Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(11)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(8)
Artykuły
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Babicka-Wirkus Anna
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Gruszczyńska Renata
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kołyszko Wojciech
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Ratajczak Zofia
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Romanowska-Łakomy Halina
(1)
Senejko Alicja
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Tomaszewska Jovanka
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Podmiotowość
(9)
Niepełnosprawni
(3)
Osobowość
(3)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Starość
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Twórczość
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie
(2)
Światopogląd
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autonomia
(1)
Autonomia (filoz.)
(1)
Autyzm
(1)
Choroby
(1)
Cyberkultura
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dualizm (filoz.)
(1)
Dzieci - płeć
(1)
Dziecko
(1)
Ekologia
(1)
Ekologia człowieka
(1)
Ekorozwój
(1)
Ekstrawersja
(1)
Erotyzm
(1)
Etyka społeczna
(1)
Eutanazja
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Holizm (filoz.)
(1)
Introwersja
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Komputery
(1)
Literatura
(1)
Macierzyństwo
(1)
Milczenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Opór (postawa)
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Patriotyzm
(1)
Personalizm
(1)
Piaget, Jean
(1)
Poród
(1)
Praca
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Religijność
(1)
Rozmowa
(1)
Samobójstwo
(1)
Samodzielność (psychol.)
(1)
Samokształcenie
(1)
Samorealizacja
(1)
Samowychowanie
(1)
Socjalizacja
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Temperament
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Uczeń
(1)
Uczniowie
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie - podmiotowość
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zachowania zdrowotne
(1)
Zachowanie
(1)
Śmierć
(1)
Życie seksualne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioterapeuta
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Wychowawca
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; 1257. Psychologiczne problemy funkcjonowania człowieka w sytuacji pracy / red. Zofia Ratajczak ; nr 10(19))
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma nowatorski charakter i może być źródłem wiedzy nie tylko dla badaczy problematyki, ale również studentów, a nade wszystko może być pomocna dla rodziców w ich codziennym zmaganiu się z trudnościami dziecka. Myślę też, że może być znakomitym źródłem wiedzy dla wszystkich tych, dla których autyzm, chociażby z racji zatrudniania takich osób, stanowi problem. Będzie dla nich cenną wskazówką, jak rozumieć „autystyczny umysł”. Warto podkreślić, że obecnie na rynku wydawniczym nie ma podobnej publikacji dedykowanej tej grupie osób. Część badawcza to najciekawszy fragment książki. Autorka wyraźnie rozumie zagadnienie i konsekwentnie, krok po kroku, wprowadza czytelnika w analizę wyników badań własnych. To, co uważam za duży walor tej monografii, to jednorodność i prosta forma graficzna, co daje przejrzystość i czytelność opisu w tabelach. Jest to książka nowatorska i potrzebna dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką. Nie mam wątpliwości, że stanowi ona wartościowe źródło wiedzy – ważnej, a w wielu wypadkach mało znanej w odniesieniu do samej problematyki budowania autonomii osób z autystycznego spektrum. prof. zw. dr hab. Małgorzata Sekułowicz, AWF we Wrocławiu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Rytuały oporu jako przejaw autoekspresji młodzieży jest solidnym, erudycyjnym, akademickim oraz bardzo dobrze ugruntowanym teoretycznie i empirycznie studium na temat bierności i aktywności, zniewolenia i wolności ucznia. Odsłania szkolne mechanizmy braku czy ograniczania praw uczniów do autoekspresji. Pokazuje uczniowskie rytuały oporu, a także powoli rodzące się w codzienności szkolnej obywatelstwo, podmiotowość i odpowiedzialność młodych ludzi za zmiany dokonujące się w szkole oraz za własne wizje rozwoju i miejsca w społeczeństwie. Jest to publikacja wybiegająca w przyszłość. Ujawnia z jednej strony podstawowe słabości polskiej szkoły, a z drugiej - daje nadzieję i wskazówki na zmianę. Z recenzji dr hab. Barbary Smolińskiej-Theiss, prof. APS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109682 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49667 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39963 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46214 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65797 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka ta to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje los bardziej lub mniej odpowiadający osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokół reformy oświaty, a w niej wcześniejszego rozpoczynania edukacji już przez dzieci 6-letnie, akcentuje się w niej holistyczny ogląd dziecka. Przedstawione możliwości i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer dają możliwość antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywistości, co wyznacza się jego gotowością edukacyjną. Jednak gotowość szkolna dziecka to nie tylko jego dojrzałość biologiczna, ale też gotowość szkoły przejawiająca się w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej działalności. To współbrzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagań gwarantujących małemu dziecku osiąganie szkolnych efektów. Warunkiem poznania dziecka i jego całościowego oglądu są działania diagnostyczne, których szeroki wachlarz prezentowany jest kandydatom na nauczycieli, jak i nauczycielom czynnie pracującym. Bogata oferta narzędzi badawczych pozwala na koncentrowanie się na tych obszarach rozwoju sześciolatka, które stanowią istotę jego gotowości do podejmowania zadań szkolnych. W kompetencjach diagnostycznych nauczyciela mieści się też możliwość jego działań pomocowych aktywizujących gorzej funkcjonujące sfery, wyróżnione podczas diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32724 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45456 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest opis zmian rozwojowych zachodzących w okresie adolescencji w kontekście współczesnych przemian cywilizacyjnych. Autorki opisują teoretyczne modele rozwoju, by następnie przejść do analizy zadań rozwojowych okresu dorastania. Charakteryzują standardy młodzieży dotyczące atrakcyjności i sprawności fizycznej, kształtowanie się tożsamości płciowej, zmiany w zakresie relacji z rówieśnikami i dorosłymi oraz wymagania, jakie stawia przed młodzieżą system edukacji i rynek pracy. Odrębne rozdziały poświęcono rozwojowi poznawczemu młodzieży i kształtowaniu się osobowości. Ostatnia cześć publikacji dotyczy światopoglądu i i systemu etycznego dorastających ludzi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48904 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45640 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64290 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kreatywność, twórczość i rozwój to procesy, które nierozerwalnie wiążą się z życiem ludzkim, zarówno w wymiarze społecznym, jak i jednostkowym. Wyróżniają one człowieka spośród innych istot żywych i wynoszą go ponad świat materialny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48911, 48788 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch rozdziałów. Rozdział pierwszy, Dorosłość z niepełnosprawnością, jest próbą odpowiedzi na pytanie, czym jest dorosłość człowieka niepełnosprawnego zarówno intelektualnie, jak i z innymi rodzajami niepełnosprawności, a także analizą prawnych aspektów dorosłości osób niepełnosprawnych, np. mieszkalnictwa chronionego, problematyki małżeństw osób niepełnosprawnych. Założeniem książki było zwrócenie uwagi na wciąż zaniedbany w literaturze okres życia osób niepełnosprawnych - dorosłość i starość. Rozwój człowieka jest procesem złożonym z wielu etapów. Każdemu z nich przypisane są specyficzne zadania rozwojowe, każdy też stanowi efekt przebiegu przedniego etapu oraz jest zrębem następnego. Rozwój jest procesem dynamicznym, a owa dynamika jest wynikiem wzajemnie ze sobą oddziaływujących wpływów biologicznych i społecznych. Do wpływów biologicznych należą czynniki genetyczne, morfologiczno-konstytucjonalne oraz biochemiczno-fizjologiczne. Do wpływów środowiskowych zaliczamy czynniki fizyczne, psychologiczne, społeczno-kulturowe..
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38459 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44929 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje holistyczną wizję człowieka, jego podmiotowość, dążenia twórcze i zdolność konfrontacji z deficytami osobistymi oraz trudnościami wynikającymi z uwarunkowań współczesnej kultury. Prezentowane teksty zmierzają do wydobycia kreatywnej strony ludzkiej istoty; pokazują jak realizuje się potencjał człowieka na drodze stawania się istotą lepszą, mądrzejszą oraz zdolną do głębszego rozumienia innych, np. w procesie wychowania (pedagogika integralna) czy w dążeniach do integracji niepełnosprawności (sfera cienia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46129 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Profil kwartalnika obejmuje problematykę szeroko rozumianej psychologii społecznej: obok eksperymentalnej ps, publikuje prace z pogranicza różnych dyscyplin traktujących o człowieku w środowisku społecznym, poczynając od socjologii i innych nauk społecznych, a kończąc na biologii, neuronauce i psychologii poznawczej. Czasopismo jest otwarte na polemiczne debaty między przedstawicielami różnych orientacji teoretycznych i metodologicznych o miejscu człowieka w środowisku społecznym. W numerze: Joanna Trzópek: Czy w psychologii społecznej jest miejsce na kategorię podmiotowości? [Does social psychology have room for the category of subjectivity?], s. 115–139; Romana Kadzikowska-Wrzosek: Determinizm i nieświadoma wola a podmiotowość [Determinism, “unconscious volition” and subjectivity], s. 140–150; Krzysztof Mudyń: Podmiotowość. Co to może znaczyć? [Subjectivity: What does it mean?], s. 151–157; Joanna Trzópek: Podmiot w psychologii: odpowiedzi na artykuły komentujące [Subject in psychology: Reply to commentaries], s. 158–161; Krystyna Skarżyńska, Kamil Henne: Studenci jako obywatele: kapitał ludzki i społeczny jako źródła akceptacji porządku politycznego i ekonomicznego oraz aktywności społecznej [Students as citizens: Human and social capital as sources of acceptance for political and economical order and social activity], s. 162–182; Joanna Roszak: Otwartość na doświadczenie i poglądy na role płciowe a oceny kobiet i mężczyzn nietypowych dla swojej płci [Openness to experience, attitudes to gender roles and evaluations of gender nonstereotypical males and females], s. 183–197.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej