Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(7)
Katalog główny
(6)
Forma i typ
E-booki
(7)
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Wojciechowska Patrycja
(2)
Ankiel Magdalena
(1)
Daszkiewicz Anna
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Korzeniowski Andrzej
(1)
Lisińska-Kuśnierz Małgorzata
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Mruk Henryk
(1)
Pilarczyk Bogna
(1)
Rawdanowicz Halina
(1)
Schindler Jacek
(1)
Skrzypek Mieczysław
(1)
Sławińska Maria
(1)
Wiszumirska Karolina
(1)
Wiśniewska Małgorzata
(1)
Ziółkowski Mariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
angielski
(1)
Temat
Opakowania
(6)
Odpady
(2)
Alkohol
(1)
Bezpieczeństwo żywnościowe
(1)
Bioterroryzm
(1)
FMEA
(1)
GHP/GMP
(1)
HACCP
(1)
Jakość produktu
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Logistyka
(1)
Magazyn
(1)
Mleczarstwo
(1)
Normalizacja
(1)
Normy ISO 22000
(1)
Normy ISO 9001
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
Six Sigma
(1)
Towaroznawstwo
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Żywność
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Podręczniki
(1)
13 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103980 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84331 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęta w monografii trudny, ale bardzo ciekawy problem dotyczący społecznych aspektów opakowalnictwa. Dotychczasowe publikacje z zakresu opakowalnictwa obejmowały zagadnienia techniczne, zdrowotne, marketingowe, logistyczne i wiele innych, nie było natomiast opracowań o społecznym znaczeniu opakowań. [...] Zamysł podjęcia analizy i opisania problemu społecznych aspektów w opakowalnictwie to novum w literaturze krajowej, a w piśmiennictwie światowym problem ten przedstawiany jest tylko fragmentarycznie. [...] Nowe spojrzenie na opakowania przedstawione w recenzowanej książce umożliwia poznanie tej dziedziny wiedzy zupełnie z innej strony, między innymi trudnych zagadnień społecznych, i ukazuje całą złożoność problemów nowoczesnego opakowalnictwa. (z recenzji prof. dr. hab. inż. Hieronima Kubery
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104447 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31364, 32660 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39882 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest jakości, w tym bezpieczeństwu żywności, z punktu widzenia problematyki zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przemysłu spożywczego. Oprócz podstaw teoretycznych zawiera wiele przykładów praktycznych, bazujących na koncepcjach, metodach i narzędziach, których wykorzystanie pozwala na osiągnięcie, utrzymanie, a następnie skuteczne doskonalenie wymaganego poziomu jakości i poprawę konkurencyjności danego przedsiębiorstwa. Książka ma charakter podręcznika akademickiego i jest przede wszystkim przeznaczona dla studentów, doktorantów kierunków zarządzania, towaroznawstwa, technologii przemysłu spożywczego i innych kierunków pokrewnych. Może być także stosowana przez szerokie grono menedżerów do spraw jakości, specjalistów i praktyków, przedstawicieli przemysłu spożywczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przemysł opakowań to obecnie jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki światowej. Rosnące wymagania stawiane współczesnym opakowaniom wpływają na zmiany ich form konstrukcyjnych i stosowanie materiałów o specyficznych parametrach, np. wysokiej barierowości, odporności termicznej i mechanicznej, co stwarza przestrzeń do rozwoju innowacji opakowaniowych. W ten nurt wpisuje się prezentowana monografia. Celem głównym podjętych studiów literaturowych i badań empirycznych było scharakteryzowanie organiczno-nieorganicznych materiałów hybrydowych, a także opracowanie metod syntezy nowych hybryd na bazie żelatyny i związków krzemoorganicznych. Szczególny nacisk położono na określenie możliwości zastosowania opracowanych układów hybrydowych jako potencjalnych materiałów opakowaniowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W niniejszym numerze czasopisma zamieszczono cztery artykuły naukowe oraz jedną informację o książce. Przedmiotem pierwszej pracy było omówienie wpływu wysokich stężeń azotu na biologiczne oczyszczanie ścieków cukrowniczych. W drugim opracowaniu przedstawiono fakty i mity dotyczące turystyki gastronomicznej w Polsce. Zaprezentowano bogatą i zróżnicowaną ofertę turystyki gastronomicznej. Wskazano, że chociaż polską gastronomię cechuje tradycyjna gościnność, wysoka jakość usług oraz wykorzystanie polskich produktów żywnościowych, to dostępność informacji na jej temat dla potencjalnych odbiorców jest wciąż niezadowalająca. Kolejny artykuł dotyczył opakowań funkcjonalnych, takich jak: samopodgrzewające się butelki – iiamo oraz yoomi, samoogrzewające się puszki (hot cans), samochłodzące się puszki (self-cooling cans) oraz wskaźniki temperatury. Omówiono ich zastosowanie, zasadę działania i obchodzenia się z tak zapakowanym produktem. W ostatnim opracowaniu autorka przybliżyła możliwości wykorzystania kwiatów jadalnych jako elementu dekoracji potraw i źródła wrażeń nie tylko estetycznych, ale także smakowych. Redaktor NIT prof. dr hab. inż. Tomasz Lesiów zachęca do zapoznania się z wymienionymi pracami oraz do sięgnięcia po książkę autorstwa Grażyny Rosy, Izabeli Ostrowskiej, Kamili Słupińskiej i Leszka Gracza pt. Komunikacja międzykulturowa w biznesie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W niniejszym numerze czasopisma zamieszczono cztery artykuły naukowe oraz jedną informację o książce. Przedmiotem pierwszego opracowania była ocena wiedzy kształcącej się młodzieży o opakowaniach aktywnych i inteligentnych. Stwierdzono, że 21,3% uczniów szkół średnich oraz 52,5% studentów posiada wiedzę o tych innowacyjnych opakowaniach. Obie badane grupy chciałyby, aby opakowania te stopniowo były wprowadzane na rynek, pragnęłyby także otrzymywać pełną informację o tym, jaką funkcję spełniają one w odniesieniu do danego produktu i czy zapakowany w nie produkt jest bezpieczny. W drugim artykule przedstawiono znaczenie systemu identyfikowalności w funkcjonowaniu wybranego przedsiębiorstwa branży mięsnej i zapewnieniu bezpieczeństwa surowca mięsnego oraz jego wysokiej jakości. Kolejne dwie prace dotyczyły oceny przygotowania studentów kierunku zarządzanie i inżynieria produkcji (ZIIP) na Wydziale Inżynieryjno-Ekonomicznym UE we Wrocławiu do rozmów kwalifikacyjnych oraz ich oceny oferty dydaktycznej. Redaktor NIT prof. dr hab. inż. Tomasz Lesiów zachęca do zapoznania się z opracowaniami oraz do sięgnięcia po książkę autorstwa Andrzeja Szymonika i Daniela Chudzika zatytułowaną Logistyka nowoczesnej gospodarki magazynowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W kwartalniku NIT 2(13) 2014 zamieszczono osiem publikacji naukowych, jedno sprawozdanie z projektu międzynarodowego oraz informację o podręczniku „Higiena produkcji żywności”. Kwartalnik podlega systematycznej modernizacji. Dobrze funkcjonuje elektroniczny system zgłaszania prac i recenzji, a w aktualnym numerze wszystkie publikacje już mają angielskie wersje tytułów tabel i rysunków, w niektórych zaś autorzy podali również angielskie odpowiedniki tytułów wierszy i kolumn w tabelach czy też przetłumaczone na język angielski legendy rysunków. Tym numerem kończymy długą i efektywną współpracę z sekretarzem NIT dr inż. Małgorzatą Janczar-Smugą. W imieniu naszego zespołu, pracowników Wydawnictwa UE i własnym, recenzentów, a także czytelników pragnę Jej podziękować za kilka lat zaangażowanej pracy. Nowym sekretarzem NIT została dr inż. Ewa Biazik. Ponieważ wydanie NIT 2(13) zbiega się z okresem wakacyjnym, zastanówmy się, co składa się na złożony proces wypoczynku. Na początku musimy dotrwać do ostatniego dnia pracy. Gdy to nastąpi, staramy się, przynajmniej częściowo, o niej zapomnieć. Czy w górach, czy nad morzem dążymy do maksymalnego wyciszenia, poświęcamy więcej czasu rodzinie, nawiązujemy kontakt z własnym ciałem, a ci, którzy preferują aktywny wypoczynek, poznają atrakcje turystyczne ojczystego kraju lub innych państw. Po pewnym czasie pojawia się jednak potrzeba jakiejś intelektualnej strawy. Może nią być np. próba znalezienia odpowiedzi na pytania postawione przez autorów w prezentowanym numerze NIT 2(13): Jak kształtuje się jakość handlowa produktów rolno-spożywczych w Polsce? Czym są celulazy i jaką rolę odgrywają w przemyśle żywnościowym? Czy deklarowałabyś/deklarowałbyś chęć nabywania żywności w opakowaniach aktywnych i jednocześnie czy akceptowałabyś/akceptowałbyś zapłacenie za nią nieco większej ceny? Jaka jest wartość odżywcza posiłków przedszkolnych? Czy proponowane zmiany uwarunkowań prawnych ułatwią, czy utrudnią przetwarzanie odpadów komunalnych? Które dzieci – te mieszkające w mieście czy te mieszkające na wsi − lepiej znają zasady prawidłowego żywienia? Czy ekstrakt z zielonej herbaty może znaleźć zastosowanie w produkcji kiełbas drobno rozdrobnionych? Dlaczego wygląd mięśni udowych indyków zapakowanych w folię PA/PE + AF z warstwą antyroszeniową nie zmienia się w okresie przechowywania do 15 dni? Ostatnie dni urlopu poświęcamy na planowanie napisania nowej publikacji do NIT lub innego czasopisma, pamiętając o konieczności zamieszczania cytowań artykułów z poprzednich wydań NIT.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Estudios Latinoamericanos, wydawane przez Polskie Towarzystwo Studiów Latynoamerykanistycznych, jest najstarszym polskim czasopismem publikującym materiały naukowe związane z szeroko rozumianą historią i kulturą Ameryki Łacińskiej. Ukazuje się od roku 1972. Do roku 1995 wydawane było przez Instytut Historii PAN. Twórcą pisma i jego pierwszym redaktorem był prof. dr hab. Tadeusz Łepkowski. W roku 1988 zastąpił go dr Ryszard Stemplowski. W latach 1995-2011 czasopismem kierował prof. dr hab. Aleksander Posern-Zieliński, a w roku 2012 redaktorem został prof. dr hab. Mariusz Ziółkowski. Artykuły publikowane są w języku hiszpańskim, portugalskim, angielskim lub francuskim. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej