Form of Work
Książki
(5)
Status
available
(10)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Author
Ćwiklińska Jolanta
(2)
Bakalarski Krzysztof
(1)
Grzenia Jan
(1)
Kita Małgorzata
(1)
Murdoch Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
Public relations
(5)
Język angielski
(3)
Język polski
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Globalizacja
(1)
Grupy nacisku
(1)
Informacja
(1)
Internet
(1)
Język państwowy
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Marketing
(1)
Negocjacje
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Przywództwo
(1)
Reklama
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Słuchanie
(1)
Współdziałanie
(1)
5 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 111178 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336. Kultura i Język Polski dla Cudzoziemców ISSN 0208-6336 ; nr 2237)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 93639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 60445 (1 egz.)
Book
In basket
Zapoczątkowany w ostatniej dekadzie XX w. proces transformacji systemowej w Polsce przekształca zasady i otoczenie funkcjonowania przedsiębiorstw, wpływa na zmianę roli władzy publicznej, warunkuje także kierunki rozwoju społecznego. Jednym z efektów tych zmian jest wyodrębnienie się public relations (PR) w praktyce życia zawodowego, politycznego i społecznego. Pierwsza agencja PR powstała w Polsce w 1990 r. i ten rok można uznać za początek nowoczesnej praktyki PR w Polsce; pierwsze polskie publikacje naukowe, naukowo-dydaktyczne i popularnonaukowe z tego zakresu zaczęły się pojawiać na początku lat dziewięćdziesiątych. Konieczność przyspieszonego rozwoju PR w Polsce jako dyscypliny akademickiej i sfery działalności zawodowej zredukowała do minimum pierwotną sferę powstawania, stopniowego kształtowania się i oddziaływania przestrzeni społecznej. Polscy praktycy i teoretycy PR nie mieli zatem swojego macierzystego miejsca, inicjalnego środowiska. Działali, i do pewnego stopnia działają nadal, w próżni teoretycznej, w której usiłują znaleźć swoje miejsce. Inaczej niż w krajach, gdzie jest ciągłość myśli społecznej, w Polsce istnieje potrzeba bardzo szybkiego budowania na nowo przestrzeni społecznej, definiowania wymiarów społecznej debaty, określania wartości etycznych nowo powstającego środowiska zawodowego. Nic zatem dziwnego, że obserwując ten proces budowania, można odnieść wrażenie, że zarówno praktycy, jak i teoretycy PR chcą dokonać jak najwięcej i jak najszybciej (nie zawsze pamiętając, że jak najszybciej nie oznacza jak najlepiej). Rezultat zaś tego budowania ma często kształt niedoskonały i nie do końca przemyślany. Brak własnej wiedzy o PR, wyrosłej na gruncie nauki polskiej, skutkuje pospiesznym importem wiedzy już istniejącej, w różnym stopniu przystawalnej do polskich realiów życia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104856 (1 egz.)
Book
In basket
Język public relations : jak promować firmę / Anna Murdoch. - Warszawa : POLTEXT, 1998, 2000. - 183 s. ; 24 cm.
(Warsztaty Menedżerskie / Rada Programowa Jan D. Antoszkiewicz, Andrzej Herman)
Słowo, jako podstawowe narzędzie komunikacji, jest właściwym bohaterem tej książki. W prosty i przyjazny czytelnikowi sposób, autorka podpowiada, jak osiągnąć precyzję wypowiedzi, jak wykształcić w sobie klarowność i zwięzłość stylu, jak pokonać strach przed piórem (komputerem?). Radzi jak, kiedy, do kogo, w jakiej formie przesyłać komunikaty wzmacniające pożądany wizerunek firmy, a przede wszystkim w jakie ubrać je słowa. Opisuje najczęściej używane w public relations gatunki pisarskie (tekst perswazyjny, list do sponsora, odpowiedzi na skargi, streszczenia, wywiad, komunikat prasowy, sprawozdanie itp.), bogato ilustrując je konkretnymi przykładami, anegdotami i ćwiczeniami.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109951, 86208 (2 egz.)
Book
In basket
Komunikacja społeczna w swych różnych obliczach kształtuje naszą cywilizację i kulturę, oddziałując na kształt i zasięg uznawanych norm, wzorców zachowań, idei. Nowe jej formy i technologie kreują inne niż dotąd sposoby naszego postępowania - indywidualnego i zbiorowego. Wydaje się, że mają one większe znaczenie w budowaniu oblicza współczesnych społeczeństw, niż wola i dążenia ludzi, czyniąc nas niewolnikami informacji, technicznych środków jej przekazu oraz niezależnych od naszej woli źródeł informacji. Do takiego oblicza rzeczywistości pewnie większość z nas zdążyła się przyzwyczaić. Jednak czy zastanawiamy się nad tym na ile komunikacja, stan kompetencji komunikacyjnych, rola jaką komunikacja odgrywa albo może odgrywać w życiu społecznym, powiązane są z dążeniem do tego, by lepsza była jego jakość? By lepiej, bogaciej żyć? Co może łączyć komunikację z procesami rozwoju? Dlaczego rozwój miałby w jakikolwiek sposób wiązać się ze sposobami komunikowania się ludzi? Czy od rozmawiania, informowania, nauczania, przekonywania może przybywać bogactwa? To niektóre z pytań jakie stawia w tej publikacji jej Autor. Poszukując na nie odpowiedzi prowadzi Czytelnika w świat dialogu i jego uwarunkowań politycznych, edukacyjnych i społecznych istniejących w naszym kraju. Podpowiada również, jak kształtować nasze osobiste kompetencje komunikacyjne, by dobrze z nich korzystać dla pożytku własnego i ogółu. Poznajemy też sprawczą moc kreatywnego myślenia wspólnot ludzkich oraz warunki pozwalające na pojawienie się twórczej wartości kapitału społecznego.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107886 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49100 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65182 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again