Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(6)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(5)
E-booki
(1)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Autor
Cechnicka Magdalena
(1)
Dybalska Irena
(1)
Frieske Kazimierz W
(1)
Kacprzak Andrzej
(1)
Liciński Marek
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Owczaruk Izabela
(1)
Woźniak Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Temat
Reintegracja społeczna
(6)
Opieka społeczna
(2)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Byli więźniowie
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pomoc postpenitencjarna
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Programy autorskie
(1)
Resocjalizacja
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Ubóstwo
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(5)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Polityka Społeczna
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Praca Socjalna
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 560)
W monografii zaprezentowana jest społeczno-poznawcza wizja człowieka borykającego się z problemami przystosowawczymi, jak również możliwości jego resocjalizacyjnej przemiany. Omówione są uwarunkowania procesu resocjalizacji, ujmowanego jako wewnętrzna przemiana wychowanka, związane ze wspieraniem satysfakcjonujących więzi społecznych, kształtowaniem motywacji wewnętrznej, rozwojem samokontroli oraz wzmacnianiem poczucia odpowiedzialności. Autorka skoncentrowała się na wyjaśnieniu założeń resocjalizacji w działaniu, podkreślając, że nie chodzi o wyparcie tradycyjnych metod, ale o ich uzupełnienie i rozszerzenie, a także eksponując resocjalizacyjny wymiar edukacji zawodowej, a następnie ̶ pracy. Ponadto zwraca uwagę na walory terapii behawioralno-poznawczej oraz ukazuje mediację jako sposób pracy, mający na celu poprawę stosunków społecznych między osobami skonfliktowanymi. Monografia adresowana jest do studentów pedagogiki resocjalizacyjnej, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, jak również do nauczycieli, wychowawców, pracowników służb społecznych, kuratorów oraz wychowawców zatrudnionych w placówkach penitencjarnych, którzy profesjonalnie zajmują się pracą z osobami nieprzystosowanymi społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115883 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest efektem wieloletnich badań. Analiza została sporządzona na podstawie wywiadów biograficznych przeprowadzonych z byłymi i aktualnymi więźniami, którzy na różnych etapach życia doświadczyli wykluczenia ze społeczeństwa. Ekskluzja społeczna to proces rozciągający się u wielu osób na całą biografię – począwszy od dzieciństwa przez okres dorastania aż po późną dorosłość. Ścieżki prowadzące do wejścia w konflikt z prawem i pozbawienia wolności są bardzo różne. Zróżnicowane są też doświadczenia badanych związane z pobytem w więzieniu i funkcjonowaniem na wolności po jego opuszczeniu. Autor identyfikuje czynniki wspierające i utrudniające reintegrację społeczną byłych więźniów, odwołując się do biografii swoich rozmówców. * Praca powinna być lekturą obowiązkową dla badaczy zagadnienia oraz studentów nauk społecznych i prawnych, w szczególności takich kierunków, jak: socjologia, kryminologia, polityka społeczna i pedagogika, resocjalizacja, praca socjalna. Dobrze, by publikacja trafiła do szeroko rozumianej instytucjonalnej sieci wsparcia dla byłych więźniów, a także do ich rodzin i społeczności lokalnych, do których wracają po odbyciu kary. Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Czekaja, prof. UP Książka jest świetnie napisana, z wykorzystaniem właściwej metodologii. Autor płynnie porusza się w tej tematyce. Całość jest spójna, logicznie prowadząca czytelników i czytelniczki przez kolejne etapy biografii badanych, a także okresy początkowo wykluczenia, a potem możliwej reintegracji społecznej byłych więźniów. Wnioski wyciągane przez Autora są cenne i potrzebne. Z recenzji dr. hab. Witolda Klausa, prof. INP PAN
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej