Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(52)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(30)
Artykuły
(21)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(5)
E-booki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(94)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(18)
Wypożyczalnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(19)
Wypożyczalnia Trzcianka
(16)
Wypożyczalnia Złotów
(18)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Pikiel Sylwia
(4)
Winczura Barbara
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Langley Audra
(3)
Piacentini John C
(3)
Roblek Tami
(3)
Cytowska Beata
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barlow David H
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Chrząstowski Szymon
(1)
Cierpiałkowska Lidia
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Delahooke Mona
(1)
Derebecka Natalia
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Filipczuk Adam
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier Donna
(1)
Freeman Jennifer B
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawełek Aneta
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Genderen Hannie van
(1)
Gerstmann Stanisław
(1)
Gibson Lindsay C
(1)
Glynne Andy (1973- )
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Górecka Barbara
(1)
Hercyk Małgorzata
(1)
Ignaciuk Michalina
(1)
Jacob Gitta
(1)
Jundziłł Irena
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Knapińska-Chłodnicka Marta
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kurzępa Jacek
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Ludorowska Agnieszka
(1)
MacKenzie Jackson
(1)
Malak Marika
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Mikler-Chwastek Anna
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Pasternak Jacek
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Perenc Lidia
(1)
Pomianowska Agnieszka
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rogaska Karolina
(1)
Rusaczyk Janusz
(1)
Salvador Maldonado Lola (1989- )
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Seebauer Laura
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Strzelecka-Lemiech Alicja
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(1)
Tryjarska Barbara
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Tulczyńska Anna
(1)
Tutkaj Magdalena
(1)
Usarzewicz Wojciech
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Zawisza Ewa
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Łyskawińska Marta
(1)
Śliwa Ewa
(1)
Świderska Mariola
(1)
Święcicki Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(53)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy
(10)
Rodzice
(5)
Terapeuci
(5)
Pedagodzy szkolni
(4)
Psycholodzy
(4)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Biblioterapeuci
(2)
Biolodzy
(2)
Coachowie
(2)
Dorośli
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Chorzy na nerwice
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Zaburzenia emocjonalne
(39)
Uczucia
(13)
Dziecko
(12)
Zaburzenia zachowania
(10)
Dzieci
(8)
Młodzież
(8)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Zachowanie
(7)
Dojrzałość emocjonalna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Anoreksja
(4)
Nerwica natręctw
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Autyzm
(3)
Bulimia
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Emocje podstawowe
(3)
Mowa
(3)
Nastolatki
(3)
Osobowość
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Postawy rodzicielskie
(3)
Przemoc emocjonalna
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna
(3)
Uczniowie
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Barwy
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Metoda Bobathów
(2)
Metoda Petö
(2)
Metoda Vojty
(2)
Niemowlę
(2)
Odżywianie
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pracoholizm
(2)
Przemoc
(2)
Psychiatria
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzice i dzieci
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(2)
Słuch
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Urazy
(2)
Wady rozwojowe
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wzmocnienie pozytywne (psychologia)
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Zaburzenia uwagi
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Retta
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Aleksytymia
(1)
Alkoholicy
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Badania jakościowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Choroby zawodowe
(1)
Chorzy z uszkodzeniem mózgu
(1)
Cyberseks
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Empatia
(1)
Epileptycy
(1)
Erotyzm
(1)
Hospicja
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(16)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Poradniki
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Powieść graficzna
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(21)
Edukacja i pedagogika
(18)
Medycyna i zdrowie
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Charaktery
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Remedium
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Terapia
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dlaczego niektórzy ludzie potrafią przetłoczyć nas emocjonalnie, sprawiając, że czujemy się jak ofiary? Dlaczego nie potrafimy się przed tym obronić? Dlaczego nigdy nie przedstawiamy swojego punktu widzenia? Dlaczego czujemy się zdezorientowani i bezsilni? Dlatego że stoi za tym sprytny szantaż emocjonalny, któremu ulegamy częściej, niż nam się wydaje. Autorka książki, Susan Forward i Donna Frazier, przedstawiają typowe zachowania szantażystów emocjonalnych, a także stosowane przez nich metody wywierania wpływu i skutki ulegania ich manipulacji. Proponują skuteczne strategie obrony przed uwikłaniem w emocjonalną zależność. Taka zależność to pułapka, w którą łatwo wpaść, ale z której dużo trudniej się uwolnić. Szantażysta doskonale wie, czego chce. Zręcznie manipuluje, aby zawsze postawić na swoim. Akceptuje nas wyłącznie wtedy, gdy na wszystko się zgadzamy, a kiedy nie chcemy ulec – odrzuca, grozi, karze, odwołuje się do poczucia obowiązku i wzbudza poczucie winy. Człowiek ulegający szantażowi zapomina o swoich potrzebach, uczuciach i pragnieniach, czuje się przegrany i sfrustrowany. Zrobi wszystko, by zadowolić bliską mu osobę. Relacja z szantażystą jest toksyczna, trudno się z niej wyzwolić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kształtują nas nasze doświadczenia, zwłaszcza te z dzieciństwa. Czasem niesiemy z sobą przez życie przyjemne wspomnienia, a czasem bagaż przykrych i bolesnych przeżyć, które nas przytłaczają. Wówczas zamiast cieszyć się chwilą obecną, wpadamy w emocjonalne pułapki i nieświadomie sięgamy po utarte strategie działania, które kiedyś nas chroniły, a teraz zamykają w zaklętym kręgu cierpienia i braku satysfakcji z życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115629 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67695 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieciństwo jest wprawdzie okresem uczenia się potrzebnych umiejętności w życiu dorosłym, ale zakres i formy wybierają z troską dorośli. W dużej części przypadków tak jest, ale zarazem część dzieci z bardzo wielu powodów takiego radosnego dzieciństwa nie doświadcza. Przyczyny są różne: choroby przewlekle, deficyty rozwojowe czy niepełnosprawności, ale i takie, które z tym związane są bezpośrednio i pośrednio, a nawet wynikają całkowicie z innych przyczyn. O tym jest ta książka. O emocjach dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju i zachowaniu i o smutnym czasem życiu, negatywnych, traumatycznych doświadczeniach, niezaspokojonych potrzebach, utraconych marzeniach i nadziejach, o braku rozumienia przez bliskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113592 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51241 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41037 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47400 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wywołując w świadomości hasło „dzieciństwo”, budzimy z reguły obrazy pogodne, nawet szczęśliwe. Dzieci nie powinny mieć zmartwień – kłopoty przejmują dorośli. Okres dzieciństwa, w którym w naturalnym procesie uspołeczniania poznaje się wymagania otoczenia, w silnym stopniu kształtuje zręby osobowości podstawowej. Wtedy następuje pierwsze tworzenie się obrazów świata społecznego z jego radościami i smutkami. Powstają wyobrażenia o sobie i swoich możliwościach, a nawet marzenia. Wyobrażenia te są odbiciem doświadczeń dziecięcych, ich intelektualno-emocjonalnych interpretacji zdarzeń, obrazów kulturowych oraz ocen wartościujących, które słyszą i poznają. W romantycznym spojrzeniu na dzieciństwo, jakie ukazują antropolodzy kultury odnoszący je do zakładanych celów i form wychowania, jest ono dojrzewaniem do następnych okresów w życiu (Rogers, 2001, s. 202–214). To, co się w tych latach dzieje, ma budować człowieka szczęśliwego, otwartego na ludzi, chętnego zmianom świata na lepsze, twórczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66014 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49317 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44345 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Towarzystwo Naukowe w Toruniu. Prace Wydziału Filologiczno - Filozoficznego ; T.5 z.2)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00775 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01870 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02813, 02191 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoby wychowywane przez niedojrzałych emocjonalnie, niedostępnych i egoistycznych rodziców często doświadczają utrzymujących się uczuć złości, samotności, zdrady i porzucenia. W dzieciństwie ich potrzeby emocjonalne nie były zaspokajane, a zachowanie rodziców wymuszało wzięcie na siebie odpowiedzialności w stopniu odpowiednim dla dorosłych . Autorka tej przełomowej książki udowadnia, że można sobie poradzić nawet z trudną przeszłością i zacząć się cieszyć życiem. Lindsay Gibson dzieli trudnych rodziców na cztery typy i ujawnia destrukcyjny wpływ, jaki wywierają na psychikę i życie emocjonalne swoich dzieci. Opierając się na licznych przykładach, pokazuje, jak wyleczyć cierpienie wynikające z przeszłych doświadczeń oraz jak odzyskać swoje prawdziwe „ja”. Książka ta uczy, w jaki sposób kontrolować reakcje na zachowania niedojrzałych rodziców i unikać rozczarowań, a także budować nowe, pozytywne relacje. To doskonała pozycja zarówno dla osób chcących poradzić sobie z trudnym dzieciństwem, jak i specjalistów - psychologów i psychoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51563 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42615 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34565 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81344, 81345 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31325, 33235 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28932, 28931 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39576, 39004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Kryteria diagnostyczne z DSM- 5 Desk Reference to zwięzła, wiarygodna publikacja skierowana do specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego. Podręcznik powstał w celu umożliwienia szybkiego skorzystania z Klasyfikacji DSM-5, zawiera on bowiem spis zaburzeń, ich podtypów, uszczegółowień oraz kodów diagnostycznych, instrukcję korzystania z podręcznika oraz zestawy kryteriów diagnostycznych, niezbędnych w diagnostyce zaburzeń psychicznych. W podręczniku zawarto wszystkie kody ICD-9-CM oraz ICD-10-CM, a także uwagi dotyczące kodowania oraz zalecenia na temat właściwego sposobu zapisywania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40277 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66728 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik dla terapeutów prezentujący poznawczo-behawioralną terapię zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8–17 lat. Autorzy, po przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo omawiają kolejne sesje terapeutyczne: ich cele, przebieg i stosowane techniki. Program terapeutyczny składa się z dwunastu sesji i obejmuje terapię ekspozycji i powstrzymania reakcji dziecka oraz prowadzoną równolegle terapię poznawczo-behawioralną całej rodziny. Interwencje są nastawione na aspekty środowiska rodzinnego kluczowe dla uzyskania pozytywnej i trwałej reakcji na leczenie. Głównym elementem programu terapeutycznego są praktyczne ćwiczenia wykonywane podczas sesji i w ramach zadań domowych. Podręcznik zawiera formularze wykorzystywane przez terapeutę oraz przez pacjenta i jego rodziców w trakcie terapii. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik pacjenta, który zawiera informacje teoretyczne na temat zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, a także wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji. Terapia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego dzieci i młodzieży. Podręcznik terapeuty to nieoceniona pomoc dla każdego psychoterapeuty, dla którego wartością jest prowadzenie terapii o skuteczności popartej danymi naukowymi. Jest to kolejny z serii protokołów terapii, które stanowiły podstawę badań nad skutecznością. Mogą, a nawet powinni odnieść się do niego z ufnością zarówno psychoterapeuci początkujący, jak i eksperci. Dla studentów i początkujących terapeutów zawarte w podręczniku informacje praktyczne są doskonałym wprowadzeniem do terapii poznawczo-behawioralnej, jak dotychczas najskuteczniejszej metody leczenia zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego. Dla ekspertów podręcznik może stanowić źródło inspiracji, pozwalając zweryfikować stosowane podejście. Sposób, w jaki opisane są kolejne kroki postępowania, pozwala na wierne odtworzenie metody, co jest podstawą uzyskania pozytywnych efektów terapii, zbliżonych do skuteczności, jaką wykazali autorzy podręcznika i badań na nim opartych oraz na jaką wskazują metaanalizy badań. dr n. med. Agnieszka Popiel psychiatra, psychoterapeuta i superwizor PTTPB, SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książek poświęconych trudnym zachowaniom u dzieci zbyt często opierają się na uniwersalnym podejściu, nie uwzględniając stanu autonomicznego - połączenia między mózgiem a ciałem. Nie biorą też pod uwagę indywidualnych różnic oraz typowych dla danej osoby mocnych i słabych stron. Ponadto większość ludzi analizujących trudne zachowania nie bada ich w kontekście rozwoju społecznego i emocjonalnego dziecka. W rezultacie wiele opracowanych programów postępowania nie przynosi oczekiwanych skutków, ponieważ brakuje tam spójnego uzasadnienia albo myśli przewodniej.Celem niniejszej książki jest ukazanie nowego kontekstu służącego zrozumieniu trudności behawioralnych oraz przedstawienie planu umożliwiającego podejmowanie decyzji uwzględniających zarówno mózg, jak i ciało dziecka. Choć w ciągu ostatnich 30 lat zaobserwowaliśmy gwałtowny postęp w zakresie badań dotyczących mózgu, to jednak zaczynamy dopiero przekładać zdobytą wiedzę na praktyczne zastosowanie. Z doświadczenia autorki tej publikacji wynika, że prace doktora Stephena Porgesa, neuronaukowca, dotyczące teorii poliwagalnej, a zwłaszcza jego koncepcja neuropostrzegania, stanowią najlepszy, nowy sposób spojrzenia na dzieci z trudnościami w zachowaniu oraz ich rodziców, a także ich wspierania.Nota o autorce:Doktor Mona Delahooke to licencjonowana psycholożka kliniczna z ponad 30-letnim doświadczeniem w opiece nad dziećmi i ich rodzinami. Jest starszym członkiem wy­działu Profectum Foundation, organizacji zajmującej się wspieraniem rodzin oraz ich neuroróżnorodnych dzieci, a także nastolatków i dorosłych. Jako trenerka udziela się również w Department of Mental Health w Los Angeles.Cieszy się najwyższym uznaniem wśród specjalistów z dziedziny ochrony zdrowia psychicznego niemowląt i małych dzieci w Kalifornii, gdzie jest mentorką praktyki refleksyjnej. Często wygłasza wykłady, a także prowadzi szkolenia oraz konsultacje dla rodziców, organizacji, szkół i placówek publicznych. W swojej aktywności zawo­dowej skupia się na promowaniu opartych na relacjach i współczuciu interwencji neurorozwojowych, podejmowanych z myślą o dzieciach z różnicami rozwojowymi, behawioralnymi, emocjonalnymi oraz ujawniającymi się w uczeniu.Jest autorką publikacji Social and emotional development in early intervention: A skills guide for working with children.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53625 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu. Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114108 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41224 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66595 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej