Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Autor
Sikorski Zdzisław Edmund
(2)
Bilska Agnieszka
(1)
Cybulska Emilia Barbara
(1)
Molski Marcin
(1)
Staroszczyk Hanna
(1)
Tryba Anna Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele chemii
(1)
Temat
Przeciwutleniacze
(4)
Witaminy
(3)
Substancje dodatkowe do żywności
(2)
Zapach
(2)
Żywność
(2)
Aldehydy
(1)
Alergeny
(1)
Alergia pokarmowa
(1)
Alkaloidy
(1)
Alkohole
(1)
Aminokwasy
(1)
Antocyjany
(1)
Aromaty spożywcze
(1)
Barwniki roślinne
(1)
Barwniki spożywcze
(1)
Chemia nieorganiczna
(1)
Chemia organiczna
(1)
Chlorofil
(1)
Emulgatory
(1)
Etery
(1)
Fenole
(1)
Flawony
(1)
Glikozydy
(1)
Glukozynolany
(1)
Grzybobranie
(1)
Grzyby jadalne
(1)
Jajka
(1)
Karotenoidy
(1)
Ketony
(1)
Konserwanty żywności
(1)
Kosmetyka lekarska
(1)
Kosmetyki
(1)
Kumaryna
(1)
Kwasy
(1)
Kwasy karboksylowe
(1)
Kwasy organiczne
(1)
Lektyny
(1)
Miód
(1)
Mięso
(1)
Mleko
(1)
Motylkowe
(1)
Orzechy
(1)
Polifenole
(1)
Polisacharydy
(1)
Rodniki
(1)
Saponiny
(1)
Skrobie modyfikowane
(1)
Składniki odżywcze
(1)
Sole
(1)
Substancje rakotwórcze
(1)
Suplementy diety
(1)
Tanina
(1)
Utlenianie
(1)
Uzdatnianie wody
(1)
Woda
(1)
Wpływ na zdrowie ludzi
(1)
Węglowodany
(1)
Węglowodory
(1)
Zasady (chem.)
(1)
Zboże
(1)
Ziemniaki
(1)
Związki aromatyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Chemia
(2)
Biologia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Chemia w Szkole
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Chemia żywności jest nauką o składzie surowców i produktów żywnościowych, dodatków i zanieczyszczeń żywności, a także o biochemicznych i chemicznych reakcjach zachodzących w surowcach oraz produktach żywnościowych w czasie przechowywania i przetwarzania. Zajmuje się również wpływem składników, dodatków i zanieczyszczeń na bezpieczeństwo zdrowotne i pozostałe aspekty jakości żywności. W tomie 2 opisano: - witaminy; - rodniki, utleniacze i przeciwutleniacze; - nieodżywcze substancje prozdrowotne pochodzenia roślinnego; - alergeny oraz mutagenne i rakotwórcze składniki żywności; - toksyny surowców żywnościowych; - dodatki do żywności i suplementy diety; - analizę oraz zasady zapewniania bezpieczeństwa zdrowotnego żywności. Książka została opracowana przez specjalistów, mających doświadczenie w pracy dydaktycznej i współpracy z przemysłem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Chemia piękna / Marcin Molski. - Wyd. 2. dodruk 5 - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - X, 419, [1] s. : il. ; 24 cm.
Kosmetologia to dynamicznie rozwijającą się dziedzina wiedzy. Świadczą o tym licznie powstające szkoły wyższe o profilu kosmetologicznym. Chcemy, aby o naszą urodę i zdrowie dbali profesjonaliści. Do rąk czytelników oddajemy drugie rozszerzone wydanie znanego na rynku podręcznika. Przedstawiono w nim: wprowadzenie do obecnego stanu wiedzy z chemii ogólnej, charakterystykę pierwiastków i związków nieorganicznych w kosmetyce, przegląd najważniejszych związków organicznych i ich zastosowanie w kosmetyce, funkcje składników kosmetycznych, znaczenie i wykorzystanie surowców roślinnych w kosmetyce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52328 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45713 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie 1 omówiono podstawowe wiadomości dotyczące m. in. rozwoju chemii żywności, budowy głównych surowców żywnościowych, a także szeroko pojętych funkcji, jakie w niej pełnią składniki mineralne, woda, barwniki, substancje zapachowe, polifenole, glikozydy, alkaloidy oraz różne dodatki do żywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106550/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45125 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Materiałem do badań były wędliny podrobowe typu pasztetowa, które wyprodukowano z częściową zamianą tłuszczu zwierzęcego na oleje roślinne oraz z dodatkiem naturalnych przeciwutleniaczy. Wędliny scharakteryzowano pod względem zawartości kwasów tłuszczowych oraz okresowo w czasie przechowywania oznaczano zawartość pierwotnych i wtórnych produktów utleniania tłuszczów. Badane próby poddano także ocenie sensorycznej. Zauważono, że częściowa zamiana tłuszczu zwierzęcego na oleje roślinne pozwoliła na uzyskanie produktów o wysokiej atrakcyjności sensorycznej i stabilności oksydacyjnej. Otrzymane produkty o zwiększonej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych spełniają wymagania stawiane żywności funkcjonalnej. Natomiast dodatek do wędlin doświadczalnych wodnego ekstraktu z liści morwy, bogatego w związki biologicznie aktywne, m.in. polifenole, pozwolił na wyprodukowanie wyrobów, które mogą stanowić nowy asortyment żywności o ukierunkowanym działaniu prozdrowotnym. Wędliny z dodatkiem wodnego ekstraktu z liści morwy scharakteryzowano również pod względem hamowania aktywności cholinoesteraz i konwertazy angiotensyny oraz jakości mikrobiologicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W prezentowanym kwartalniku NIT 3(14) zamieszczono osiem artykułów naukowych. W numerze NIT 1(12) 2014 opisano, w jaki sposób w publikacji należy prawidłowo przygotować punkt „Analiza wyników”. Wskazano, jak ważne jest umiejętne ilościowe przedstawienie uzyskanych własnych wyników oraz rezultatów badań o tematyce identycznej lub zbliżonej, wykonanych przez innych autorów. Kolejnym elementem składowym artykułu − jednym z najważniejszych, jest punkt zatytułowany „Dyskusja wyników”. Jeśli autor decyduje się na łączne przedstawienie w jednym punkcie analizy i dyskusji wyników, to po analizie ilościowej powinien dokonać analizy jakościowej według omówionych zasad. Konstrukcja punktu „Dyskusja wyników”, uważanego za najistotniejszą część artykułu, wymaga uprzedniego przygotowania. W praktyce pomocniczo wykorzystuje się w tym celu mapy klastrów, drzewo problemowe lub inne struktury organizacji. Konieczne jest logiczne uporządkowanie przemyśleń, bazujące na pojedynczych wynikach badań lub ich sekwencji. Autor powinien wskazać, jak uzyskane przez niego wyniki mają się do wyników otrzymanych przez innych badaczy, powinien określić, czy są one zbliżone, czy też występują między nimi różnice. Następnie bardzo cenne jest ustosunkowanie się do przyjętych opinii na omawiany temat, do tego, czy wyniki własne i innych autorów je potwierdzają lub też nie i dlaczego. Należy również określić, czy można, na bazie własnych wyników, zaproponować nowe wyjaśnienie rozpatrywanego zjawiska lub problemu. W dyskusji wyników powinna się znaleźć odpowiedź na analizowane pytania badawcze, postawione przez autora we wstępie, a także wytłumaczenie, jak wyniki potwierdzają te odpowiedzi i jak wpasowują się one w aktualny stan wiedzy na analizowany temat. W tej części artykułu powinna też być zawarta argumentacja przemawiająca za przyjęciem lub odrzuceniem hipotezy przyjętej we wstępie. Przedyskutowanie wyników własnych z wynikami innych autorów, próba interpretacji i wyjaśnienia stwierdzonych rozbieżności, sprzecznych wyników, obrona własnego stanowiska w kontekście postawionych pytań powinny stanowić wartość dodaną pracy. Istotne jest, aby unikać powtórzenia treści z poprzedniego punktu (tj. punktu zatytułowanego „Analiza wyników”). Jednakże, dokonując odpowiedzi na postawione pytania, należy poprzeć je uzyskanymi wynikami, odsyłając czytelnika do umieszczonych w tekście tabel lub rysunków. Dyskusja wyników powinna być napisana w formie zwięzłej; powinna być krótka i konkretna. Nie do przecenienia jest sekwencjonowanie informacji, tj. przedstawienie odpowiedzi dotyczącej zapytania problemowego, następnie przedstawienie stosownych wyników własnych je popierających, a także powołanie się na publikacje innych autorów. Znaczenie tego punktu jest bardzo duże, bo wskazuje na dojrzałość autora w podjęciu właściwie zaplanowanego eksperymentu, na jego umiejętności interpretacji wyników, przedstawienia własnych opinii, jak też właściwego przedyskutowania wyników własnych z wynikami innych autorów. Cenne jest też wskazanie ograniczeń i ewentualnych słabych punktów w publikacji w kontekście konieczności przeprowadzenia dalszych badań w celu ich wyjaśnienia. Prawidłowo zaprezentowana dyskusja wyników jest punktem wyjścia do napisania wniosków z pracy. Te, przedstawione w odpowiedniej hierarchii, nie mogą stanowić powtórzenia wyników badań własnych. Powinny być ich uogólnieniem, wskazaniem na istotne kwestie z nich wynikające, potwierdzeniem dotychczasowej wiedzy na dany temat. Należy w nich również wskazać na zagadnienia wymagające weryfikacji i/lub kontynuacji badań. Czytelnik powinien bowiem otrzymać jasną informację o tym, czego ważnego może się z treści artykułu dowiedzieć i jakie kwestie w nim zawarte mają charakter spekulatywny. Ważne jest też wyjaśnienie przez autora, na czym polega oryginalność podjętego przez niego problemu badawczego oraz uzyskanych wyników. W podsumowaniu badacz powinien się ustosunkować do postawionej hipotezy z zaznaczeniem, co przemawia za jej przyjęciem lub odrzuceniem. Rezultatem analizy jakościowej powinno być nakreślenie zadań do zrealizowania w kolejnych badaniach, mających na celu potwierdzenie hipotez badawczych. W dyskusji wyników nie powinno też zabraknąć cytowań autorów z literatury zarówno zagranicznej, jak i krajowej, w tym cytowanej w naszym kwartalniku NIT. Autorzy pracujący nad publikacją naukową powinni mieć świadomość konieczności zachowania spójności tematu pracy, celu, postawionej hipotezy, uzyskanych wyników i dyskusji tych wyników z wnioskami pracy. Elementy te muszą stanowić logiczną całość. Ponadto cenne jest wskazanie, czy przeprowadzone przez nich badania oraz uzyskane wyniki wymagają dalszych analiz, z podkreśleniem wagi naukowej przeprowadzonych badań i ewentualnie potrzeby ich kontynuacji dla nauki i praktyki przemysłowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej