Form of Work
Książki
(19)
Status
available
(57)
unavailable
(12)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(13)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(7)
Author
Brzezińska Anna
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Filipiak Ewa
(2)
Kielin Jacek
(2)
Klimek-Markowicz Katarzyna
(2)
Schaffer H. Rudolph
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bakiera Lucyna
(1)
Bee Helen L
(1)
Boyd Denise
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Czerska Aneta
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Hofman Agata
(1)
Huup Stephen
(1)
Jewell Jeremy
(1)
Jurek Anna
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kipp Katherine
(1)
Lubiewska Katarzyna
(1)
Phillips D. C
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Schaffer David R
(1)
Smykowski Błażej
(1)
Soltis J. F
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Twardowski Andrzej
(1)
Wojtaś Martyna
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Święcicka Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(19)
Language
Polish
(18)
unknown (po)
(1)
Subject
Vygotskij, Lev Semenovič
(19)
Piaget, Jean
(11)
Psychologia rozwojowa
(10)
Dziecko
(9)
Pamięć
(7)
Grupy rówieśnicze
(6)
Poznanie
(6)
Bruner, Jerome Seymour
(5)
Czytanie
(5)
Poczucie własnej wartości
(5)
Płeć
(5)
Rodzina
(5)
Uczenie się
(5)
Dziedziczność
(4)
Mowa
(4)
Noworodek
(4)
Pisanie
(4)
Rodzice
(4)
Uczucia
(4)
Wcześniak
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dojrzałość emocjonalna
(3)
Erikson, Erik H.
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie
(3)
Osobowość
(3)
Samopoznanie
(3)
Socjalizacja
(3)
Umysł
(3)
Wzrok
(3)
Zachowanie
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Homoseksualizm
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Internet
(2)
Małżeństwo
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Odruchy
(2)
Poród
(2)
Przywiązanie (psychol.)
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Smak (fizjol.)
(2)
Spostrzeganie
(2)
Starość
(2)
Starzenie się
(2)
Słuch
(2)
Telewizja
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Testy na iloraz inteligencji
(2)
Tożsamość (filoz.)
(2)
Twórczość
(2)
Uwaga (psychol.)
(2)
Wrażenia
(2)
Wychowanie
(2)
Węch
(2)
Zapłodnienie sztuczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zmysły
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Żałoba
(2)
Adopcja
(1)
Altruizm
(1)
Aristoteles
(1)
Autyzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Bowlby, John
(1)
Bruner, Jerome
(1)
Brzezińska, Anna
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czynności
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dewey, John 1859 1952
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doman, Glenn
(1)
Dunst, Carl
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziadkowie i wnuki
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Eklektyzm
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Emerytura
(1)
Etyka
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Genetyka
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska, Edyta
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Genre/Form
Podręczniki akademickie
(4)
Podręczniki
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
20 results Filter
Authority data
Vygotskij, Lev Semenovič (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Wygotski, Lew S
Book
In basket
Społeczna psychologia rozwoju / Anna Brzezińska. - Wyd. 2 - dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", 2005. - 296 s. : rys. ; 24 cm.
(Wykłady z Psychologii / red. naukowy Jerzy Brzeziński ; T.3)
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 95817, 95816, 95815, 95128, 95127 (5 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 60280 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 60281 P 4,6 (1 egz.)
Book
In basket
Książka zawiera kategorie wyprowadzone z teorii społeczno-kulturowych i może być ważną propozycją dla psychologa edukacji i pedagoga zorientowanego na dziecko i jego rozwój, a nie jedynie na program i jego realizację.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105822 (1 egz.)
Book
In basket
W polskich szkołach rośnie odsetek dzieci, które nie radzą sobie z wyzwaniami, jakie stawia szkoła, a odsetek dzieci z dysleksją przekracza średnią europejską. Podczas gdy Komisja Europejska zaleca przygotowanie uczniów do nauki czytania w ramach edukacji przedszkolnej, to w podstawie programowej nie wymaga się nauczania czytania dzieci przedszkolnych, a zapisy podstawy programowej mają przeciwdziałać wymuszaniu przez rodziców nauczania czytania na nauczycielach przedszkolnych. Czytanie wymaga sprawności mózgu na jeszcze wyższym poziomie niż mowa, dlatego konieczne staje się przeznaczenie na kształtowanie tej umiejętności pierwszych sześciu lat życia, kiedy mózg jest najbardziej plastyczny. Tematem publikacji jest wczesnodziecięca nauka czytania dla dzieci najmłodszych. Po raz pierwszy została przedstawiona metoda nauki czytania w języku polskim dla dzieci od urodzenia, która jest dla nich interesująca, a dla rodziców łatwa do zastosowania. Metoda Cudowne Dziecko rozwija wzrok, słuch i mowę dziecka, kształtuje myślenie operacyjne oraz świadomość otaczającego świata. Rozbudza w dzieciach miłość do czytania, pozwala na samodzielne odszyfrowanie kodu liter oraz czytanie i rozpoznawanie znaczenia wyrazów, zdań i tekstów. Nawet dzieciom uczonym sporadycznie daje dobre podstawy do dalszej nauki czytania, gdyż w odpowiedzi na doświadczenia w krytycznym okresie rozwoju dokonuje się rozwój zaangażowanych struktur nerwowych. Po raz pierwszy została zbadana efektywność nauki czytania. Po raz pierwszy metoda nauki czytania została poddana weryfikacji. W tym celu określono różne przejawy zachowania dziecka świadczące o efektywności nauki czytania metodą Cudowne Dziecko. Poznano czynniki sprzyjające nauce czytania i zwiększające jej efektywność oraz określono czynniki utrudniające naukę czytania i zmniejszające efektywność. Badania efektywności metody Cudowne Dziecko trwały 10 lat, a na ich podstawie ustalono, że efektywność metody wynosi ponad 90%, czyli u prawie każdego dziecka rodzice zauważyli spodziewane efekty. Dokonano też konfrontacji teorii dotyczących rozwoju jako wyniku nauczania, teorii dotyczących wczesnodziecięcej edukacji i znaczenia stymulacji mózgu w krytycznym okresie życia dla dalszej edukacji i rozwoju. Nowe koncepcje nauczania zostały zestawione z teorią kulturowo-historyczną Lwa S. Wygotskiego, praktycznymi wnioskami z prac Glenna Domana i Makoto Shichidy. Na tej podstawie skonstruowano teorię dotyczącą wczesnodziecięcej nauki czytania i opracowano metodę nauki czytania dla dzieci od urodzenia do szóstego roku życia. Motywem przewodnim książki jest przekonanie, że wartość człowieka nie leży w wiedzy, ale w miłości do niej i chęci jej pogłębiania.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110962 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40266 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33269 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46571 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65473 (1 egz.)
Book
In basket
Autorka kieruje swoją książkę do nauczycieli, by zachęcić ich do budowania "kultury uczenia" poprzez aktywne uczestniczenie w spotkaniu edukacyjnym z uczniami. Nie jest to jednak zwykły poradnik. W pierwszej części wyczerpująco omawia proces powstawania wiedzy i uczenia się, strategie pracy nauczyciela z uczniem oraz role, jakie przyjmują oni w edukacji. Ponadto podkreśla znaczenie motywacji do nauki. Uwagę poświęca również istocie organizacji, wspieraniu pracy ucznia oraz systemowi oceniania i kontrolowania podejmowanych wysiłków edukacyjnych. Druga część książki szczegółowo przedstawia różne strategie rozwijania zdolności uczenia się. Publikacja jest efektem badań prowadzonych w latach 2006-2009 pod kierownictwem autorki realizowanych w ramach projektu badawczego MNiSW pt. "Rozwój zdolności uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum".
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 104694 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38472 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31875 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63714 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 85557, 85556 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39598 (1 egz.)
Book
In basket
Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli.
This item is available in 7 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38870 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64321 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64322 P 2,5 (1 egz.)
Book
In basket
Niniejsza publikacja wieloaspektowo analizuje pełną indywidualizację nauczania najmłodszych dzieci w języku angielskim. Dzieci (od drugiego roku życia) obserwowane przez autorkę miały do dyspozycji współczesne technologie, takie jak: edukacyjne komputerowe programy multimedialne, internet, interaktywne encyklopedie, własną pocztę elektroniczną, używaną na potrzeby zadania domowego oraz różnorodne materiały audiowizualne.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 98990, 98989 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46890 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45926, 45925 (2 egz.)
Book
In basket
Jest to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy wyjaśniają, jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka, postawić diagnozę funkcjonalną czy prawidłowo stawiać wymagania. Opisują zalety i wady pracy dyrektywnej i niedyrektywnej oraz przedstawiają model superwizji. W swoich rozważaniach odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego, a także podejścia neuropsychologii. Wiele uwagi poświęcają budowaniu relacji z rodzicami dziecka, którzy są osobami kluczowymi dla przebiegu jego terapii.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106947 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52194, 49130 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32384 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64210 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to nieocenione źródło wiedzy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy wyjaśniają, jak stworzyć program edukacyjno-terapeutyczny dla dziecka, postawić diagnozę funkcjonalną czy prawidłowo stawiać wymagania. Opisują zalety i wady pracy dyrektywnej i niedyrektywnej oraz przedstawiają model superwizji. W swoich rozważaniach odwołują się do zasad behawioryzmu i terapii humanistycznych, teorii rozwojowej Jeana Piageta i koncepcji strefy najbliższego rozwoju Lwa S. Wygotskiego, a także podejścia neuropsychologii. Wiele uwagi poświęcają budowaniu relacji z rodzicami dziecka, którzy są osobami kluczowymi dla przebiegu jego terapii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112120 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40276 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 173)
Autor z dużym znawstwem i wnikliwością analizuje, a także porównuje i zestawia ze sobą dwie koncepcje rozwoju: koncepcje L.S. Wygotskiego i E.H. Eriksona. Choć powstawały one w różnych okresach historycznych i w różnych warunkach społecznych, ich wspólną cechą jest uwypuklenie roli kontekstu historycznego w rozwoju człowieka, a także wskazanie na szczególną rolę kryzysów rozwojowych. Autor - nie gubiąc tego, co jest w każdej z koncepcji specyficzne i odmienne - buduje model przebiegu rozwoju w okresie dzieciństwa i młodości, integrując wiedzę pochodzącą z dzieł wspomnianych psychologów. W modelu tym zostały zestawione wszystkie kryzysy rozwojowe (zarówno kryzysy strukturalne opisane przez L.S. Wygotskiego, jak i funkcjonalne, wskazywane przez E.H. Eriksona) na tle okresów rozwoju stabilnego. Autor w sposób bardzo uporządkowany, wręcz metodyczny, scharakteryzował znaczenie każdego wyodrębnionego etapu w linii rozwoju, wskazał na problemy i niebezpieczeństwa związane z nieumiejętnym odczytywaniem możliwości jednostki lub pozostawianiem dziecka bez potrzebnej mu pomocy. Pokazuje z jednej strony różnicowanie się funkcji psychicznych, wzrost świadomości działań i samoświadomości niezbędnych dla tworzenia się autonomii jednostki, z drugiej zaś - wyłaniające się nowe jakości ego, które nakładają się na rozwój opisywanych funkcji psychicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108937 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44869 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 37715 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43554 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej.)
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Omawia rozwój emocjonalny, poznawczy i poznawczo-społeczny oraz ich znaczenie dla funkcjonowania dziecka.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 39031 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45094 (1 egz.)
Book
In basket
Każdy zna więcej mitów, niż mu się wydaje, ale każdy ma też zawsze do dyspozycji naukę, która podpowiada właściwą drogę. Czy na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka? Czy znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań? Czy wywołuje u dzieci nadaktywność? Czy dzięki chodzikom dzieci zaczynają szybciej chodzić? Czy przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić? Czy szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm? Czy zmuszanie dzieci do zjedzenia „wszystkiego, co mają na talerzu”, sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych? Czy wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka? Stehen Hupp i Jeremy Jewell opisują najbardziej rozpowszechnione mity dotyczące rozwoju i wychowania dziecka. Przedstawiają badania naukowe obalające niesłuszne i często szkodliwe przekonania dotyczące różnych aspektów rozwoju, proponują oparte na dowodach naukowych praktyki i zalecenia. Objaśniają źródła błędnych koncepcji i zachęcają do sceptycznego, krytycznego podejścia do literatury dla rodziców i sensacyjnych medialnych doniesień. Chcielibyśmy, aby nasza książka była dla rodziców i studentów pomocą w wyrobieniu sobie krytycznego podejścia do wyszukiwania wartościowych informacji, aby za jej przyczyną sięgnęli po poradniki i inne źródła, które czerpią z badań naukowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób rodzice (i przyszli rodzice) będą mogli wykorzystać naszą książkę jako metaporadnik. Tradycyjne poradniki skupiają się na szczegółach jednego tematu, tymczasem nasz metaporadnik omawia szeroki zakres tematów i odsyła czytelników do poradników tradycyjnych (opartych na badaniach naukowych). Dużo miejsca poświęcamy tu tłumaczeniu, dlaczego nie zgadzamy się z wieloma inteligentnymi ludźmi, i dołożyliśmy starań, aby nie zamieszczać tu twierdzeń, które inni sceptycy mogliby obalić w przyszłości. Z tekstu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34879 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 90615, 90614, 90613 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 43181, 42903 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 58948 P 2,3 (1 egz.)
Book
In basket
Znakomita książka ukazująca znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie! Pozwala zrozumieć sens zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka, wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka. Ponadto wprowadza nowe, dotychczas nieobecne w psychologii rozwoju zagadnienia, jak rola telewizji, komputerów i internetu, porównania międzykulturowe; publikacja ułatwia przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczków pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50410 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently unavailable
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64437 P 5,3 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103901/T.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47293 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38503 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31629 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44457 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63800 P 5,3 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 178.)
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice - dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka..
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45116 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości autorstwa Davida R. Shaffera oraz Katherine Kipp to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również „niepsychologiczne” zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110696 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33225 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46509 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64995 P 5,3 (1 egz.)
Book
In basket
Po omówieniu każdego okresu rozwojowego następuje krótkie przypomnienie i przeanalizowanie problemów. Pytania skłaniają do przypomnienia sobie omawianych wcześniej teorii. Zawierają szczegółowe omówienie niektórych badań naukowych.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 104273 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 37273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31016 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 44446 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 63104 P 5,2 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again