Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(16)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(14)
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(28)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Chałas Krystyna
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Gajewska Grażyna Genowefa
(1)
Gielarowska Danuta
(1)
Grabowski Henryk
(1)
Hydzik Bolesław
(1)
Karkoszka Gabriela
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Krause Ewa
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kuk Anna
(1)
Leja Leon
(1)
Leppert Roman
(1)
Maksimowska Bożena
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Nowakowski Andrzej
(1)
Opala Stanisław
(1)
Pacek Stefan
(1)
Palica Danuta
(1)
Rodziewicz-Gruhn Joanna
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Tchorzewski Andrzej Michał
(1)
Trandziuk Stanisław
(1)
Zając Dariusz
(1)
Łobocki Mieczysław
(1)
Łukawska Anna
(1)
Ślachciak Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Odbiorca
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Sportowcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Studenci
(16)
Pedagogika
(3)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Akademicki Związek Sportowy
(1)
Cierpienie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Domy studenckie
(1)
Dorośli
(1)
Duchowość katolicka
(1)
Dzieci
(1)
Egzaminy do szkół wyższych
(1)
Macierzyństwo
(1)
Nastolatki
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Ojczyzna
(1)
Patriotyzm
(1)
Pokwitanie
(1)
Pływanie
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zaoczne
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie dorosłych
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54572, 54573 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20761, 20760 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23600 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26229 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Samowychowanie studentów : warunki i efekty / Stefan Pacek. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1977. - 163, [2] s : 3 il. tab. 1 wykr. ; 20 cm.
(Raporty z Badań)
Autor
Temat
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 16050
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14888 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Studia. Biblioteka Nauczyciela Akademickiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36161 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Raporty z Badań / Instytut Polityki, Postepu Technicznego i Szkolnictwa Wyższego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19324 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Humanistycznych / Bydgoskie Towarzystwo Naukowe. Pedagogika i Psychologia ; nr 53)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31064 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85817, 85815, 85816 (3 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30039 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego ; MCXLIII. Prace Pedagogiczne / Uniwersytet Jagielloński ISSN 0239-5436 ; Z.20)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78144 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85552, 85551 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41143 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06527 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114701 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67761 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 88726, 88727 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Teoretyczne podstawy cierpienia 1. Pojęcie cierpienia i jego ogólna charakterystyka 2. Chrześcijański sens cierpienia 3. Źródła i rodzaje cierpienia 4. Cierpienie graniczne jako szczególny rodzaj cierpienia 5. Postawy człowieka wobec cierpienia 6. Specyfika cierpienia dzieci i młodzieży II. Aksjologiczny wymiar cierpienia 1. Pojęcie wartości 2. Wartość cierpienia 3. Funkcje cierpienia w życiu człowieka III. Cierpienie badanej młodzieży i jego implikacje aksjologiczne 1. Doświadczanie cierpienia przez badanych - ilościowy rozmiar zjawiska i jego przyczyny 2. Postawy, zachowania i zmiany aksjologiczne w doświadczaniu cierpienia 2.1. Śmierć bliskiej osoby 2.2. Choroba bliskiej osoby źródłem cierpienia 2.3. Cierpienie w sytuacji zawodu miłosnego 2.4. Cierpienie fizyczne 2.5. Przemoc ze strony rówieśników i zranienie przez inne osoby 2.6. Choroba własna 2.7. Cierpienie wielostronne IV. Pedagogia cierpienia 1. Antropologiczne podstawy pomocy w cierpieniu 2. Podmioty wychowania wobec cierpienia 2.1. Młody człowiek wobec własnego cierpienia 2.2. Rodzina wobec cierpienia dziecka 2.3. Nauczyciel-wychowawca wobec cierpienia wychowanka 2.4. Grupy rówieśnicze i wspólnotowe wobec cierpienia młodego człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114125 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41363 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gł. problemem badań przeprowadzonych wśród studentów pierwszego roku dziennych studiów pedagogicznych w WSP w Bydgoszczy w r. akad. 1992/93 było ustalenie jakie potoczne teorie wychowania występują w świadomości osób rozpoczynających studia pedagogiczne i jakim zmianom teorie te ulegają po pierwszym roku studiów. Stwierdzono, że ujawniane i aprobowane przez rozpoczynających studia przekonania cechuje poznawcza niespójność, a po pierwszym roku występuje tendencja do krystalizacji uznawanych przez studentów przekonań. Zmiany przekonań badanych dokonują się głównie w warstwie jawnej (deskryptywnej), mniej podatna na zmiany pozostaje warstwa ukryta przekonań. Autor stawia tezę o dwóch systemach myślowych skojarzonych z rolą wychowawcy i wyciąga wnioski dla kształcenia nauczycieli (punktem wyjścia miałaby być dekonstrukcja potocznych teorii wychowania). Część badawczą poprzedzają rozważania teoretyczne dot. potoczności teorii wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106162, 96584 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Raporty z Badań / Instytut Polityki, Postepu Technicznego i Szkolnictwa Wyższego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12827 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Przedstawiony w oddawanej w ręce czytelnika książce zbiór analiz porównawczych współczesnych tendencji, problemów, wyzwań w opiece i wychowaniu z pewnością, co trzeba podkreślić, nie wyczerpuje podjętych zagadnień. Ich rozwinięcie stanowić może kolejne naukowe wyzwanie. Niemniej autorka ma nadzieję, że w opracowanym kształcie niniejsza publikacja stanie się inspiracją do dalszych własnych poszukiwań i rozważań na płaszczyźnie poznawczej, a może także metodycznej lub praktycznej... [...] Inspiracją do napisania tej książki były wieloletnie badania i doświadczenia w obrębie teoretycznych i metodycznych podstaw działalności opiekuńczo-wychowawczej oraz doświadczenia praktyczne o różnym charakterze. Należą do nich przede wszystkim: kształcenie i dokształcanie pedagogów oraz pracowników socjalnych, skonstruowanie i realizowanie autorskiego programu kształcenia studiów magisterskich II stopnia oraz jego ciągła realizacja od 2003 roku do dnia dzisiejszego.... [...] Książka składa się z 19 rozdziałów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej