Form of Work
Książki
(17)
Status
available
(57)
unavailable
(13)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(9)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Author
Goddard Sally
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Tomaszewski Tadeusz
(2)
Bakiera Lucyna
(1)
Bee Helen L
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Boyd Denise
(1)
Bryńska Anita
(1)
Fuks Barbara
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Kaiser Jan
(1)
Kalinowska Dorota
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Markowska Dorota
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Papp Luca
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Sečenov Ivan Michajlovič
(1)
Stelter Żaneta
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Teitelbaum Osnat
(1)
Teitelbaum Philip
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Uszkiewiczowa Lidia
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wolańczyk Tomasz
(1)
Wolton Ewa
(1)
Włodarski Ziemowit
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Year
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
1950 - 1959
(3)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(16)
unknown (po)
(1)
Subject
Odruchy
(14)
Uczenie się
(7)
Dziecko
(6)
Myślenie
(5)
Autyzm
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Pamięć
(4)
Spostrzeganie
(4)
Zmysły
(4)
Adopcja
(3)
Agresywność
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Samobójstwo
(3)
Socjalizacja
(3)
Stres
(3)
Subkultura
(3)
Słuch
(3)
Testy na iloraz inteligencji
(3)
Wzrok
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół Downa
(3)
Adaptacja
(2)
Afazja
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Edukacja domowa
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Głusi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja społeczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język migowy
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lateralizacja
(2)
Lęk
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda Petö
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
(2)
Mowa
(2)
Mukowiscydoza
(2)
Muzykoterapia
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Niewidomi
(2)
Odruchy warunkowe
(2)
Otyłość
(2)
Padaczka
(2)
Pańczyk, Jan
(2)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Piaget, Jean
(2)
Pietrzak, Włodzimierz
(2)
Polski Związek Głuchych
(2)
Polski Związek Niewidomych
(2)
Pomoc postpenitencjarna
(2)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(2)
Postawa ciała
(2)
Pozbawienie władzy rodzicielskiej
(2)
Przedszkola specjalne
(2)
Psychofizjologia
(2)
Genre/Form
Encyklopedie
(2)
Poradniki
(1)
19 results Filter
Authority data
Odruchy (hasło przedmiotowe)
zob. też Fizjologia (hasło przedmiotowe) ; Instynkt (hasło przedmiotowe) ; Układ nerwowy (hasło przedmiotowe)
(termin nadrzędny) zob. też hasło węższe Odruchy warunkowe (hasło przedmiotowe)
No cover
Book
In basket
Neuropsychologiczne aspekty nabywania doświadczenia indywidualnego / Jan Kaiser. - Kraków : UJ, 1975. - 120, [2] s : tab., wykr ; 26 cm.
(Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego = Universitas Iagellonica Acta Scientiarum Literarumque / red.nacz. Józef Buszko. Prace psychologiczno-pedagogiczne ; Z. 24)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 12444 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 60629 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 31631, 31630 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 24543 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 30029, 27932 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 40415, 40414 (2 egz.)
Authority data
Odruchy warunkowe (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Odruchy (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Conditioned response
Book
In basket
Autorzy poświęcili prawie dwadzieścia lat pracy, aby poprzez analizę rozwoju motorycznego dziecka na wczesnych etapach życia stworzyć metody wykrywania sygnałów ewentualnego autyzmu i zespołu Aspergera. Obserwując u prawidłowo rozwijających się dzieci takie zachowania, jak: przewracanie się z pleców na brzuch, siadanie, raczkowanie i chodzenie, a następnie porównując je z zachowaniem dzieci, u których potem zdiagnozowano autyzm, badacze dokładnie wskazali wzorce ruchowe będące symptomami autyzmu i zespołu Aspergera.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 105059 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 51918 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45251 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 65691 P 3,5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 06250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 05235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 08052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 09791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 11120 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 00746 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 02102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 6765 (1 egz.)
Book
In basket
Książka napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, jak w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka. Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej. Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 104106 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 49601, 49570 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38087 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 31616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44357 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 63569 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. Br 1694, Br 1687 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48101 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31840 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. Br 1757 (1 egz.)
Book
In basket
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia. Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 115818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 41588 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34670 (1 egz.)
Book
In basket
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 40352 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 64911 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 00761 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 01521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 03910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 02176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
No availability information: sygn. 01858
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 01860 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 02695 (1 egz.)
Book
In basket
Przyjęło się uważać, że dzieciństwo jest czasem radości, beztroski i szczęścia. Nic bardziej mylnego. Jest ogromna różnica w postrzeganiu i ocenianiu dziecięcej rzeczywistości przez dzieci i przez osoby dorosłe. Często to, co dla nas jest obojętne lub wywołuje tylko lekkie napięcie, dla dzieci może być źródłem ogromnego stresu, którego się nie spodziewamy. To, co dla nas jest normalne i bezpieczne, dla dzieci może okazać się zagrażające i burzące ich porządek świata. Z czego wynika i jak rozpoznać stres u dziecka? Najczęstsze sytuacje stresowe oraz strategie rozładowywania napięcia emocjonalnego, z których dzieci korzystają. Sugestie i wskazówki zaczerpnięte nie tylko z dziedziny psychologii czy pedagogiki, ale także z doświadczeń wielu rodziców.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 109080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32741 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46000 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja ta to bogaty w ćwiczenia i zabawy terapeutyczne program mający na celu poprawę funkcjonowania dziecka w obszarze funkcji ruchowych oraz percepcji. Stymulacja procesów sensomotorycznych została przedstawiona tu zgodnie z założeniami teorii integracji sensorycznej (SI) i dodatkowo przyczynia się do usprawniania procesów poznawczych. Zaproponowane przez autorki zadania dają nauczycielowi czy terapeucie swobodę wyboru i umożliwiają dostosowanie się do potrzeb każdego dziecka.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105282 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51053 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32083 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64008 (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 103901/T.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47293 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38503 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31629 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44457 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63800 P 5,3 (1 egz.)
Book
In basket
Po omówieniu każdego okresu rozwojowego następuje krótkie przypomnienie i przeanalizowanie problemów. Pytania skłaniają do przypomnienia sobie omawianych wcześniej teorii. Zawierają szczegółowe omówienie niektórych badań naukowych.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently on loan: sygn. 104273 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 37273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31016 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44446 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63104 P 5,3 (1 egz.)
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; UNESCO ; UNICEF ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
All copies are currently on loan: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64221 P 3,5 (1 egz.)
Book
In basket
Temat: Falkowski, Jakub ; Grzegorzewska, Maria ; Doroszewska, Janina ; Han-Ilgiewicz, Natalia ; Hulek, Aleksander ; Jedlewski, Stanisław ; Joteyko, Józefa ; Kirejczyk, Kazimierz ; Konopnicki, Jan ; Korczak, Janusz ; Pańczyk, Jan ; Pietrzak, Włodzimierz ; Sękowska, Zofia ; UNESCO ; UNICEF ; Polski Związek Głuchych ; Polski Związek Niewidomych ; Towarzystwo Przyjaciół Dzieci ; Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych ; Pedagogika specjalna ; Adaptacja ; Adopcja ; Afazja ; Agresywność ; Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu ; Zespół ADHD ; Zespół Aspergera ; Autyzm - pediatria ; Terapia behawioralna ; Biblioterapia ; Metoda Dobrego Startu ; Dogoterapia ; Dojrzałość szkolna ; Domy dziecka ; Doradcy zawodowi ; Zespół Downa ; Drama (pedagog.) ; Dwujęzyczność ; Dysleksja i dysgrafia ; Dyslalia ; Dziecko ulicy ; Kształcenie integracyjne ; Edukacja domowa ; Emisja głosu ; Fizykoterapia ; Fonogesty ; Gimnastyka korekcyjna ; Głuchoniewidomi ; Testy na iloraz inteligencji ; Implanty ; Indywidualny tok nauki ; Integracja percepcyjno-motoryczna ; Integracja społeczna ; Jąkanie ; Język migowy ; Klasa szkolna (socjol.) ; Komunikacja interpersonalna ; Lateralizacja ; Lęk ; Metoda Petö ; Metoda Montessori ; Zakłady poprawcze i wychowawcze ; Molestowanie seksualne ; Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa ; Mowa - zaburzenia ; Mukowiscydoza ; Muzykoterapia ; Myślenie - zaburzenia ; Nauczanie ; Niepełnosprawność ; Niepowodzenia szkolne ; Głusi ; Niewidomi ; Obowiązek szkolny ; Odruchy ; Osobowość ; Otyłość ; Padaczka ; Pamięć ; Pedagodzy specjalni ; Pomoc postpenitencjarna ; Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne ; Pozbawienie władzy rodzicielskiej ; Przedszkola specjalne ; Przemoc ; Psychoterapia ; Rehabilitacja medyczna ; Pedagogika resocjalizacyjna ; Samobójstwo ; Poczucie własnej wartości ; Schizofrenia ; Metoda Sherborne ; Sieroctwo ; Słuch ; Socjalizacja ; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych ; Spostrzeganie ; Stres ; Stwardnienie rozsiane ; Subkultura ; Światowa Organizacja Zdrowia ; Świetlice ; Telepraca ; Ubezpieczenia społeczne ; Uczenie się ; Niedorozwój umysłowy ; Zespół Ushera ; Uwaga (psychol.) ; Postawa ciała ; Terapia zajęciowa ; Wagary ; Wolontariusze ; Wsparcie społeczne ; Wykluczenie społeczne ; Zakład pracy chronionej ; Zespół dziecka potrząsanego ; Zez ; Zmęczenie ; Zmysły ; Encyklopedie
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again