Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(42)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Klus-Stańska Dorota
(4)
Nowicka Marzenna
(3)
Lubomirska Krystyna
(2)
Sowińska Halina
(2)
Zahorska Marta
(2)
Białek-Graczyk Marta
(1)
Białek-Graczyk Marta (1978- )
(1)
Giza-Poleszczuk Anna (1955- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Krowicki Stanisław Ludwik
(1)
Ogrodzińska Teresa
(1)
Prucha Jan
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Stanek Janusz
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Łacina-Łanowski Artur
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(10)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Wychowanie przedszkolne
(18)
Nauczanie początkowe
(13)
Dziecko
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo
(3)
Kształcenie
(2)
Matematyka
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Asertywność
(1)
Bezrobocie
(1)
Bogedain, Bernard Józef
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Gawroński, Andrzej
(1)
Geometria
(1)
Gliczner, Erazm
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Instytut Aleksandryjsko-Maryjski Wychowania Panien (Warszawa)
(1)
Język angielski
(1)
Języki
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Markiewicz, Stanisław
(1)
Mowa
(1)
Mundurki szkolne
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Niemcewicz, Julian Ursyn
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Piramowicz, Grzegorz
(1)
Pisanie
(1)
Podmiotowość
(1)
Powstanie listopadowe (1830-1831)
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Przyroda
(1)
Publicystyka polska
(1)
Sobieski, Jakub
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szanse edukacyjne
(1)
Szczepanowski, Stanisław
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wyższa Szkoła Polska (Paryż)
(1)
Zespół ADHD
(1)
Związek Nauczycielstwa Polskiego
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
Gatunek
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Ekspertyzy. Rekomendacje. Raporty z badań / Instytut Spraw Publicznych)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90152, 90153 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58924 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103881 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego raportu „Edukacja małych dzieci – standardy, bariery, szanse” było zebranie i zaprezentowanie wiedzy przydatnej wszystkim, którzy chcieliby kontynuować idee Programu „Dla Dzieci” – działają lub chcą działać na rzecz edukacji małych dzieci w swoim najbliższym otoczeniu. Raport, który powstał we współpracy z Pracownią Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia” jest wynikiem kilkuetapowego procesu gromadzenia wiedzy, na który złożyły się: kwerenda dostępnych analiz i badań naukowych, lokalne seminaria i debaty z udziałem przedstawicieli organizacji pozarządowych i władz samorządowych oraz spotkania z ekspertami i praktykami zajmującymi się edukacją i rozwojem lokalnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 156)
Książka prezentuje badania nad obecnym stanem edukacji wczesnoszkolnej prowadzone w 2009 roku w 107 szkołach z różnych środowisk (dużych i małych miast oraz wsi) kraju. Celem było ukazanie zmian, jakie nastąpiły w edukacji elementarnej po 10 latach wdrażania reformy polskiej oświaty. Autorzy starają się odpowiedzieć na takie pytania, jak: na ile szkoła tworzy dziecku warunki do wielorakiej autentycznej aktywności, w jakim stopniu realizowana jest koncepcja holistycznego postrzegania dziecka jako indywidualnego podmiotu, jakie strategie edukacyjne stosują nauczyciele małego dziecka, jakie są osiągnięcia rozwojowe dzieci kończących obecnie edukację elementarną w zakresie kluczowych kompetencji?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106871 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48882 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94983 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94984 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tym poradniku dzielimy się doświadczeniami związanymi z zakładaniem 355 Ośrodków Przedszkolnych. Doświadczenia te zdobyliśmy głównie podczas realizacji programów „Gdy nie ma przedszkola” i „Ośrodki Przedszkolne – szansa na dobry start”. W latach 2004-2008 w 77 gminach wspieraliśmy władze lokalne w założeniu 355 Ośrodków Przedszkolnych. Towarzyszyliśmy rodzicom i władzom lokalnym we wdrażaniu programów, wspólnie pokonywaliśmy trudności i cieszyliśmy się z sukcesów. Opisując nasze doświadczenia chcemy pomóc w realizacji podobnych przedsięwzięć na Waszym terenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116175 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101637 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doświadczenia gromadzone przez dziecko podczas różnorodnych interakcji z otoczeniem mogą przyczyniać się do intensywnego rozwoju, mogą mieć mierne skutki rozwojowe lub spowalniać, wygaszać czy zaburzać rozwój jednostki. Również oddziaływania szkoły, w zależności od ich przebiegu i jakości, wspierają potencjał dziecka lub – przeciwnie – blokują go, ignorują, a może się nawet zdarzyć, że wyniszczają. Niniejsza książka, będąca efektem pracy kilku nastu Autorów zajmujących się badawczo pierwszymi lata mi instytucjonalnej edukacji najmłodszych, od słania te mechanizmy i cechy polskiej szkoły, które okazują się czynnikami hamującymi rozwój dzieci, ciekawość poznawczą i motywację do uczenia się. Rozpoznanie tych czynników jest podstawowym warunkiem zainicjowania sensownej zmiany edukacyjnej. [...] Tom składa się z szesnastu tekstów należących do trzech obszarów tematycznych: (1) zagadnienia związane z polityką oświatową i działaniem rynku w obszarze wczesnej edukacji, (2) problematyka konstruowania tożsamości młodszych uczniów, (3) tworząca się w ich umysłach wiedza. Celem pracy Autorów jest refleksyjno-krytyczna rekonstrukcja założeń i skutków edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie oświatowym od etapu przygotowania dziecka do szkoły w placówkach przed szkolnych po przez przejście do systemu szkolnego i przez cały okres kształcenia w klasach początkowych w postaci tak zwanej integracji treści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52873 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63020 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna)
Przeprowadzone na całym świecie badania pokazują, w jak dużym stopniu szkolne sukcesy dziecka zależą od profesjonalizmu i kompetencji nauczyciela edukacji początkowej. Dlatego w publikacjach z tej serii proponujemy nowatorskie metody edukacyjne, rzetelną wiedzę o rozwoju dziecka, praktyczne sposoby rozwiązywania problemów w codziennej pracy z dzieckiem. Praca ma charakter krytyczny i jest szczegółową analizą podstawowych obszarów kształcenia na poziomie początkowym. Stanowi bezpośrednie odniesienie do praktyki szkolnej, zawierające liczne zaczerpnięte z niej przykłady. Sprzyja to poszerzeniu zrozumienia wykładanych w książce kwestii. Równoległe nawiązania do teorii psychologicznych, nieustannie odnoszone do przebiegu lekcji, zapewniają dobre osadzenie myślenia nauczycieli w argumentacji znacznie głębszej niż proste sugestie metodyczne. Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Obnaża jałowość i pozorność administracyjnych poczynań, obala mity dokonanej zmiany w nauczaniu. Jednocześnie nie pozostawia nauczycieli bezradnych. Autorki przedstawiają własne propozycje nauczania polonistycznego i matematycznego, a także własną koncepcję integracji. Celem książki jest zmiana obowiązującego od lat paradygmatu transmisyjnego nauczania, modyfikacja świadomości nauczycieli oraz przywrócenie im godności zawodowej. W miejsce nawoływań, haseł i deklaracji proponuje rzetelny namysł nad edukacyjną rzeczywistością klasy szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38651 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 156.)
Współczesna szkoła stoi przed niezmiernie trudnym zadaniem, jakiego w swej historii jeszcze nie doświadczała. Musi bowiem odpowiedzieć na pytanie, jak przygotować młodego człowieka do funkcjonowania w sytuacji permanentnie dokonujących się zmian w otaczającej rzeczywistości. Zmiany dokonują się w zawrotnym tempie i są nieprzewidywalne, bowiem wynikają ze ścierania się różnego typu tendencji, procesów i zjawisk, które mimo że pozostają często w sprzeczności ze sobą, to jednak są jednocześnie warunkiem zachowania równowagi w rozwoju jednostek, a także całych społeczeństw. Zachodzące tak dynamicznie procesy społeczne w relacjach jednostka - społeczność mają oczywiście wpływ zarówno na porządek i ład społeczny, jak i na osobiste życie jednostek. Żyjemy w kulturze indywidualizacji, w której prawo jednostki uzyskane w społecznej przestrzeni życia do bycia sobą, do budowania własnej niezależnej tożsamości, obecnie w erze ponowoczesności zamienione zostało w imperatyw samorealizacji. Nastąpił, zdaniem wielu autorów, paradoksalny efekt, polegający na tym, że jednostka uwalniając się z ograniczeń instytucji i zbiurokratyzowanych organizacji, popadła w uzależnienie wynikające z nakazu troski o własną podmiotowość i rozwój indywidualności oraz konieczności osobistego dokonywania wyborów dotyczących wszystkich aspektów swego życia. Wybór, jak podkreślają współcześni socjologowie, przestaje być postrzegany jako symbol wolności, a staje się ciężarem, z którym jednostka nie zawsze jest w stanie sobie poradzić, co powoduje, że czuje się nieszczęśliwa. Ponowoczesność oznacza nową jakość życia człowieka, ale niekoniecznie lepszą. Ta pulsująca zmienność kierunków rozwoju i orientacji życia społecznego i jednostkowego wywołuje wiele obaw i rodzi pytania o to, jak przygotować do tych zmian jednostkę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63232 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63231 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92842, 92841 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95968 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35977 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61073 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na ogół wychowanie rozumiane jest jako proces, czyli swoisty rodzaj ludzkiego działania lub jako wynik czy produkt oddziaływań wychowawczych. Od innych wpływów wyróżnia je to, że jest podejmowane świadomie i celowo dla uformowania osobowości wychowanka, a jego efekty mają wymiar nie tylko jednostkowy, ale również społeczny. Dlatego zainteresowane są nim nie tylko jednostki, ale także grupy społeczne, przede wszystkim rodzina i nauczyciele. To właśnie tym grupom wielu Autorów przypisało kluczową rolę w wychowaniu, czyniąc je podmiotem swych rozważań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik akademicki opisujący najnowsze światowe trendy i perspektywy w edukacji omawia struktury i funkcjonowanie różnych systemów oświatowych w Europie i innych rozwiniętych krajach świata pokazuje współczesne problemy kształcenia: równość szans edukacyjnych, kształcenie a rynek pracy, niepowodzenia szkolne prezentuje aktualne tendencje w międzynarodowej debacie nad prowadzeniem badań w oświacie i dla oświaty przedstawia naukowe podstawy pedagogiki porównawczej. Podręcznik niezbędny studentom pedagogiki, kierunków nauczycielskich i nauk społecznych. Cenne źródło informacji dla nauczycieli oraz pracowników administracji rządowej związanych ze szkolnictwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101377 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na obecną zreformowaną rzeczywistość szkolną. Obnaża jałowość i pozorność administracyjnych poczynań, obala mity dokonanej zmiany w nauczaniu. Jednocześnie nie pozostawia nauczycieli bezradnych. Autorki przedstawiają własne propozycje nauczania polonistycznego i matematycznego, a także własną koncepcję integracji. Celem książki jest zmiana obowiązującego od lat paradygmatu transmisyjnego nauczania, modyfikacja świadomości nauczycieli oraz przywrócenie im godności zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108004 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka nie jest podręcznikiem szkolnym czy akademickim. Zawiera jednak istotne, a przy tym udokumetowane i mało znane, kwestie związane z historią polskiej oświaty i wychowania. Poszczególne zagadnienia - jest ich kilkadziesiąt - publikowane były wcześniej w prasie przeznaczonej dla nauczycieli. Oscylują przeto wokół dziejów różnych typów szkół (od początkowej do wyższej), ich urządzeń, życia codziennego (z umundurowaniem uczniowskim włącznie), stosunku szkoły do rodziców i środowiska lokalnego, a przede wszystkim prowadzonej tam instrukcji i edukacji, czyli - mówiąc współczesnym językiem - pracy dydaktyczno - wychowawczej. Zostały też przedstawione tradycje pomocy w nauce szkolnej oraz resocjalizacji nieletnich, a także początki kolonii wakacyjnych. [Od Wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej