Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Autor
Jarosiński Mirosław
(1)
Winch Sławomir
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Służba zdrowia niepubliczna
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Termin "podmiot leczniczy" jest bardzo szeroki. Określa on takie instytucje, jak szpitale o różnej formie własności, instytuty czy przychodnie zdrowia, w których mamy do czynienia z różnymi grupami pracowników, np. z lekarzami, pielęgniarkami, administracją. Wszystkie te organizacje oraz osoby w nich zatrudnione łączy w naszym projekcie jeden element - przekształcanie podmiotów w przedsiębiorstwa działające w oparciu o mechanizmy rynkowe. Główną tezą monografii jest stwierdzenie głoszące, że podmioty lecznicze opierające się w swych działaniach na mechanizmach rynkowych powinny być zarządzane na zasadach obowiązujących w przedsiębiorstwach nastawionych na generowanie zysku. Zdajemy sobie sprawę z powstającego w takiej sytuacji fundamentalnego konfliktu między zyskiem organizacji a dobrem pacjenta, co może i z etycznego punktu widzenia powinno rodzić u zarządzających podmiotami leczniczymi działającymi w formie spółek prawa handlowego pewien dylemat. Mamy nadzieję, że zarówno program naszych studiów, jak i proponowana publikacja pozwalają w pewnym stopniu go rozwiązać. Monografię otwiera rozdział Marka Wójcika wprowadzający w praktyczne aspekty - uwarunkowania prawne oraz strukturalne - przekształceń podmiotów leczniczych. W kolejnej części Maria Aluchna koncentruje się na kwestiach nadzoru właścicielskiego. Odpowiada na bardzo ważne pytanie: kto, w ramach obowiązującego prawa, sprawuje nadzór nad daną organizacją? Mirosław Jarosiński, Agnieszka Sopińska i Wioletta Jakubowska zajmują się kwestią zarządzania strategicznego na rynku usług medycznych. Innymi słowy, odpowiadają na pytanie: jakich instrumentów użyć, by zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną? Kolejne teksty odnoszą się do funkcjonowania podmiotów leczniczych w kontekście działań innych instytucji. Renata Pajewska-Kwaśny podejmuje problematykę ubezpieczeń w ochronie zdrowia, a Jacek Sawicki opisuje zasady zarządzania informacją w podmiotach leczniczych. W ostatniej części publikacji zyskujemy odpowiedź na pytanie: jak zarządzać podmiotem leczniczym? Rozpoczyna ją opracowanie Krystiana Oleszczyka podejmującego problematykę zarządzania jakością. Z kolei Małgorzata Winter porusza aspekty zarządzania w kontekście tworzenia biznesplanów oraz rachunkowości. Anna Winch koncentruje swoją uwagę na marketingu podmiotów leczniczych, zaś Sławomir Winch na negocjacjach, które są codziennością w działaniach każdego przedsiębiorstwa. Przedmiotem rozważań Lidii Jabłonowskiej jest natomiast komunikacja, niezbędna do zarządzania każdym zespołem. Ta kwestia jest również kluczowa w rozdziałach Sylwestra Gregorczyka i Piotra Wachowiaka. Mamy nadzieję, że tematyka zajęć studiów podyplomowych oraz niniejsza monografia będą służyć poszerzeniu Państwa wiedzy na temat metod i technik zarządzania podmiotami leczniczymi działającymi na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług zdrowotnych. Na koniec pragniemy podkreślić, że spotkania z Państwem w trakcie realizacji projektu dostarczyły nam wielu miłych doświadczeń. Nasze studia stały się okazją nie tylko do nawiązywania kontaktów zawodowych, ale także do kształtowania relacji osobistych. Za to wszystko dziękujemy Państwu w imieniu całego naszego zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109637 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej