepełnosprawności, starości, przemocy, bezdomności - od strony jednostki, rodziny, pracownika socjalnego, rozwiązań prawnych i instytucjonalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105420 (1 egz.)
Book
In basket
(Raporty z Badań ; 2.)
Inicjatywa wydawnicza Michała Kwiatkowskiego i Anny Odrowąż-Coates - redaktorów przedłożonego do oceny tomu, sprzyja przyspieszeniu obiegu informacji i jej upowszechnieniu, skracając wydatnie upływ czasu dzielący zakończenie badań oraz publikację ich wyników drukiem. Dzięki wysiłkowi autorów, redaktorów i wydawnictwa, rezultaty najnowszych badań zrealizowanych w naukach pedagogicznych mają szansę trafić do rąk zainteresowanych nimi pedagogów i nauczycieli, zarówno w ośrodkach akademickich, jak i na pierwszej, gorącej linii praktyki edukacyjnej - w placówkach oświatowych. Zdaniem recenzenta, redaktorzy książki odkryli i zrozumieli szczególną drogę, po jakiej podążają młodzi naukowcy... z recenzji dr hab., prof. APS Macieja Tanasia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114380 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62679 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37356 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana publikacja stanowi I tom monografii poświęconej wyzwaniom, jakie niesie współczesny kryzys migracyjny. W tomie pierwszym koncentrujemy się na społecznych i kulturowych wyzwaniach kryzysu uchodźczego. (...) Nasza publikacja ma charakter interdyscyplinarny. Autorzy - reprezentanci różnych dyscyplin naukowych i różnych ośrodków akademickich - podjęli dyskusje na temat społeczno-kulturowych uwarunkowań i skutków kryzysu migracyjnego z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Zebrane artykuły dotyczą postaw i zachowań dwóch stron spotkania - przybywających do Polski uchodźców i imigrantów spoza Europy oraz społeczeństwa polskiego podzielonego w kwestii przyjęcia/nieprzyjęcia uchodźców. Opisują polskie i europejskie doświadczenia w zakresie integracji imigrantów i pokoleń postimigracyjnych, prezentują międzynarodowe teorie i praktyki w obszarze pracy socjalnej z uchodźcami oraz proponują analizę przekazów zawartych w religijnych i prawniczych tekstach kulturowych, sugerujących określony sposób traktowania Innego. Ze Wstępu do I tomu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114374 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again