Form of Work
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(6)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(74)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(19)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(11)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Author
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kopaczyńska Iwona
(3)
Farnicka Marzanna
(2)
Karbowniczek Jolanta
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Stucki Edmund
(2)
Szczepska-Pustkowska Maria
(2)
Wiśniewska-Kin Monika
(2)
Bonar Jolanta
(1)
Bronk Dorota
(1)
Buła Anna
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Grzywna-Wileczek Anna
(1)
Janus Katarzyna
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Lis-Zaldivar Anna
(1)
Malenda Anna
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oryl Mieczysław
(1)
Romanek Beata
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Smak Ewa
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymczak Joanna
(1)
Turos Lucjan
(1)
Walak Bogumiła
(1)
Wilgocka-Okoń Barbara
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Year
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Time Period of Creation
2001-
(8)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(29)
Audience Group
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Pedagogika wczesnoszkolna
(26)
Nauczanie początkowe
(12)
Dziecko
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Dziecko zdolne
(4)
Nauczyciele
(4)
Socjalizacja
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Matematyka
(3)
Pedagogika
(3)
Bajkoterapia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Gry i zabawy
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Muzyka
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika pracy
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przyroda
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zdolności
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Altruizm
(1)
Analfabetyzm
(1)
Anoreksja
(1)
Artmann, Nicolai
(1)
Aspiracje
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezrobocie
(1)
Bourdieu, Pierre
(1)
Bulimia
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroby afektywne
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Domy dziecka
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Eksperyment
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Etnografia
(1)
Filozofia
(1)
Geografia
(1)
Głuchota
(1)
Happening
(1)
Innowacje
(1)
Interakcja wychowawcza
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Jąkanie
(1)
Języki
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kultura języka
(1)
Kultura masowa
(1)
LSD
(1)
Leworęczność
(1)
Mobbing
(1)
Morfina
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narkomania
(1)
Nauczanie
(1)
Nałóg
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Subject: place
Polska
(4)
Genre/Form
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Encyklopedie
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
30 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39985 (1 egz.)
Authority data
Pedagogika wczesnoszkolna (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika (hasło przedmiotowe)
zob. też Nauczanie początkowe (hasło przedmiotowe)
Book
In basket
Praca zawiera treści teoretyczne i metodyczne. W rozważaniach Autorzy koncentrują się na idei i dróg poszukiwania innowacyjnych koncepcji kształtowania uczniów w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym. Pozycja jest rekomendowana studentom, nauczycielom szkół i przedszkoli Zamysł zebrania prac do książki dedykowanej Profesor dr hab. Jadwidze Hanisz spotkał się z entuzjazmem nauczycieli akademickich; od profesorów pedagogiki do młodszych pracowników nauki. Potwierdza to rozrzut zainteresowań reprezentowanych przez autorów. Przedstawione artykuły są niezwykle reprezentatywne dla zainteresowań samej Jubilatki, ale także dla idei i dróg poszukiwania innowacyjnych koncepcji kształcenia uczniów w młodszym wieku szkolnym. Przypadł nam w udziale ogromny zaszczyt przedstawienia sylwetki Profesor Jadwigi Hanisz, kobiety wielkiego formatu, wielkiego serca i nadzwyczajnej pracowitości, czego dowodem są osiągnięcia na polu edukacji wczesnoszkolnej. To właśnie Jubilatka przyczyniła się do zmian programowych, koncepcji uczenia matematyki, pogłębiania wiedzy interdyscyplinarnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Pani Profesor zawsze jest sobą, co oznacza bycie ponad sprzecznościami, napięciami i konfliktami, zawsze dąży do przekraczania granic, zawsze stara się: wiedzieć, rozumieć, być i mieć, służyć szkole nauczycielom i uczniom, studentom i młodszym pracownikom nauki. Dokonania i osiągnięcia Jubilatki są potwierdzeniem wdrażania idei rozwijającej dziecko do praktyki nauczycielskiej. Książkę otwiera rozdział przedstawiający sylwetkę Profesor Jadwigi Hanisz, Jej bogaty życiorys, koleje losu i osiągnięcia naukowe służące szkole i nauce. Kolejne rozdziały obejmują teksty okolicznościowe, zawierające refleksje autorów skupionych wokół teorii i praktyki pedagogiki wczesnoszkolnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107218 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne ; Z.15(3))
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39987 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne ; Z.17(5))
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39986 (1 egz.)
Book
In basket
Jest to efekt współpracy i zaangażowania pracowników naukowych z Polski i z zagranicy jak również nauczycieli szkół i przedszkoli, doradców metodycznych, terapeutów, logopedów, pedagogów szkolnych oraz psychologów. Leksykon powstał z potrzeby stworzenia podręcznego kompendium wiedzy przydatnej dla wszystkich, którzy na co dzień pracują z dziećmi, młodzieżą oraz studentami. Zarówno nauczyciel początkujący, jak i ten z wieloletnim doświadczeniem znajdzie w publikacji materiał przydatny do swojej pracy. Zagadnienia mogą także zainteresować rodziców, którzy chętnie i coraz częściej uczestniczą w procesie edukacyjnym, mając niezbywalne prawo do podejmowania kluczowych decyzji, chociażby w sprawie startu szkolnego swoich dzieci. Autorzy dopełnili wszelkich starań, aby opracowanie było możliwie jak najbardziej rzeczowe, przydatne, zawierało wybrane pojęcia, prezentowało kierunki, koncepcje pedagogiczne, uwzględniało nowe trendy w pedagogice wczesnoszkolnej i nowe idee wychowawcze. Jolanta Karbowniczek - profesor Akademii Ignatianum w Krakowie, nauczyciel akademicki, doświadczony pedagog i specjalista zajmujący się od 30 lat wczesną edukacją dziecka. Autorka publikacji zwartych i pod redakcją oraz 130 artykułów opublikowanych w czasopismach krajowych i zagranicznych. Jest redaktorem naczelnym punktowanego czasopisma dla nauczycieli Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce oraz anglojęzycznego periodyku Journal Of Preschool And Elementary School Education.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 108957 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49836 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39946 P. (50) (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46286 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64622 P 2,1 (1 egz.)
Book
In basket
[...] Zaprezentowane w artykułach rozważania nie wyczerpują całokształtu problematyki dotyczącej różnych aspektów szeroko rozumianej problematyki dziecka w teorii i praktyce pedagogicznej. Tym nie mniej na podstawie analiz artykułów zawartych w publikacji można skonstatować, że pedagogika dziecka jest nauką charakteryzującą się rozbieżnością poglądów, ale poszukującą w oparciu o badania naukowe, nowych uwarunkowań sprzyjających funkcjonowaniu dziecka w harmonii z teorią i praktyką pedagogiczną. Przedłożona monografia pedagogiczna jest adresowana do nauczycieli akademickich, pedagogów, psychologów, socjologów, działaczy oświatowych, a także studentów pedagogiki i do wszystkich, którym problematyka dziecka nie jest obojętna.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 112087 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50984 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65738 (1 egz.)
Book
In basket
Monika Wiśniewska-Kin akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka posiada walory poznawcze i praktyczne i stanowi przykład bardzo udanych nowatorskich poszukiwań badawczych Autorki. Starannie i konsekwentnie zbudowała ona teoretyczną część publikacji wykorzystując w tym celu doskonale dobrane, obszerne źródła polskie i obcojęzyczne. Równie starannie skonstruowała warstwę metodologiczną zaplanowanych i przeprowadzonych badań. Zaprezentowała wreszcie wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez siebie dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatycznej konfrontacji. Należy także docenić formę Zakończenia, którego zadaniem nie jest zamknięcie podjętych wątków badawczych, lecz otworzenie przestrzeni dla nowych (za)pytań o szkołę i jej edukacyjną ofertę. [z recenzji prof. UG dr hab. Marii Szczepskiej-Pustkowskiej]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106502 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja stanowi próbę omówienia podstawowych problemów i wyzwań cechujących współczesną edukację małego dziecka. Niniejsze „kompendium wiedzy” na temat podstaw pedagogiki wczesnoszkolnej z pewnością zainteresuje wszystkich nauczycieli początkowych klas szkoły podstawowej, pedagogów, praktyków, terapeutów, a także nauczycieli początkujących w zawodzie, studentów, którym nieobce jest kreatywne, twórcze i indywidualne podejście do edukacji dzieci w XXI wieku. Wydaje się także, że książka może stanowić interesującą pozycję bibliograficzną dla wszystkich rodziców troszczących się o wszechstronny i harmonijny rozwój swoich dzieci. Z recenzji dr hab. Urszuli Ordon, prof. AJD
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113726 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66784 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52057 (1 egz.)
Book
In basket
Rozważania stanowiące treść tej książki koncentrują się wokół problematyki szeroko rozumianych procesów rozwoju i uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym oraz roli nauczyciela w pierwszym etapie szkolnej edukacji, analizowanych w kontekście przemian społeczno-kulturowych. Wielu badaczy zajmujących się jakością wcześnej edukacji dziecka podkreśla rażące nieprzystosowanie współczesnej szkoły do pracy z 7-10 letnim dzieckiem przestarzałą metodę, brak aktywności badawczej na lekcjach, incydentalność współpracy grupowej, dyscyplinę ciszy i znieruchomienia rodem z pedagogiki XIX wieku.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109024/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49981 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64671 P 2,6 (1 egz.)
Book
In basket
Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie) porozumienie Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym "Mosty zamiast murów". Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji Dekalog dobrej komunikacji w szkole
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 110880 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65793 (1 egz.)
Book
In basket
Celami opracowania są: po pierwsze, przedstawienie opinii i przekonań badanych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na temat wiedzy osobistej dziecka na podstawie analizy ich wypowiedzi udzielonych w trakcie indywidualnych wywiadów otwartych; po drugie, próba oglądu praktyki pedagogicznej tychże nauczycieli pod kątem sposobów aktywizowania i wykorzystywania wiedzy osobistej dziecka na zajęciach w klasach początkowych szkoły podstawowej. Podjęto próbę uzyskania odpowiedzi na pytania: Jaki jest sposób rozumienia wiedzy osobistej dziecka i jakie cechy przypisują jej nauczyciele? Czy i jak nauczyciele w praktyce odwołują się do wiedzy osobistej dziecka i ją wykorzystują? Kolejnym celem badań jest ukazanie świadomości nauczycieli w zakresie podejmowanych działań dotyczących aktywizowania i integrowania wiedzy osobistej i szkolnej dziecka w praktyce poprzez zestawienie opinii wyrażonych w wywiadach otwartych z analizą przebiegu przeprowadzonych przez nich zajęć w klasach początkowych szkoły podstawowej.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114420 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51496 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34291 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47793 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114607 (1 egz.)
Book
In basket
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41002 (1 egz.)
Book
In basket
Monografia wieloautorska jest kolejną pozycją z cyklu "Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego". Poprzednia nosiła podtytuł "Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia?" Podtytuł niniejszej - "Specyfika kształcenia małego dziecka" - obejmuje treści, które doskonale uzupełniają się z poprzednią pozycją. Nie można bowiem rozważać kształcenia ucznia, szczególnie małego dziecka, bez opisywania niezbędnych kompetencji i dyspozycji osobowościowych jego nauczycieli." (Ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113739 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 101100 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46156, 46124 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently unavailable
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30978, 30867 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43318 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62436 P 2,4 (1 egz.)
Book
In basket
Zbiór czternastu artykułów prezentujących w kontekście teorii i praktyki dwupodmiotowość procesów uczenia się i nauczania, czyli czynności ucznia i nauczyciela prowadzące od działania do poznania, podkreślających rolę twórczej i wielokierunkowej aktywności poznawczej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 113376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65523 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently unavailable
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39025, 39024, 39023 (3 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again