Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Kubiak Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Agresywność
(1)
Antypedagogika
(1)
Bajka i baśń
(1)
Dewey, John
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Harris, Judith Rich
(1)
Herbart, Johann Friedrich
(1)
Osobowość
(1)
Pinker, Steven
(1)
Rodzina
(1)
Socjalizacja
(1)
Telewizja
(1)
Zdrowie środowiskowe
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych. Wśród dużej grupy mediów elektronicznych szczególne miejsce zajmuje telewizja. Jej dostępność i liczba odbiorców sprawiają, że stanowi ona medium dominujące w codziennym życiu i wywierające duży wpływ na dorosłych i dzieci. Kontakt dziecka z telewizją zaczyna się bardzo wcześnie, a czas poświęcony na jej oglądanie coraz bardziej się wydłuża. Z jednej strony jest on pozytywny – telewizja jest ważnym źródłem wiedzy z różnych dziedzin, poszerza zakres pojęć, wzbogaca język. Z drugiej może wpływać destrukcyjnie na zachowanie i emocje dzieci (powodując wzrost agresji czy inne zachowania nieakceptowane społecznie). Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań. Stąd zasadne wydaje się poszukanie odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki społeczne warunkują przejmowanie przez dzieci agresywnych zachowań prezentowanych w programach telewizyjnych dla dzieci? Na ile czynniki rodzinne, czynniki związane ze środowiskiem rówieśniczym czy miejscem zamieszkania warunkują przejmowanie takich zachowań przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48195 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej