Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1463)
IBUK Libra
(61)
Forma i typ
Książki
(1462)
Publikacje naukowe
(69)
E-booki
(61)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Poradniki i przewodniki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poezja
(2)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(3417)
wypożyczone
(253)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(811)
Czytelnia Piła
(74)
Wypożyczalnia Chodzież
(752)
Czytelnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(494)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(438)
Czytelnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(539)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(373)
Czytelnia Wągrowiec
(130)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(16)
Autor
Śliwerski Bogusław
(63)
Łobocki Mieczysław
(35)
Dymara Bronisława
(25)
Skorek Ewa Małgorzata
(20)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(19)
Stasica Jadwiga
(19)
Franczyk Anna
(16)
Krajewska Katarzyna
(16)
Murzyn Andrzej
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Winczura Barbara
(16)
Węglińska Maria
(15)
Nalaskowski Aleksander
(13)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(12)
Gajdzica Zenon
(11)
Kierczak Urszula
(11)
Niewola Dorota
(11)
Bereźnicki Franciszek
(10)
Cytowska Beata
(10)
Fuks Agata
(10)
Gajda Janusz
(10)
Kowalewska Barbara
(10)
Melosik Zbyszko
(10)
Żłobicki Wiktor
(10)
Głażewski Michał
(9)
Plopa Mieczysław
(9)
Przybyliński Sławomir
(9)
Szkudlarek Tomasz
(9)
Wyczesany Janina
(9)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(8)
Jakubowski Witold
(8)
Kaczmarek Bogusława Beata
(8)
Konieczna Ewelina J
(8)
Leppert Roman
(8)
Maciarz Aleksandra
(8)
Bińczycka Jadwiga
(7)
Błeszyński Jacek Jarosław
(7)
Dudzikowa Maria
(7)
Dzionek Elżbieta
(7)
Grzybowski Przemysław Paweł
(7)
Jąder Mariola
(7)
Klinik Anna
(7)
Korzeniowska Wiesława
(7)
Muchacka Bożena
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Schoenebeck Hubertus von
(7)
Skałbania Barbara
(7)
Szołtysek Adolf Ernest
(7)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(7)
Bielski Janusz
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(6)
Krzysztoszek Grażyna
(6)
Moroz Henryk
(6)
Nęcka Edward
(6)
Ogonowska Agnieszka
(6)
Piszczek Małgorzata
(6)
Puślecki Władysław
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Sikorski Wiesław
(6)
Staniek Marzena
(6)
Adamek Irena
(5)
Czelakowska Danuta
(5)
Gunia Grażyna
(5)
Klus-Stańska Dorota
(5)
Kowalski Mirosław
(5)
Krztoń Alicja
(5)
Kulisiewicz Beata
(5)
Kurzępa Jacek
(5)
Maurer Alicja
(5)
Mihilewicz Stanisława
(5)
Miksza Małgorzata
(5)
Olszówka Piotr
(5)
Pawlak Piotr
(5)
Pikuła Norbert
(5)
Skibska Joanna
(5)
Szmidt Krzysztof J
(5)
Wiącek Renata
(5)
Zajączkowski Krzysztof
(5)
Łukasik Joanna Małgorzata
(5)
Baranowicz Krystyna
(4)
Bierońska Elżbieta
(4)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(4)
Bzowska Lucyna
(4)
Cabała Monika
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(4)
Gmosińska Małgorzata
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Kanios Anna
(4)
Krupa Dorota
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Lubina Monika
(4)
Madejski Eligiusz
(4)
Michałowski Stanisław Czesław
(4)
Mikosza Lucyna
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(741)
2000 - 2009
(636)
1990 - 1999
(127)
Okres powstania dzieła
2001-
(129)
1901-2000
(2)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1524)
Język
polski
(1507)
nieznany (po)
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(8)
Logopedzi
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(7)
0-5 lat
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Przedszkola
(6)
6-8 lat
(5)
Dorośli
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Klasa 2
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Licea
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Temat
Dziecko
(194)
Wychowanie
(128)
Pedagogika
(126)
Nauczanie początkowe
(95)
Nauczanie
(91)
Mowa
(81)
Nauczyciele
(79)
Wychowanie przedszkolne
(75)
Dziecko niepełnosprawne
(74)
Szkolnictwo
(72)
Rodzina
(62)
Młodzież
(57)
Niepełnosprawni
(54)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(47)
Kształcenie integracyjne
(47)
Pedagogika specjalna
(47)
Język polski
(46)
Uczniowie
(46)
Logopedia
(44)
Dziecko autystyczne
(41)
Autyzm
(39)
Nauczanie zintegrowane
(39)
Oświata
(39)
Wychowanie w rodzinie
(39)
Gry edukacyjne
(37)
Pedagogika resocjalizacyjna
(36)
Kształcenie
(35)
Niepełnosprawni umysłowo
(33)
Rodzice
(33)
Kobieta
(32)
Niepowodzenia szkolne
(32)
Myślenie twórcze
(31)
Wartość
(31)
Więźniowie
(31)
Uczenie się
(28)
Agresywność
(27)
Przemoc w rodzinie
(27)
Stosunki interpersonalne
(27)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(26)
Socjalizacja
(26)
Twórczość
(25)
Czytanie
(24)
Dysleksja i dysgrafia
(24)
Matematyka
(24)
Muzykoterapia
(24)
Gry i zabawy
(23)
Dziecko zdolne
(22)
Psychoterapia
(22)
Zachowanie
(22)
Zespół ADHD
(22)
Arteterapia
(20)
Edukacja międzykulturowa
(20)
Integracja społeczna
(20)
Ludzie starzy
(20)
Muzyka
(20)
Pedagogika penitencjarna
(20)
Przestępczość
(20)
Wychowanie estetyczne
(20)
Środki masowego przekazu
(20)
Niedostosowanie społeczne
(19)
Osobowość
(19)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(19)
Wychowanie moralne
(19)
Edukacja zdrowotna
(18)
Metodologia
(18)
Pedagogika kultury
(18)
Pisanie
(18)
Alkoholizm
(17)
Dziecko głuche
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(17)
Patologia społeczna
(17)
Sztuka
(17)
Terapia zajęciowa
(17)
Wychowanie fizyczne
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Dziecko z ADHD
(16)
Internet
(16)
Pedagodzy specjalni
(16)
Pedagogika społeczna
(16)
Biblioterapia
(15)
Innowacje
(15)
Komunikacja społeczna
(15)
Metoda Montessori
(15)
Poczucie własnej wartości
(15)
Szkolnictwo specjalne
(15)
Wykluczenie społeczne
(15)
Dziecko niedosłyszące
(14)
Małżeństwo
(14)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(14)
Opieka społeczna
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Współdziałanie
(14)
Wychowanie do wartości
(14)
Adaptacja społeczna
(13)
Antypedagogika
(13)
Komunikacja niewerbalna
(13)
Kultura masowa
(13)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(13)
Więziennictwo
(13)
Wsparcie społeczne
(13)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Brzezina
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Kontynenty (czasop. ; Londyn)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Panny z Wilka
(1)
Psychopatologia i psychoprofilaktyka
(1)
Temat: czas
2001-0
(76)
1989-
(61)
2001-
(52)
1901-
(34)
1801-
(19)
1901-2000
(15)
1989-2000
(9)
1701-
(6)
1945-1989
(6)
1918-
(4)
1501-
(2)
1501-1600
(2)
1601-
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1945-
(2)
1901-1914
(1)
1939-
(1)
2009-2010
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Niemcy
(3)
Podkarpackie, województwo
(3)
Wielka Brytania
(3)
Czechy
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Szwecja
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Anglia
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Norwegia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Stary Kisielin (woj. lubuskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Tanzania
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(33)
Praca zbiorowa
(23)
Monografia
(20)
Opracowanie
(19)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Poradniki dla nauczycieli
(16)
Raport z badań
(14)
Scenariusze zajęć
(13)
Podręczniki
(12)
Poradniki
(12)
Poezja dziecięca polska
(9)
Literatura dziecięca polska
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(8)
Bajki i baśnie
(5)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Literatura dziecięca
(4)
Pamiętniki polskie
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Programy nauczania początkowego
(4)
Publicystyka polska
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(4)
Antologie
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Scenariusze imprez szkolnych
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Szkice literackie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Antologia
(2)
Blogi
(2)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(2)
Fotografia
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Opowiadanie
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja polska
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Szkice literackie polskie
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Adhortacje apostolskie
(1)
Aforyzmy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Film reklamowy
(1)
Gry hazardowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje
(1)
Komiksy
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura
(1)
Literatura fantastyczna polska
(1)
Literatura ludowa
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Multibooki
(1)
Muzyka religijna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pedagogika
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rymowanki
(1)
Rysunek
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(90)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Psychologia
(25)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(5)
Językoznawstwo
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
1524 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Autor podejmuje się ważnego zadania wypełnienia wyraźnie odczuwanego braku materiałów dydaktycznych w ujęciu podręcznikowym, dotyczących profilaktyki i resocjalizacji realizowanej w środowisku wolnościowym, wykraczającej poza tradycyjne instytucje zamknięte. Zapotrzebowanie w tym zakresie występuje w kształceniu studentów specjalności resocjalizacja na szczeblu licencjackim i magisterskim. Brak jest również opracowań teoretycznych i monograficznych na ten temat. O konieczności resocjalizacji w szerokich układach społecznych decyduje rażąca niewydolność dotychczasowej praktyki penitencjarno-resocjalizacyjnej w zakładach poprawczych i karnych wyrażająca się w wysokich wskaźnikach recydywy i pogłębianiu się patologizacji osobowości w toku izolacji penitencjarnej. Niewydolność ta jest od dawna odczuwana przez teoretyków pedagogiki i prawników. Tendencja w zakresie zmiany poglądów na temat resocjalizacji w warunkach wolnościowych uwidacznia się nie tylko w Polsce. […] Przesunięcie oddziaływań resocjalizacyjnych na szeroki kontekst społeczny nie jest możliwe bez zasadniczych zmian w profilu kształcenia specjalistów w zakresie resocjalizacji, stąd inicjatywa wydawnicza Wiesława Ambrozika zasługuje na uznanie. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Bronisława Urbana
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111268 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40281, 41902 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33218 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46559 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66942 P 4,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113593 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33778 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47133 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest przede wszystkim ukazanie złożoności i wielowymiarowości problematyki praw dziecka i praw człowieka, a także faktycznego ich poszanowania w przestrzeni życia edukacyjno-społecznego. Oprócz zaprezentowania obszarów, w których prawa te występują w formie narracji, a nie rzeczywistego poszanowania, istotne jest również ukazanie pozytywnych praktyk implementacji praw dziecka i człowieka w codzienności życia szkolnego i społecznego. Z tego też względu książka adresowana jest w głównej mierze do profesjonalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33750 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja uzyskała rekomendację Polskiego Związku Logopedów: „Autorki […] podkreślają istotę szerokiego spojrzenia na indywidualne podejście terapeutyczne oraz stworzenie z wielu metod terapeutycznych tej jednej indywidualnej dla konkretnego dziecka z problemem mutyzmu wybiórczego".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114011 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51613 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34155 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47597 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W poradniku autorka przedstawia problemy, które mogą być przeoczone, a są ważne dla ogólnego rozwoju dziecka, szczególnie dla rozwoju jego mowy. Wyjaśnia i sygnalizuje, kiedy rodzice powinni szukać pomocy u specjalisty i na jakie objawy należy zwrócić szczególną uwagę. Praca ta oraz zamieszczone w niej tzw. logoporady są nowym ujęciem tematyki wczesnego rozwoju. mgr Grażyna Sklarzyk, logopeda, specjalista neurologopeda Książka ta może się stać logopedycznym vademecum dla osób sprawujących opiekę nad dzieckiem rozwijającym i doskonalącym swoją mowę. Twórczy charakter tego poradnika pokazuje, że osoby dorosłe wnikliwie obserwujące dziecko mogą już w pierwszych latach jego życia podejmować, w formie miłej zabawy, działania sprzyjające prawidłowemu funkcjonowaniu artykulatorów, przeciwdziałające jąkaniu wczesnodziecięcemu, służące wydłużeniu fazy oddechu, sprzyjające ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Autorka uświadamia, jak istotna jest rola słownego i emocjonalnego kontaktu z dzieckiem, które dzięki zabawom logopedycznym może uniknąć wielu rozczarowań i szkolnych niepowodzeń. Zaletą publikacji, oprócz jej praktycznego aspektu, jest komunikatywny język. dr Grażyna Pietruszewska-Kobiela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opinii społecznej i licznych publikacjach funkcjonuje głęboko zakorzeniony stereotyp, że zjawisko przemocy ma charakter jednostronny: sprawcą przemocy jest mężczyzna, natomiast kobieta jawi się jako jej ofiara. Ten stereotyp jest tak głęboko osadzony jest w świadomości społecznej, że nie dostrzega się procesów i zdarzeń społecznych, które coraz dobitniej temu przeczą. Każdy publicznie nagłośniony akt przemocy ze strony kobiety w stosunku do dziecka czy dorosłej ofiary traktuje się ciągle jako odosobniony incydent, a nie utrwalającą się tendencję i wynik postępujących na naszych oczach zmian cywilizacyjnych. Taki coraz bardziej skrzywiony obraz życia społecznego, obejmujący wzajemne relacje między kobietami i mężczyznami w domu i w pracy przynosi poważne konsekwencje dla życia zbiorowego: rozpad rodziny, wzrost rozwodów, spadek liczby satysfakcjonujących związków, szerzenie się kultury singli, zmiany w sferze preferowanych systemów wartosci, narastanie zjawiska maskulinizacji kobiet i zniewieścienia mężczyzn, niepokojące zmiany demograficzne. Kobiety przejmują męskie wzorce zachowania, w tym również te, które polegają na agresywności i stosowaniu przemocy. W polecanej monografii autor przytacza argumenty na poparcie tezy, że współcześnie obie płcie sytuują się zarówno po stronie sprawców, jak i ofiar przemocy. Liczy, że właściwe zrozumienie charakteru przemocy w relacjach damsko-męskich będzie korzystne dla obu stron, w tym zdecydowanie dla kobiet, którym pomoże spojrzeć na przemoc także z innej perspektywy. Autor ma także nadzieję, iż sporządzone opracowanie pobudzi inicjatywy naukowe, służące wypracowaniu strategii i technik zapobiegania i przeciwdziałania opisanym postaciom i formom przemocy stosowanej przez kobiety, w tym domowej. Opracowanie jest adresowane do przedstawicieli nauk społecznych zajmujących się badaniem społecznych ról płci, interakcjami kobiet i mężczyzn oraz szybkim rozwojem tzw. kultury "unisex". Jego odbiorcami staną się również reprezentanci licznych zawodów zajmujących się prawnymi, psychosocjologicznymi i kryminologicznymi aspektami życia rodzin oraz bliskich związków mężczyzn i kobiet. Monografia wypełnia wyraźną lukę poznawczą. Ma charakter innowacyjny i multidyscyplinarny, a jej wnioski oparte są na aktualnych osiągnięciach nauk społecznych. Takie podejście pozwala na wszechstronne ujęcie zachodzących procesów. W sposób obiektywny i rzeczowy ukazuję, że gwałtownie narasta problem przemocy (psychicznej i fizycznej) stosowanej przez kobiety wobec mężczyzn, innych kobiet, dzieci oraz osób w podeszłym wieku. Stwarza też podstawy merytoryczne i metodologiczne do dalszej interdyscyplinarnego rozpoznawania struktury i dynamiki tego bardzo niepokojącego zjawiska społecznego i psychologicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39477 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32600 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45718 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka o problemach osób z upośledzeniem umysłowym w realiach współczesnego świata jest księgą pamięci o naszej Koleżance dr Grażynie Tkaczyk, która nie może już towarzyszyć osobom z upośledzeniem umysłowym w pokonywaniu barier ograniczających ich rozwój. Ma ona zatem szczególny charakter, ale jednocześnie jest po prostu książką, która dostarcza wiedzy na temat aktualnych dokonań w obszarze oligofrenopedagogiki. Kierujemy ją zatem do ogółu Czytelników, którzy zajmują się wsparciem osób z upośledzeniem umysłowym bądź przygotowują się profesjonalnie do podjęcia takiej roli, a więc do pedagogów specjalnych i studentów tego kierunku. Napisana przystępnym językiem, publikacja ta może być także źródłem wiedzy dla szerszych kręgów osób zainteresowanych problemami upośledzenia umysłowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103534 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47369 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37886 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31567 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44341 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48058 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycję wśród książek przedmiotowo-metodycznych służących kandydatom i młodym nauczycielom w najwcześniejszym okresie ich aktywności. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości. Głównym celem książki jest pomoc studentom i nauczycielom w procesie opanowywania niezbędnej wiedzy polonistycznej, m.in. na temat sposobów pracy z tekstami literackimi, wzbogacania słownictwa i związków frazeologicznych, jak również stosowania różnorodnych konstrukcji składniowych w nauczaniu uczniów formułowania dłuższych form wypowiedzi typu: opowiadanie, opis, sprawozdanie, notatka, list itd. Ponadto celem książki jest uświadamianie i przypominanie niezbędnych wiadomości merytorycznych i metodycznych stanowiących podstawę zintegrowanej wiedzy polonistycznej, umożliwiającej właściwy rozwój języka ojczystego dzieci, zgodnie z ich psychofizjologicznymi właściwościami. Celowi temu służą między innymi rozdziały poświęcone ćwiczeniom gramatycznym i ortograficznym, rozwijaniu aktywności twórczej, zabawom dramatycznym i dydaktycznym. Książka ta umożliwia również zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami dydaktycznymi i naukowymi tej dyscypliny pedagogicznej. Istotną jej cechą jest możliwość pogłębiania wiedzy i umiejętności pedagogicznych nauczycieli oraz inspirowanie ich do doskonalenia swego warsztatu zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstyd / Elżbieta Czykwin. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. - 259 s. : il. ; 24 cm.
Temat
Problematyka wstydu w nauce stanowiła przede wszystkim obszar zainteresowania psychologii i teologii. Ujęcie prezentowane w książce jest nawiązaniem i rozwinięciem socjologicznego ujęcia wstydu zaproponowane przez amerykańskiego profesora Thomasa Scheffa. Praca koncentruje uwagę Czytelnika na prezentacji ujęcia teoretycznego w nawiązaniu do tradycji myślenia na temat wstydu w socjologii ale przede wszystkim na aplikacjach założeń teoretycznych proponowanego ujęcia. Książka składa się z pięciu części. W pierwszej z nich zaprezentowany zostaje dotychczasowy dorobek myśli socjologicznej w kontekście wstydu (pionierzy tego ujęcia oraz wkład autorów z kręgu interakcjonizmu symbolicznego oraz teorii kontroli społecznej). Część drugą stanowi krytyczna, przedstawiona w duchu psychoanalitycznym prezentacja proponowanego ujęcia wstydu zapoczątkowaną ustaleniami terminologicznymi. Jedna z kluczowych kwestii społecznych współczesnego świata jest agresja. Wyjaśnienie genezy jej powstawania, mechanizmów przejawiania się oraz narastania zyskuje tu wyjaśnienie i uzasadnienie empiryczne w ujęciu „spirali wstydu-gniewu”, jako oryginalna i przekonywująca próba ukazania związku pomiędzy zakwestionowanym wstydem i agresją. W szczególności badania Lewis nad kłótniami małżeńskimi stanowią tu inspirującą weryfikację dynamicznego procesu narastania agresji. Produktywność podejścia do zagadnień społecznych z perspektywy wstydu zostaje ukazana także w odniesieniu do innych znaczących korelatów, takich jak: obraz siebie czy depresja. Kwestia empirycznej weryfikacji zaproponowanej teorii stanowi poważne wyzwanie badawcze, i ta kwestia zamyka część drugą książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszowane zawody : dziennikarz, fotograf, instruktor jazdy konnej, mataloplastyk, muzyk, naukowiec, pielęgniarka, pilot, sekretarka, sportowiec, sprzedawca, strażak. Adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Napisana w sposób przystępny dla młodego czytelnika, motywuje do rozwijania zainteresowań i predyspozycji. W opisach zawodów znajdują się treści zachęcające dzieci do zadawania pytań dorosłym o drogę do zdobycia wymarzonego zawodu. Dzieci marzą o różnych zawodach. Ktoś chce zostać dziennikarzem, ktoś - fotografem, jeszcze inny - naukowcem czy strażakiem. Przykłady można by mnożyć. Nie zawsze jednak plany są sprecyzowane. Wiele maluchów jeszcze nie wie, co pragnie robić w dorosłym życiu. Podpowiedzią może być omawiana książeczka. Znajdziemy tu wierszowane opisy wybranych zawodów. Książeczka bardzo przyjemna w odbiorze. Napisana z poczuciem humoru i wewnętrznym ciepłem. Dużą zaletą są też pełne uroku rysunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116815 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34838 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakkolwiek filozofia (bo chyba takie określenie jest tu najbardziej na miejscu) Marii Montessori liczy sobie ponad sto lat, zwolennicy jej metody wychowawczej wciąż są przygnębiająco nieliczni, na dodatek rozsiani po wszystkich częściach świata; nic zatem dziwnego, że każda nowa książka montessoriańska urasta do rangi wydarzenia. Tym razem mamy jednak do czynienia z książką niezwykłą. Paul Epstein, wykładowca akademicki i międzynarodowy ekspert, stworzył książkę, w której wskazówki dla młodych pedagogów przeplatają się z wątkami autobiograficznymi, czyniąc refleksje Autora jeszcze cenniejszymi. Analizując kolejne elementy obserwacji C.O.R.E. (Connect - kontakt, Obtain - uzyskanie, Reflect - refleksja, Engage - zaangażowanie) i wracając myślami do swych montessoriańskich początków, Epstein buduje portret pedagoga-przewodnika, dla którego edukacja i wychowywanie nie są pracą, lecz misją duchową i sposobem na życie. Portret ten daleki jest jednak od ideału - Autor doskonale widzi wszelkie niedogodności, związane z obranym zawodem i nie boi się nazwać ich po imieniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108259 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49115 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Proponowana książka wpisuje się w wielowymiarowe i wieloobszarowe sposoby poznania, poznawania, oglądu i opisu starzenia się i starości. Ma ona charakter interdyscyplinarny, a koncentruje się wokół społecznych teorii starzenia się i starości. Przeprowadzono w niej analizę różnych aspektów starzenia się i starości w perspektywie doświadczania jednostkowego oraz zbiorowego na poziomie indywidualnym i demograficznym, z wieloma odniesieniami do zadań oraz działań z pola polityki społecznej i pracy socjalnej. Umieszczając te rozważania i dociekania w paradygmacie aktywnego starzenia się, nie tylko uwypuklamy zalety, możliwości i potencjalności okresu starości, lecz także nie uciekamy od pokazywania opresyjności starzenia się i starości, ograniczeń i niemożności charakterystycznych dla tego okresu w życiu, a wszystko to w kontekście szeroko i wielopłaszczyznowo ujmowanych uwarunkowań jednostkowych, społecznych, rodzinnych, ekonomicznych, gospodarczych, zdrowotnych, często zawierających się w przedmiocie polityki społecznej. W prezentowanej pracy zaproponowano dwa porządki oglądu starzenia się oraz starości i zjawisk z nią współwystępujących. W pierwszym zakres tematyczny podejmowanych rozważań obejmuje możliwości i ograniczenia kształtujące oblicza współczesnej starości i warunki społeczno-kulturowe procesu starzenia się - zarówno w wymiarze jednostkowym, jak i społecznym. W drugim usystematyzowano treści opisujące starzenie się i starość oraz zjawiska i procesy z nią współwystępujące, tak aby podkreślić epistemologiczny walor książki, a jednocześnie jej elementarny, podręcznikowy charakter. W kolejnych rozdziałach opisano kształtowanie się gerontologii jako nauki o starzeniu się i starości, uwarunkowaniach tego procesu i jego przebiegu. Omówiono teorie starzenia się i starości ze wskazaniem na główne strategie adaptacji do tego okresu życia, wreszcie opisano cechy starości stanowiące o jej odmienności od pozostałych etapów życia i dość wysublimowanej specyfice. Dość szczegółowemu oglądowi poddano starość w wymiarze jednostkowym i parametry ją opisujące, takie jak: codzienność seniorów, ich potrzeby z uwzględnieniem ich zmienności i specyfiki, zdrowie, życie rodzinne i przestrzeń fizyczna, wreszcie intymność i prywatność ludzi starszych. Wymiar jednostkowy uzupełniono o społeczny aspekt starzenia się, w którym szczegółowemu opisowi w pierwszej kolejności poddano kapitał jednostkowy osób starszych - ich możliwości i przestrzeń aktywności edukacyjnej, społecznej, kulturalnej, wyznaczające ramy ich rozwoju oraz budowania tożsamości i podmiotowości. W tym aspekcie nie mogły zostać pominięte procesy i zjawiska społeczne zagrażające funkcjonowaniu seniorów, stanowiące blokady w ich uczestnictwie społecznym. Nie brak w książce odniesień do zagadnień egzystencjalnych obecnych w życiu ludzi starszych oraz problemów, z którymi przychodzi zmagać się wielu z nich, takich jak: lęki, cierpienie, żałoba i poczucie braku sensu życia, a także ubóstwo, samotność, uzależnienia oraz przemoc doświadczana w starości. Całość dopełniona została treściami odwołującymi się do aksjologicznej warstwy procesu starzenia się i przeżywania starości. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników, mimo wielu jej epistemologicznych, aksjologicznych, a także prakseologicznych walorów nie daje odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania o naturę starości i różnorodność jej przeżywania. Wierzymy, że rozbudzi w Czytelnikach ciekawość do dalszych pogłębionych teoretyczno-empirycznych poszukiwań i ustaleń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110520 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49827 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32999 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46369 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64982 P 7,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od dawna wiadomo, że zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne człowieka. Już dwa tysiące lat temu Hipokrates zauważył, że jazda konna pobudza funkcje organizmu i łagodzi schorzenia. Kolejne udokumentowane próby wykorzystania zwierząt w leczeniu sięgają XVIII w. Opisał je dyrektor angielskiego szpitala psychiatrycznego - William Tuke. Jako pierwszy wprowadził on na teren szpitala zwierzęta domowe, nad którymi opiekę sprawowali pacjenci. Dzięki tym działaniom podopieczni szpitala psychiatrycznego szybciej uczyli się kontrolować własne emocje. Prowadzone od wielu lat badania naukowe potwierdzają ogromne korzyści płynące z kontaktów człowieka ze zwierzętami. Dowiedziono, że samo przebywanie w towarzystwie zwierząt oddziałuje terapeutycznie na osoby w okresie rekonwalescencji, uspokaja w przypadku stresu, w stanach lękowych, nadpobudliwości, znacznie zmniejsza napięcie psychiczne, a nawet obniża ciśnienie, jednocześnie pobudzając do aktywności w przypadku depresji czy też apatii. Znacząco poprawia się działanie układu odpornościowego, jak również ogólny stan psychiczny. Stałe obcowanie ze zwierzętami pomaga też zapomnieć o samotności. Zwierzęta dają nam tak wiele za tak niewiele - odrobina czułości, pełna miska, a w zamian ogromne przywiązanie, jakie okazują właścicielowi. To wszystko sprawia, że czujemy się potrzebni, kochani, wartościowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104760 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39512 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31900 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Wyrażony w tytule tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Samo pojęcie rezerwatu nawiązuje do tradycji kolonialnej lokującej osoby niepełnosprawne w ograniczonej przestrzeni zarezerwowanej dla Innych lub/i Obcych. Każdy z rezerwatów, o których mowa w poszczególnych rozdziałach, generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Natomiast łączy je możliwa siła oddziaływania, która sprawia, że niektóre z nich są palące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98797, 98798 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom otwierający cykl został podzielony na dwie części. Pierwsza to przyczynki do refleksji nad dobrem najwyższym, czyli summum bonum, które jest celem samym w sobie, zawierającym wszystkie inne rodzaje dobra. Pojęcie to zostało wprowadzone przez Cycerona jako odniesienie do idei boskości w starożytnej filozofii greckiej, później było stosowane w filozofii średniowiecznej i w kantyzmie do opisania wartości autotelicznej, wartości samej w sobie, naczelnej, najważniejszej, zajmującej najwyższe miejsce w hierarchii wartości. Nie sposób oceniać summum bonum pragmatycznie ze względu na skutki, jakie powoduje w działaniu, ponieważ jest wartością już tylko z tego powodu, że istnieje. Część drugą zatytułowano bonum honestum, czyli dobro godziwe. Odpowiadają mu wartości absolutne, będące kwantyfikatorami ostatecznej racji kultury. To dzięki nim człowiek doznaje (przeczuwa obecność) absolutu, uniwersum, sacrum. W niniejszym tomie i w kolejnych publikacjach projektowanego cyklu Czytelnik znajdzie konieczną refleksję nad antytezą dobra i zła, obecną przecież realnie i dotkliwie w ludzkiej egzystencji w ogóle, w każdym jej bycie indywidualnym i zbiorowym, a w wychowaniu dziecka w szczególności. Ta obecność zła obejmuje np. pseudowychowanie - wychowanie nieadekwatne, fikcyjne, wyobcowane, zawładające, sięgając aż po "czarną pedagogikę", nie-wychowanie i różne inne pedagogiczne zło-byty dziecięctwa - dziecko jako świadek zła (małoletni), dziecko jako sprawca zła (nieletni). W wychowaniu ważna jest zarówno ochrona dziecka przed złem, jak i przygotowanie go do nieuchronnego z nim spotkania, do "zarządzania" złem - choćby przez przeżywanie w baśniach oczywistego triumfu dobra.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114368/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41721 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47759 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej