Form of Work
Książki
(111)
Publikacje naukowe
(104)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje informacyjne
(1)
Status
available
(166)
unavailable
(26)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(63)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(36)
Wypożyczalnia Trzcianka
(25)
Wypożyczalnia Złotów
(24)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(22)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Author
Jędrzejko Mariusz
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Albański Łukasz
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bielska Beata
(1)
Borek Zbigniew
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Czerw Agnieszka
(1)
Czyż Anna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dworak Alina
(1)
Dziedziczak - Foltyn Agnieszka
(1)
Dzierzyńska-Breś Sonia
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Długołęcka Alicja
(1)
Fila Jadwiga
(1)
Filipiak Ewa (pedagog)
(1)
Frania Monika
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Glinowiecki Mateusz
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goryńska-Bittner Barbara
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Grabiwoda Barbara
(1)
Grabowska Magdalena (pedagog)
(1)
Granat Anna
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Gucwa-Porębska Katarzyna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Görner Karol
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jarzębińska Aneta
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jaworska Mariola
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kaczmarczyk Kamila
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kamyk-Wawryszuk Agnieszka
(1)
Karczmarzyk Małgorzata Anna
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kasprzak Kaja
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klimowicz Monika
(1)
Kokociński Maciej
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komorowska-Pudło Marta
(1)
Konaszewski Karol
(1)
Kopeć Jarosław
(1)
Korczyński Stanisław
(1)
Korolczuk Elżbieta
(1)
Koryś Izabela
(1)
Kotarski Hubert
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalski Tadeusz (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kranc Michał
(1)
Król Agnieszka (kulturoznawstwo)
(1)
Kwadrans Łukasz
(1)
Kwiatkowski Michał
(1)
Kłobukowska Justyna
(1)
Kłonkowska Anna M
(1)
Lew-Koralewicz Aneta
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Lubińska-Bogacka Magdalena
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Maj Agnieszka (socjolog)
(1)
Makarewicz Renata
(1)
Mamcarz Izabela
(1)
Mamcarz Piotr
(1)
Masłyk Tomasz
(1)
Michalak Renata
(1)
Michalewska-Pawlak Małgorzata
(1)
Mizielińska Joanna
(1)
Mizielińska Joanna (1969- )
(1)
Mroczkowski Adam
(1)
Muchacka Agnieszka
(1)
Year
2020 - 2021
(14)
2010 - 2019
(97)
Time Period of Creation
2001-
(103)
Country
Poland
(111)
Language
Polish
(111)
Audience Group
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Subject
Rodzina
(13)
Uczniowie
(13)
Nauczyciele
(12)
Młodzież
(9)
Rodzice
(8)
Dziecko
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Postawy
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Chorzy w rodzinie
(4)
Kompetencje medialne
(4)
Młodzież trudna
(4)
Nauczanie
(4)
Praca
(4)
Satysfakcja zawodowa
(4)
Technologia informacyjna (IT)
(4)
Uczenie się
(4)
Więźniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dorosłość
(3)
E-learning
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja internetowa
(3)
Kształcenie
(3)
Mniejszości seksualne
(3)
Narracja
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Osoby w wieku starszym
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Więziennictwo
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zachowania ryzykowne
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Życie seksualne
(3)
Adopcja
(2)
Agresywność
(2)
Badania jakościowe
(2)
Blended learning
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyskurs (językoznawstwo)
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Innowacje
(2)
Jakość kształcenia
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Macierzyństwo
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Menedżerowie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni fizycznie
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Opieka społeczna
(2)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przekonania
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rola społeczna
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samorealizacja
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Seksualność
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Technologie mobilne
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Tożsamość społeczna
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowania prozdrowotne
(2)
Zawód
(2)
Zdolności
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Subject: time
2001-
(75)
1901-2000
(5)
1989-2000
(5)
2001
(3)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(60)
Województwo lubelskie (1999- )
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rosja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Genre/Form
Raport z badań
(110)
Opracowanie
(23)
Monografia
(20)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(1)
Piosenka
(1)
Raporty z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Socjologia i społeczeństwo
(60)
Edukacja i pedagogika
(56)
Psychologia
(24)
Zarządzanie i marketing
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Językoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
111 results Filter
Book
In basket
Raporty o czytelnictwie Biblioteki Narodowej regularnie dostarczają nam interesujących informacji o tym, czy Polacy czytają i po co sięgają najchętniej. Aż 16% badanych oznajmiło, że nie przypomina sobie, by przeczytało jakikolwiek tekst objętości przynajmniej trzech stron – uwzględniając czasopisma i wiadomości w sieci. Grupa ta jest stabilna. Interesujące jest też to, kogo Polacy czytają – otóż najchętniej w 2016 roku sięgaliśmy po Henryka Sienkiewicza oraz E.L. James. Autorami raportu “Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku” są Izabela Koryś, Jarosław Kopeć, Zofia Zasacka i Roman Chymkowski. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 3149 respondentów w wieku co najmniej 15 lat. Dobrano ich metodą o nazwie “random route”. Jak pokazuje wykres 1.1, od 2000 roku spadła liczba zarówno osób sięgających po co najmniej jedną książkę rocznie, jak i osób czytających co najmniej siedem książek rocznie. Od 2014 roku czytanie (czy raczej “nieczytanie”) utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2016 roku 37% sięgnęło po co najmniej jedną książkę, a 10% – po co najmniej siedem. Po jakikolwiek tekst dłuższy niż 3 strony sięgnęło 46% badanych. To 12% mniej niż w 2012 roku, ale tyle samo co w 2015.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Informatorium
There are copies available to loan: sygn. 114342 BL (1 egz.)
Book
In basket
Rozdział I. Wielowymiarowość struktur osobowościowych 1.1. Osobowość w teorii cech 1.1.1. Teoria Gordona Allporta 1.1.2. Wieloczynnikowy model osobowości Raymonta B. Cattella 1.1.3. Trójczynnikowa teoria Hansa J. Eysencka 1.1.4. Pięcioczynnikowy model osobowości Paula T. Costy i Roberta R. McCrae 1.2. Noetyczny wymiar osobowości Kazimierza Popielskiego 1.3. Analiza strukturalna Erica Berne'a Rozdział II. Tło teoretyczne koncepcji dialogowego "Ja" 2.1. Koncepcja Williama Jamesa 2.2. Koncepcja Michała Bachtina 2.3. Rola autorefleksji w aktywności człowieka 2.4. Charakterystyka pojęcia pozycja "Ja" 2.5. "Ja" jako wielogłosowa struktura znaczeń - wewnętrzne dialogi 2.6. Polipsychizm i zjawisko subosobowości 2.7. Ekspresja subosobowości 2.8. Wykorzystanie narracji w procesie terapeutycznym Rozdział III. Brzmienie pozycji jako nowy konstrukt teoretyczny 3.1. Charakterystyka istoty brzmienia pozycji 3.1.1. Elementy składowe brzmienia pozycji i ich współaktywność 3.1.2. Model systemowy brzmienia pozycji 3.1.3. Miejsce brzmienia pozycji w teorii dialogowego "Ja" 3.2. Rola brzmienia pozycji w wewnętrznym systemie znaczeń 3.3. Praktyczne implikacje brzmienia pozycji Rozdział IV. Metodologia badań własnych 4.1. Przedmiot badań i pytania badawcze 4.2. Konstrukcja metody badawczej - założenia teoretyczne 4.2.1. Personal Position Repertoire (PPR) Huberta J.M. Hermansa 4.2.2. Metoda Konfrontacji z Sobą Huberta J.M. Hermansa 4.2.3. Konstrukcja metody własnej 4.3. Charakterystyka badanej grupy 4.4. Sposób analizy danych Rozdział V. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 5.1. Badanie wymiaru siła - słabość brzmienia pozycji 5.2. Badanie wymiaru chaotyczność - uporządkowanie brzmienia pozycji 5.3. Badanie wymiaru pozytywność - negatywność brzmienia pozycji 5.4. Analiza przypadków 5.5. Ogólne wnioski dotyczące brzmienia pozycji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41362 (1 egz.)
Book
In basket
To książka o losie setek tysięcy dzieci cyrkularnych migrantów. Nazywa się je często „eurosierotami”. W jaki sposób dzieci te są spostrzegane, oceniane i traktowane przez innych? Autor książki w 12 badaniach (5 korelacyjnych i eksperymentalnych) ocenił zakres, w jakim korzystanie z terminu „eurosierota” prowadzi do stereotypizacji, uprzedzeń i dyskryminacji dzieci cyrkularnych migrantów w podstawowych środowiskach życia, tj. rodzinie, szkole i grupie rówieśniczej. Ponadto przeanalizowano w nich odroczone konsekwencje wyjazdów zarobkowych rodziców poza granice kraju dla jakości związków partnerskich/małżeńskich „eurosierot” w dorosłym życiu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115500 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67100 (1 egz.)
Book
In basket
(Raporty z Badań ; 2.)
Inicjatywa wydawnicza Michała Kwiatkowskiego i Anny Odrowąż-Coates - redaktorów przedłożonego do oceny tomu, sprzyja przyspieszeniu obiegu informacji i jej upowszechnieniu, skracając wydatnie upływ czasu dzielący zakończenie badań oraz publikację ich wyników drukiem. Dzięki wysiłkowi autorów, redaktorów i wydawnictwa, rezultaty najnowszych badań zrealizowanych w naukach pedagogicznych mają szansę trafić do rąk zainteresowanych nimi pedagogów i nauczycieli, zarówno w ośrodkach akademickich, jak i na pierwszej, gorącej linii praktyki edukacyjnej - w placówkach oświatowych. Zdaniem recenzenta, redaktorzy książki odkryli i zrozumieli szczególną drogę, po jakiej podążają młodzi naukowcy... z recenzji dr hab., prof. APS Macieja Tanasia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114380 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja jest wynikiem trzyletniego projektu badawczego zatytułowanego „Rodziny z wyboru w Polsce” dotyczącego życia rodzin nieheteroseksualnych. Sam termin „rodziny z wyboru” służy do nazwania różnorodności nieheteronormatywnych form związków intymnych i jest próbą upowszechnienia używanej na Zachodzie terminologii w odniesieniu do rodzin osób nieheteroseksualnych. Jednym z podstawowych celów publikacji jest pokazanie złożoności i różnorodności konfiguracji rodzinnych i intymnych tworzonych przez osoby nieheteroseksualne oraz zrozumienie wyzwań, z którymi zmagają się w codziennym życiu. Zamiast z góry zakładać, jak żyją osoby nieheteroseksualne i uznawać, że nie tworzą one rodzin – co stanowi dominującą tendencję w większości polskich badań opinii publicznej i w wielu publikacjach polskiej socjologii rodziny, Autorka stara się zgłębić, jak osoby LGBT definiują swoje rodziny, w jaki sposób je tworzą i nadają znaczenie poprzez swoje codzienne aktywności oraz czego sami potrzebują i w jaki sposób chcieliby być społecznie i prawnie rozpoznani. To podejście teoretyczno-metodologiczne wpisuje się w nurt „nowych studiów nad rodziną” (New Family Studies) postulujących odrzucenie tradycyjnego pojęcia „rodziny” jako ideologicznie obciążonego. Nowe studia nad rodziną wzywają do kompleksowego rozumienia rodziny oraz podkreślają znaczenie rzeczywistych i codziennych praktyk dla dynamicznych przemian życia rodzinnego. Dzięki rozpoznaniu konfiguracji rodzinnych, które były dotychczas niewidzialne dla socjologii rodziny lub uznawane za odstępstwo od normy, zyskujemy nowe spojrzenie na rzeczywistość społeczną. Autorka przygląda się, jak wygląda życie codzienne rodzinne osób nieheteroseksualnych w różnych jego obszarach (intymność, rodzicielstwo, jawność i dyskryminacja, relacje rodzinne i sieci wsparcia, trajektorie życiowe, etc.), jakie praktyki rodzinne są istotne dla poszczególnych obszarów, jakie strategie prezentowania własnej rodzinności w nich dominują. Ten dynamiczny, kontekstualny, wielowymiarowy obraz rodziny pozwala zupełnie inaczej niż w dotychczasowych debatach odpowiedzieć na pytanie, czy rodziny nieheteroseksualne są podobne (paradygmat asymilacji) czy inne (paradygmat różnicy, subwersji) od rodzin heteroseksualnych. Książka Joanny Mizielińskiej może być ważnym głosem w debacie publicznej na temat związków partnerskich i sytuacji osób nieheteroseksualnych w Polsce. 53 wywiady biograficzne oraz badanie etnograficzne, którego materiał składał się z 129 wywiadów z parami i indywidualnych, około 651 notatek obserwacyjnych, ponad stu fotografii, 41 map rodziny, 21 map, gdzie zaznaczono miejsca ważne dla rodzin i 21 raportów etnograficznych – to potężny materiał badawczy i cenne źródło informacji dla wszystkich, którzy gotowi są zweryfikować obiegowe opnie na temat życia osób niehetroseksualnych w Polsce Informacja o autorze/ redaktorze: Dr hab. Joanna Mizielińska – kierowniczka projektu „Rodziny z wyboru w Polsce” (2013–2016) i profesorka nadzwyczajna w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk. W latach 2006–2013 związana z Uniwersytetem SWPS, m.in. jako profesorka w Instytucie Socjologii (2009–2012) oraz Dyrektorka tego Instytutu (2011-2012). Jest autorką dwóch książek Płeć/ciało/seksualność (2007) i (De)konstrukcje kobiecości (2004) oraz współautorką Rodziny z wyboru w Polsce. Życie rodzinne osób nieheteroseksualnych (wraz z Martą Abramowicz i Agatą Stasińską) oraz Współpraca czy konflikt? Państwo, Unia i kobiety (wraz z Małgorzatą Fuszarą, Magdą Grabowską i Joanną Regulską). W 2011 roku z Robertem Kulpą zredagowała De-Centring Western Sexualities: Central and Eastern European Perspective. Jest też autorką wielu artykułów z dziedziny socjologii płci, rodziny i seksualności publikowanych między innymi w Studiach Socjologicznych, Societas/Communitas, Czasie Kultury, Dialogue and Universalism, Przeglądzie Kulturoznawczym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33998 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52680 (1 egz.)
Book
In basket
Tom 63 "Ruchu Wydawniczego w Liczbach" prezentuje dane dotyczące produkcji wydawniczej w roku 2016. Zostały w nim uwzględnione publikacje wydane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Podstawę prezentowanych w roczniku obliczeń stanowią otrzymywane przez Bibliotekę Narodową egzemplarze obowiązkowe, czyli egzemplarze publikacji, które - zgodnie z obowiązującymi przepisami - wydawcy przekazują BN.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Informatorium
There are copies available to loan: sygn. 114343 BL (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66911 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3819)
Książka prezentuje pierwsze w Polsce badania dotyczące efektywności terapii w przypadku wad wymowy wynikających z zaburzeń anatomicznych i czynnościowych, takich jak ankyloglosja, wada zgryzu, przerost migdałka gardłowego, zaburzenia oddychania i połykania. Autorka przedstawia wyniki badań na tle szerokiego kontekstu poznawczego. Analizuje bowiem transformację diagnozy i terapii wad wymowy, jaka odbyła się w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat w polskiej logopedii. Na takim tle omawia opracowaną przez siebie oryginalną Strategiczną metodę usprawniania realizacji fonemów (SMURF) i podstawy Fizjologicznej terapii miofunkcjonalnej (FTM). Monografia zawiera relację w wyników badań efektywności terapii za pomocą SMURF i FTM z wykorzystaniem analiz lingwistycznych i logopedycznych, a także testów statystycznych. Autorka porównuje opracowaną przez siebie metodę terapii z innymi sposobami postępowania opisanymi w literaturze polskiej i zagranicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115408 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113734 (1 egz.)
Book
In basket
Spis treści: Kapitał społeczny ; Konceptualizacja niepełnosprawności ; U podstaw kapitału społecznego w Polsce ; Kapitał społeczny osób niepełnosprawnych - perspektywa ilościowa ; Zrozumieć istotę - kapitał społeczny osób niepełnosprawnych w perspektywie jakościowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48233 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67356 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114700 (1 egz.)
Book
In basket
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41002 (1 egz.)
Book
In basket
Książka ma nowatorski charakter i może być źródłem wiedzy nie tylko dla badaczy problematyki, ale również studentów, a nade wszystko może być pomocna dla rodziców w ich codziennym zmaganiu się z trudnościami dziecka. Myślę też, że może być znakomitym źródłem wiedzy dla wszystkich tych, dla których autyzm, chociażby z racji zatrudniania takich osób, stanowi problem. Będzie dla nich cenną wskazówką, jak rozumieć „autystyczny umysł”. Warto podkreślić, że obecnie na rynku wydawniczym nie ma podobnej publikacji dedykowanej tej grupie osób. Część badawcza to najciekawszy fragment książki. Autorka wyraźnie rozumie zagadnienie i konsekwentnie, krok po kroku, wprowadza czytelnika w analizę wyników badań własnych. To, co uważam za duży walor tej monografii, to jednorodność i prosta forma graficzna, co daje przejrzystość i czytelność opisu w tabelach. Jest to książka nowatorska i potrzebna dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką. Nie mam wątpliwości, że stanowi ona wartościowe źródło wiedzy – ważnej, a w wielu wypadkach mało znanej w odniesieniu do samej problematyki budowania autonomii osób z autystycznego spektrum. prof. zw. dr hab. Małgorzata Sekułowicz, AWF we Wrocławiu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42387 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologiczny model dobrostanu w pracy : wartość i sens pracy / Agnieszka Czerw. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. - 231, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Psychologia - Teoria Badania.)
roblematyka dobrostanu w sytuacji pracy, rozumianego jako coś więcej niż satysfakcja z pracy, jest stosunkowo nowym obszarem badań, który podejmowany jest w raczej nielicznych kręgach naukowych. Zagadnienie to stało się popularne na fali rozwoju psychologii pozytywnej, w ramach której pojawiło się pojęcie „pozytywnej psychologii organizacji”. Agnieszka Czerw uzasadnia w swojej książce, dlaczego psychologia pozytywna stanowi dobry kontekst analizy dobrostanu w sytuacji pracy. Omawia szczegółowo pojęcie dobrostanu i związane z nim teorie oraz pokazuje dwa punkty widzenia, z jakich można to zagadnienie analizować: hedonistyczny, rozumiany jako przyjemne życie, i eudajmonistyczny, oznaczający życie wartościowe. Przedstawia także autorską propozycję rozumienia eudajmonistycznego dobrostanu w sytuacji pracy oraz związane z nią nowe narzędzie kwestionariuszowe. Książkę wieńczy propozycja ogólnego modelu dobrostanu uwzględniającego różne jego typy i obszary oraz wskazującego rolę, jaką w budowaniu jakości życia człowieka odgrywa dobrostan doświadczany w kontekście pracy zawodowej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113682 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 41345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67525 (1 egz.)
Book
In basket
Rozwój teorii umysłu u dzieci Indywidualne i społeczne czynniki wpływające na rozwój teorii umysłu u dzieci Teoria umysłu u dzieci bez niepełnosprawności i z niepełnosprawnością Rozwój teorii umysłu u dzieci a formy kształcenia Funkcjonowanie społeczno-poznawcze dzieci w szkołach a rozwój teorii umysłu Indywidualne i rodzinne uwarunkowania rozwoju teorii umysłu u dzieci
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48862 (1 egz.)
Book
In basket
Zadowolenie nauczycieli z pracy edukacyjnej przejawia się w ocenie czerpanej z niej satysfakcji i świadomym docenianiu wartości z niej płynących, zarówno w wymiarze osobistym, jak i społecznym. Jest wynikiem swoistej równowagi między oczekiwaniami a osiągnięciami zawodowymi. W związku z tym, że satysfakcja jest stanem emocjonalnym powstałym w wyniku spełnienia oczekiwań związanych z pracą zawodową, kierujący szkołą oraz władze administracyjne, powinny stwarzać nauczycielom jak najdogodniejsze warunki do efektywnej pracy. Podjęta w książce problematyka satysfakcji zawodowej nauczycieli ma na celu bliższe poznanie tego zjawiska; zarówno źródeł satysfakcji jak i przyczyn jej obniżania się lub braku, a także wypracowanie wskazań zmierzających do przekształcenia niezadowolenia w zadowolenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41484 (1 egz.)
Book
In basket
Ze spisu treści:ROZDZIAŁ I Wczesna interwencja jako system specjalistycznej pomocy dziecku z zaburzeniami rozwoju psychomotorycznego i jego rodzinie 1. Zaburzenia rozwoju psychomotorycznego u dzieci 1.1. Charakterystyka rozwoju psychomotorycznego dziecka i jego uwarunkowania 1.2. Przyczyny i podział zaburzeń rozwoju psychomotorycznego 1.3. Diagnoza zaburzeń rozwoju psychoruchowego 2. Wczesna interwencja jako system pomocy dziecku i jego rodzinie 2.1. Wczesna interwencja i pojęcia pokrewne 2.2. Teoretyczne założenia procesu wczesnej interwencji 2.3. Metody terapii pedagogicznej we wczesnej interwencji 3. Współpraca specjalistów z rodziną dziecka z zaburzeniami rozwoju 3.1. Rodzina dziecka z zaburzeniami w rozwoju jako środowisko wychowawcze 3.2. Rola współpracy specjalistów z rodziną w procesie terapii dziecka 3.3. Umiejscowienie kontroli rodziców a współpraca ze specjalistami w procesie terapii zachowań trudnych 3.4. Poczucie własnej skuteczności a współpraca rodziców z terapeutami – zagadnienie zaniedbane w terapii pedagogicznej
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114222 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41393 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 66610 P 12a,5 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja składa się z 2 części. Pierwszą stanowią ramy teoretyczne i metodologiczne dla badań własnych autorki. W drugiej przedstawiono wyniki badania nad praktykami muzycznymi warszawskiej młodzieży. "Problematyka, jaka podejmuje Katarzyna Magdalena Wyrzykowska w swojej książce, ma kluczowe znaczenie dla rozmaitych przedsięwzięć badawczych dotyczących kultury współczesnej. Autorka słusznie zauważa, że muzyka nie była nigdy głównym przedmiotem badań socjologii. Szczególnie polska socjologia traktowała ten obszar marginalnie i z tego m.in. powodu rzeczona książka może być uznana za doniosłą próbę zasilenia dotychczasowego dorobku rodzimej socjologii muzyki. Można zresztą bez obaw założyć, że przyciągnie uwagę nie tylko wyspecjalizowanych socjologów, ale też muzykologów, psychologów, pedagogów i wszystkich zainteresowanych przemianami kultury współczesnej." dr hab. Mirosław Pęczak, kierownik Zakładu Interdyscyplinarnych Badań nad Kulturą na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Warszawskiego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41709 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again