Form of Work
Książki
(7)
Status
available
(26)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(5)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Author
Dryll Elżbieta
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(7)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
Dziecko z ADHD
(7)
Rodzice
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Rodzina
(3)
Dziecko
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Drugoroczność
(1)
Dyrektorzy
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Miłość
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nieśmiałość
(1)
Odporność psychiczna
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychoedukacja
(1)
Reklama
(1)
Rodzeństwo
(1)
Skala Postaw Rodzicielskich
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wagary
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zachowanie
(1)
7 results Filter
Book
In basket
Publikacja poświęcona jest problematyce funkcjonowania dzieci z ADHD oraz ich rodzin. Wyodrębniono charakterystyczne cechy funkcjonowania społecznego, edukacyjnego oraz emocjonalnego dzieci z ADHD, a także podjęto próbę zdiagnozowania sytuacji psychospołecznej ich rodzeństwa. Zebrany materiał umożliwił także przybliżenie czynników wpływających na relacje między rodzeństwem. Dzięki przyjęciu takiej perspektywy badawczej podkreślono znaczenie problemów każdego członka rodziny, w której wychowywane jest dziecko z dysfunkcją.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39045 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64495 (1 egz.)
Book
In basket
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105408 (1 egz.)
Book
In basket
Autor postawił sobie zadanie trudne i wymagające rozległej wiedzy. Jest nim ujawnienie i analiza rodzinnych korelatów nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Osiągnął cel, którym jest wzbogacenie wiedzy pedagogicznej o problemach rodzin wychowujących dzieci z ADHD o istotne treści ujęte w sposób wielostronny, poddane wnikliwej analizie prowadzącej do wartościowych spostrzeżeń i wniosków praktycznych oraz uogólnień interesujących z teoretycznego punktu widzenia, dobrze umocowanych w danych ilościowych poddanych analizie statystycznej. Wartość poznawcza pracy jest bardzo duża. Składa się na nią ocena zarówno części poświęconej stanowi badań nad zespołem ADHD oraz syntezie wybranych aspektów wiedzy o rodzinie, jak i wiedzy dodanej, pozyskanej w wyniku badań własnych oraz oryginalnej autorskiej refleksji. Wiedza wniesiona przez Autora ma nie tylko charakter porządkujący, ale stanowi także novum dla polskiej pedagogiki. Najważniejszą zaletą pracy jest jej osadzenie w polskiej rzeczywistości społecznej - zarówno edukacyjnej, jak i rodzinnej. Pozyskanie bogatych danych dotyczących problemów uczniów żyjących w tej rzeczywistości stworzyło warunki do podjęcia refleksji pedagogicznej nacechowanej realizmem i prowadzącej do stworzenia mocnych podstaw programu wsparcia dla rodzin wychowujących dzieci z ADHD. Na bardzo wysoką ocenę zasługuje aspekt aplikacyjny pracy. Zawarty w niej program wsparcia ma charakter kompleksowy, jest przemyślany i wyczerpujący; nadaje się do modyfikowania i rozwijania w związku z indywidualnymi potrzebami uczniów. Fragment recenzji wydawniczej prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47706 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65698 (1 egz.)
Book
In basket
Książka w nowatorski sposób podejmuje zagadnienie związków między edukacją a kulturą z perspektywy psychologii narracyjnej. Autorka wykazuje, że istotną rolę w procesie wychowania odgrywają narracje "wielkie", opowieści rodzinne o miłości czy dzieciństwie, jak również narracje "małe", za pomocą których rodzice przekazują dzieciom ważne treści. Rozwój psychiczny jest efektem nie tylko świadomych oddziaływań wychowawczych rodziców, ale także "zanurzania się" dziecka w świecie znaczeń, jakie oferuje mu kultura. Narracje kultury są bogate w psychologiczne treści; zapisane w języku kształtują środowisko rodzinne, moralność i regulują stosunki międzyludzkie. Publikacja adresowana do psychologów i pedagogów, jak również antropologów, socjologów, terapeutów rodzinnych oraz rodziców zainteresowanych problematyką wychowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107271 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46130 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Niniejsza publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy teoretycznych podstaw badań, drugi zawiera założenia metodologiczne badań własnych, a w rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań oraz płynące z nich wnioski i zalecenia dla osób odpowiadających za wychowanie i kształcenie dzieci z ADHD. Istotne jest zatem, aby wiedza o zespole ADHD była rozpowszechniana na dużą skalę, zarówno w środowiskach rodzinnych, jak i szkolnych. To głównie na nich spoczywa ciężar wychowania i kształcenia dzieci, w tym również dzieci z zespołem ADHD.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48889 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32269 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64226 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
There are copies available to loan: sygn. 106011 (1 egz.)
Book
In basket
Tom 4 serii otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą Konteksty wychowawcze - ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106861/T.4 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48940 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 39237 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32379 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45302 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64201 P 2,5 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych, a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami - dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli, dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107030 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49532, 48905 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32440 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45381 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64330 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again