Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(12)
Forma i typ
Książki
(8)
Artykuły
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Bereźnicki Franciszek
(1)
Borys Edyta
(1)
Ciesiołkiewicz Konrad
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kędzierska Hanna
(1)
Majerek Bożena
(1)
Rawa-Kochanowska Anita
(1)
Romanowska-Łakomy Halina
(1)
Stańczak Irena
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Podmiotowość
(10)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Dzieci
(2)
Dzieci - płeć
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Religijność
(2)
Rodzice
(2)
Starość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczenie się
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie - podmiotowość
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Antypedagogika
(1)
Błędy edukacyjne
(1)
Choroby
(1)
Cyberkultura
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dualizm (filoz.)
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ekologia
(1)
Ekologia człowieka
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka społeczna
(1)
Eutanazja
(1)
Fromm, Erich (1900-1980)
(1)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(1)
Holizm (filoz.)
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kultura masowa
(1)
Metoda Montessori
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedagogika waldorfska
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Personalizm
(1)
Piractwo komputerowe
(1)
Plan daltoński
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Prawa dziecka
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Rodzice - postawy
(1)
Samodzielność
(1)
Samokształcenie
(1)
Savoir-vivre
(1)
Sokrates (469-399 p.n.e.)
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Techniki Freineta
(1)
Twórczość
(1)
Uczeń
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zdolności
(1)
Śmierć
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Psychologia w Szkole
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka ta to szeroka perspektywa postrzegania dziecka 6-letniego jako potencjalnego ucznia szkoły podstawowej, któremu rzeczywistość kreuje los bardziej lub mniej odpowiadający osobistym preferencjom. W wyniku kontrowersji zogniskowanych wokół reformy oświaty, a w niej wcześniejszego rozpoczynania edukacji już przez dzieci 6-letnie, akcentuje się w niej holistyczny ogląd dziecka. Przedstawione możliwości i ograniczenia w rozwoju poszczególnych sfer dają możliwość antycypacji obrazu funkcjonowania tego dziecka w szkolnej rzeczywistości, co wyznacza się jego gotowością edukacyjną. Jednak gotowość szkolna dziecka to nie tylko jego dojrzałość biologiczna, ale też gotowość szkoły przejawiająca się w wielu aspektach jej instytucjonalnej i zadaniowej działalności. To współbrzmienie obu podmiotów edukacyjnych zmagań gwarantujących małemu dziecku osiąganie szkolnych efektów. Warunkiem poznania dziecka i jego całościowego oglądu są działania diagnostyczne, których szeroki wachlarz prezentowany jest kandydatom na nauczycieli, jak i nauczycielom czynnie pracującym. Bogata oferta narzędzi badawczych pozwala na koncentrowanie się na tych obszarach rozwoju sześciolatka, które stanowią istotę jego gotowości do podejmowania zadań szkolnych. W kompetencjach diagnostycznych nauczyciela mieści się też możliwość jego działań pomocowych aktywizujących gorzej funkcjonujące sfery, wyróżnione podczas diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32724 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45456 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64422 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dyskryminacja czy wychowanie - o sytuacji dziewcząt w szkole / Edyta Borys. // W: Uczeń wobec szans i zagrożeń edukacyjnych XXI wieku / Pod red. Haliny Gajdamowicz. - Łódź: Wydaw. Uniwersytetu Łodzkiego, 2010. - S. 151 - 166.
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest nowoczesnym podręcznnikiem metodycznym, który powinien przyczynić się do udoskonalenia edukacji wczesnoszkolnej oraz we wszystkich szkołach typu klasowo-lekcyjnego. Autor przedstawił własne koncepcje metodyczne sprzyjające zarówno niezbędnemu ukierunkowaniu, jak i wspieraniu aktywności twórczej uczniów klas początkowych: proosobistej i prospołecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92539, 99093, 86015, 86014 (4 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86016 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42041, 41601 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42423 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45978 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła się opracowania zagadnienia wzbogacania teorii i praktyki edukacji wczesnoszkolnej - szczególnie w sferze rozwijania aktywności poznawczej, samodzielności poznawczej i twórczości uczniów klas początkowych - przez wykorzystywanie Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ). Ten zakres dydaktyki wczesnoszkolnej, oparty na idei podmiotowości, aktywności, czynnego udziału uczniów w procesie kształcenia, należy uznać za istotny współcześnie obszar aktywności poznawczej badaczy i praktyków edukacyjnych. Celem książki jest dostarczenie zweryfikowanych empirycznie informacji o poziomie dyspozycji do myślenia twórczego najmłodszych uczniów i możliwościach stymulowania ich potencjału twórczego przez zastosowanie metodyki Teorii Rozwiązywania Innowacyjnych Zadań w procesie dydaktyczno-wychowawczym na etapie nauczania początkowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45466 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktykę kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103266 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47706 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46203 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63088 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90568, 84783 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego opracowania jest szeroko rozumiana refleksja nad kategoriami (nie)obecnymi w obszarze współczesnej edukacji. Staje się ona szczególnie istotna w kontekście permanentnych reform w systemie oświaty, które choć wprowadzają wiele deklarowanych zmian, to nadal pozostają na poziomie strukturalnym, tzn. dotyczą zewnętrznych aspektów szkoły. Miarą i oceną wartości edukacji powinny być nie tylko kryteria szkolne podlegające miarom i wskaźnikom, ale także życiowe, zawodowe, społeczne i kulturalne, ponieważ podążając za Czesławem Banachem (...)chodzi przecież oto, aby młodzież idorośli ludzie umieli funkcjonować wróżnych formach aktywności oraz samorealizować się irozwijać jako kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa (na 404 stronach) pod redakcją dr Marzeny Żylińskiej to kompendium wiedzy na temat: - wszystkich obecnych aktualnie w polskiej edukacji koncepcji wywodzących się z nurtu Nowego Wychowania, - neurodydaktyki oraz - szkół demokratycznych i unschoolingu. O poszczególnych metodykach piszą eksperci, którzy od lat propagują nowoczesną edukację opartą o jak najlepsze wzorce, które powstały na przełomie XIX i XX wieku. Całość okraszona bogatym komentarzem psychologa Marcina Jaracza oraz neurodydaktyka dr Marzeny Żylińskiej. Na dzieło składają się rozdziały, w których autorzy opisują każdą z koncepcji pedagogicznych, uzupełnione przez spojrzenie przez pryzmat wiedzy o mózgu i uczeniu się. Jest to pierwsza taka książka na rynku edukacyjnym, która jest podsumowaniem kilkunastu lat pracy edukatorów, dla których zmiana podejścia do uczenia się stała się misją ich życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49758, 49759 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje holistyczną wizję człowieka, jego podmiotowość, dążenia twórcze i zdolność konfrontacji z deficytami osobistymi oraz trudnościami wynikającymi z uwarunkowań współczesnej kultury. Prezentowane teksty zmierzają do wydobycia kreatywnej strony ludzkiej istoty; pokazują jak realizuje się potencjał człowieka na drodze stawania się istotą lepszą, mądrzejszą oraz zdolną do głębszego rozumienia innych, np. w procesie wychowania (pedagogika integralna) czy w dążeniach do integracji niepełnosprawności (sfera cienia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46129 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej