Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Author
Lebiecki Tomasz M
(1)
Potulicka Eugenia
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Rasizm
(2)
Amerykański sen
(1)
Dyskryminacja etniczna
(1)
Kształcenie
(1)
Latynoamerykanie
(1)
Mniejszości (socjologia)
(1)
Pochodzenie człowieka
(1)
Polityka narodowościowa
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Rasa ludzka
(1)
Stosunki etniczne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Wielokulturowość
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Stany Zjednoczone
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45445 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 43029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 34471 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 247)
Interdyscyplinarna rozprawa dotycząca jednego z najtrudniejszych problemów szkolnictwa amerykańskiego – nasilającej się od lat 80. XX wieku segregacji rasowej i etnicznej w Stanach Zjednoczonych. Rasa i rasizm przenikają całą sferę edukacyjną – od aspiracji do uczenia się po kształcenie nauczycieli. Autorka rozpoczyna analizę problemową od teorii ras: krytycznej teorii ras, teorii marksistowskich, studiów dotyczących „whiteness” i kulturowych studiów rasy. Kolejnym ich przedmiotem są przyczyny biedy ludności kolorowej, od początków gettoizacji w śródmieściach metropolii po współczesną urbanizację neoliberalną. Najobszerniejsza część pracy dotyczy czynników wpływających na przepaść w osiągnięciach szkolnych uczniów rasy białej i uczniów kolorowych, a kolejna traktuje o sytuacji studentów w okresie neoliberalnych reform szkolnictwa wyższego. Monografia obejmuje także koncepcje poprawy szkolnictwa dla mniejszości rasowych i etnicznych (formułowane z jednej strony przez pedagogów, a z drugiej strony przez neokonserwatystów i neoliberałów). Kończy ją rozdział o trudnościach w reformowaniu szkół apartheidu, nawet w miastach rządzonych przez Afroamerykanów. Książka przeznaczona jest dla przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. W pierwszym rzędzie pedagogów porównawczych, ale i politologów (polityka oświatowa Stanów Zjednoczonych), ekonomistów (finansowanie szkolnictwa), socjologów (relacje rasowe i klasowe, nierówności edukacyjne i społeczne), psychologów (kształtowanie się tożsamości rasowych) czy kulturoznawców (różnice kulturowe w społeczeństwie amerykańskim).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115438 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again