Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(13)
Katalog główny
(13)
Forma i typ
E-booki
(13)
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Czytelnia Czarnków
(1)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Kozioł Leszek
(12)
Maciaszczyk Paweł
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Chudoba Tadeusz
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Jaworska-Dębska Barbara
(1)
Jędrzejczyk Irena
(1)
Kasprzyk Aleksander
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(1)
Michałowski Kazimierz
(1)
Piątek Monika
(1)
Pogorzelski Karol Lew
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rapacz Andrzej
(1)
Sikora Jan
(1)
Skrok Łukasz
(1)
Sokołowski Dariusz
(1)
Stahl Małgorzata
(1)
Tomczykowska Paulina
(1)
Towse Ruth
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(20)
angielski
(5)
nieznany (po)
(1)
Temat
Turystyka
(12)
Kultura
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Usługi
(3)
Agroturystyka
(2)
Ekoturystyka
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Uzdrowiska
(2)
Zarządzanie
(2)
Animaloterapia
(1)
Artyści
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budownictwo
(1)
Budżet
(1)
Cmentarze
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dowody osobiste
(1)
Drogi publiczne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Energetyka
(1)
Euroregion Nysa
(1)
Euroregion Pomerania
(1)
Euroregiony
(1)
Finanse publiczne
(1)
Franchising
(1)
Geodezja
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka wodna
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Górnictwo
(1)
Handel uliczny
(1)
Informacja turystyczna
(1)
Innowacje
(1)
Kanały marketingowe
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Krajobraz
(1)
Leśnictwo
(1)
Magazyn
(1)
Marketing
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Menedżerowie
(1)
Mieszkania
(1)
Monopol
(1)
Muzealnictwo
(1)
Napoje alkoholowe
(1)
Narkomania
(1)
Nauka
(1)
Nieruchomości miejskie
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Ochrona przyrody
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Oczyszczanie miasta
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Odpady
(1)
Odpoczynek
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata
(1)
Pasza
(1)
Patriotyzm
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polityka regionalna
(1)
Powódź
(1)
Pożarnictwo
(1)
Promocja
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemysł muzyczny
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Reklama
(1)
Repatriacja
(1)
Rolnictwo
(1)
Rynek
(1)
Rynek pracy
(1)
Specjalna strefa ekonomiczna
(1)
Sport
(1)
Stany nadzwyczajne
(1)
Straż gminna
(1)
Stres zawodowy
(1)
Susza
(1)
Sztuka
(1)
Służba zdrowia
(1)
Telekomunikacja
(1)
Telemarketing
(1)
Transport
(1)
Transport pasażerski
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Encyklopedie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42967 (1 egz.)
Książka
W koszyku
urystyka jest jednym z najszybciej rozwijających się działów gospodarki i niezwykle dynamicznie zmieniającą się dziedziną życia. W społeczeństwach rozwiniętych większość osób korzysta z usług turystycznych, które zaspokajają bardzo zróżnicowane ludzkie potrzeby. Równolegle z szybkimi zmianami cywilizacyjnymi zmieniają się preferencje spędzania czasu wolnego, w tym również wśród uczestników ruchu turystycznego. Wzrastają też ich wymagania związane ze standardem usługi, czy poszukiwaniem nowych produktów turystycznych. Nadążanie za tymi trendami jest sporym wyzwaniem dla osób i przedsiębiorstw zajmujących się turystyką od strony podażowej. Utrzymanie się na rynku wymaga często sporej kreatywności z ich strony. Doskonale ilustruje to znana zasada, sformułowana przez J.W.Goethego, mówiąca, że „kto nie idzie do przodu, ten się cofa”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112539 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne. Zaprezentowano w niej: współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką; zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce; stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym; otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce. Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców, w tym: studentów kierunku Turystyka i rekreacja i innych, na których realizowane są specjalności o profilu turystycznym lub wybrane treści programowe z zakresu turystyki oraz praktyków, zajmujących się problematyką promocji i rozwoju funkcji turystycznej. Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku. (...) Książka powinna zainteresować (...) z wielu powodów. Najważniejszym z nich jest całościowe spojrzenie na poruszaną problematykę, które obejmuje wszystkie szczeble systemu organizacji i zarządzania turystyką w Polsce wraz z jego uwarunkowaniami zewnętrznymi (międzynarodowymi). [Z recenzji dr. hab. W. Alejziaka]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103720 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44224 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60154 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45260 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113133 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114371 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura się Liczy!)
[...] polski czytelnik otrzymuje pierwszy podręcznik ekonomii kultury, dziedziny nauk ekonomicznych, która szybko się rozwija i zyskuje na znaczeniu. [...] Można ją z powodzeniem uznać za obowiązkową lekturę dla wszystkich, którzy zajmują się kulturą, zwłaszcza organizacją i zarządzaniem działalnością kulturalną oraz dziedzictwem kulturowym. Ruth Towse to postać doskonale znana w dziedzinie ekonomii kultury. Jej naukowy wkład w ekonomię sztuki sprawił, że trudno byłoby znaleźć lepszego kandydata do przygotowania wyczerpującego podręcznika z tego zakresu. Napisana przez nią książka doskonale sprawdzi się jako lektura obowiązkowa dla osób rozpoczynających studia w zakresie zarządzania kulturą. Dodatkowo, stanowi ona świetny przegląd zagadnień z ekonomii kultury dla laików, którzy chcieliby się dowiedzieć, w jaki sposób ekonomiści myślą o sztuce. [prof. David Throsby, Macquarie University]. Dzięki inicjatywie Narodowego Centrum Kultury polski czytelnik otrzymuje pierwszy podręcznik ekonomii kultury, dziedziny nauk ekonomicznych, która szybko się rozwija i zyskuje na znaczeniu. Nie jest to praca warta polecenia wyłącznie ekonomistom i osobom studiującym ekonomię. Można ją z powodzeniem uznać za obowiązkową lekturę dla wszystkich, którzy zajmują się kulturą, zwłaszcza organizacją i zarządzaniem działalnością kulturalną oraz dziedzictwem kulturowym. Tym bardziej, że jest to podręcznik przystępny także dla niewprawionego w ekonomii czytelnika. [prof. Jerzy Hausner, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106954 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45293 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Turystyka, Rekreacja, Sport.)
W książce pokazano agroturystykę we wszystkich wymiarach badań naukowych, począwszy od makroskali (np. globalizacja a agroturystyka, funkcjonowanie agroturystyki w wybranych krajach UE, ekonomiczno-społeczne uwarunkowania jej rozwoju w Polsce), przez mezoskalę (np. rola przestrzeni krajobrazowo-przyrodniczo-kulturowej w agroturystyce) aż do mikroskali (np. produkty agroturystyczne i ich promocja, zarządzanie gospodarstwem agroturystycznym). Potencjał agroturystyczny obszarów wiejskich w Polsce zarówno strukturalny, jak i funkcjonalny, stanowi znaczącą bazę i obiecującą perspektywę jej rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105101 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44684 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera 76 referatów podzielonych na trzy grupy tematyczne. W grupie pierwszej, poświęconej problemom tożsamości marketingu znalazły się opracowania dotykające fundamentalnych pytań o istotę marketingu oraz jego miejsce we współczesnych przedsiębiorstwach i organizacjach. Grupa druga obejmuje referaty poruszające fundamentalne problemy etyczne. W opracowaniach grupy trzeciej autorzy podjęli istotne problemy przyszłości marketingu i jego rozwoju. W części 2, przygotowanej wspólnie z Centrum Etyki Biznesu, znalazły się m.in. takie artykuły jak: Wojciech Gasparski, Etyczność marketingu - marketingiem etyczności; Marta Hereźniak, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w perspektywie zarządzania marką - dlaczego warto uczynić z etyki fundament biznesu?; Anna Lewicka-Strzałecka, W poszukiwaniu nowych instrumentów społecznej legitymizacji firmy; Anna Olejniczuk-Merta, Etyka w badaniach i działaniach marketingowych (na przykładzie rynku młodych konsumentów); Jan W. Wiktor, Reklama - między perswazją a manipulacją. Etyczne kontrowersje wokół komunikacji marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46756 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zaostrzająca się walka konkurencyjna między korporacjami, ale również między zintegrowanymi gospodarczo regionami powoduje, że wiedza z zarządzania oraz informacja o konkurentach, zmieniających się procesach gospodarczych i zjawiskach społecznych często decyduje o przewadze konkurencyjnej, a nawet przetrwaniu organizacji. W ostatnim dziesięcioleciu relatywnie wzrósł popyt na tę wiedzę, niemal podwojeniu uległa liczba stanowisk kierowniczych i stanowisk specjalistów z tej dziedziny. Największy ich wzrost nastąpił w branżach nowoczesnych, szybko rozwijających się, przykładowo takich jak: elektronika, sektor IT, automatyka i telekomunikacja, bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. (...) Wprawdzie problematyka artykułów jest zróżnicowana, to jednak odznaczają się podobieństwem podejścia badawczego. W prezentowanych pracach dominuje podejście diagnostyczne i decyzyjne, ograniczone w swym zakresie do wybranych obszarów działalności przedsiębiorstwa lub instytucji. Zawierają opis korzyści z implementacji metod zarządzania, na przykład: zastosowania nowoczesnych narzędzi i technologii IT w podejmowaniu strategicznych decyzji w sektorze usług turystycznych czy identyfikacji zagrożeń dla inwestycji finansowych na Ukrainie, wykorzystania interaktywnej koncepcji oceny ryzyka personalnego w przedsiębiorstwie, oceny efektywności mechanizmów nadzoru korporacyjnego w spółkach z udziałem Skarbu Państwa, jak również zastosowanie wielokryterialnej oceny rozwoju potencjału pracy, ze zwróceniem uwagi szczególnie na sposoby kształtowania motywacyjnego potencjału pracy. Kolejne prace prezentują rozwój nowych dziedzin wytwórczości w sektorze usług finansowych (FinTech) oraz w sektorze ubezpieczeń majątkowych, np. wzrost cesji składek reasekuracyjnych. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka artykułów składających się na niniejszy zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień dotyczących rozwoju naukowego zarządzania w minionych wiekach, oceny przemian gospodarczych i społecznych w Polsce w ostatnim ćwierćwieczu, kultury bezpieczeństwa pracy i efektywności szkoleń pracowników z zakresu ergonomii i bhp, rozwoju nowych rodzajów turystyki w kraju i za granicą, znaczenia organizacji pozarządowych w rozwijaniu działalności turystycznej w jednostkach samorządu terytorialnego. W artykułach zaprezentowano również koncepcję oceny efektywności kontraktów menedżerskich w przedsiębiorstwach komunalnych, opisano technologie informatyczne wspomagające osoby z niepełnosprawnością ruchową w sterowaniu komputerem, w ostatnim artykule dokonano oceny przemian w zakresie warunków pracy i wypadkowości w polskich przedsiębiorstwach w latach 2011–2016, ze szczególnym uwzględnieniem wypadkowości kobiet.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana praca stanowi drugą część Encyklopedii Samorządu Terytorialnego. Część 1. Ustrój, wydanej w roku 2010. Po dwudziestu latach od utworzenia gmin, kilkunastu od reformy, która wprowadziła powiaty i województwa samorządowe i po wielu dalszych działaniach decentralizacyjnych, przyszedł czas na pogłębioną refleksję i kompleksowe ujęcie zadań i kompetencji samorządu terytorialnego. W tym czasie zakres zadań i kompetencji samorządu terytorialnego ulegał stałemu rozszerzaniu - poprzez zwiększanie zakresu zadań własnych i przekazywanie na rzecz samorządu licznych zadań z zakresu administracji rządowej. Problematyka samorządu terytorialnego cieszy się zainteresowaniem doktryny, co zaowocowało wielką liczbą monografii, artykułów i komentarzy. Jednocześnie jednak brakowało do dzisiaj kompleksowego opracowania zakresu działania samorządu terytorialnego po zmianach, jakie zachodziły na przestrzeni lat. Prezentowana praca wypełnia tę lukę oraz wykazuje po raz pierwszy w takich rozmiarach i ujęciu, w oparciu o ogromny materiał normatywny, jak bardzo istotną i znaczącą część zadań publicznych wykonuje obecnie samorząd terytorialny w Polsce. Publikacja stanowi dzieło zbiorowe pracowników Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od lat zajmujących się problematyką samorządu terytorialnego. Podstawę opracowania haseł stanowi prawo materialne określające zadania i kompetencje jednostek samorządu terytorialnego i ich organów. Na końcu hasła podawane są akty normatywne regulujące określone zadanie lub kompetencję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104104/Cz.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47315 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38079 P (52) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32095 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44525 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63065 P 16,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skala i szybkie tempo zmian zachodzących w sferze społeczno-gospodarczej powodują powstawanie niespotykanych dotąd zjawisk i procesów, rodzą nowe problemy, których rozwiązywać nie da się bez odpowiednich badań i nowej wiedzy. Badania jakichkolwiek zdarzeń wymagają trudu. Trud taki podejmujemy zwykle z dwóch powodów. Jednym jest bezinteresowna ciekawość badacza, częściej jednak przeprowadzamy analizę teoretyczną wtedy, kiedy natrafimy na trudności – gdy nie skutkują wyuczone sposoby dawania sobie rady z rzeczywistością lub też gdy chcemy osiągnąć coś nowego. W tych właśnie dwóch przypadkach źródłem pomocy jest teoria, nowa wiedza. Zawiera ją każdy z prezentowanych artykułów składających się na niniejszy numer „Zeszytów Naukowych Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie”, trzydziesty z kolei, tym razem ukierunkowany na współczesną tematykę funkcjonowania organizacji gospodarczych. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W dużej mierze są one poświęcone problematyce zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym, zarządzania personelem, ze zwróceniem uwagi szczególnie na kształtowanie pożądanych kompetencji pracowników, jak również problematyce nadzoru właścicielskiego w sektorze przedsiębiorstw komunalnych, marketingu bezpośredniego dóbr luksusowych oraz prezentacji modeli sprawozdawczości małych podmiotów gospodarczych.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej