Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Czytelnia Złotów
(1)
Autor
Chomczyński Piotr
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Glinka Beata
(1)
Gumienny Beata
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Szkolak-Stępień Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Teoria ugruntowana
(3)
Action Research
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Etnografia
(1)
Hermeneutyka
(1)
Instytucja totalna
(1)
Jakość
(1)
Kariera
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki społeczne
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Projektowanie
(1)
Proksemika
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rola społeczna
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjolingwistyka
(1)
Socjologia
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Kolaż
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Prezentowany słownik jest odzwierciedleniem pewnej koncepcji socjologii jakościowej. Słownik został przygotowany przez członków sekcji Socjologii Jakościowej i Symbolicznego Interakcjonizmu Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Jest wyrazem zainteresowań metodologicznych, badawczych i teoretycznych członków sekcji oraz osób skupionych wokół Przeglądu Socjologii Jakościowej www.qualitativesociologyreview.org. Książka ma służyć jako podręcznik do nauczania metod i technik badań jakościowych, a także jako podręcznik wspomagający do nauczania współczesnych teorii socjologicznych i socjologii interakcji na kierunku socjologia, znajduje się w nim bowiem wiele haseł związanych z teorią socjologiczną. Słownik jest także przeznaczony dla studentów etnologii, antropologii, pedagogiki, zarządzania, geografii i innych kierunków humanistycznych, gdzie stosuje się i używa metodologii jakościowej. Słownik powinien być użyteczny w pracy dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44677 p (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka poruszana w monografii odnosi się do zjawiska upośledzania dzieci i młodzieży z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną zarówno w środowisku integracyjnym, inkluzyjnym, jak i specjalnym. Środowisko edukacyjne należy do znaczących systemów społeczno-kulturowych, istotnych aren międzyludzkich interakcji wywierających wpływ na tożsamość osób z niepełnosprawnością. Opierając się na wywiadach przeprowadzonych z rodzicami osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną opracowałam konstruktywistyczno-interpretacyjną teorię ugruntowaną ulokowaną w paradygmacie krytyczno-emancypacyjnym. Początkowym celem podjętych badań jakościowych było poznanie przyczyn i uwarunkowań determinujących przenoszenie dzieci/uczniów z placówek integracyjnych, inkluzyjnych i specjalnych do ośrodków rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych (placówka specjalna), co w literaturze metodologicznej określane jest jako punkt uczulający. Zdefiniowany punkt uczulający pozwolił nakreślić pole empiryczne, dotrzeć do danych i sformułować problemy i pytania badawcze. Zatem koncepcja prezentowanych badań umożliwia poznanie przyczyn zmiany środowiska edukacyjnego, a w szczególności ukazanie mechanizmów i determinantów procesu upośledzania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną (procesu centralnego), który jest zakotwiczony pod powierzchnią deklaracji, pozorowania i działań na rzecz „dobra dziecka”. Upośledzanie jest wytworem, a zarazem konsekwencją zastosowania wielu mechanizmów społecznych, w tym deprywacyjnych, spychających naznaczoną lub/i piętnowaną osobę na obszar demarkacji i marginalizacji. Determinantem interpretowanego procesu jest wielowymiarowa władza-wiedza, jak również dyskurs wpływający na doświadczenia osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich rodziców. Jednym z kryteriów władzy są formy dominacji wyzwalające opór dzieci/młodzieży wobec doświadczanego ucisku. Ponadto upośledzanie uwarunkowane jest wielorakimi barierami, które wypaczają rozwój i tożsamość osób z niepełnosprawnością intelektualną, to ograniczanie możliwości, zarówno w aspekcie indywidualnym, jak i społeczno-kulturowym. Istotnym wyznacznikiem tego procesu jest opresyjny, piętnujący i dyskryminujący dyskurs pedagogów oraz pracowników instytucji oświatowych, ich postawy, nastawienia, stereotypy, dysfunkcyjne relacje oraz etykietowanie i medykalizowanie (w tym psychiatryzowanie).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej