Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(115)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(96)
Publikacje fachowe
(30)
Poradniki i przewodniki
(29)
Artykuły
(19)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(48)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(50)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(37)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(43)
Wypożyczalnia Trzcianka
(44)
Wypożyczalnia Złotów
(38)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(23)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(2)
Autor
Kołakowski Artur
(8)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(7)
Pikiel Sylwia
(7)
Kendall Philip C
(6)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(5)
Andruszko Robert
(4)
Attwood Tony
(4)
Beck Aaron T
(4)
Cierpisz Małgorzata
(4)
Langley Audra
(4)
Roblek Tami
(4)
Choudhury Muniya
(3)
Hudson Jennifer
(3)
Huebner Dawn
(3)
Piacentini John C
(3)
Pollak Monika
(3)
Prędka-Pawlun Ewelina
(3)
Webb Alicia
(3)
Cerri Claudio
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Greenberger Dennis
(2)
Gębka Artur
(2)
Hedtke Kristina A
(2)
Kabat-Zinn Jon
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Martin Sharon C
(2)
Materska Maria
(2)
Matthews Bonnie
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Padesky Christine A
(2)
Parkinson Monika
(2)
Reynolds Shirley
(2)
Safren Steven A
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Segal Zindel V
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Teasdale John D
(2)
Urban Bronisław
(2)
Williams J. Mark G
(2)
Zacharzewski Michał
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Alford Brad A
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ambroziak Konrad
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Balcerek Arleta Autor
(1)
Barlow David H
(1)
Beck Judith S
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Boon Suzette
(1)
Boyer Robin
(1)
Bramham Jessica
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Błaż Agata
(1)
Cave Susan
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cotugno Albert J
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Davis Denise D
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Freda Mcmanus
(1)
Freeman Arthur
(1)
Freeman Jennifer B
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gałuszko-Węgielnik Maria
(1)
Gerrig Richard J
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glasner-Edwards Suzette
(1)
Goodman Eric
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grahame Vicki
(1)
Granholm Eric L
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Gyoerkoe Kevin L
(1)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(1)
Hart Onno van der
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hofmann Stefan G
(1)
Hojda Jolanta
(1)
Holden Jason L
(1)
Honey Emma
(1)
Ioffe Micah
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(46)
2010 - 2019
(59)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(67)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Język
polski
(114)
angielski
(1)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(17)
9-13 lat
(10)
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(10)
Dzieci
(8)
Psycholodzy
(8)
6-8 lat
(6)
Młodzież
(5)
Pedagodzy
(5)
Terapeuci
(5)
Terapeuci zajęciowi
(4)
14-17 lat
(3)
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
Lekarze
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Chorzy na nerwice
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Kobieta
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Strażacy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(52)
Terapia poznawczo-behawioralna
(36)
Lęk
(25)
Terapia poznawcza
(20)
Psychoterapia
(18)
Młodzież
(17)
Depresja psychiczna
(13)
Uczucia
(12)
Mindfulness
(10)
Agresywność
(9)
Osobowość
(9)
Przezwyciężanie lęku
(9)
Dziecko
(8)
Stres
(8)
Techniki samopomocy
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Zachowanie
(7)
Nastolatki
(6)
Terapia behawioralna
(6)
Zaburzenia lękowe
(6)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(6)
Zespół ADHD
(6)
Autopsychoterapia
(5)
Choroby psychiczne
(5)
Dzieci
(5)
Gniew
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Schizofrenia
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Autyzm
(4)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Psychoedukacja
(4)
Schematy poznawcze
(4)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Chorzy na nerwice
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(3)
Myślenie
(3)
Mózg
(3)
Młodzież trudna
(3)
Nerwica natręctw
(3)
Nerwice
(3)
Otyłość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(3)
Psychologia
(3)
Psychoterapia grupowa
(3)
Samokontrola
(3)
Samoświadomość
(3)
Sen
(3)
Sądownictwo rodzinne
(3)
Terapia ekspozycji
(3)
Terapia rodzinna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie
(3)
Uzależnienie (nałóg)
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Alkoholizm
(2)
Asertywność
(2)
Bezsenność
(2)
Domy dziecka
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Funkcje poznawcze
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Leczenie
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mobbing
(2)
Motywacja
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myśli natrętne
(2)
Nałóg
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Nieśmiałość
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Odżywianie
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Poczucie winy
(2)
Policja
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przyjaźń
(2)
Psychodrama
(2)
Psychoterapia systemowa
(2)
Płeć
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samobójstwo
(2)
Samopoznanie
(2)
Socjalizacja
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Poradnik
(29)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(11)
Podręcznik
(10)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Podręczniki
(4)
Poradniki
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Porady internetowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Recenzja literacka
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(63)
Medycyna i zdrowie
(18)
Edukacja i pedagogika
(16)
Rozwój osobisty
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(7)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Głos Pedagogiczny
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Charaktery
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Świat Problemów
(1)
116 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95291, 95292 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na bezprecedensową popularność terapii poznawczo-behawioralnej złożyło się kilka czynników, spośród których należy wymienić: zorientowanie na cel, skuteczność, przystępność metod leczenia oraz krótkoterminowość. Inną jej zaletą jest jasna struktura sesji terapeutycznych, przejrzystość procedur i wymóg sprawdzalności. Podkreślanie udziału pacjenta w procesie terapeutycznym - począwszy od sformułowania problemu, a skończywszy na wyborze metod i technik - jest wyrazem jego emancypacji oraz poczucia współodpowiedzialności za proces leczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109077 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95293 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112190 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria.)
Przełomowa książka… Godna uwagi synteza, jaką stanowi ta książka, daje nadzieję nie tylko na opracowanie teorii wyjaśniającej wzajemne oddziaływanie poznania i emocji, ale także na poszerzenie naszego rozumienia głębokich wewnętrznych możliwości człowieka w zakresie dochodzenia do zdrowia. Z Przedmowy Jona Kabat-Zina Terapia poznawcza oparta na uważności stanowi inspirujące, wyrafinowane połączenie wschodnich i zachodnich koncepcji psychicznego dobrostanu. Autorzy, czołowi przedstawiciele terapii poznawczej, przystępnym, zrozumiałym językiem opisują zmianę w swoim myśleniu, która doprowadziła ich do uwzględnienia ważności w leczeniu dolegliwości psychicznych… Ten nowy kierunek może wiele wnieść do poznawczej terapii depresji. Aaron T. Beck Książka przedstawia elegancką i nowatorską metodę przerywania cyklu nawracających epizodów depresyjnych, która wyzwala pacjentów od tyranii nawrotów. Integracja ważności i terapii poznawczej powinna stać się elementem podstawowego wyszkolenia każdego specjalisty w dziedzinie zdrowia psychicznego, począwszy od pielęgniarek psychiatrycznych i psychiatrów po psychologów klinicznych i psychologów zajmujących się poradnictwem. Segal, Williams i Teasdale prezentują nową, obiecującą odpowiedź na główny problem zdrowotny XXI wieku. Daniej Goleman Jest to znakomity opis tego, jak badacz kliniczny dochodzi do opracowania metody leczenia. Chociaż zastosowany tutaj sposób myślenia ma służyć opracowaniu podręcznika do terapii, który może być pomocny wielu ludziom, ten sam rodzaj myślenia jest potrzebny w opracowaniu metod leczenia dla indywidualnych pacjentów przystępujących do terapii… Zapisy interakcji między terapeutą a klientem, dosłowne instrukcje dla pacjentów, możliwe do powielenia ulotki i kwestionariusze oraz kliniczne rady dotyczące umiejętnego uczenia – wszystko jest znakomite. Jedyną rzeczą, jakiej książka nie zapewnia, jest sama praktyka. Wspaniałe wprowadzenie dla każdego, kto nie zapoznał się jeszcze z uważnością, a zarazem książka, która podniesie umiejętności doświadczonego praktyka. Marsha M. Linehan
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40579 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95226 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44153 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programy wsparcia dla osób, które żyją w bliskim związku z osobą uzależnioną budzą wiele kontrowersji. Pułapka autosugestii stwarzana przez wiele poradników sprawia, że „syndrom współuzależnienia” potrafiłaby zapewne rozpoznać u siebie większość osób, a diagnoza na ich podstawie staje się zwykłym artefaktem. Wielość definicji „współuzależnienia” obecnych w literaturze oraz ogólnikowe kryteria medycznej klasyfikacji chorób (ICD) utrudniają udzielanie adekwatnej pomocy psychoterapeutycznej. Książka składa się z dwóch części – Wiedza i Praktyka. Część pierwsza stanowi swoistą odpowiedź na pytanie o zjawisko „współuzależnienia”: Czy jest oparte na dowodach naukowych czy jest to raczej „koncepcja-kameleon”? Przedstawiono w niej różne modele rozumienia „współuzależnienia” ze szczególnym uwzględnieniem krytyki tej koncepcji i zmiany jej nazewnictwa na: bliscy osób uzależnionych. Specjaliści pracujący w ramach placówki mającej kontrakt z NFZ znajdą w tej książce wskazówki diagnostyczne na podstawie klasyfikacji ICD-11 oraz kwestionariuszowe narzędzia badawcze. W obszernym opracowaniu przeglądu interwencji skoncentrowanych na pomocy rodzinie z problemem uzależnienia zwrócono uwagę na praktyki terapeutyczne oparte na dowodach naukowych (Evidence-Based Practice). Opisano koncepcje, cele i techniki leżące u podstaw każdego podejścia. Część druga to zbiór praktycznych scenariuszy zajęć oraz treści psychoedukacyjnych, które krok po kroku przeprowadzą terapeutę przez cykl kluczowych tematów z zakresu terapii bliskich osób uzależnionych. Interwencje terapeutyczne zostały oparte na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, w zakresie: faktów i interpretacji, czyli obecności zniekształceń poznawczych zmiany sposobu myślenia poprzez kwestionowanie dysfunkcyjnych założeń budowania pozytywnej komunikacji z osobą uzależnioną nagradzania zachowań nie nastawionych na używanie rezygnacji z aktywności wzmacniających zachowania nałogowe dopuszczania negatywnych konsekwencji nałogu. Przystępny język, zawarte w książce opisy sytuacji z życia codziennego oraz przykłady wypowiedzi wprowadzają pacjenta w skuteczną pomoc swoim bliskim. Bardzo przydatne dla terapeutów są znajdujące się na końcu streszczenia poszczególnych edukacji oraz załączniki. Mogą być wykorzystane jako gotowe arkusze w trakcie prowadzonych zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118169 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do wyjścia z uzależnienia nie jest prosta. Używki poprawiają samopoczucie, pomagają się odprężyć, funkcjonować w sytuacjach społecznych, uciec od trudności. Często jednak okazjonalne sięganie po alkohol czy narkotyk stopniowo prowadzi do niekontrolowanego przymusu ich używania – do uzależnienia. Nadzieja na poprawę nastroju stanowi ogromną przeszkodę w radzeniu sobie z nałogiem nawet wówczas, gdy już wiesz, że rujnuje on życie twoje i twoich bliskich. Twój uzależniony mózg kusi, nakłania, przekonuje: „To ukoi ból”, „Gdy się napijesz, poczujesz się lepiej”, „Jeśli tylko zechcesz, możesz nad tym zapanować”, „To już ostatni raz”. Ulegasz więc. Nie po raz pierwszy. Właśnie dlatego potrzebujesz konkretnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą ci wytrwać w trzeźwości, nawet gdy sytuacja, inni ludzie czy nastrój będą cię popychały na powrót w stronę używek. W niniejszym poradniku znajdziesz zestaw technik, których skuteczność potwierdziły badania naukowe, a które wywodzą się z trzech osobnych, choć uzupełniających się modeli: dialogu motywującego, terapii poznawczo-behawioralnej i uważności. Pomogą ci one podjąć trwałą decyzję o zmianie stylu życia, podtrzymać motywację, która w naturalny sposób ulega wahaniom, a także rozpoznać i zmienić „uzależniające myślenie”, które zwiększa podatność na nawrót uzależnienia. Przy podejmowaniu codziennych decyzji twoje myślenie będzie nastawione na proces zdrowienia, dzięki czemu wytrwasz w abstynencji. Poradzisz sobie z przytłaczającymi myślami, frustracją, słabościami, brakiem wiary w siebie, gniewem, lękiem. Zaczniesz czerpać przyjemność z codziennych, zwyczajnych pozytywnych doświadczeń, a co najważniejsze – przejmiesz kontrolę nad własnym życiem. Wszystkie techniki zostały zilustrowane opisami przypadków i ćwiczeniami, dzięki którym: zmienisz destrukcyjne nawyki i zwiększysz samokontrolę, przestaniesz działać impulsywnie i polegać na automatycznych odruchach, poradzisz sobie z trudnymi emocjami i bolesnymi myślami, zaakceptujesz swoje doznania takimi, jakie są, bez ich osądzania, będziesz działać w teraźniejszości zamiast rozpamiętywać przeszłość bądź zamartwiać się o przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116420 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest drugą częścią publikacji na temat terapii pedagogicznej. Poradnik napisany jest z myślą o nauczycielach, terapeutach, pracujących z uczniami szkoły podstawowej (klasy 5–8) ze specyficznymi trudnościami. Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania, spowodowane opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych oraz językowych. Ze względu na wielowymiarowość problemu wymagana jest skuteczna organizacja pracy z uczniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Brak informacji o dostępności: sygn. 36474 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62877 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49745 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czynniki leczące w psychoterapii / Jan Czesław Czabała. - Wyd. 4 zm., 6 dodr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 333, [1] s. ; 21 cm.
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Jak działa psychoterapia? Na czym polega proces zmian zachodzących w wyniku oddziaływań psychoterapeutycznych? Jakie czynniki występujące w toku psychoterapii sprawiają, że jest ona skuteczna? Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychoterapii. Treść książki jest podporządkowana nadrzędnemu celowi, tzn. wykorzystaniu istniejących teorii psychoterapii, wyników badań nad psychoterapią i doświadczeń klinicznych do doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Podręcznik przystępnie omawia najważniejsze elementy procesu psychoterapii, wspólne dla głównych jej kierunków; w jasny i czytelny sposób przedstawia aktualną wiedzę na temat tej ostatnio dynamicznie rozwijającej się dyscypliny; zwięźle prezentuje dotychczasowe próby integracji różnych szkół psychoterapeutycznych; zawiera nowe treści ilustrujące obecny stan rozwoju poszczególnych teorii psychoterapeutycznych, wyniki najnowszych badań nad skutecznością psychoterapii, czynniki procesu psychoterapii pozytywnie wpływające na jej efekty; wskazuje sposoby doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Autor, znany polski specjalista w zakresie psychoterapii, omówił specyfikę zmian zachodzących w procesie psychoterapii oraz zaprezentował dyskusję o znaczeniu badań empirycznych dla praktyki klinicznej. Uaktualnił także treści zawarte we wszystkich pozostałych rozdziałach, zapewniając studentom aktualną wiedzę na temat stanu i rozwoju tej dyscypliny wiedzy. Podręcznik omawia, zagadnienie tzw. czynników leczących w psychoterapii. Przedstawia najważniejsze kontrowersje w pojmowaniu psychoterapii, poszczególne sposoby osiągania zmian w jej procesie, a także różnorodne formy ich wykorzystywania, analizując osobno rodzaje zmian, jakie mogą być wynikiem psychoterapii. Pozycja przeznaczona dla studentów psychologii, słuchaczy studiów przed- i podyplomowych oraz szkoleń specjalizacyjnych w zakresie psychoterapii. Przydatna psychoterapeutom w doskonaleniu ich pracy klinicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Brak informacji o dostępności: sygn. 49720 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Susan Young i Jessiki Bramham to praktyczny przewodnik, który wskazuje, jak za pomocą terapii poznawczo-behawioralnej radzić sobie z objawami ADHD występującymi u młodzieży i osób dorosłych. Program Young i Bramham: dostarcza praktycznych strategii radzenia sobie z codziennymi trudnościami wynikającymi z ADHD (impulsywność, kłopoty ze snem, zarządzanie czasem); pomaga zwalczać zarówno osiowe objawy ADHD, jak i problemy towarzyszące; zawiera kompletne plany terapii oraz propozycje ćwiczeń dla pacjentów; składa się z niezależnych modułów, które można dopasowywać do indywidualnych potrzeb młodzieży i dorosłych z ADHD; może być stosowany w terapii indywidualnej, grupowej i pracy warsztatowej; oferuje innowacyjne i intensywne, praktyczne podejście do objawów ADHD za pomocą technik poznawczo-behawioralnych oraz technik dialogu motywującego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma na celu zbliżenie najnowszej wiedzy o mózgu z psychoterapią i w konsekwencji ustalenie dwóch faktów: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, i tym samym mogą być najefektywniejsze „leczniczo”. Publikacja zainteresuje psychiatrów, praktykujących psychoterapeutów, arteterapeutów, neuroterapeutów oraz osoby zainteresowane wykorzystaniem najnowszej wiedzy o mózgu w oddziaływaniach terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112187 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40680 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33647 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47027 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej