Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(219)
Forma i typ
Artykuły
(153)
Książki
(65)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(29)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(179)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(38)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(25)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(36)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(30)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(35)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(18)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Łoskot Małgorzata
(11)
Korczewska Elżbieta
(9)
Kawula Stanisław
(7)
Kulesza Ewa M
(6)
Wysocka Ewa
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Alenowicz Magdalena
(3)
Deptuła Maria
(3)
Jarosz Ewa
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Naprawa Renata
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Burkacka-Mielcarz Julia
(2)
Chrzanowska Danuta
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Kozłowska Katarzyna
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Luszczynski Hubert
(2)
Michalak Karolina
(2)
Oleksy-Zborowska Magdalena
(2)
Riebisch Roswitha
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Stępień Bogna
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Badura Jan
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bibik Renata
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bilewicz Dorota
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bolińska Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borucka Anna
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chorab Monika
(1)
Cieciuch Jan
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Cygan Barbara
(1)
Czapów Czesław
(1)
Czupryna Zuzanna
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dziubak Eliza
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Franków Łukasz
(1)
Galimska Olga
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Gomułka Elżbieta
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hillebrand Clemens
(1)
Jakubowska-Mirek Monika
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jauer - Niworowska Olga
(1)
Jańczyk Grażyna
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Karwala Małgorzata
(1)
Kasprzak Jolanta
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochan - Wójcik Marta
(1)
Kocik Marzena
(1)
Kopała Jolanta
(1)
Kopik Aldona
(1)
Korporowicz Leszek
(1)
Kos Ewa
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Koszyk Krystyna
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska-Cyrwus Edyta
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lampart-Busse Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(48)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(68)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(145)
1989-2000
(7)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(219)
Język
polski
(219)
Odbiorca
Nauczyciele
(80)
Pedagodzy
(43)
Nauczyciele przedszkoli
(29)
Pedagodzy szkolni
(17)
Wychowawcy klas
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Terapeuci
(7)
Logopedzi
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(5)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele matematyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rodzice
(3)
Biolodzy
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Przedszkola
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Gimnazja
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodziece
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(161)
Uczniowie
(28)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(27)
Diagnoza
(26)
Diagnoza psychologiczna
(25)
Dojrzałość szkolna
(16)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Dziecko
(12)
Obserwacja pedagogiczna
(12)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Rodzice
(11)
Rodzina
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Agresywność
(10)
Patologia społeczna
(10)
Zachowanie
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Socjalizacja
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Diagnoza logopedyczna
(8)
Szkolnictwo
(8)
Wychowanie
(8)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(7)
Pedagogika
(7)
Przemoc
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Bezrobocie
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Edukacja ekologiczna
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Metodologia
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Zapobieganie
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Autyzm
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Profilaktyka szkolna
(5)
Przedszkole - kształcenie pojęć
(5)
Psychoterapia
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Badania naukowe
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Logopedia
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Uczenie się
(4)
Współdziałanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Ankieta
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Ewaluacja
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Korekcja mowy
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Temat: czas
2001-
(57)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(135)
Artykuł z czasopisma fachowego
(84)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Monografia
(12)
Arkusz obserwacji
(11)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Opracowanie
(4)
Ankieta
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Formularze i druki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Słowniki polskie
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(188)
Psychologia
(22)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Nauka i badania
(3)
Matematyka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(30)
Bliżej Przedszkola
(13)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(12)
Szkoła Specjalna
(8)
Ruch Pedagogiczny
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Życie Szkoły
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Terapia
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka w Szkole
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Rewalidacja
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Świat Problemów
(1)
219 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96276, 113474 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46546, 45244 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44380 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41871, 42111 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62712 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62711 P 2,4 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni? Czym charakteryzuje się typ intelektualny? Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego? Jak zaangażować i zmotywować typ działający? Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący? Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia? Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji. Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel - jego postawa i styl nauczania. Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń. Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 108264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49142, 49537, 49587 (3 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45774 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64417 P 2,6 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Profilaktyka a obszary i zakres diagnozy w szkole / Anna Borucka, Krzysztof Ostaszewski. // W: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego, 2006. - S. 109 - 122.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym / Krzysztof Zajdel. // W: Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Akademii Bydgoskiej, 2004. - S. 99 - 105.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93547, 93546 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44209 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rozpoznawanie sytuacji psychospołecznej dziecka w rodzinie - założenia zintegrowanego modelu diagnozy / Ewa Jarosz. // W: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego, 2006. - S. 72 - 84.
Autor
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Książka
W koszyku
Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości - całościowość postrzegania. Przyjęcie pojęcia zasoby rodzinne powoduje, że w centrum relacji specjalista-rodzina ważne jest uchwycenie niepowtarzalności, subiektywności, funkcjonalności danego systemu rodzinnego, czyli dogłębne jego poznanie. Przedmiotem niniejszej książki jest teoretyczna specyfikacja i usytuowanie zasobów rodzinnych wśród pojęć bliskoznacznych, określenie ich korzeni metateoretycznych. W tym obszarze kluczowe jest również wypracowanie spójnej klasyfikacji zasobów rodzinnych i modelu pracy psychopedagogicznej w oparciu o nie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112415, 113093 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65787 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnoza zaburzeń zachowania i zaburzeń osobowości - dylematy i propozycje metodologiczne / Ewa Wysocka. // W: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego, 2006. - S. 51 - 71.
Autor
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Książka
W koszyku
Leksykon diagnostyki, trzecia część nieformalnej serii leksykonów tych samych autorek stanowi odrębną całość ale również uzupełnienie dwóch wcześniejszych tytułów. Pozycja niezwykle wartościowa godna polecenia wszystkim zajmującym się wychowaniem i oświatą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41330 P. (50) (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnoza pedagogiczna środowiska rodzinnego / Ewa Dybowska. // W: Wybrane zagadnienia pedagogiki rodziny / Pr. zbiorowa pod red. Anny Błasik i Ewy Dybowskiej. - Kraków: Wyższa Szkoła Filozoficzno-Pedagogiczna "Ignatianum"; Wydaw. WAM, 2010. - S. 257 - 274.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński. // W: Wsperanie rozwoju ucznia nieprzecietnego w szkole ogólnodostępnej / Pod red. Elizy Chodkowskiej, Marty Uberman. - Rzeszów: Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011. - S. 15 - 19.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnozowanie niedostosowania społecznego i asocjalności / Jan M. Stanik. // W: Resocjalizacja. T.1 / Red. nauk. Bronisław Urban, Jan M. Stanik. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2007. - S. 168 - 202.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wybrane aspekty diagnozy i profilaktyki niepowodzeń szkolnych / Mirosława Żmudzka. // W: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego, 2006. - S. 93 - 108.
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3791)
Publikacja stanowi propozycję teoretyczno-metodologicznego ujęcia diagnozy resocjalizacyjnej w perspektywie pozytywnej. Autorka przedstawia założenia teoretyczne diagnozy pozytywnej w resocjalizacji oraz konstruuje jej model metodologiczny. Wychodzi z założenia, że jednym z najważniejszych czynników warunkujących efektywność resocjalizacji jest prawidłowo realizowany proces diagnostyczny powiązany z procesem wychowania resocjalizującego. Wskazuje na to, że diagnoza jest podstawą projektowania działań resocjalizacyjnych. Zakłada się, że diagnoza negatywna i pozytywna stanowią diagnozę pełną wykorzystywaną do projektowania modelu działań interwencyjnych, opartych na działaniach dwukierunkowych: eliminujących deficyty i wzmacniających potencjały. Zasadę stanowi to, iż diagnoza pozytywna jest bardziej istotna dla procesu projektowania działań interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Diagnoza pozytywna dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpośrednio stymulujących rozwój, polega na odkrywaniu zasobów, potencjałów i zdolności. Negatywna zaś polega na eliminacji czynników hamujących ów rozwój. Praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym przedstawiono założenia teoretyczne diagnozy resocjalizacyjnej, a w drugim jej założenia metodologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50988 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40983 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66008 P 3,2 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej