Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Awdziej Marcin
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Wieteska Stanisław
(1)
Śliwiński Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Ubezpieczenia osobowe
(3)
Badania marketingowe
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Kanały marketingowe
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Menedżerowie
(1)
Popyt
(1)
Reklama
(1)
Rezerwy (finanse)
(1)
Ryzyko ubezpieczeniowe
(1)
Sport
(1)
Służba zdrowia
(1)
Telemarketing
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia majątkowe
(1)
Usługi
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Zakłady ubezpieczeniowe
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zadania badawcze wyznaczają strukturę pracy. Składa się ona z ośmiu roz­działów. Rozdział pierwszy dotyczy pojęcia ryzyka w ubezpieczeniach. Podjęto w nim dyskusję i próbę uporządkowania definicji ryzyka ubezpieczeniowego. Opisano pojęcie i podstawy definiowania ryzyka. Następnie przedstawiono istotę ryzyka ubezpieczeniowego oraz dokonano jego klasyfikacji. W rozdziale tym zaprezentowano także filozofię ubezpieczeń w aspekcie niejednoznaczności funkcjonujących definicji ryzyka ubezpieczeniowego i pojęć z nim związanych, takich jak niepewność, czynniki ryzyka, pomiar ryzyka czy stopień jego reali­zacji. W rozdziale drugim skoncentrowano się na zagadnieniu ryzyka w ubezpie­czeniach na życie. Opisano model statystyczny ryzyka śmierci. Przedstawiono pojęcie prawdopodobieństwa zgonu, jako miary ryzyka śmierci. Dokonano tak­że opisu i prezentacji podstawowego narzędzia wykorzystywanego w ubezpie­czeniach na życie, a mianowicie tablic trwania życia. Przedstawiono konstrukcję tablic trwania życia, ich rodzaje oraz historię powstania. Rozdział ten zawiera także przedstawienie najważniejszych hipotez i praw dotyczących rozkładu trwania życia. Na końcu rozdziału zamieszczono opis tendencji demograficz­nych, które mogą mieć wpływ na kierunek rozwoju sektora ubezpieczeń na życie. Rozdział trzeci poświęcony jest ubezpieczeniom na życie. Skupiono się w nim na opisaniu istoty i funkcjonujących definicji ubezpieczeń na życie. Dokonano charakterystyki podstawowych ubezpieczeń na życie, w tym tzw. klasycznych ubezpieczeń na życie, ubezpieczeń posagowych oraz ubezpieczeń powiązanych z funduszem kapitałowym. Należy tu wyraźnie zaznaczyć, że w monografii rozróżniono typy (modele) ubezpieczeń życiowych oraz produkty ubezpieczeń na życie. Rozróżnienie to ma na celu zachowanie przejrzystości wywodów. Badania empiryczne związane z różnicowaniem poziomu składek dotyczą podstawowych modeli ubezpieczeń na życie, czyli: ubezpieczenia na całe życie, ubezpieczenia na dożycie oraz ubezpieczenia mieszanego. W rozdziale tym dokonano także analizy rozwoju rynku ubezpieczeń na życie w Polsce, realizując trzecie zadanie badawcze. Przed analizą rozwoju rynku w Polsce opisano historię ubezpieczeń. Poznanie historii ubezpieczeń pozwala zrozu­mieć istotę tej usługi oraz potrzebę korzystania z ubezpieczeń przez narażone na realizację ryzyka jednostki. Rozdział czwarty koncentruje się na przedstawieniu metod kalkulacji skła­dek w ubezpieczeniach na życie. Opisane metody wykorzystano w procesie kalkulacji składek zróżnicowanych regionalnie i stąd wynika konieczność włą­czenia tego rozdziału. Dodatkowo opisano pojęcie efektywności ekonomicznej oraz wskazano na składkę ubezpieczeniową jako podstawowy jej czynnik. W rozdziale piątym skupiono się na przedstawieniu determinant popytu na ubezpieczenia na życie uwzględnianych w dotychczasowych badaniach tego popytu realizowanych na arenie międzynarodowej. Przedstawiono założenia i wyniki najważniejszych badań oraz opisano modele popytu na ubezpiecze­nia na życie, np. model Lewisa czy badania prowadzone przez Outreville'a lub Mantisa i Farmera oraz Browne'a i Kima. W rozdziale tym dokonano przeglą­du czynników uwzględnianych w badaniach nad popytem na ubezpieczenia na życie. Następnie opisano podejście Moffeta, który wykazał, że efektywna stopa zwrotu z kontraktu ubezpieczeniowego zależy od prawdopodobieństwa przeżycia. Rozdział ten kończy się wnioskami, w których omówiono wpływ czynników najczęściej uwzględnianych w badaniach popytu na ubezpieczenia na życie oraz wskazano na brak publikacji dotyczących takich badań w Europie Wschodniej, w tym także i w Polsce. Kolejne rozdziały zawierają opis przeprowadzonych badań empirycznych oraz otrzymanych wyników. Rozdział szósty koncentruje się na analizie popytu na ubezpieczenia na życie na rynku polskim. W rozdziale tym podjęto próbę weryfikacji empirycznej prawa popytu i jego działania na przykładzie polskiego rynku ubezpieczeń na życie. Rozdział siódmy dotyczy analizy przestrzennej ryzyka śmierci. W rozdziale tym opisano proces wydzielenia tzw. regionów opłacalności. Regiony stworzono na podstawie porównania województw Polski pod względem wybranych cech opisujących poziom ryzyka śmierci w danym województwie. Rozdział kończy się propozycją stworzenia regionów, względem których zakłady ubezpieczeń na życie będą mogły różnicować składki ubezpieczeniowe. W rozdziale ósmym podjęto próbę wykazania wpływu proponowanego podejścia, polegającego na przestrzennym różnicowaniu składek w podstawo­wych modelach ubezpieczeń na życie, na efektywność ubezpieczeń na życie. Przed przystąpieniem do prezentacji otrzymanych wyników dokonano analizy zjawiska migracji w Polsce. Zjawisko to może bowiem zniekształcać wyniki związane z implementacją proponowanego podejścia. Rozdział ten kończy się wnioskami, które pozwalają na przyjęcie tezy głównej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109638 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99470 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera 76 referatów podzielonych na trzy grupy tematyczne. W grupie pierwszej, poświęconej problemom tożsamości marketingu znalazły się opracowania dotykające fundamentalnych pytań o istotę marketingu oraz jego miejsce we współczesnych przedsiębiorstwach i organizacjach. Grupa druga obejmuje referaty poruszające fundamentalne problemy etyczne. W opracowaniach grupy trzeciej autorzy podjęli istotne problemy przyszłości marketingu i jego rozwoju. W części 2, przygotowanej wspólnie z Centrum Etyki Biznesu, znalazły się m.in. takie artykuły jak: Wojciech Gasparski, Etyczność marketingu - marketingiem etyczności; Marta Hereźniak, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w perspektywie zarządzania marką - dlaczego warto uczynić z etyki fundament biznesu?; Anna Lewicka-Strzałecka, W poszukiwaniu nowych instrumentów społecznej legitymizacji firmy; Anna Olejniczuk-Merta, Etyka w badaniach i działaniach marketingowych (na przykładzie rynku młodych konsumentów); Jan W. Wiktor, Reklama - między perswazją a manipulacją. Etyczne kontrowersje wokół komunikacji marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46756 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej