Form of Work
Książki
(24)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(66)
unavailable
(4)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(6)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Author
Śliwerski Bogusław
(8)
Kowalewska Barbara
(6)
Kwieciński Zbigniew
(6)
Głażewski Michał
(5)
Carlgren Frans
(2)
Schuberth Ernst
(2)
Finser Torin M
(1)
Jaffke Christoph
(1)
Jaffke Freya
(1)
Kardel Telse
(1)
Kayser Martina
(1)
Kiersch Johannes
(1)
Klingborg Arne
(1)
Maier Magda
(1)
Makowska-Brzychczyk Małgorzata
(1)
McKeen Claudia
(1)
Neider Andreas
(1)
Oehlmann Christel Gisela
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Patzlaff Rainer
(1)
Prokopiuk Jerzy
(1)
Saßmannshausen Wolfgang
(1)
Steiner Rudolf
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Wagemann Paul-Albert
(1)
Łyczewska Ewa
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(24)
Language
Polish
(23)
unknown (po)
(1)
Demographic Group
Literatura amerykańska
(1)
Subject
Pedagogika waldorfska
(24)
Pedagogika
(11)
Steiner, Rudolf
(11)
Wychowanie
(8)
Metoda Montessori
(7)
Techniki Freineta
(7)
Korczak, Janusz
(6)
Montessori, Maria
(6)
Pedagogika egzystencjalna
(6)
Pedagogika kultury
(6)
Pedagogika personalistyczna
(6)
Pedagogika pozytywistyczna
(6)
Pedagogika pragmatyzmu
(6)
Pedagogika religii
(6)
Freinet, Celestin
(5)
Pedagogika Janusza Korczaka
(5)
Antypedagogika
(4)
Dziecko
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Nauczanie
(4)
Pedagogika Petera Petersena
(4)
Pedagogika antyautorytarna
(4)
Pedagogika emancypacyjna
(4)
Pedagogika krytyczna
(4)
Pedagogika międzykulturowa
(4)
Pedagogika postmodernizmu
(4)
Dewey, John
(3)
Pedagogika Nowego Wychowania
(3)
Społeczństwa pierwotne
(3)
Systemy szkolne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Freinet, Celestyn
(2)
Matematyka
(2)
Petersen, Peter
(2)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adwent
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dzień Wszystkich Świętych
(1)
Edukacja demokratyczna
(1)
Finser, Torin M.
(1)
Fröbel, Friedrich
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Jesień
(1)
Języki
(1)
Karnawał
(1)
Lalki
(1)
Lato
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Narracja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Neill, Alexander Sutherland
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niemowlę
(1)
Odżywianie
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Petersen Peter
(1)
Plan daltoński
(1)
Podmiotowość
(1)
Pory roku
(1)
Retoryka
(1)
Samodzielność
(1)
Szopka
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(1)
Teatr lalek
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wielkanoc
(1)
Wielki Post
(1)
Wielki Tydzień
(1)
Wiosna
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wycinanki
(1)
Wyliczanki
(1)
Zesłanie Ducha Świętego
(1)
Zima
(1)
Łopuszański, Tadeusz
(1)
Żniwa
(1)
Żłobki
(1)
Subject: time
1901-2000
(7)
1801-1900
(3)
1918-193
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Genre/Form
Bajki i baśnie
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura ludowa
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
25 results Filter
Authority data
Pedagogika waldorfska (hasło przedmiotowe)
zob. też Steiner, Rudolf (1861-1925) (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Pedagogika (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Pedagogika Rudolfa Steinera ; Pedagogika steinerowska ; Pedagogika waldorfowska ; Steinera, pedagogika ; Waldorfowska, pedagogika ; Waldorfska, pedagogika
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 54349 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska)
Książka jest rezultatem dialogu. Czytelnik znajdzie w niej różne stanowiska i odmienne punkty widzenia odnośnie do rozmaitych zagadnień. Pierwotnie chodziło o publikację, która przedstawiałaby stan aktualnej dyskusji naukowej na temat nauczania języków obcych w szkole na poziomie nauczania początkowego. Przykłady dydaktyczne są świadomie przytaczane tylko z j. angielskiego, który jako język obcy jest najpowszechniej nauczany w klasach początkowych w szkołach europejskich. Można je jednak bez żadnego problemu odnieść także do francuskiego i rosyjskiego, korzystając z kompendiów i prezentacji, pochodzących z doświadczeń dydaktycznych szkół waldorfskich. W tej książce słowo nauczyciel jest używane w znaczeniu człowiek, dokładniej: człowiek nauczający i wychowujący. Szkoły waldorfskie znane są z tego, że już od 1919 roku nauczają od pierwszej klasy dwóch języków obcych. Fundamentem, na którym opiera się waldorfska metoda nauczania tego przedmiotu podczas trzech pierwszych lat nauki szkolnej, jest bardzo silna u małych dzieci - i utrzymująca się jeszcze do mniej więcej dziewiątego roku życia - potrzeba naśladowania. Dzieci uczą się języków obcych w taki sam sposób jak języka ojczystego - przez słowo mówione. Na lekcjach prowadzą krótkie dialogi, śpiewają piosenki, recytują wierszyki, odgrywają scenki teatralne itp. Małe dzieci posiadają niezwykle silną umiejętność zapamiętywania dźwięków słów. Ich narządy artykulacyjne są niesłychanie plastyczne, dzięki czemu potrafią odtwarzać, pod względem fonetycznym bezbłędnie, to, co usłyszały. Wyniki nauczania okazują się najlepsze wtedy, kiedy przyswajanie dźwięków obcej mowy ma formę zabawy połączonej z ruchem ciała. Elementy gramatyki oraz pisanie niewielkich obcojęzycznych tekstów wprowadza się w szkołach waldorfskich dopiero w czwartej klasie, to znaczy w wieku 9-10 lat. Przykłady, z których korzystają autorzy książki, zaczerpnięto z j. angielskiego, jest to bowiem w programie europejskich szkół podstawowych najczęściej nauczany język obcy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 104752 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31861 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 74760, 74759 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 38159, 38158 (2 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci - razem lub indywidualnie - rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub np. woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają m.in. wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12-13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i "mobilne", aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 107014 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49262, 48908 (2 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci – razem lub indywidualnie – rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub na przykład woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają między innymi wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12–13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i „mobilne”, aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33113 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 66752 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska.)
Najnowsze wydanie książki prof. Johannesa Kierscha stanowi syntetyczne wprowadzenie w jedną z odmian pedagogiki alternatywnej początku XX w., mającej za sobą okres dynamicznej inicjacji i rozwoju, dramatycznych ograniczeń i zakazów w okresie narodowego socjalizmu i w dobie II wojny światowej oraz doświadczającej wraz z przełomem XX i XXI wieku renesansu, wychylającego tę myśl i praktykę edukacyjną w przyszłość. Publikacją tą wydawca rozpoczyna cykl książek z obszaru pedagogii waldorfskiej. Treść tych pozycji i ich warstwa metodyczna stają się zaproszeniem dla nauczycieli poszukujących skutecznych metod kształcenia i wychowania mimo istniejących trudności i złożoności wiedzy czy pojawiających się problemów socjalizacyjnych w życiu dzieci i młodzieży społeczeństw ponowoczesnych. Nie chcemy w tym miejscu dokonywać wprowadzenia do wprowadzenia, gdyż mamy w Polsce literaturę z zakresu tej pedagogiki, ale biorąc pod uwagę niezwykle trafny styl narracji autora tej publikacji, pragniemy osadzić ją w kontekście szeroko pojmowanych badań i recepcji współczesnych prądów czy modeli edukacyjnych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103498 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46032 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 61950 (1 egz.)
Book
In basket
Freya Jaffke przedstawia jeden z charakterystycznych rodzajów codziennych zabaw w przedszkolu waldorfskim - teatrzyk lalek. Rozpoczyna od najprostszych improwizowanych zabaw, w których uczestniczą tylko własne rączki dziecka, następnie prezentuje zabawy z udziałem zabawek zrobionych na poczekaniu "z niczego": z odrobiny runa owczego, chusteczki lub patyczka, kończy zaś na opisach przedstawień z własnoręcznie wykonanymi marionetkami i pacynkami. Przedstawień, w których animatorami są wychowawczynie przedszkolne, najstarsze przedszkolaki oraz dzieci w wieku szkolnym, a które poprzedza zawsze okres długich i starannych przygotowań. Teatrzyk lalek stanowi jedynie pewien specyficzny rodzaj codziennej zabawy w przedszkolu waldorfskim. Poniżej opiszę w największym skrócie inne typowe cechy takiego przedszkola. Rozpocznę od wyglądu lokalu, od rzeczy, które zwracają uwagę każdego, kto po raz pierwszy przestąpi próg przedszkola waldorfskiego. Pierwsze ogólne wrażenie to atmosfera domowej przytulności i estetycznoşści, wyrażająca się w wyglądzie mebli, zabawek oraz elementów dekoracyjnych. Wszystko, na czym zatrzymuje się wzrok obserwatora, jest starannie dobrane i wykonane z naturalnych materiałów. Ściany, utrzymane w barwach jasnoróżowych, promieniują ciepłem i wesołością, zdają się sprzyjać dziecku i osłaniać je. Na dobrze widocznym miejscu znajduje się zawsze tak zwany kącik pór roku. Na stole bądź półce rozpostarte są chusty w delikatnych, pastelowych barwach, a na nich, wśród pniaczków, kory, kamyków i szyszek, można odnaleźć nie tylko to, co w danym momencie ukazuje nam za oknem świat przyrody (na przykład wiosenną gałąź z otwierającymi się pączkami, owoce jesieni bądź fragment zimowego pejzażu), lecz również treść zbliżającego się święta (na przykład drzewko z zawieszonymi pisankami i chlebowym kogucikiem, stajenkę betlejemską lub wizerunek świętego Marcina oddającego - zgodnie z legendą - w mroźny listopadowy wieczór połowę swego płaszcza zmarzniętemu żebrakowi).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103345 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska)
Czy słuszne są postulaty pojawiające się często w środowiskach pedagogicznych i realizowane w projektach reform oświatowych o konieczności wczesnej stymulacji intelektualnej oraz o potrzebie wprowadzania przedszkolnych programów dydaktycznych? Czy ograniczanie zakresu swobodnej zabawy i jednostronne przyspieszanie rozwoju kognitywnego rzeczywiście optymalnie pomagają w zdobywaniu przez dziecko podstawowych kompetencji prospołecznych? Jakie to może mieć konsekwencje dla sensoryczno-motorycznego rozwoju małego dziecka? Kiedy dziecko jest dojrzałe do podjęcia nauki w szkole? Grupa wybitnych pedagogów niemieckich prezentuje waldorfską wizję takich kwestii, jak: dojrzałość szkolna, harmonijny rozwój dziecka, specyfika uczenia się w wieku przedszkolnym oraz w pierwszych latach nauki szkolnej. W publikacji znajdujemy obszerne omówienie celów, zakresów i metod pracy z dziećmi na tym etapie kształcenia. Wiele miejsca poświęca się także takim zagadnieniom, jak salutogeneza (zdolność osobowości do samouzdrawiania) i rezylencja (umiejętność zwycięskiego przechodzenia przez kryzysy życiowe), oraz sposobom odpowiedniego kierowania procesami wychowawczymi, aby te cechy mogły się u dziecka ukształtować. Książka jest napisana przystępnym językiem i ma przejrzystą strukturę.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31789 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 79712, 79711, 79710 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 41685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 31317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 38139, 38138 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 83523, 83522, 83521 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 40091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 32685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 55514 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 101436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44034 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67530 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Waldorfska)
Wychowanie i jakość przeżyć pierwszych lat życia mają decydujące znaczenie dla całego późniejszego życia. We współczesnej rodzinie pozostaje jednak coraz mniej czasu na kontakt rodzica z dzieckiem, na wspólną zabawę i czynne, kreatywne spędzanie czasu. Jak można temu przeciwdziałać? Waldorfska pedagogika małego dziecka ma pod tym względem bardzo wiele do zaoferowania. Autorka wykorzystuje w tej książce swe wieloletnie doświadczenia poczynione we własnej rodzinie oraz podczas pracy w żłobku i w przedszkolu waldorfskim. Mam czas dla dziecka to poradnik dla rodziców i wychowawców małych dzieci. Oprócz praktycznych porad wychowawczych przedstawia wiele przykładów zabaw z małymi dziećmi, pomysły na własnoręczne robienie prostych zabawek z naturalnych materiałów oraz święcenie świąt dorocznych w domu i przedszkolu. Z książki mogą i powinni skorzystać nie tylko studiujący pedagogikę czy przygotowujący się do nauczycielskiego zawodu studenci różnych kierunków kształcenia, ale także wychowawcy naturalni, jakimi są rodzice czy opiekunowie różnych środowisk, w których prowadzone są zajęcia czy spotkania z naszymi dziećmi. Niewątpliwie najbardziej skorzystają z niej ci, którzy pracując czy pełniąc służbę w waldorfskich placówkach oświatowych i opiekuńczych w naszym kraju, otrzymują przewodnik po pedagogice napisany nie tylko z wnętrza znanych autorce instytucji, ale i z wnętrza nauki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104185 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38094 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31765 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
This item is available in 8 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 96245/T.1, 96244/T.1, 96243/T.1, 95027/T.1, 92482/T.1, 92481/T.1 (6 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 92483/T.1 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44893 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 36296 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 30163, 29981, 29980, 29978 (4 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29886 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 42089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. T.1. 61045 P 2,4 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 35495 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46351 p/T.1 (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 43351 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 7 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 99131, 81272, 81271 (3 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 81273 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 40097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 31883, 31882, 31789 (3 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29091 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 38537 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 54817 P 2,1 (1 egz.)
Book
In basket
Praca zbiorowa (na 404 stronach) pod redakcją dr Marzeny Żylińskiej to kompendium wiedzy na temat: - wszystkich obecnych aktualnie w polskiej edukacji koncepcji wywodzących się z nurtu Nowego Wychowania, - neurodydaktyki oraz - szkół demokratycznych i unschoolingu. O poszczególnych metodykach piszą eksperci, którzy od lat propagują nowoczesną edukację opartą o jak najlepsze wzorce, które powstały na przełomie XIX i XX wieku. Całość okraszona bogatym komentarzem psychologa Marcina Jaracza oraz neurodydaktyka dr Marzeny Żylińskiej. Na dzieło składają się rozdziały, w których autorzy opisują każdą z koncepcji pedagogicznych, uzupełnione przez spojrzenie przez pryzmat wiedzy o mózgu i uczeniu się. Jest to pierwsza taka książka na rynku edukacyjnym, która jest podsumowaniem kilkunastu lat pracy edukatorów, dla których zmiana podejścia do uczenia się stała się misją ich życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115729 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again