Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(45)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(59)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Karwowski Maciej
(3)
Markowska-Manista Urszula
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Głodkowska Joanna
(2)
Konieczna Agnieszka
(2)
Pasamonik Barbara
(2)
Stadnicki Andrzej
(2)
Barczak Andrzej
(1)
Bera Ryszard
(1)
Bielawski Mariusz
(1)
Borzecka Aleksandra
(1)
Byers Richard
(1)
Ciążela Andrzej
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Duch-Krzystoszek Danuta
(1)
Dłużniewska Agnieszka
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Florek Jacek
(1)
Gajda Aleksandra
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Giryński Andrzej
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Hintze Beata
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jauer-Niworowska Olga
(1)
Jelonkiewicz Irena
(1)
Jutrzyna Ewelina
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Kamionka Michał
(1)
Kanash Tatsiana
(1)
Krajewski Zenon
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kwiatkowski Michał
(1)
Kwiatkowski Michał (pedagog)
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Liebel Manfred
(1)
Michalski Jarosław
(1)
Nyczkało Nella G
(1)
Odrowąż-Coates Anna
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pisula Ewa
(1)
Poznański Karol
(1)
Pytka Lesław
(1)
Rose Richard
(1)
Sokołowska Ewa
(1)
Sydoruk Tadeusz
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Tarkowska Elżbieta
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Wyrwich-Hejduk Ewa
(1)
Ziomek-Michalak Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Młodzież
(5)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Uczniowie
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Kryzys migracyjny w Europie (2015- )
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Prawa dziecka
(2)
Rytmika
(2)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Anoreksja
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autyzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Choreografia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dorośli
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Filozofia dialogu
(1)
Frączek, Adam
(1)
Fundacja Wspólna Droga
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Język dziecka
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kostrzewski, Janusz (1930- )
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kuratela
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Logopedia
(1)
Metodologia
(1)
Migracje
(1)
Mowa
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje międzynarodowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Państwowa Ogólnokształcąca Szkoła Artystyczna (Zakopane)
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Pojęcia
(1)
Pokolenie Y
(1)
Polityka społeczna
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychometria
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(3)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Niemcy
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Monografia
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Opracowanie
(3)
Raport z badań
(2)
Informatory
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
„Autorzy przedłożonego raportu podjęli niezwykle trudne kwestie egzystencjalne, kluczowe dla życia osób w naszym państwie, nie obawiając się najbardziej bolesnych zjawisk, jak korupcja, wykluczanie społeczne, przemoc i agresja, także w cyberprzestrzeni. Nie pozostawiają jednak czytelników z samą diagnozą, z wynikającymi z badań – miejscami porażającymi – wnioskami, ale określają możliwości wychodzenia z sytuacji kryzysowych, akcentując rolę ekologii życia. Najcenniejszy jest stan wiedzy polskiej młodzieży, jej świadomości i poczucia sprawstwa w dziedzinach codziennego życia, które mogą stać się blokadą w ich rozwoju. Przedłożona do oceny rozprawa znacząco wpisuje się w rozumienie codziennego świata życia polskiej młodzieży. Znakomicie odzwierciedla stan samoświadomości istniejących zagrożeń oraz propozycje rozwiązań uczonych, dla których misja uniwersytetu spełnia się właśnie w diagnozowaniu zjawisk ukrytych, skrywanych, jeszcze nierozpoznanych, jeśli wiedza o nich może pomóc pedagogom, psychoterapeutom, nauczycielom, rodzicom, instruktorom, katechetom czy edukatorom w rozumieniu podmiotów socjalizacji, wychowania czy instytucjonalnej edukacji”. Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118097 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64057 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziś coraz wydatniej docenia się szczególne miejsce pedagogiki specjalnej w tworzeniu czy modyfikowaniu powszechnych systemów oświatowych. Pojawiają się sądy, że bardziej należy spożytkować doświadczenia pedagogów specjalnych w tworzeniu edukacji dla wszystkich: uczniów sprawnych, uczniów z niepełnosprawnością, przewlekle chorych, z niedostosowaniem społecznym, czy też uczniów wybitnie zdolnych. To zróżnicowanie podmiotów edukacji skutkuje koniecznością zróżnicowania działań pedagogicznych. Dydaktyka specjalna wprowadza w nabywanie kompetencji niezbędnych w zawodzie pedagoga specjalnego, jest łącznikiem między ogólną wiedzą dydaktyczną o kształceniu a wiedzą metodyczną o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dydaktyce specjalnej systematycznie nadajemy rangę nauki o walorach zarówno teoretycznych, empirycznych, jak i praktycznych. Jest to nauka interdyscyplinarna, która obejmuje wiedzę powiązaną wielozakresowo co najmniej z innymi naukami społecznymi. Ważne dla rozwoju tego zakresu wiedzy pedagogicznej jest rozpoznanie i sformułowanie istotnych wzorców, będących wynikiem uogólnienia aktualnych tendencji w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mam nadzieję, że sformułowane w tej pracy wzorce dydaktyki specjalnej nakreślą dzisiejsze, a może będą inspirować przyszłe działania badawcze w tych zakresach. Sądzę również, że nazwane wzorce pozwolą w jakimś stopniu wskazać na odrębność - tożsamość tego obszaru wiedzy pedagogicznej. Owe wzorce poddane są wstępnej interpretacji w odniesieniu do aktualnych tendencji kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jednocześnie odpowiadają istotnym obszarom tematycznym dydaktyki specjalnej jako przedmiotu kształcenia na kierunku studiów pedagogika specjalna. [Joanna Głodkowska]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja dotyczy diagnozowania różnych obszarów kompetencji edukacyjnych uczniów podczas sytuacji edukacyjnych w klasach I-III. Nie mamy tu zatem do czynienia z diagnozowaniem rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania, ale określaniem kompetencji dzieci w procesie uczenia się. Autorki nie eksponują diagnozy jako wyodrębnionego z czynności szkolnych, osobnego aktu, ale przedstawiają działania diagnostyczne jako element integralny codziennych zajęć szkolnych. Tak rozumiana diagnoza jest częścią realizacji przyjętego przez nauczyciela programu nauczania. Co bardzo cenne i koncepcyjnie owocne, w zamyśle książki można zidentyfikować bezpośrednie nawiązania do społeczno-kulturowej odmiany konstruktywizmu. I choć nie jest to wyartykułowane wprost, to ujmowanie diagnozowania pedagogicznego w sposób dynamiczny, procesualny, zakotwiczone jest właśnie w tej perspektywie. W podejściu konstruktywistycznym zrywa się z koncentrowaniem uwagi na wyizolowanych z kontekstu dydaktycznego sytuacjach diagnostycznych, a wskazuje skupienie na przebiegu procesu edukacyjnego i jego specyficznych uwarunkowaniach poznawczych, emocjonalnych i społecznych. W tak rozumianej diagnozie istotne staje się rozpoznanie zasobów indywidualnych dziecka oraz określenie strefy jego aktualnego i najbliższego rozwoju. Podejście konstruktywistyczne uwidacznia się też w docenianiu roli uczniowskiego błędu i przesunięciu punktu uwagi diagnosty z analizowania uczniowskiego wytworu na analizę czynności podejmowanych przez dziecko w procesie uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Adresatem problematyki stresu i radzenia sobie z nim uczyniła Autorka młodych ludzi, uczniów szkół średnich, co czyni to opracowanie oryginalnym, jako że większość publikacji dotyczących stresu odnosi się do różnych grup osób dojrzałych czynnych bądź biernych zawodowo. Koncentrację Autorki na ocenie relacji między zmiennymi osobowymi i środowiskowymi, a radzeniem sobie ze stresem i zdrowiem młodzieży należy uznać za interesującą poznawczo i wartościową społecznie. Zdrowie, bowiem to niezwykła wartość dla każdego człowieka, a również niekwestionowana wartość społeczna. Zdrowe społeczeństwo to społeczeństwo zdolne do twórczego działania, pomnażające dobra, umacniające swój wizerunek społeczeństwa zasobnego i nastawionego na rozwój. [z recenzji wydawniczej prof. Jana Tylki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62684 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62685 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64045 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca socjalna, pracownik socjalny, rodzina - to główne pojęcia przewijające się w prezentowanym podręczniku. Gama problemów znajdujących się w obrębie pracy socjalnej wskazuje na istnienie realnych potrzeb i konieczność istnienia zawodu pracownika socjalnego. Jest to szczególny zawód, bo nastawiony na dokonywanie zmian w jednostce i jej środowisku. Jest to zawód, który współcześnie musi być reprezentowany przez wysoce profesjonalną kadrę - posiadającą kompetencje merytoryczne oraz osobiste. Zawód, który stwarza szansę własnym inicjatywom w działaniu, ale też zawód niepozbawiony dylematów etycznych. A rodzina? Pojawia się niemal jako nieodłączny element pracy socjalnej - bezpośrednio i pośrednio. To rodzina przecież stwarza takie, a nie inne warunki swoim członkom, to także ona dostarcza wzorów zachowania, przekazuje wartości, uczy stylu życia i interakcji społecznych. To rodzina stanowi bazę powstawania problemów, ale też posiada zasoby, na których można budować. Przedstawiona publikacja jest zbiorem artykułów dotyczących wybranych zagadnień, w kręgu których obraca się pracownik socjalny. Autorzy omawiają problemy - choroby, niepełnosprawności, starości, przemocy, bezdomności - od strony jednostki, rodziny, pracownika socjalnego, rozwiązań prawnych i instytucjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Raporty z Badań ; 2.)
Inicjatywa wydawnicza Michała Kwiatkowskiego i Anny Odrowąż-Coates - redaktorów przedłożonego do oceny tomu, sprzyja przyspieszeniu obiegu informacji i jej upowszechnieniu, skracając wydatnie upływ czasu dzielący zakończenie badań oraz publikację ich wyników drukiem. Dzięki wysiłkowi autorów, redaktorów i wydawnictwa, rezultaty najnowszych badań zrealizowanych w naukach pedagogicznych mają szansę trafić do rąk zainteresowanych nimi pedagogów i nauczycieli, zarówno w ośrodkach akademickich, jak i na pierwszej, gorącej linii praktyki edukacyjnej - w placówkach oświatowych. Zdaniem recenzenta, redaktorzy książki odkryli i zrozumieli szczególną drogę, po jakiej podążają młodzi naukowcy... z recenzji dr hab., prof. APS Macieja Tanasia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z jakim kapitałem pokolenie Y wkracza na rynek pracy, jakie trudy pokonuje, jaką jest siła i towarem nadprodukcji przemysłu konsumenckiego w czasach, gdy pod ułudą stabilizacji życiowej młodych ludzi wkraczających w dorosłe życie kryje sie tymczasowość wyborów, działań, a także kompetencji edukacyjnych? Próbę sformułowania odpowiedzi na tak wielowątkowo postawione pytanie podejmuje Michał Kwiatkowski w książce Pokolenie Y na współczesnym rynku pracy. Psychospołeczne uwarunkowania startu zawodowego. Jest to wyjątkowa rozprawa wykraczająca daleko poza współczesne raporty na temat polskiej młodzieży. Autorowi udało się połączyć psychospołeczną diagnozę pokolenia Milenialsów, zwanych także e-generacją, cybermłodzieżą, z wyzwaniem płynnej nowoczesności i paradoksami polskiej zmiany. Pokazuje on pokolenie Y jako hybrydę tradycji i nowoczesności i paradoksami przywiązania do rodziny, do wartości religijnych i patriotycznych z otwarciem na nowe technologie, czerpaniem z wzorów zachodniej konsumpcji i specyficznej kreatywności. Pokolenie, które jednocześnie - co stanowi paradoks współczesności - nie potrafi zdefiniować siebie i świata, w jakim przyszło mu żyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118088 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62679 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej