Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(49)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Długosz Piotr
(2)
Górniewicz Józef
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Łęga Aniceta
(2)
Adrjan Beata
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartnik Ewa
(1)
Batko Ewa
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Boehlke Jerzy
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Błąd Łukasz
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chimiak Galia
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dąbrowski Marcin
(1)
Federowicz Michał
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Fronckiewicz Bożena
(1)
Fronia Marcin
(1)
Fudali Robert
(1)
Gajdamowicz Halina
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbat Marcin
(1)
Geryk Marcin
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Gońda Marcin
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Janiak Sławomir
(1)
Jankojć Zbigniew Emilian
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kasprzak Elżbieta
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Kobes Paweł
(1)
Kokociński Wojciech
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Koszmider Maria
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Kozieł Beata
(1)
Kozłowski Maciej
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kołodziejska Jolanta
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Majerek Bożena
(1)
Marszałek Anna
(1)
Mazurkiewicz Grzegorz
(1)
Małyska Aldona
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Mizerek Henryk
(1)
Noga Henryk
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ossowski Roman
(1)
Piechota Grażyna
(1)
Pielachowski Józef
(1)
Polszakiewicz Barbara
(1)
Presz Krzysztof
(1)
Przybylski Wojciech
(1)
Pręgowski Nikodem
(1)
Pulińska Urszula
(1)
Rosalska Małgorzata
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rudek Iwona
(1)
Rudnicki Seweryn
(1)
Sikora-Wiśniewska Ewa
(1)
Sitek Michał
(1)
Skierska-Pięta Katarzyna
(1)
Stadnicki Andrzej
(1)
Streich Wojciech
(1)
Stronkowski Piotr
(1)
Szwed Anna
(1)
Walasek Stefania
(1)
Walczyk Izabela
(1)
Waltoś Stanisław
(1)
Wanic Robert
(1)
Warmiński Marcin
(1)
Wawrzonek Anna
(1)
Wolińska Irena
(1)
Wyżga Olga
(1)
Zając Maria
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(28)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Temat
Szkolnictwo
(19)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(7)
Rodzice
(7)
Szkolnictwo zawodowe
(7)
Uczniowie
(6)
Kształcenie integracyjne
(4)
Młodzież
(4)
Nadzór pedagogiczny
(4)
Oświata
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Gimnazja
(3)
Integracja społeczna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aspiracje
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja globalna
(2)
Emerytura
(2)
Fundacja
(2)
Fundacja Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Innowacje
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Postawy
(2)
Przemoc
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek pracy
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Wybór zawodu
(2)
Wychowanie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej (Warszawa)
(1)
Alkoholizm
(1)
Anarchizm
(1)
Ankieta
(1)
Autyzm
(1)
Balcerowicz, Leszek (1947- )
(1)
Bezrobocie
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Cykl koniunkturalny
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Doktor honoris causa
(1)
Drewno
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dług publiczny
(1)
E-learning
(1)
Egzaminy zawodowe
(1)
Ekonomiści
(1)
Energetyka
(1)
Etyka biznesu
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka komunalna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Informatyka
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kobieta
(1)
Kryzys finansowy
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Maturzyści
(1)
Mediacja (prawo)
(1)
Mieszkania
(1)
Motywacja pracy
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Temat: czas
2001-0
(49)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Warmińsko-mazurskie, województwo
(3)
Podkarpackie, województwo
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Warszawa
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gruszów (woj. małopolskie, pow. Raciechowice)
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Raciechowice (woj. małopolskie)
(1)
Skierniewice (woj. łódzkie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wieś
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Dane statystyczne
(5)
Informatory
(2)
Mowy polskie
(2)
Albumy
(1)
Biografie
(1)
Dane statystycznee
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Mowy
(1)
Plakat polski
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publicystyka polska
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Lektura publikacji Bogusława Śliwerskiego przedstawia rzeczywistość edukacyjną w "krzywym zwierciadle". Incydenty dostrzeżone, czy jak pisze sam Autor, o których jest informowany, przez zaniepokojonych, często bezradnych wobec nich pedagogów, rodziców, demaskują patologię, która bez skrupułów obejmuje każdy etap edukacji od przedszkola po szkołę wyższą, każdy podmiot pedagogicznych oddziaływań nie wyłączając małych dzieci i osób z niepełnosprawnością. Z treści publikacji wyłania się bardzo niekorzystny obraz polskiej szkoły, taki był jednak, jak rozumiem, zamiar Autora - "powiedzieć"" głośno to, o czym wielu z pedagogów rozmawia w kuluarach szkolnych czy uczelnianych korytarzy. Nie oznacza to, że wszędzie jest równie źle, jak opisuje to Autor - że nie ma szkół, uczelni funkcjonujących prawidłowo, że nie ma ludzi z zasadami (z których można byłoby w sensie społecznym być dumnym). Dlatego, jak wyczytuję z publikacji, jej Autor nie dokonuje uogólnień, z konsekwencją trzyma się formuły egzemplifikacji, na ile jednak częstej, powtarzalnej - pozostawia ocenie czytelnika. Pewne jest jedno, że eseje autorstwa Bogusława Śliwerskiego nie pozwalają odbiorcy zostać wobec nich obojętnym. Jednych będą irytować, oburzać, innym pozwolą się z poglądami Autora zidentyfikować, dadzą odwagę do działania, otwartego sprzeciwu wobec dostrzeganych nieprawidłowości, jeszcze innych, mam nadzieję, zawstydzą, a może nawet przestraszą, co sprawi, że w podobnych sytuacjach (w swoim środowisku) zastanowią się czy milczeć, udać, że nie dostrzegają problemu, bo przecież postawy takie w efekcie i tak legitymizują patologię.[...] Publikacja Bogusława Śliwerskiego jest inspirująca i z innego powodu. Niewątpliwym jej walorem jest upowszechnianie wiedzy stricte naukowej. W swoich krótkich, nierzadko 1-2 stronicowych esejach Bogusław Śliwerski dba o wiarygodność naukową i odwoływanie się do autorów koncepcji, teorii czy klasyfikacji odnoszących się do zagadnienia.[...] Kolejny walor publikacji, wynikający z przyjętej stylistyki esejów pedagogicznych, to dzielenie się z czytelnikiem refleksją i äzaproszenie do spotkania i udziałuö w wydarzeniach i debatach naukowych, w których nie miał on okazji brać bezpośredniego udziału, a które Autor (w nich uczestniczący) uznaje za znaczące dla refleksji pedagogicznej.[...] Z treści publikacji wyłania się konsekwentny obraz zaangażowania i troski jej Autora o kondycję pedagogiki jako nauki i szkoły jako obszaru koniecznego pedagogicznego zainteresowania - obu będących bezsprzecznie na tytułowym äwirażuö, aż nadto dobitnie zdefiniowanym przez Bogusława Śliwerskiego. Bogactwo dostrzeżonych przez Autora niebezpieczeństw, nieprawidłowości, wręcz patologii może äparaliżowaćö, wolę jednak myśleć, że stanie się inspiracją do działania, legitymacją do sprzeciwu i budowania koalicji, coraz potężniejszej w liczbie tych, którzy nie chcą godzić się na marginalizację pedagogiki jako nauki, a szkoły - edukacji jako nieistotnego epizodu w życiu człowieka. [z recenzji prof. dr hab. Iwona Chrzanowska]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106000 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48401 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60903 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przedmiotem pracy jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole. Treść książki podzielona jest ze względu na obszar analizy na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział składa się z tekstów, których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego. Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczeństwo w drodze do wiedzy : raport o stanie edukacji 2010 / [red. merytoryczna Michał Federowicz, Michał Sitek ; aut. Ewa Bartnik i in.]. - Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2011. - 356, [3] s. : il. kolor. ; 30 cm. + A Society on the Road to Knowlegde. Report on the State of Education 2010. - 18 s. : il., tab., wykr.
Prezentujemy pierwszy przygotowany przez Instytut Badań Edukacyjnych "Raport o stanie edukacji. Społeczeństwo w drodze do wiedzy". Będziemy przygotowywać raport co roku, ponieważ mamy przekonanie, że przyszłość Polski, jej miejsce w świecie i jakość życia kolejnych pokoleń coraz bardziej zależą od efektów szeroko rozumianego systemu edukacji. Jednocześnie sama edukacja - patrząc z perspektywy ostatnich dwudziestu paru lat - jest pewnie dopiero w połowie drogi od sztywnego systemu, nieadekwatnego wobec wymagań współczesnego świata, do systemu elastycznego i dynamicznego, który nie tylko nadąża za zmieniającym się otoczeniem, lecz staje się siłą napędową potrzebnych przemian.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104303 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s.52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: "pisanie o szkole jest ryzykiem". Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia. Książka składa się części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna zawarta jest w dwóch rozdziałach. Pierwszy poświęcono teoriom szkoły, prezentując trzy perspektywy: socjologiczną, ideologiczną i organizacyjną. Omówiono także zjawiska kryzysu i krytyki szkoły oraz zamieszczono przegląd polskich badań pedagogicznych dotyczących szkoły. W drugim rozdziale omówiono pojęcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywistości szkoły, a jednocześnie przynależnych wielu dyscyplinom, od psychologii społecznej przez prakseologię i pedagogikę resocjalizacyjną po antropologię. Kolejny rozdział poświęcono prezentacji przedmiotu i celu badań oraz założeń metodologicznych, przedstawiono model i przegląd tradycji badań jakościowych oraz omówiono wybraną metodę badawczą i strategię badań. Rozdziały od IV do VII przeznaczono na prezentację wyników badań empirycznych. Opisano w nich założenia kultury organizacyjnej badanych szkół według przyjętego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. Są to kolejno: założenia dotyczące zawiązku szkół z otoczeniem (rozdział IV), natury ludzkiej (rozdział V), prawdy i czasu (rozdział VI) oraz związków między ludźmi (rozdział VII).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37834 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród zawartych w niniejszej publikacji opracowań, Czytelnik natrafić może na powtarzające się wątki dotyczące poszukiwania odpowiedzi na pytanie: co robić, żeby kształcić w uniwersytecie mądrzej, nowocześniej, pełniej, jaśniej, lepiej, skuteczniej, efektywniej - na miarę zmiennego rynku pracy i wyzwań społeczeństwa wiedzy? Są one w tego typu opracowaniach trudne do uniknięcia, a jednocześnie stanowią konieczne nawiązania, stanowiące fragmenty pewnej całości. Zostały one w niniejszej publikacji zachowane świadomie, jako że spełniają kluczowe znaczenie w holistycznych rozważaniach o dydaktyce uniwersyteckiej. Jest z nią tak, jak z naszą piłką nożną. Mamy stadiony, piłkarzy i trenerów, ale nie mamy sukcesów. Czy nie wpadliśmy w koleiny abstrakcyjnego, hermetycznego, żyjącego własnym życiem kształcenia i wychowania uniwersyteckiego? Trudno na polskim gruncie doszukać się istnienia szkoły dydaktycznego myślenia o kształceniu akademickim. Stąd postanowienie poprawy, poza zwalczaniem zaniedbań, wymaga intensywnej i twórczej pracy nad różnymi aspektami dydaktyki szkoły wyższej. [Z przedmowy prof. zw. dra hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego] Wszystkie refleksje i uwagi, które nasuną się Czytelnikom po lekturze nowej książki Kazimierza Denka będą bardzo ważne i skłaniać powinny - w co głęboko wierzę - do afirmującej zadumy i głębokiego respektu dla wieloletniej wytężonej pracy Autora. Credo sygnalizowanych pokrótce dokonań Profesora Kazimierza Denka sprowadza się do eksponowanego przeświadczenia, iż współczesny nauczyciel akademicki - członek społeczności uniwersyteckiej jest nie tylko reprezentantem świata nauki, lecz posiada także liczne i ważne zobowiązania dydaktyczne. Nasz Autor jest więc pełnym pasji poznawczej uczonym i oddanym ludziom dydaktykiem. Proponując Państwu lekturę niniejszej książki, wyrażam nadzieję, iż stanowić będzie ona inspirację do przebudowy tradycyjnej ideologii i często zaściankowego stanu zastanego w rodzimym szkolnictwie wyższym, świadomie prowadząc ku nowoczesności, tolerancji, pluralizmowi i demokratyzacji wiedzy, unikając przy tym fikcji, zakłamań, czy też powielania utartych kanonów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103734 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 95269 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1746 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104941 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47826 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38420 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36955 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1497 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1498 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Oświaty Samorządowej ; t. 7)
Cechą szczególną polskiej oświaty jest jej daleko posunięta decentralizacja, która polega na przekazaniu znacznych kompetencji zarządczych z zakresu oświaty samorządom oraz szkołom i placówkom. Prezentowany tom Biblioteczki zawiera analizy i raporty dotyczące doświadczeń międzynarodowych oraz kształtowania się ustroju polskiej oświaty w ciągu minionego dwudziestolecia, w podziale na dwie dekady: tworzenie systemu (1990-1999) i stabilizacja systemu (2000-2010). Decentralizacja oświaty omawia ponadto kluczowe dla podnoszenia jakości oświaty relacje między dyrektorami szkół/placówek i samorządami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Merytoryczna warstwa książki zawiera syntetyczny i znakomicie opracowany przekaz podstawowych informacji z zakresu zarządzania, w szczególności procesu motywowania.Autorka dokonała kompetentnej, wnikliwej i dobrze przemyślanej analizy problematyki związanej z zagadnieniem motywacji w specyficznej organizacji, jaką jest niepubliczna szkoła wyższa w polskich organizacjach tego typu. Wiarygodnie przedstawiła badany problem w dwóch aspektach: poznawczym i aplikacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45447 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106460 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45318 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102214, 102213 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W analizie problematyki aktywizacji współczesnego, lokalnego rynku pracy zwraca się uwagę na dwa kierunki: edukacji i jej roli na obecnym rynku pracy oraz roli szkolnictwa zawodowego i nauczycieli w przygotowaniu do zawodu. W prezentowanej pracy znajdujemy odniesienie do tych kwestii. Są one ciągle aktualne. Aktualność tej tematyki - jak pisze we wstępie Urszula Pulińska - potwierdza zaangażowanie Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w międzynarodowe projekty badawcze. W październiku 2004 r. uniwersytet przystąpił do trzyletniego projektu VIVRE, realizowanego w Katedrze Socjologii Edukacji i Polityki Oświatowej na Wydziale Nauk Społecznych i Sztuki w ramach programu Leonardo da Vinci. Głównym celem VIVRE było opracowanie i rozwinięcie metod i technik edukacyjnego wsparcia osób, które chciały realizować zróżnicowany rodzaj aktywności w środowisku wiejskim. Na publikację składa się 20 artykułów. Autorzy podnoszą etos pracy, zwłaszcza w środowisku wiejskim, przedstawiają i analizują zmieniające się aspiracje zawodowe młodzieży, ale także nawiązują do doświadczeń fińskich odnoszących się do edukacji wiejskiej. Istotne są też spostrzeżenia i badania odnoszące się do lokalnego rynku pracy, z uwzględnieniem wolontariatu, aktywności bezrobotnych w poszukiwaniu pracy czy edukacji jako formy przygotowania młodzieży do dorosłego życia i pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103940 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przełom XX i XXI wieku to okres intensywnych, wielokierunkowych procesów kształtowania się społeczeństwa informacji i wiedzy. Kładzie ono szczególny nacisk na rozwój nauki, inżynierii oraz edukacji. Edukacja jest wartością, nadzieją, zadaniem oraz ważnym narzędziem rozwoju społeczeństwa i każdego człowieka. Osoby lub grupy pozbawione dostępu do informacji (wykształcenia) stają się podmiotami wyizolowanymi nie tylko w życiu, ale i w zbiorowej świadomości, a w konsekwencji - są odsunięte od normalnych wspólnot i szans życiowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105148 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103373 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej