Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Awdziej Marcin
(1)
Galicki Jan
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Jarosiński Mirosław
(1)
Korporowicz Violetta
(1)
Rabiega Agnieszka
(1)
Rudawska Iga
(1)
Tomaszyk Mikołaj J. (1981- )
(1)
Winch Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Służba zdrowia
(5)
Aglomeracje
(1)
Antropologia miasta
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
COVID-19
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Epidemie
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Jakość życia
(1)
Kanały marketingowe
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Marketing
(1)
Marketing bezpośredni
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Medycyna społeczna
(1)
Menedżerowie
(1)
Narodowy Fundusz Zdrowia
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Polityka senioralna
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przestrzeń publiczna (prawo)
(1)
Reklama
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Sport
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szczepienia ochronne
(1)
Służba zdrowia niepubliczna
(1)
Służby mundurowe
(1)
Telemarketing
(1)
Transport
(1)
Turystyka
(1)
Ubezpieczenia osobowe
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Usługi
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zawody medyczne
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Życie
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Case study (studium przypadku)
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96654, 96655 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61305 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Termin "podmiot leczniczy" jest bardzo szeroki. Określa on takie instytucje, jak szpitale o różnej formie własności, instytuty czy przychodnie zdrowia, w których mamy do czynienia z różnymi grupami pracowników, np. z lekarzami, pielęgniarkami, administracją. Wszystkie te organizacje oraz osoby w nich zatrudnione łączy w naszym projekcie jeden element - przekształcanie podmiotów w przedsiębiorstwa działające w oparciu o mechanizmy rynkowe. Główną tezą monografii jest stwierdzenie głoszące, że podmioty lecznicze opierające się w swych działaniach na mechanizmach rynkowych powinny być zarządzane na zasadach obowiązujących w przedsiębiorstwach nastawionych na generowanie zysku. Zdajemy sobie sprawę z powstającego w takiej sytuacji fundamentalnego konfliktu między zyskiem organizacji a dobrem pacjenta, co może i z etycznego punktu widzenia powinno rodzić u zarządzających podmiotami leczniczymi działającymi w formie spółek prawa handlowego pewien dylemat. Mamy nadzieję, że zarówno program naszych studiów, jak i proponowana publikacja pozwalają w pewnym stopniu go rozwiązać. Monografię otwiera rozdział Marka Wójcika wprowadzający w praktyczne aspekty - uwarunkowania prawne oraz strukturalne - przekształceń podmiotów leczniczych. W kolejnej części Maria Aluchna koncentruje się na kwestiach nadzoru właścicielskiego. Odpowiada na bardzo ważne pytanie: kto, w ramach obowiązującego prawa, sprawuje nadzór nad daną organizacją? Mirosław Jarosiński, Agnieszka Sopińska i Wioletta Jakubowska zajmują się kwestią zarządzania strategicznego na rynku usług medycznych. Innymi słowy, odpowiadają na pytanie: jakich instrumentów użyć, by zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną? Kolejne teksty odnoszą się do funkcjonowania podmiotów leczniczych w kontekście działań innych instytucji. Renata Pajewska-Kwaśny podejmuje problematykę ubezpieczeń w ochronie zdrowia, a Jacek Sawicki opisuje zasady zarządzania informacją w podmiotach leczniczych. W ostatniej części publikacji zyskujemy odpowiedź na pytanie: jak zarządzać podmiotem leczniczym? Rozpoczyna ją opracowanie Krystiana Oleszczyka podejmującego problematykę zarządzania jakością. Z kolei Małgorzata Winter porusza aspekty zarządzania w kontekście tworzenia biznesplanów oraz rachunkowości. Anna Winch koncentruje swoją uwagę na marketingu podmiotów leczniczych, zaś Sławomir Winch na negocjacjach, które są codziennością w działaniach każdego przedsiębiorstwa. Przedmiotem rozważań Lidii Jabłonowskiej jest natomiast komunikacja, niezbędna do zarządzania każdym zespołem. Ta kwestia jest również kluczowa w rozdziałach Sylwestra Gregorczyka i Piotra Wachowiaka. Mamy nadzieję, że tematyka zajęć studiów podyplomowych oraz niniejsza monografia będą służyć poszerzeniu Państwa wiedzy na temat metod i technik zarządzania podmiotami leczniczymi działającymi na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług zdrowotnych. Na koniec pragniemy podkreślić, że spotkania z Państwem w trakcie realizacji projektu dostarczyły nam wielu miłych doświadczeń. Nasze studia stały się okazją nie tylko do nawiązywania kontaktów zawodowych, ale także do kształtowania relacji osobistych. Za to wszystko dziękujemy Państwu w imieniu całego naszego zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest opracowaniem interdyscyplinarnym. Autorami są wykładowcy oraz absolwenci Podyplomowego Studium Zarządzania Zakładami Opieki Zdrowotnej w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym SGH w Warszawie. Problematyka książki znajduje odzwierciedlenie w tematyce zajęć programu dydaktycznego Studium. Ponieważ program obejmuje wiele dziedzin nauki, do jego realizacji zaproszono wykładowców z innych uczelni. Autorami poszczególnych opracowań są zatem pracownicy naukowo-dydaktyczni SGH, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Medycznej w Warszawie oraz absolwenci Studium. Publikacja składa się z opracowań o charakterze teoretycznym, jak i aplikacyjnym. Zamysł napisania książki powstał w wyniku doświadczeń związanych z realizacją prac dydaktycznych w kolejnych latach pracy Studium. Celem opracowania jest między innymi próba integracji zespołów różnych ośrodków akademickich ze środowiskami praktyków medycznych, a także potrzeba wskazania wiedzy interdyscyplinarnej, jaka jest niezbędna do kierowania placówkami ochrony zdrowia w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym monografia analizująca problematykę ochrony życia i zdrowia ludzkiego od strony administracyjnoprawnej. Autorka wyodrębnia poszczególne kategorie podmiotów administrujących w sferze opieki zdrowotnej i charakteryzuje podejmowane przez nie działania mające wpływ na ochronę życia i zdrowia człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33175 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera 76 referatów podzielonych na trzy grupy tematyczne. W grupie pierwszej, poświęconej problemom tożsamości marketingu znalazły się opracowania dotykające fundamentalnych pytań o istotę marketingu oraz jego miejsce we współczesnych przedsiębiorstwach i organizacjach. Grupa druga obejmuje referaty poruszające fundamentalne problemy etyczne. W opracowaniach grupy trzeciej autorzy podjęli istotne problemy przyszłości marketingu i jego rozwoju. W części 2, przygotowanej wspólnie z Centrum Etyki Biznesu, znalazły się m.in. takie artykuły jak: Wojciech Gasparski, Etyczność marketingu - marketingiem etyczności; Marta Hereźniak, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w perspektywie zarządzania marką - dlaczego warto uczynić z etyki fundament biznesu?; Anna Lewicka-Strzałecka, W poszukiwaniu nowych instrumentów społecznej legitymizacji firmy; Anna Olejniczuk-Merta, Etyka w badaniach i działaniach marketingowych (na przykładzie rynku młodych konsumentów); Jan W. Wiktor, Reklama - między perswazją a manipulacją. Etyczne kontrowersje wokół komunikacji marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46756 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej