Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(12)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Author
Apanel Danuta
(2)
Buchnat Marzena
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Klinik Anna
(1)
Pańczyk Jan
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
Pedagogika specjalna
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Autyzm
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Eksperyment
(1)
Internet
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedeutologia
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rodzice niepełnosprawni
(1)
Studium indywidualnego przypadku
(1)
Surdopedagogika
(1)
Upośledzeni umysłowo
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(3)
6 results Filter
Book
In basket
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz […] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. […] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań […] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33609 (1 egz.)
Book
In basket
"Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty". Prof. Teresa Żółkowska
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 111272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46965 (1 egz.)
Book
In basket
Przesłaniem tej książki - jak czytamy we Wstępie - jest zaprezentowanie pedagogiki w ujęciu, które wyraźnie wskazuje na nierozłączność teorii z praktyką wychowawczą - podążając śladami historii, aż do dnia dzisiejszego. Działalność wychowawcza w ukazanych w książce subdyscyplinach pedagogiki (historia edukacji, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna) zaprezentowana została w ujęciu chronologiczno-historycznym, z jednoczesnym osadzeniem jej w paradygmatycznie uzasadnionych koncepcjach teoretycznych. Samo wychowanie nie jest bowiem oderwane od wypracowanych przed jego zaistnieniem źródeł intelektualnych. W różnych koncepcjach pedagogiki, a szczególnie w różnych jej działach, wyraźnie zarysowują się jednak różnice w proporcjach między praktyką a teorią. W części z nich, co wyraźnie zostało ukazane w tej książce - praktyka zyskuje pozycję dominującą, zawsze jednak pozostaje w silnym związku z uznanymi koncepcjami teoretycznymi. Każda z części tego opracowania porusza odmienne, choć zawsze fundamentalne problemy pedagogiki - edukację, opiekę nad osobami specjalnej troski oraz reedukację sprawców przestępstw. Na zawartość książki składa się kilkanaście tekstów, których autorami są reprezentanci wspomnianych wcześniej dyscyplin pedagogiki pochodzący z kilku uczelni kraju, m.in. z Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Pomorskiej w Słupsku, Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej IGNATIANUM w Krakowie. Pozwoliło to szerzej, a także w sposób bardziej zróżnicowany spojrzeć na zagadnienia wskazane w tytule książki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31956 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 223)
Uczestnictwo w życiu społecznym każdego człowieka zależy od wcześniej zdobytych kompetencji społecznych. Warunkują one efektywność radzenia sobie w sytuacjach społecznych określonego typu, są nabywane w toku treningu społecznego trwającego przez całe życie. Osadzenie w określonym systemie determinuje zakres oraz jakość doświadczeń zdobywanych przez jednostkę, a także sposób ich interpretacji - można rzec, iż determinuje efektywność nabywania umiejętności społecznych. Szkoła jako miejsce zdobywania doświadczeń, w którym dziecko spędza znaczną część swojego czasu stanowi szczególnie ważne środowisko warunkujące kształtowanie się kompetencji społecznych. Obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego. Biorąc pod uwagę duży wpływ środowiska szkolnego na rozwój kompetencji społecznych, które staną się wyznacznikami jakości przyszłego życia w społeczeństwie, istotne jest określenie, w jaki sposób poszczególne formy kształcenia determinują rozwój tych dzieci. Książka stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110970 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40192 (1 egz.)
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 4.)
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 109936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45217 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again