Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Ciechowski Grzegorz
(1)
Kaczkowski Piotr
(1)
Krzemiński Maciej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Márai, Sándor
(1)
Barnes, Julian
(1)
Cave, Nick
(1)
Dagerman, Stig
(1)
Dziecko
(1)
Goldschmidt, Georges-Arthur
(1)
McCarthy, Cormac
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Młodzież
(1)
Niemi, Mikael
(1)
Orłoś, Kazimierz
(1)
Ostachowicz, Igor
(1)
Pelc, Jan
(1)
Republika (zespół muz.)
(1)
Republika, zespół muzyczny
(1)
Zespoły muzyczne
(1)
Temat: dzieło
"...będzie gorzej"
(1)
"Droga"
(1)
"Dziewczyna z łódki"
(1)
"Muzyka pop z Vittuli"
(1)
"Niemiecka jesień"
(1)
"Noc żywych trupów"
(1)
"Odosobnienie"
(1)
"Pierwsza miłość"
(1)
"Poczucie kresu"
(1)
"Przechowalnia"
(1)
"Śmierć Bunnyego Munro"
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Literatura
(1)
2 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 1419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chcąc przybliżyć potencjalnemu czytelnikowi treść najnowszej książki Macieja Krzemińskiego zatytułowanej "Dziecko i młodzież. Przestrzenie literackie, kulturowe i wychowawcze", a tym samym i zachęcić do sięgnięcia po nią, warto odwołać się do opinii sformułowanej przez prof. Ryszarda Parzęckiego: "Przedstawiona do recenzji praca dotyczy interdyscyplinarnie ujętej problematyki w obszarach: literackim, kulturowym, wychowawczym. Początkowo wydaje się, że wymiar pedagogiczny (edukacyjny) nie jest dominujący, ale wraz ze zgłębianiem się w tekst pracy, wręcz przeciwnie, można odnieść wrażenie mocno zaakcentowanych holistycznie ujęć podmiotowych kategorii pojęciowych jakimi są: i . Płaszczyzna ta bowiem styka się i znajduje uzasadnienie m.in. w antropologii kulturowej, filozofii edukacji, pedagogice, czy też pedeutologii. Ukorzenienie recenzowanego tekstu przez Autora w naukach humanistyczno-społecznych, w tym badań kultury, jest zatem zasadne i stanowi ważny głos w dyskusji. Przyjęty tok myślenia przez Autora pracy jest spójny, wyważony i potrzebny. Zaletą pracy jest również innowacyjność rozumiana jako analiza i synteza zgromadzonych tekstów literackich, w których przeplatana jest problematyka z wymienionych nauk humanistyczno-społecznych". Na ten niezwykle ważny aspekt zwraca uwagę także drugi z recenzentów wydawniczych prof. Sławomir Buryła zaznaczając, że książka M. Krzemińskiego przynosi interpretacje ".tekstów literackich podejmujących problemy właściwe współczesnej pedagogice i psychologii rozwojowej. Autor nie ogranicza się do dzieł z kręgu tzw. kultury wysokiej, ale sięga po przykłady z obszarów popkultury i zjawisk konstytuujących oblicze współczesnej cywilizacji. Przy czym Maciej Krzemiński wykorzystuje egzemplifikacje zarówno literatury polskiej, jak i światowej". W tym kontekście warto też przywołać samego Autora książki, który we Wstępie akcentuje, że "dzieciństwo i młodość to okresy w życiu człowieka, dla których ważnymi, jeśli nie kluczowymi, aspektami są edukacja i szeroko rozumiane wychowanie. Proces kształcenia dzieci i młodzieży, zarówno ten formalny, realizowany przez placówki edukacyjne, jak i ten związany ze środowiskiem rodzinnym, z literaturą i dziedzictwem kultury, a także innymi czynnikami społecznymi kształtującymi osobowość, jest niewyczerpanym źródłem refleksji dotyczącej rozwoju młodych ludzi".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110115 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33238 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej