Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Autor
Olczak Agnieszka
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Smykowski Błażej
(1)
Szerląg Alicja
(1)
Walasek Stefania
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Tożsamość (filoz.)
(3)
Czynności
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Erikson, Erik H.
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Język
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Kozłowski, Leon
(1)
Kryzys
(1)
Kultura
(1)
Lukšienė, Meilė
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Negacja
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Twardowski, Kazimierz
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zainteresowania
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawione Czytelnikom opracowanie składa się z dwóch części. W pierwszej, przedstawione zostało przedszkole jako instytucja uzupełniająca funkcje rodziny, a szczególnie funkcję edukacyjną, ukazując przy tym dziecko jako zaciekawionego badacza, który w swoisty dla siebie sposób - bada, bawi się, pyta. Podjęto tu także próbę ukazania znaczenia przedszkola dla dziecka, społeczeństwa i państwa, podkreślając tym samym jego wartość ogólnospołeczną, a chcąc przełamać, dość powszechny jeszcze, sposób patrzenia na przedszkole jedynie jako miejsce będące swoistą "przechowalnią" dzieci, w czasie pracy ich rodziców. Podkreślono także rolę nauczyciela i wskazano jak dużo może pomóc, w odkrywaniu świata przez dziecko, mądry, dobrze wykształcony i przygotowany do pracy pedagog. W drugiej części opracowania podjęta została natomiast problematyka kształtowania się tożsamości dziecka w przedszkolu oraz podjęto zagadnienie edukacji wielokulturowej w edukacji najmłodszych. Autorka ukazała, w jaki sposób dziecko odkrywa odpowiedź na pytanie "Kim jestem?". Ukazuje, jak buduje ono własną tożsamość, mierzy się ze stereotypami i uprzedzeniami, wskazuje też rolę nauczyciela, który może mu w zdobywaniu tej trudnej wiedzy pomóc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie w Rodzinie = Family Upbringing, ISSN 2082-9019 ; t. 5.)
Niniejsza pozycja proponuje Czytelnikom spojrzenie na rodzinę z perspektywy doświadczeń badaczy zagadnienia z różnych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Przedmiotem zainteresowania uczyniono następujące zagadnienia: społeczno-polityczny kontekst funkcjonowania rodziny w wybranych krajach, dom rodzinny a kreowanie tożsamości dziecka, dysfunkcje w przestrzeniach życia rodzinnego, sylwetki wybitnych uczonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 173)
Autor z dużym znawstwem i wnikliwością analizuje, a także porównuje i zestawia ze sobą dwie koncepcje rozwoju: koncepcje L.S. Wygotskiego i E.H. Eriksona. Choć powstawały one w różnych okresach historycznych i w różnych warunkach społecznych, ich wspólną cechą jest uwypuklenie roli kontekstu historycznego w rozwoju człowieka, a także wskazanie na szczególną rolę kryzysów rozwojowych. Autor - nie gubiąc tego, co jest w każdej z koncepcji specyficzne i odmienne - buduje model przebiegu rozwoju w okresie dzieciństwa i młodości, integrując wiedzę pochodzącą z dzieł wspomnianych psychologów. W modelu tym zostały zestawione wszystkie kryzysy rozwojowe (zarówno kryzysy strukturalne opisane przez L.S. Wygotskiego, jak i funkcjonalne, wskazywane przez E.H. Eriksona) na tle okresów rozwoju stabilnego. Autor w sposób bardzo uporządkowany, wręcz metodyczny, scharakteryzował znaczenie każdego wyodrębnionego etapu w linii rozwoju, wskazał na problemy i niebezpieczeństwa związane z nieumiejętnym odczytywaniem możliwości jednostki lub pozostawianiem dziecka bez potrzebnej mu pomocy. Pokazuje z jednej strony różnicowanie się funkcji psychicznych, wzrost świadomości działań i samoświadomości niezbędnych dla tworzenia się autonomii jednostki, z drugiej zaś - wyłaniające się nowe jakości ego, które nakładają się na rozwój opisywanych funkcji psychicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108937 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44869 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej