Form of Work
Książki
(15)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(25)
unavailable
(8)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(7)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Author
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Allen David M
(1)
Bierca Marta Magdalena
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Iwańska Katarzyna
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Józefowicz Elżbieta
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Lythcott-Haims Julie
(1)
McBride Karyl
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Payne Kim John
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Plopa Mieczysław
(1)
Rewilak Agnieszka
(1)
Ross Lisa M
(1)
Sikora Dorota
(1)
Stefaniuk Agnieszka
(1)
Sękowski Andrzej Edward
(1)
Śniegulska Anna
(1)
Żołądź-Strzelczyk Dorota
(1)
Year
2020 - 2021
(4)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(7)
Country
Poland
(16)
Language
Polish
(16)
Audience Group
Rodzice
(3)
Subject
Postawy rodzicielskie
(12)
Rodzina
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Relacje międzyludzkie
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Wychowanie
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Biblioterapia
(2)
Dogoterapia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Edukacja domowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Głusi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język migowy
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lateralizacja
(2)
Lęk
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda Petö
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
(2)
Mowa
(2)
Mukowiscydoza
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie
(2)
Nauczanie
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Odruchy
(2)
Osobowość
(2)
Otyłość
(2)
Padaczka
(2)
Pamięć
(2)
Pańczyk, Jan
(2)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pietrzak, Włodzimierz
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Polski Związek Głuchych
(2)
Polski Związek Niewidomych
(2)
Pomoc postpenitencjarna
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Postawa ciała
(2)
Pozbawienie władzy rodzicielskiej
(2)
Przedszkola specjalne
(2)
Przemoc
(2)
Psychoterapia
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzice
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Samobójstwo
(2)
Schizofrenia
(2)
Sieroctwo
(2)
Socjalizacja
(2)
Spostrzeganie
(2)
Stres
(2)
Stwardnienie rozsiane
(2)
Subkultura
(2)
Sękowska, Zofia
(2)
Słuch
(2)
Subject: time
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Encyklopedie
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Domain
Psychologia
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
17 results Filter
Authority data
Postawy rodzicielskie (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Postawy (hasło przedmiotowe)
zob. też Matki i córki (hasło przedmiotowe) ; Matki i synowie (hasło przedmiotowe) ; Ojcowie i córki (hasło przedmiotowe) ; Ojcowie i synowie (hasło przedmiotowe) ; Psychologia wychowawcza (hasło przedmiotowe) ; Trudności wychowawcze (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Parental attitudes ; Postawy rodziców wobec dzieci
Book
In basket
(Kontrasty i Kontrowersje)
Jesteśmy przemęczeni. Zmartwieni. Puści. Nasze domy nadają się do katalogów reklamowych, starannie dobieramy jedzenie i wino, ale podejście do dzieciństwa coraz bardziej przypomina wyścig zbrojeń po osiągnięcia. Czy możemy w takim razie powiedzieć, że wiedziemy z naszymi dziećmi "dobre życie”? W zasadzie od początku rozumiemy, że dziecko to indywidualna jednostka, ale jednocześnie chcemy, aby swój pierwszy krok postawiło w miejscu, w którym my zostawiliśmy nasz ostatni. Chcemy je wspierać, aby czerpało z tego, co wiemy i co możemy mu zapewnić. Chcemy, aby sięgało po dyscypliny, dzięki którym będzie mogło się rozwijać, i korzystało z okazji, które zmaksymalizują jego możliwości. Wiemy, czego trzeba w dzisiejszym świecie, aby odnieść sukces, i chętnie chronimy nasze dzieci oraz nimi kierujemy. Chcemy je wspierać na każdym zakręcie życia - bez względu na cenę. Czy jednak ich nie krzywdzimy, starając się za bardzo?
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114901 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34510 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47969 (1 egz.)
Book
In basket
Szczegóły Rodzina to drużyna „Jak ty to ogarniasz?” Takie pytanie często słyszę od ludzi, gdy orientują się, ile właściwie mam dzieci. Małżeństwo, praca zawodowa, obowiązki domowe, no i te dzieci - tyle dzieci… „Jak się tym zająć, by nie zwariować?” Jestem pracującą zawodowo mamą czterech synów i trzech córek, byłam członkiem rady zarządzającej szkołą i prowadzę szkolenia o godzeniu pracy zawodowej z życiem rodzinnym w ramach mojego autorskiego programu mentoringowego dla mam. Wiele sytuacji w życiu mnie zaskakiwało, opieka nad dziećmi nieraz zmuszała do wymyślania kreatywnych rozwiązań, a chwilami traciłam nawet grunt pod nogami. Na pewno nie jestem mamą idealną. Może właśnie dlatego jestem przekonana, że w tej książce znajdziesz historie, w których łatwo się odnajdziesz. Przecież niezależnie od tego, ile dzieci wychowuje, tysiące kobiet w Polsce codziennie zadaje sobie to samo co ja pytanie: jak to ogarnąć? Przez lata opracowałam konkretne sposoby pomagające mi poukładać wszystko, co się dzieje w mojej głowie i rodzinie. Małe, ale świadome działania, które mogą spowodować w domu duże zmiany. Narzędzia, którymi teraz chciałabym się z Tobą podzielić. Dzięki nim moja rodzina zaczęła współpracować, opanowałam konflikty między rodzeństwem, nauczyłam dzieci bez marudzenia wykonywać domowe obowiązki i udało mi się stworzyć nie obóz wojskowy, ale pełen miłości i radości dom, w którym cenimy nawzajem swoją indywidualność.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 116381 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52767 (1 egz.)
Book
In basket
Nowe wzory ojcostwa w Polsce / Marta Magdalena Bierca. - Warszawa : Borgis, 2019. - 431 stron : wykresy ; 23 cm.
Książka porusza zagadnienie współczesnego, nowego modelu ojcostwa, rozumianego jako ojcostwo zaangażowane, empatyczne, często przeciwstawiane modelowi tradycyjnemu, patriarchalnemu. Autorka skupia się na wielu aspektach nowego ojcostwa: od relacji mężczyzny z dzieckiem, z partnerką, przez negocjowanie obowiązków, ojcowskie autorytety, sferę publiczną, aż po dom rodzinny rozmówców. Odchodząc od dychotomii stare – nowe ojcostwo, książka ukazuje rodzicielstwo mężczyzn jako postawę czerpiącą elementy zarówno ze starego modelu, jak i inspirowaną nowymi wpływami. Książka powstała na kanwie rozprawy doktorskiej obronionej przez autorkę na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Materiał badawczy stanowią wywiady pogłębione i badanie ilościowe, co pozwala zarówno na ogólny ogląd badanego zagadnienia, jak i jego dogłębne zrozumienie [wydawca].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35119 (1 egz.)
Book
In basket
Syndrom ADHD w ciągu ostatnich kilkunastu lat stał się obiektem zainteresowania na całym świecie, w tym także w Polsce. Przez lata naukowcy i lekarze usiłowali opracować i wyjaśnić przyczyny ADHD, a tym samym odpowiedzieć na szereg pytań związanych z tym syndromem. Coraz więcej na temat ADHD wiedzą psycholodzy, pedagodzy i lekarze, którzy identyfikują objawy i stawiają diagnozę. Jednak niewielu z nich jest w stanie podjąć się takich działań, które ułatwiałyby funkcjonowanie dziecka na wszystkich płaszczyznach jego życia. Objawy prezentowane przez dziecko z ADHD mają swoje plusy i minusy. Wywołują radość, zadowolenie i pomagają w niektórych aspektach życia, ale także ranią, sprawiają ból i powodują różnorodne ograniczenia. Osoby przyzwyczajone do prostego sposobu myślenia mają problemy ze zrozumieniem komplikacji i sprzeczności związanych z ADHD. Często jest tak, że zachowania, które odbiegają od społecznie respektowanej normy budzą lęk i niepokój. Są oceniane w kategoriach negatywnych, bez próby zrozumienia ich istoty. Zdarza się więc, że dzieci z ADHD są postrzegane w społeczeństwie jako złośliwe, agresywne, wybuchowe, nadruchliwe lub źle wychowane. Zdarza się również, że nie są rozumiane i akceptowane z powodu zachowań, które prezentują, a które są od nich niezależne. Zrozumieć świat dziecka z ADHD, to poznać jego osobowość, jego marzenia, zainteresowania oraz problemy od strony praktycznej, jakie wynikają z posiadania tego zespołu. Trudności, które napotyka dziecko z ADHD, są nie tylko konsekwencją, lecz także są wynikiem postaw społecznych, nierespektujących inności. Podjęta przez mnie problematyka jest próbą zrozumienia rzeczywistości doświadczanej przez rodziców dzieci z ADHD. Dla tego też mam nadzieję, że badania, które przeprowadziłam, pozwolą - chociaż w minimalnym stopniu - zrozumieć subiektywne sensy, intencje i interpretacje nadawane przez rodziców zachowaniom dzieci z ADHD. [Autorka]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 105408 (1 egz.)
Book
In basket
Jak wykorzystać reguły minimalizmu, by wychować spokojniejsze i szczęśliwsze dzieci Nadmiar dźwięków, zabawek, zajęć dodatkowych, pogoń za rozwojem i stymulacją- to wszystko, w niewłaściwych proporcjach, może mieć bardzo negatywny wpływ na nasze dzieci. Kim John Payne i Lisa M. Ross w prostych krokach pokazują, jak uprościć rodzicielstwo, stawiając na pierwszym miejscu to, co najważniejsze. KINGA PUKOWSKA, prezes Fundacji Polekont Istota Przywiązania Przytłacza Cię nadmiar przedmiotów i obowiązków? Nagminnie brakuje Ci czasu i ciągle musisz podejmować niezliczone decyzje? Kim John Payne, pedagog, edukator i międzynarodowy ekspert parentingowy, przekonuje, że współczesnym dzieciom i ich rodzinom najbardziej potrzeba ograniczenia stresu, rozpraszaczy i liczby podejmowanych decyzji. Wychowanie w duchu prostoty polega na zapewnieniu dzieciom bezpiecznej przestrzeni i swobody niezbędnej do twórczego rozwoju osobowości. Jego głównym celem jest przywrócenie dobrego samopoczucia dzieciom i ich rodziców przez wyeliminowanie szeregu niepotrzebnych, dekoncentrujących i przytłaczających czynników, które rozpraszają uwagę dzieci i negatywnie odbijają się na ich nastroju. Proces ten oparty jest na czterech filarach upraszczania życia rodzinnego, który najlepiej rozpocząć od uprzątnięcia przeładowanych pokojów dziecięcych, zmiany diety na zbilansowaną i pozbawioną przetworzonej żywności, a także wprowadzenia rytmu do planu dnia. Dzięki regularności życia domowego łatwiej odnaleźć chwile spokoju. To właśnie w czasie takich twórczych i odprężających pauz, gdy pozornie nie dzieje się nic szczególnego, nawiązują się bliskie relacje rodzinne. Zaprezentowane w tej książce strategie pomagają dzieciom odnaleźć swoje miejsce w potoku ustawicznego działania, a rodziców przekonać do tego, że mniej wyborów oznacza więcej swobody, która pozwala bardziej docenić to, co się ma - i siebie nawzajem. Nie jest to kolejny poradnik o chwilowych zagrożeniach. Ta książka nakreśla całościowy i uniwersalny obraz życia rodzinnego, pozwalając znaleźć odpowiedź na pytanie, jak szanować dzieciństwo i uczynić je bezpieczną bazą do wzrostu przez całe życie. Dzięki lekturze tej książki: • poznasz cztery stopnie upraszczania życia rodzinnego • dowiesz się, jak oczyścić środowisko domowe, by wyeliminować przeciążenia sensoryczne u dzieci • wprowadzisz rytm i rytuały oraz ograniczysz obecność mediów, by przywrócić spokojną atmosferę w domu • ograniczysz rozpraszacze negatywnie wpływające na uwagę i nastrój dzieci O książce: Skarbnica praktycznych pomysłów, jak zwrócić dzieciom dzieciństwo i wprowadzić harmonię do życia rodzinnego. „Publishers Weekly” Jeśli wychowujesz dziecko w dzisiejszych nerwowych czasach, potrzebujesz tej książki. Zainspiruje cię, doda otuchy i - co najważniejsze - przypomni, że mniej znaczy więcej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35279 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48873 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67039 (1 egz.)
Book
In basket
(Psyche/Soma)
Wyznacz granice swoim trudnym rodzicom. Czy twój rodzic cię lekceważy, nieustannie krytykuje lub domaga się ciągłej uwagi? Czy martwisz się, że w końcu będziesz musiał zrezygnować z kontaktów z rodzicami? Czy marzysz o bliskiej osobie, z którą można otwarcie porozmawiać? David M. Allen, psychoterapeuta z czterdziestoletnim stażem, udowadnia, że można na nowo zdefiniować wzorce rodzinne, uzdrowić wzajemne stosunki i stworzyć satysfakcjonujące relacje. Czerpiąc z metod psychoterapii integracyjnej, autor uczy, jak dotrzeć do przyczyn powstawania krzywdzących zachowań rodziców, które najczęściej mają swoje źródło w przeszłości. Przedstawione w książce techniki i strategie ? poparte licznymi przykładami ? pokazują, jak dbać o własne potrzeby, wyznaczać granice i bronić się przed dysfunkcyjnym zachowaniem rodziców. Podstawą wszystkich działań jest wypracowanie asertywności i dostosowanie postępowania do konkretnej sytuacji. Naprawa relacji z bliskimi jest wstępem do życia zgodnie z własnymi wyborami, a nie pod dyktando rodziców. Ten wartościowy poradnik otwiera drogę do samorealizacji i pomaga zbudować nową, satysfakcjonującą więź w rodzinie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42394 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35178 (1 egz.)
Book
In basket
SPIS TREŚCI Wstęp Część I. Aktywność opiekuńczo-wychowawcza - aktualne wyzwania i zagrożenia 1. Roman Jusiak Aksjologia w aktywności opiekuńczo-wychowawczej 2. Lidia Pietruszka Opieka nad dzieckiem w rodzinie - o stanie rzeczywistym i potrzebie wsparcia 3. Andrzej Łuczyński Wychowanie społeczne i religijne w dobie przemian cywilizacyjnych 4. Katarzyna Zaremba Nieprzystosowanie społeczne młodzieży jako implikacja niewłaściwej opieki i wychowania w rodzinie 5. Lidia Pietruszka The principle of subsidiarity in social work with the family - pedagogical implications 6. Tomasz Wach Jakość zarządzania instytucjami a optymalizacja efektywności systemowych oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych Część II. Rodzina i dziecko w systemie wsparcia - trudności i rozwiązania 7. Maria Opiela Rodzina i dziecko w systemie wsparcia - na przykładzie Ośrodka Integracyjnego Sióstr Służebniczek BDNP w Dębicy 8. Agnieszka Linca-Ćwikła Działania edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze podejmowane wobec dzieci hospitalizowanych 9. Ewelina Okrutna Rola asystenta rodziny we współczesnej profilaktyce dysfunkcji rodziny 10. Ilona Gumińska Postawy rodzicielskie a motywacja osiągnięć u kobiet studiujących 11. Magdalena Parzyszek Wychowanie. Pomiędzy "kulturą zatonięcia" a nadzieją, która pozostaje przy tym, co dobre
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40598 (1 egz.)
Book
In basket
W książce przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w ramach seminarium licencjackiego w Katedrze Nauk o Rodzinie Wydziału Teologicznego na Uniwersytecie Śląskim. Badania pokazują pewne zależności między rodziną pochodzenia a funkcjonowaniem dziecka w życiu dorosłym. Monografia składa się z dwóch części. W pierwszej poddano analizie postawy rodzicielskie i ich związek z funkcjonowaniem psychospołecznym potomstwa w życiu dorosłym (takie sfery, jak: cechy osobowości, decyzja o małżeństwie, percepcja własnej cielesności). W części drugiej zaś rozpatrzono związek między stylami przywiązania a sposobami wyrażania uczuć i cechami osobowości dorosłego dziecka.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114423 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 51689, 51393 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34304 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47798 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66973 (1 egz.)
Book
In basket
(Nowy Początek)
Matka automatycznie kojarzy się nam z troskliwą miłością, serdeczną bezinteresownością i ciepłem rodzinnego domu. Nie każdej z nas jednak dane było mieć taką mamę. Niekiedy ta teoretycznie najbliższa nam osoba jest tak zaabsorbowana sobą, że cały rodzinny świat kręci się wokół niej i jej własnych niespełnionych potrzeb, frustracji czy ambicji. Córka nie nabywa wówczas naturalnego poczucia własnej wartości i nie ma szans, by harmonijnie budować odrębną osobowość. Odczuwa niewyjaśnioną pustkę i smutek, ma trudności z rozumieniem własnych i cudzych emocji, nie umie przyjmować i dawać miłości, a w efekcie – sabotuje siebie i całe swoje życie. To negatywne dziedzictwo psychologiczne można przerwać, odzyskując kontakt z własnymi autentycznymi emocjami. Psychoterapeutka Karyl McBride, która sama zmagała się z narcystycznym dziedzictwem matki, a w swej karierze pomogła setkom pacjentek, przedstawia w swej książce drogę zrozumienia i przebaczenia, która doprowadzi zagubione córki do zdrowia emocjonalnego. Nowe wydanie bestsellerowej książki "Nigdy dość dobra".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116620 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 43484 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 41797, 41593 (2 egz.)
Book
In basket
Autorka książki jest doświadczonym dydaktykiem akademickim i ma na swoim koncie wiele opracowań naukowych z zakresu szeroko rozumianej pedagogiki. Tekst jest świadectwem jej oczytania, erudycji oraz skrupulatności w docieraniu do źródeł literaturowych. Śniegulska sięga do autorów znanych i nieznanych, do myśli i stanowisk wielkich i podrzędniejszego kalibru. Jej kolejna publikacja powinna poruszać Czytelnika, służyć pogłębionej refleksji, uruchamiać proces stawiania nowych pytań, na które trzeba szukać nowych odpowiedzi. Uważam, że ze względu na istotność poruszanych zagadnień będzie to znacząca pozycja na rynku wydawniczym. [z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Jadwigi Bińczyckiej]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39293 (1 egz.)
Book
In basket
Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Warszawa : Difin, 2018. - 190 stron : rysunki, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi. Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 51390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34280 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47771 (1 egz.)
E-book
In basket
Książka odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolna dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazje się bowiem, że tzw. Przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; UNESCO ; UNICEF ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64221 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; UNESCO ; UNICEF ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again