Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(30)
Forma i typ
Artykuły
(26)
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Płuska Katarzyna
(6)
Kasalik-Kowal Ewelina
(3)
Kośkiewicz Agnieszka
(3)
Sarczyńska Anna
(3)
Sztyk Julia
(2)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Cieloch Katarzyna
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Kania Iwona
(1)
Kielisiak Katarzyna
(1)
Koch-Kozioł Marta
(1)
Kęsek-Leśniewska Natalia
(1)
Magnowski Tomasz
(1)
Molenda-Bieniecka Jolanta
(1)
Prędka-Pawlun Ewelina
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Wegner-Jezierska Magdalena
(1)
Załoga Edyta
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Nauczyciele
(26)
Doradcy zawodowi
(23)
Pedagodzy
(20)
Klasa 7.
(14)
Klasa 8.
(14)
Szkoły podstawowe
(5)
Klasa 4.
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(4)
Klasa 3.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły średnie
(2)
Bibliotekarze
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Samopoznanie
(30)
Poradnictwo zawodowe
(17)
Wybór zawodu
(8)
Osobowość
(6)
Przydatność zawodowa
(5)
Zainteresowania
(5)
Zdolności
(5)
Charakter
(4)
Decyzje edukacyjne
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Wybory życiowe
(4)
Poradnictwo edukacyjno-zawodowe
(3)
Samoocena (ocenianie)
(3)
Samoświadomość
(3)
Zawód
(3)
Autoprezentacja
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Biblioterapia
(1)
CV
(1)
Dyscyplina (socjologia)
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry planszowe
(1)
Hobby
(1)
Informacja zwrotna
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Koncepcja siebie
(1)
Krytycyzm
(1)
Krytyka i samokrytyka
(1)
List motywacyjny
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Młodzież
(1)
Obraz siebie
(1)
Ogłoszenia rekrutacyjne
(1)
Planowanie
(1)
Postawy
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Przedmioty szkolne
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Refleksja (filozofia)
(1)
Refleksyjność
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Rysunek
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samokontrola
(1)
Samokształcenie
(1)
System wartości
(1)
Sztuka pisania
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Tożsamość (psychologia)
(1)
Uczenie się
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zdolności matematyczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Scenariusz zajęć
(28)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(25)
Karty pracy ucznia
(16)
Materiały pomocnicze
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Praca, kariera, pieniądze
(23)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(23)
Biblioteka w Szkole
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Remedium
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Program profilaktyczno-wychowawczy dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej jest bardzo ciekawą propozycją uzupełniającą dotychczasowe sposoby postrzegania i rozumienia trudnych zachowań uczniów. Może być użytecznym narzędziem dla nauczyciela szukającego dobrych metod wsparcia własnej pracy wychowawczej. Atutem programu jest odwoływanie się do świadomych działań ucznia nakierowanych na kontrolę własnego zachowania. Ten sposób pracy wpływa na rozumienie przez dziecko własnych zachowań i uczy podejmowania za nie odpowiedzialności. Powtarzanie przekazywanych treści i ćwiczenie odpowiednich zachowań jest skutecznym sposobem utrwalania prezentowanego podejścia. Jest to jeden z nielicznych programów proponujących taką właśnie formułę pracy. Nie wymaga on specjalistycznego szkolenia, jest możliwy do zastosowania przez zmotywowanego nauczyciela i przynosi konkretne efekty. Dodatkiem do książki jest płyta CD zawierająca program multimedialny do pracy z uczniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103830 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38185 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63147 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102190 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46580 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37416 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31093 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43518 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63072 P 1,4 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: • INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną • EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem • KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji • ASERTYWNOŚĆ – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie • KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIĄZYWANIA – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji • MENTALIZACJA – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób • ORGANIZACJA CZASU – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów • ZDROWIE PSYCHICZNE – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi • ROZWÓJ OSOBISTY – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych. Magdalena Wegner-Jezierska – doktor nauk humanistycznych, psycholog, wieloletnia wykładowczyni akademicka, autorka poradników dla rodziców i opiekunów. Zajmuje się terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi grupy treningu umiejętności społecznych dla osób z trudnościami w budowaniu i utrzymywaniu relacji. Współpracuje z placówkami oświatowymi, szkoląc kadry pedagogiczne oraz rodziców. Opracowuje też programy poszerzające kompetencje społeczne uczniów. Prywatnie żona i mama sześciorga dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115048 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34415 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66717 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej