Form of Work
Książki
(2)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Status
available
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Author
Barańska Anna
(1)
Barańska-Szmitko Anna
(1)
Bralczyk Jerzy
(1)
Chutnik Sylwia
(1)
Cichy Michał
(1)
Dehnel Jacek
(1)
Dunin-Wąsowicz Paweł
(1)
Dziewit-Meller Anna
(1)
Gescinska Alicja
(1)
Gutowska-Adamczyk Małgorzata
(1)
Jarniewicz Jerzy
(1)
Kirwil Lucyna
(1)
Robert Maciej
(1)
Rusinek Michał
(1)
Rybka Aleksandra
(1)
Sieńczyk Maciej
(1)
Sobolewska Justyna
(1)
Tuszyńska Agata
(1)
Varga Krzysztof
(1)
Year
2020 - 2021
(1)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Varga, Krzysztof
(2)
Bralczyk, Jerzy
(1)
Chutnik, Sylwia
(1)
Cichy, Michał
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dehnel, Jacek
(1)
Dunin-Wąsowicz, Paweł
(1)
Dziewit-Meller, Anna
(1)
Felieton
(1)
Gescinska, Alicja
(1)
Gutowska-Adamczyk, Małgorzata
(1)
Hołownia, Szymon
(1)
Image
(1)
Jarniewicz, Jerzy
(1)
Kirwil, Lucyna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Księgozbiory prywatne
(1)
Publicyści
(1)
Robert, Maciej
(1)
Rusinek, Michał
(1)
Sieńczyk, Maciej
(1)
Sobolewska, Justyna
(1)
Tuszyńska, Agata
(1)
Zaremba, Piotr
(1)
Środa, Magdalena
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Antologia
(1)
Opracowanie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
3 results Filter
Book
In basket
(Komunikacja i Media)
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48201 (1 egz.)
Book
In basket
Pokaż mi swoją bibliotekę / Aleksandra Rybka. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2020. - 341, [4] strony ; 21 cm.
Pokaż mi swoją bibliotekę, a powiem ci… Kto najchętniej czyta w toalecie i kto trzyma tam książki swoich ulubionych pisarzy? Dla kogo Pięćdziesiąt twarzy Greya to pozycja obowiązkowa, a kto bierze do ręki powieści Wiesława Myśliwskiego jedynie „z przyzwoitości”? Kto wie dokładnie, co znajduje się w jego księgozbiorze, a w czyim mieszkaniu poruszanie się utrudniają stosy książek? Aleksandra Rybka rozmawia z pisarzami, dziennikarzami, felietonistami, znawcami literatury i języka o najintymniejszej sferze ich życia – o domowych bibliotekach. Pokaż mi swoją bibliotekę to szczera, wielogłosowa opowieść o wyborach, wspólnych rodzinnych przyjemnościach i wspomnieniach związanych z książką. Jerzy Bralczyk, Justyna Sobolewska, Sylwia Chutnik, Michał Rusinek i inni zdradzają swoje guilty pleasures, wspominają o powinnościach literackich i największych czytelniczych grzechach. Trzeba sobie, Jurku, uczciwie powiedzieć, że nie bylibyśmy razem, gdybyśmy tak nie rozmawiali, jak rozmawiamy. A nie rozmawialibyśmy tak, jak teraz z panią, gdybyśmy nie przeczytali tego wszystkiego, co przeczytaliśmy. [fragment rozmowy z Jerzym Bralczykiem i jego żoną, Lucyną Kirwil]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116054 (1 egz.)
E-book
In basket
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny. Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe. Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again