Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(22)
Forma i typ
Artykuły
(11)
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Jurek Anna
(2)
Appelt Karolina
(1)
Baj Agata
(1)
Bręgiel-Pant Marta
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Droga Katarzyna
(1)
Gajewska Agnieszka
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grabowska Anna
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Grębski Tomasz
(1)
Hayduchyk Karolina
(1)
Hollins Peter
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Kasprzyszak Elżbieta
(1)
Kielisiak Katarzyna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kolb Alice Y
(1)
Kolb David
(1)
Kosmatka Romualda
(1)
Mroczkowski Adam
(1)
Nawojski Paweł
(1)
Noga Henryk
(1)
Peć Beata Anna
(1)
Piotrowski Tomasz
(1)
Pituła Beata
(1)
Suchodolski Stanisław
(1)
Szadowiak Agata
(1)
Szyszkowska-Butryn Anna
(1)
Słomczyński Maciej
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Zajenkowski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(22)
Język
polski
(22)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Szkoły podstawowe
(3)
Bibliotekarze
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Pedagodzy
(2)
Coache
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukatorzy
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Trenerzy
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Temat
Strategie uczenia się
(20)
Uczenie się
(12)
Pamięć
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Samokształcenie
(2)
Studenci
(2)
Trening koncentracji
(2)
Uczniowie
(2)
Uwaga (psychologia)
(2)
Andragogika
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Gimnazja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kotarski, Radosław (1986- )
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kwestionariusz Strategii Uczenia się
(1)
Mapa myśli
(1)
Matura
(1)
Maturzyści
(1)
Metodologia
(1)
Mnemotechnika
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagogika
(1)
Politechnika Śląska
(1)
Praca umysłowa
(1)
Przekonania
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rysowanie
(1)
Strategia lizbońska
(1)
Stres zawodowy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Trening pamięci
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wiedza
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zmysły
(1)
Temat: dzieło
Włam się do mózgu
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(10)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Poradnik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(20)
Psychologia
(5)
Matematyka
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka w Szkole
(2)
Matematyka
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
22 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ucz się jak Einstein / Peter Hollins ; przekład: Piotr Cieślak. - Gliwice : Sensus, copyright 2023. - 108, [4] strony ; 21 cm.
(Osobowość Odnowa)
Einstein nie był najlepszym uczniem. Przez długi czas uważano go za przeciętną osobę. A jednak to on zrewolucjonizował naukę i stał się najbardziej znanym naukowcem w dziejach. Dziś Albert Einstein jest znakomitym przykładem, że nie trzeba być ponadprzeciętnie uzdolnionym prymusem, aby błyskawicznie zdobywać potrzebną wiedzę, koncentrować się i dostrzegać kluczowe powiązania. Uczenia się można się nauczyć. I jest to jedna z najcenniejszych umiejętności, jakie możesz zdobyć. Pomoże Ci w tym ta niewielka książeczka - jej lektura sprawi, że nawet jeśli brak Ci motywacji albo nie lubisz jakiegoś zagadnienia, przyswoisz je szybko i skutecznie! Zorientujesz się, jaki sposób uczenia się jest dla Ciebie najwłaściwszy i jak ćwiczyć, aby osiągnąć mistrzostwo w wybranej dziedzinie. Dowiesz się, czym się różnią ćwiczenia nowych umiejętności od ćwiczeń doskonalących, a także jak działa ludzka pamięć. Poznasz znakomite metody ułatwiające zapamiętywanie informacji, takie jak fiszki, mnemotechniki czy historie. Nawet gdyby od czasu do czasu (niestety!) konieczne było wykucie czegoś na pamięć, za sprawą zawartych tu porad zrobisz to bez trudu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36413 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Myślografia / Agata Baj ; [opracowanie graficzne: Karolina Hayduchyk]. - Stargard : eduBAJ Agata Baj, 2020. - 159, [3] strony, [11] kart : ilustracje ; 18x25 cm.
MYŚLOGRAFIA, to książka praktyczna i teoretyczna zarazem, w proporcjach idealnych na początek przygody z myśleniem wizualnym (visual thinking). Jeśli potrzebujesz wystartować z prostymi notatkami graficznymi, znajdziesz ćwiczenia w rozdziale „ABC sketchnotki”. Jeśli nie wiesz, jak zacząć naukę sketchnotingu, myślisz może, że inni potrafią a Ty nie. Wskazówki znajdziesz w rozdziale „4 proste kroki” (do nauki wszystkiego). Jeśli nie do końca jesteś przekonany, czy takie „pismo obrazkowe” działa. Zapraszam Cię do rozdziału „Obraz i słowo”. Z bardzo różnych stron opisano w nim znaczenie „śladu” na kartce papieru. Śladu, który nie jest tylko literą/słowem, ale też obrazem, prostym graficznym znakiem. Rozdział ten zawiera również zakodowane w QR kodach linki do dalszych studiów (materiały audio, wideo i teksty cytowanych autorów). „Zasoby osobistej wiedzy„, to część, która wprowadzi Cię w temat wykorzystania myślenia wizualnego w procesie uczenia się. Kolejny rozdział to „Mapy Myśli”, najbardziej znana forma notatki nielinearnej. Znana, ale wciąż jeszcze nie w pełni poznania i wykorzystywana. „Metoda MYŚLOGRAFIA„, to 4 proste kroki wg których możesz przygotować materiał do studiów własnych lub stworzyć scenariusze pracy z uczniami/studentami. Słowa autorki. Polecana przez Bibliotekę Pedagogiczną w Pile.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116108 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijanie umiejętności uczenia się / [autor Magdalena Goetz]. - Warszawa : Wiedza i Praktyka, copyright 2019. - 58 stron : ilustracje ; 30 cm.
Ekspert portalu ePedagogika – Magdalena Goetz – przedstawia cenne wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności uczenia się u uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W książce, oprócz niezbędnej teorii, znalazły się także karty pracy i ćwiczenia do zajęć praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52662 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35012 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67684 P 3,2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 500 stron wyczerpującego wykładu dotyczącego uczenia na podstawie doświadczania i praktycznych podpowiedzi, jak możesz korzystać z tej wiedzy w Twojej pracy edukatora i edukatorki, coacha i coachki, trenerki i trenera, nauczyciela i nauczycielki.
Ta książka powstawała przez wiele lat i jest owocem setek, a nawet tysięcy rozmów, które odbyliśmy z edukatorami we wszystkich dziedzinach życia. Trafiali oni do nas zainteresowani uczeniem się na podstawie doświadczania, żywiąc nadzieję, że ta metoda pozwoli im działać skuteczniej i lepiej spełniać się w swojej roli. Pytania, które zadawali, dotyczyły uczenia się, a w szczególności tego, jak oni sami mogą pomóc innym się uczyć. Mamy wrażenie, że udało nam się odkryć i opisać coś, co jest dla nich pomocne. Alice i David Kolb
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Otwarte formy uczenia się i nauczania języków obcych / Beata Anna Peć. - Wydanie I. - Kraków : Impuls , 2021. - 339 stron ; 24 cm.
Celem monografii są analiza i interpretacja problemu otwartych form uczenia się i nauczania języków obcych ze szczególnym uwzględnieniem autonomii ucznia. Jest to zagadnienie wyjątkowo ważne, gdyż stanowi jeden z głównych postulatów kolejnych reform edukacji w Polsce. W niniejszej książce poszukuje się odpowiedzi na pytania o to, jak otwarte formy pracy wpływają na uczniów, jeśli są stosowane systematycznie i celowo, a także w jaki sposób przyczyniają się do rozwoju autonomicznej postawy uczniów, charakteryzującej się samodzielnością planowania, organizowania i oceny własnej pracy oraz odpowiedzialnością za jej wyniki i proces uczenia się. Osiągnięciu tego celu służą analiza zagadnień teoretycznych i własne badania. Dotychczas nie prowadzono pogłębionych badań empirycznych dotyczących otwartych form uczenia się i nauczania w odniesieniu do lekcji języka obcego. Koncentrowano się na sprawozdaniach pedagogów stosu­jących te formy uczenia się i nauczania na lekcjach innych przedmiotów, przy czym w większości były to zajęcia z udziałem dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
OPIS KATEGORIE SPIS TREŚCI RECENZJE Problemy autoedukacji nabierają szczególnego znaczenia w społeczeństwie wiedzy, realizującego ideę uczenia się przez całe życie. Obecnie warto podejmować refleksję nad praktyką studiów wyższych z perspektywy nauk pedagogicznych, z uwagi na to, że procesy przemian nie ominęły szkoły wyższej, wręcz daje o sobie znać potrzeba rozważań nad warsztatem pracy i nauki studentów pedagogiki. Niniejsze opracowanie wpasowuje się w te potrzeby. W rozdziale pierwszym przedmiotem rozważań stała się szkoła wyższa jako środowisko pracy studenta, formy i metody kształcenia na szczeblu akademickim oraz kwestia nauki studiowania. W rozdziale drugim ukazane zostało szerokie tło warsztatu pracy, na jego kształt wpływają bowiem wartości, postawy, aspiracje życiowe studentów oraz specyficzny etap ich rozwoju psychofizjologicznego; została w nim też podjęta próba sporządzenia szkicu studenta jako ucznia i nauczyciela samego siebie. W rozdziale trzecim omówiona została istota oraz integralnie z sobą związane składniki warsztatu pracy – najpierw materialne, organizacyjne, a następnie samokształceniowe, osobowe. Całość dopełnia Aneks w postaci programów wybranych przedmiotów kształcenia na kierunku pedagogika, wykazy podstawowych pojęć pedagogicznych oraz recenzji prac o zastosowaniu podejścia systemowego w pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W monografii przedstawiono raport z badania kultury uczenia się matematyki uczniów kończących II i III etap edukacyjny. Na kolejnych stronach określono pojęcie kultury uczenia się matematyki, przedstawiono metodologię i obszernie scharakteryzowano wyniki tytułowego badania, w którym uwzględniono także analizę współzależności kultury uczenia się matematyki z wyuczoną bezradnością szkolną i stylem nauczania na lekcjach matematyki, płcią i ocenami uczniów. W teoretycznej części pracy omówione zostały m.in. założenia dotyczące uczenia się matematyki, źródła poznania matematycznego, wybrane modele konstruowania wiedzy matematycznej, zagadnienie heurystyki i algorytmizacji oraz specyfika szkolnego kształcenia matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116282 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej