Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Rittel Stefan Jerzy
(2)
Budniak Alina
(1)
Bąk Dorota
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Jundziłł Irena
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Paszkowska Katarzyna M
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tkaczyk Ewa
(1)
Włodarska-Karwecka Róża
(1)
Zalewska Ewa
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Instruktorzy harcerscy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Wychowanie obywatelskie
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Dziecko
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Przyroda
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie patriotyczne
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Ekoturystyka
(1)
Etyka
(1)
Folklor
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Historia
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Klimat
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Kultura masowa
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Oceny opisowe
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pogoda
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Religia
(1)
Rodzice
(1)
Rośliny
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport
(1)
Sztuka
(1)
Technika
(1)
Turystyka
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zabawa
(1)
Zuchy (harcerstwo)
(1)
Zwierzęta
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polityka dla dziecka : konspekty lekcji dla nauczyciela / Stefan Jerzy Rittel. - Wrocław : "Atla 2", 1998. - 346 s., [4] s. tabl. kolor. : fot., rys., 1 wykr. ; 21 cm.
(Podręcznik nauczyciela w Unii Europejskiej ; 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92149 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polityka dla dziecka : konspekty lekcji dla nauczyciela / Stefan J. Rittel / Stefan Jerzy Rittel. - Wrocław : Atla 2, 1998. - 346 s., [4] s. tabl. kolor. : fot., rys., 1 wykr. ; 21 cm.
(Podręcznik nauczyciela w Unii Europejskiej ; 1)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74922 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05565 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05424, 04583, 04761 (3 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06248, 06267 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08651 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest m.in.: wspomaganie dobrego startu dziecka sześcioletniego w szkole; przedstawienie charakterystyki rozwoju dziecka sześcioletniego; ukazanie zadań szkoły, wychowawcy, nauczycieli związanych z edukacją dziecka sześcioletniego w szkole; wsparcie nauczyciela w sposobach i formach planowania oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej; zaproponowanie różnorodnych indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia sześcioletniego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108613 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49149 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39573 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32723 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45776 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64421 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podręcznik zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujące podstawy nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym i in.) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową. Zakres materiału kształcenia studentów obejmuje zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych przedmiotów kształcenia w szkole średniej, z punktu widzenia ich przydatności w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku 3-10 lat, prezentację tych informacji w takich powiązaniach, by jako nauczyciel mógł je wykorzystać w kształtowaniu u dzieci zintegrowanego obrazu świata; ponadto w podręczniku zawarto metodyczne podstawy edukacji środowiskowej dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49269 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja (...) jest interesującą i ważną monografią w pedagogice wczesnoszkolnej. Podjęto w niej trud uporządkowania i ujęcia całościowego różnych, ale zintegrowanych w edukacji dziecka obszarów jego wychowania i kształcenia, wynikiem których jest kształtowanie zintegrowanej i autonomicznej osobowości dziecka w jego rozwoju... ......... Fragment z recenzji dr hab. Urszuli Szuścik Tematyka publikacji koncentruje się na zagadnieniach dotyczących dziedzin wychowania w odniesieniu do pierwszego etapu kształcenia - edukacji wczesnoszkolnej. Książka posiada wyraźne przesłanie – wychowanie stanowi świadome i celowe oddziaływanie pedagogiczne, którego konsekwencją są zmiany, głównie w sferze emocjonalno-motywacyjnej osobowości dziecka, dlatego też jego rola w dzisiejszym dynamicznym świecie jest ogromnie ważna (...) koncentruje nasz ogląd rozwoju wychowanka na bardzo szybko zmieniających się obszarach współczesnego życia... .......... Fragment z recenzji dr hab. Teresy Parczewskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pytanie o to, jaki obraz świata (czy obrazy świata) prezentują dziecku współczesne podręczniki dla najmłodszych uczniów, jest równocześnie pytaniem o ich potencjał socjalizacyjny, na który składają się rekomendowane systemy wartości, wzorce ról społecznych, postaw i interpersonalnych relacji, zakres podejmowanej tematyki oraz sposób jej konceptualizacji; ponadto istotne są modele organizacji procesu uczenia się związane z obudową metodyczną podręcznika, bowiem poprzez dobór ćwiczeń, poleceń i zadań zostają określone granice uczniowskiej autonomii poznawczej i etycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45917 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1535 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37134 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30900 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to jest "Zuchmistrz. Scenariusze zajęć tematycznych"? Poradnik "Zuchmistrz. Scenariusze zajęć tematycznych" to zbiór scenariuszy z propozycjami zajęć z dziećmi w wieku 6-11 lat na wszystkie pory roku. W tym zeszycie proponujemy zajęcia wiosenne. "Zuchmistrz. Scenariusze zajęć tematycznych" ma przez zabawę dostarczyć nauczycielom, wychowawcom i instruktorom pracującym z dziećmi rozmaitych pomysłów, umożliwiających świadomą, kreatywną, prowadzącą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami zajęć przez zabawę. Uniwersalność proponowanych zajęć z elementami polskich obrzędów, zwyczajów i tradycji nie ogranicza książki tylko do jednego rodzaju odbiorcy dotyczy wszystkich aktywności w przedziale wiekowym 6-11 lat. Zajęcia nadają się do realizacji zarówno na zbiórkach zuchowych, na lekcjach w szkole, w świetlicy, w przedszkolu, na obozach czy koloniach. Bardzo ważnym elementem w "Zuchmistrzu. Scenariusze zajęć tematycznych" są "Worki pomysłów", które pełnią rolę skrzyni skarbów. Worki umieściliśmy po każdym cyklu zajęć tematycznych i znajdują się w nim uzupełniające wiadomości, pomagające w pracy z dziećmi, materiały do gawęd, piosenki, wierszyki, gry i zabawy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113392 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34123 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej