Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(62)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(31)
Artykuły
(29)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(21)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(19)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(14)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kloskowska Adriana
(3)
Przybyla Olga
(3)
Cerri Claudio
(2)
Gębka Artur
(2)
Jakrzewska Dominika
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Pollak Monika
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Aznarez Nitdia
(1)
Bartkiewicz Wioletta
(1)
Berns Gregory
(1)
Bettella Stella
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Freifer Gaby
(1)
Fydrych Marta
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Giorgis Cyndi
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Helwing Daniela
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hock Roger R
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jurkowski Andrzej
(1)
Just Monika
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kołodziejska Lidia
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kłoskowska Adriana
(1)
Malak Marika
(1)
Malecha Dorota
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Michno Jerzy
(1)
Miodońska-Madryła Dajana
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Montessori Maria
(1)
Munoz Beatriz M
(1)
Murray Lynne
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pawlak Paulina
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Pawłowska Paulina
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Rosiak Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schaffer David R
(1)
Schiller Pamela Byrne
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shinnock Sean
(1)
Siara Olga
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stańczak Irena
(1)
Strzałkowska Anna
(1)
Szubstarska Dorota
(1)
Szubstarska Dorota. Świat opowiadany
(1)
Szymanek Piotr
(1)
Trelease Jim
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Turski Piotr
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wojtaś Martyna
(1)
Wojtera Donata
(1)
Woydyłło Ewa (1939- )
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Żyła Magdalena
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Rodzice
(12)
Pedagodzy
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Biolodzy
(3)
Dorośli
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Przedszkola
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Coachowie
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Logopedzi
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój poznawczy
(44)
Dzieci
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Rozwój emocjonalny
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Uczenie się
(8)
Psychologia poznawcza
(7)
Uczucia
(7)
Myślenie
(6)
Mózg
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Niemowlę
(5)
Pamięć
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Kreatywność
(4)
Osobowość
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Ciekawość (postawa)
(3)
Czytanie
(3)
Mowa
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauka czytania
(3)
Samopoznanie
(3)
Sztuka
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zdolności
(3)
Czytanie sylabowe
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metoda Montessori
(2)
Mindfulness
(2)
Neuroedukacja
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Pewność siebie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pojęcia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samodzielność
(2)
Samorealizacja
(2)
Samoświadomość
(2)
Socjalizacja
(2)
Spostrzeganie
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Trening koncentracji
(2)
Twórczość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Świadomość
(2)
Adaptacja
(1)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Analogia
(1)
Arteterapia
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Biblioterapia
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziedziczność
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka
(1)
Ewolucja
(1)
Filozofowanie z dziećmi
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(24)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Poradnik
(13)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Monografia
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(43)
Psychologia
(23)
Rozwój osobisty
(8)
Językoznawstwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Biologia
(1)
Matematyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(5)
Biologia w Szkole
(3)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Charaktery
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Życie Szkoły
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Meritum
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
65 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? : obserwacja / Joanna Chmura. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 62, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
"Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja" jest poradnikiem wiedzy dla terapeutów rozpoczynających pracę z dziećmi z deficytami rozwojowymi, niepełnosprawnościami i innymi zaburzeniami rozwoju dzieci w wieku od 5 do 10 roku życia. Opisuje jak od samego początku zająć się dzieckiem w ujęciu wielodyscyplinarnym, jak poprowadzić właściwie obserwację, na podstawie której sporządzany jest optymalny program terapii dziecka. Wskazuje jak poprowadzić pierwsze wizyty dziecka w sposób wyczerpujący wiedzę na temat jego rozwoju. Opisuje sfery rozwojowe i umiejętność terapeutycznego postrzegania ich w kontekście normy biologicznej, a ewentualnych odstępstw od niej. Porównuje wiek biologiczny z wiekiem rozwojowym dziecka. Poradnik prowadzi terapeutę przez wszystkie sfery rozwojowe dziecka. Tłumaczy, na co zwracać uwagę w przygotowaniu zajęć, jak oceniać dziecko i jak prowadzić obserwację różnicową. Jest punktem wyjścia do podjęcia pierwszych kroków terapeutycznych w pracy z dzieckiem z deficytami. Książka napisana jest z myślą o terapeutach pracujących czynnie i w procesie z dziećmi z niepełnosprawnościami i deficytami rozwojowymi. Książka "Jak rozpocząć pracę terapeutyczną z małym dzieckiem? Obserwacja" zawiera również arkusz obserwacji dla terapeuty jako gotowy materiał do podjęcia pracy z dzieckiem. Książka opatrzona jest rysunkami metodą sketchnotingu i flipchartelingu, które wprowadzają czytelnika w każdy rozdział. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118180 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35868 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profesor psychologii Lynne Murray jest uznaną brytyjską badaczką wczesnego rozwoju dzieci. Jej książka Psychologia małego dziecka to znakomite źródło wiedzy zarówno dla rodziców (a także babć, dziadków oraz innych opiekunów), jak i dla specjalistów pracujących z dziećmi i rodzinami. Wyjątkowość tego przewodnika po różnych obszarach rozwoju dziecka w pierwszych dwóch latach życia polega na tym, że wszystkie przedstawione wnioski płynące ze współczesnych badań naukowych autorka ilustruje wynikami szczegółowej obserwacji zachowania i interakcji społecznych konkretnych dzieci. Bogaty materiał zdjęciowy pomaga dostrzec niezwykłą wrażliwość dziecka na otoczenie społeczne i umożliwia odczytanie istotnego znaczenia wielu dziecięcych zachowań często uznawanych za przypadkowe. A przede wszystkim unaocznia ogromny wkład dziecka we własny rozwój i doniosłą rolę rodziców we wspieraniu jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35008 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67363 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie w starożytnym Egipcie nie zmieniło się zbytnio od powstania pirami¬dy Cheopsa do czasów panowania Ramzesa Wielkiego, czyli przez jakieś 1300 lat. W naszych czasach zaś spora część wiedzy nabytej na studiach przed dziesięcioma laty dziś jest już przestarzała. Liczba nowości, z którymi mamy do czynienia nie tylko jako jednostki, lecz także jako społeczeństwo, rośnie w galopującym tempie. W społeczeństwie, w którym panowała stagnacja informacyjna, a zmiany zachodziły z prędkością lodowca, stosunkowo niewiele jednostek angażowało się w procesy twórcze; egzystencją zdecydowanej większości społeczeństwa rządziła rutyna, która raz opanowana wystarczyła za drogowskaz do końca życia. Ale w społeczeństwie, w którym wiedza i umiejętności odchodzą do lamusa, zanim zdążą stać się rutyną, praktycznie każdy człowiek staje się częścią procesu twórczego: jeśli nawet sam nie tworzy oryginalnych rozwiązań, to przynajmniej wykorzystuje i włącza do swojego życia nowe idee, koncepcje i umiejętności. Czy taka tendencja wymaga od członków społeczeństwa opartego na nowości innego wykorzystywania naszych zasobów neuronalnych, mocy naszego mózgu? Czy to wpłynie na sposób, w jaki zmienia się z wiekiem nasz mózg? Elkhonon Goldberg próbuje dowieść, że odpowiedź na te pytania prawdopodobnie brzmi: „tak”. Istnieje też druga strona medalu: tworzenie nowości. Jak rodzą się nowatorskie idee? W dobie innowacyjności zrozumienie, w jaki sposób mózg człowieka przetwarza nowość, staje się sprawą ogromnej wagi. Jako społeczeństwo mamy dwojaką motywację, żeby odkryć mózgowe mechanizmy mierzenia się z nowością: chcemy bowiem dowiedzieć się zarówno, jak jest konsumowana, jak i jak jest tworzona. Właśnie ta dwojaka motywacja była dla prof. Goldberga impulsem do napisania tej książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114953 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52297 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41728 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Księga zajęć dla najmłodszych to zbiór ponad 700 zabaw i ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci do 18. miesiąca życia. Stanowi znakomitą pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą być pewni, że w pełni wykorzystują kluczowe chwile w rozwoju malucha. W książce znajdą oni opisy setek łatwych do przeprowadzenia i wesołych zajęć, które wspierają nabywanie umiejętności językowych, ruchowych, emocjonalno-społecznych oraz poznawczych. Rodzice mogą wybrać, czy chcą wprowadzać zabawy pojedynczo, czy pracować nad rozwojem konkretnych umiejętności, skupiając się na czynnościach z jednej grupy tematycznej. Dla ułatwienia korzystania z książki na końcu zamieszczono aneks z tekstami wierszyków i piosenek oraz innymi przydatnymi materiałami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42309 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa: Difin, copyright 2023. - 259 stron : ilustracje ; 24 cm.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela - w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118027 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36416 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68736 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
W niniejszej monografii omówiono cztery testy – WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet – dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji. Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35924 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego.Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. (Z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117983 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Tematem niniejszej książki są zachowania prospołeczne i antyspołeczne. Omówione w niej zostały zagadnienia dotyczące ekologii, pomocy chorym i potrzebującym, tolerancji, zdrowego trybu życia, a także problemów typu terroryzm i wojna. Pokazano wpływ, pozytywny lub negatywny, przedstawionych działań na środowisko oraz życie ludzi i zwierząt. W książce zamieszczono 56 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115077 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34552 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48038 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66811 P 1,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Twórczość i Edukacja ; 6)
Inicjatywa cyklicznego publikowania prac w ramach serii „Twórczość i Edukacja” wyrosła z potrzeby stworzenia miejsca spotkania badaczy i praktyków zainteresowanych rozwijaniem oraz wspieraniem zdolności twórczych dzieci, młodzieży, a także osób dorosłych. W serii ukazują się prace dotyczące problematyki edukacyjnych oraz społecznych uwarunkowań rozwoju szeroko pojętej aktywności twórczej. Zwrócenie uwagi na rolę pytań w stymulowaniu aktywności poznawczej dzieci na etapie kształcenia elementarnego jest niezwykle potrzebne i ważkie, gdyż jest to etap kluczowy i krytyczny dla rozwoju wszystkich podstawowych umiejętności poznawczych uczniów. [...] Autorki prezentują zarówno wyniki badań, jak i zagadnienia naukowe przy jednoczesnej swobodzie gatunku i użytego słownictwa. Świadczy o tym posługiwanie się językiem nacechowanym w znacznym stopniu, dobrze pojętym w tym przypadku, subiektywizmem i ekspresyjnością. Obraz zjawiska jest konkretny, poddany oglądowi w kontekście osobistych doświadczeń, przemyśleń, ale także aktualnego stanu wiedzy i kierunków rozwoju myśli naukowej z prezentowanego obszaru dociekań. Należy podkreślić, że Autorki swoje rozważania teoretyczne ilustrują wynikami badań własnych, które znacznie wzbogacają i wzmacniają sformułowane tezy. Materiał empiryczny jest bardzo ciekawy i zawiera ogromny potencjał interpretacyjny. Z recenzji dr hab. Renaty Michalak, prof. UAM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116464 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05566, 04843 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 04749, 06710 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21217, 07392 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07078, 09433, 07077 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6977 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52667 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej