Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Autor
Nowicka Ewa
(1)
Potulicka Eugenia
(1)
Rusinowa Izabella
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Polityka narodowościowa
(2)
Dyskryminacja etniczna
(1)
Indianie
(1)
Kształcenie
(1)
Mniejszości (socjologia)
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Rasizm
(1)
Stosunki etniczne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110343 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26806, 26807 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 247)
Interdyscyplinarna rozprawa dotycząca jednego z najtrudniejszych problemów szkolnictwa amerykańskiego – nasilającej się od lat 80. XX wieku segregacji rasowej i etnicznej w Stanach Zjednoczonych. Rasa i rasizm przenikają całą sferę edukacyjną – od aspiracji do uczenia się po kształcenie nauczycieli. Autorka rozpoczyna analizę problemową od teorii ras: krytycznej teorii ras, teorii marksistowskich, studiów dotyczących „whiteness” i kulturowych studiów rasy. Kolejnym ich przedmiotem są przyczyny biedy ludności kolorowej, od początków gettoizacji w śródmieściach metropolii po współczesną urbanizację neoliberalną. Najobszerniejsza część pracy dotyczy czynników wpływających na przepaść w osiągnięciach szkolnych uczniów rasy białej i uczniów kolorowych, a kolejna traktuje o sytuacji studentów w okresie neoliberalnych reform szkolnictwa wyższego. Monografia obejmuje także koncepcje poprawy szkolnictwa dla mniejszości rasowych i etnicznych (formułowane z jednej strony przez pedagogów, a z drugiej strony przez neokonserwatystów i neoliberałów). Kończy ją rozdział o trudnościach w reformowaniu szkół apartheidu, nawet w miastach rządzonych przez Afroamerykanów. Książka przeznaczona jest dla przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. W pierwszym rzędzie pedagogów porównawczych, ale i politologów (polityka oświatowa Stanów Zjednoczonych), ekonomistów (finansowanie szkolnictwa), socjologów (relacje rasowe i klasowe, nierówności edukacyjne i społeczne), psychologów (kształtowanie się tożsamości rasowych) czy kulturoznawców (różnice kulturowe w społeczeństwie amerykańskim).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115438 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej