Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(36)
IBUK Libra
(21)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(21)
Publikacje naukowe
(5)
Artykuły
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(19)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(15)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Barbaro Bogdan de
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bodnar Adam
(1)
Bojanowska Antonina
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Bucholska Katarzyna
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Chmielewski Sławomir
(1)
Ciesiołkiewicz Konrad
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Dietl Jerzy
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dorożyński Tomasz
(1)
Gasparski Wojciech
(1)
Gawełek Aneta
(1)
Gil Alina
(1)
Gitling Maciej
(1)
Glinka Beata
(1)
Gola Jan
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Grewiński Mirosław
(1)
Górska Anna
(1)
Głębocki Rafał
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Henriques Adrian
(1)
Hęćka-Sadowska Aleksandra
(1)
Jaworowicz Magdalena
(1)
Jaworowicz Piotr
(1)
Jedynak Anna
(1)
Karaszewski Robert
(1)
Karwacka Marta
(1)
Katana Katarzyna
(1)
Kawacki Marek
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kinelski Grzegorz
(1)
Kisil Aleksander
(1)
Klimek Jan
(1)
Kobes Paweł
(1)
Kocowski Tadeusz
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Korenik Dorota
(1)
Kostera Monika
(1)
Koszel Maciej
(1)
Kotliński Grzegorz
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kozyra Beata
(1)
Krugiełka Agnieszka
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuberska Ewelina
(1)
Kulik Monika
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kłobukowski Michał
(1)
Lewicka Maria
(1)
Liberska Hanna
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Lieberman David J
(1)
Malina Alicja
(1)
Markocka-Pepol Marta
(1)
Matuszak-Flejszman Alina
(1)
Mazurczak Anna
(1)
Michalak Marek
(1)
Niedziński Błażej
(1)
Nowacka Urszula
(1)
Paluszek Anna
(1)
Pisz Zdzisław
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Płoszajski Piotr
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Retowski Sylwiusz
(1)
Richardson Julie
(1)
Rojek-Nowosielska Magdalena
(1)
Rosenberg Marshall B
(1)
Rękas Agnieszka
(1)
Sadlik Ryszard
(1)
Sady Sylwia
(1)
Samborska Małgorzata
(1)
Serwach Tomasz
(1)
Sokołowska Agnieszka
(1)
Sołtys Anita
(1)
Sroka Robert
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Stelmachowski Andrzej
(1)
Strzelczak Marzena
(1)
Strączkowski Łukasz
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Wachowiak Piotr
(1)
Waliszewski Krzysztof
(1)
Waśkowski Zygmunt
(1)
Wieloch Justyna
(1)
Wierzejska Joanna
(1)
Witkowska Maria
(1)
Wolak-Tuzimek Anna
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Język
polski
(56)
angielski
(1)
Odbiorca
Dorośli
(3)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Animatorzy
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(17)
Odpowiedzialność moralna
(7)
Przedsiębiorstwo
(6)
Etyka biznesu
(5)
Odpowiedzialność społeczna
(5)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(5)
Zarządzanie
(5)
Kadry
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Menedżerowie
(3)
Odpowiedzialność
(3)
Osobowość
(3)
Przywództwo
(3)
Rodzice
(3)
Współdziałanie
(3)
Gniew
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Marketing partnerski
(2)
Negocjacje
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Organizacje
(2)
Podmiotowość
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorealizacja
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szacunek
(2)
Wychowanie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zatrudnienie
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Ankieta
(1)
Anoreksja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autorytet
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki
(1)
Benchmarking
(1)
Bezrobocie
(1)
Bierność społeczna
(1)
Bogactwo
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Cele życiowe
(1)
Chirurgia plastyczna
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dawid, Jan Władysław
(1)
Dobro
(1)
Dobrowolski, Stanisław Marian
(1)
Dzwonkowski, Roman
(1)
ESG
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekorozwój
(1)
Etyka społeczna
(1)
Feminizm
(1)
Globalizacja
(1)
Globalna zmiana
(1)
Godność ludzka
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Grzegorzewska, Maria
(1)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(1)
Hobbes, Thomas (1588-1679)
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Internet
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Jakość
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kluby pracy
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja wewnętrzna
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konkurencyjność
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Legowicz, Jan
(1)
Leibniz, Gottfried Wilhelm (1646-1716)
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(4)
Monografia
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Świat Problemów
(1)
57 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza książka stanowi wyjątkowy zbiór artykułów ukazujących interdyscyplinarność i złożoność zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu. Publikację zainspirowała wymiana opinii i poglądów uczonych i praktyków podczas ogólnopolskiej konferencji naukowej "Społeczna odpowiedzialność biznesu - moda, manipulacja czy strategia?", którą zorganizowały Polska Akcja Humanitarna oraz Centrum Przywództwa i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu UMK w Toruniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45678 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość)
Zadaniem etyki biznesu rozumianej jako dyscyplina naukowa jest właśnie ujawnianie systemów wartości, a w szczególności wskazywanie na systemy ukryte oraz przestrzeganie przed płynącymi z ich strony zagrożeniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111236, 111235 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34874, 34873 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46750 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65233 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63884 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103961 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje głęboki długofalowy sens zarządzania przez odpowiedzialność. Określa, jak zbudować podwaliny długotrwałego rozwoju oraz fundamenty czegoś, co dziś nazywa się modnie CSR.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, prowadzącym do zweryfikowania hipotezy pierwszej, scharakteryzowano proces tworzenia się świadomości roli społecznej przedsiębiorstwa w ujęciu historycznym. Omówiono tworzenie się poszczególnych koncepcji naukowych, które wpłynęły na zmianę tej świadomości. Najpierw odniesiono się do poglądów na rolę czynnika ludzkiego w zarządzaniu przedsiębiorstwem - od podejścia przedmiotowego do podejścia podmiotowego. Następnie scharakteryzowano zmianę sposobu zarządzania przedsiębiorstwem - od zarządzania nakierowanego na maksymalne zaspokojenie interesów akcjonariuszy do zarządzania mającego spełniać oczekiwania interesariuszy. Opisano przy tym koncepcję interesariuszy, rozwijaną od lat osiemdziesiątych XX wieku, która eksponuje społeczny charakter funkcjonowania przedsiębiorstwa i zwraca uwagę, że pracuje ono na rzecz podmiotów działających w obrębie organizacji oraz w otoczeniu. Prowadzenie dialogu z interesariuszami gwarantuje, że przedsiębiorstwo będzie postrzegane jako realizujące cele nie tylko ekonomiczne, lecz także środowiskowe i społeczne. Aby zostać uznane za wrażliwe społecznie, przedsiębiorstwo musi umieć gospodarować swoimi zasobami w sposób prowadzący do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w działalności bieżącej i przyszłej. Z punktu widzenia wrażliwości społecznej istotna jest również ochrona środowiska. Koncepcją, której rozwój datuje się na lata dziewięćdziesiąte XX wieku i która uwzględnia ten aspekt w działalności przedsiębiorstwa, jest idea zrównoważonego rozwoju, scharakteryzowana w kolejnej części rozdziału. Wymiar społeczny działalności przedsiębiorstwa w najpełniejszy sposób podkreśla koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Termin ten zaczął być używany na początku lat siedemdziesiątych XX wieku, ale w pełni się upowszechnił dopiero dwie dekady później. Zgodnie z tą ideą biznes społecznie odpowiedzialny nie tylko przynosi zyski, lecz także przestrzega prawa, postępuje etycznie i wspiera społeczeństwo oraz chroni środowisko naturalne. Koncepcja ta została szczegółowo scharakteryzowana w ostatnim podrozdziale. Omówiono jej genezę ze zwróceniem uwagi na jej ewolucyjny charakter, wyliczono korzyści z niej wynikające, a także opisano jej główne obszary. Skonfrontowano argumenty zwolenników i przeciwników tej koncepcji, co pozwoliło spojrzeć na możliwość wdrożenia tej idei w praktyce zarządzania. Rozdział drugi ma charakter metodyczny. Przedstawiono tu kontekst wyłaniania się idei społecznej wrażliwości przedsiębiorstwa oraz scharakteryzowano jej istotę. Zaproponowano też autorską definicję omawianego pojęcia. Omówiono zasadnicze różnice między wrażliwością społeczną a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa. Przedstawiono własny sposób pomiaru wrażliwości społecznej przedsiębiorstwa. W tym celu wyróżniono stadia rozwoju wrażliwości społecznej oraz kryteria przyporządkowania przedsiębiorstw do poszczególnych stadiów. Dalsza część rozdziału dotyczy charakterystyki narzędzia komunikowania wrażliwości społecznej przedsiębiorstwa, jakim jest raportowanie społeczne. Przedstawiono genezę raportowania społecznego oraz przeanalizowano definicje raportów społecznych. Na tej podstawie zaproponowano własny sposób rozumienia tego pojęcia. Omówiono ponadto zasady i standardy tworzenia raportów, pozwalające przedsiębiorstwu w odpowiedni sposób komunikować swoją wrażliwość społeczną. W ostatnim podrozdziale scharakteryzowano autorską metodę oceny raportów społecznych z punktu widzenia sposobu komunikowania wrażliwości społecznej przedsiębiorstwa. Metoda uwzględnia trzy kryteria podstawowe: kompleksowości, zaufania oraz komunikacji, na które składa się szereg kryteriów szczegółowych. W pracy dokonano ich operacjonalizacji oraz szczegółowo opisano procedurę oceny raportów społecznych. Na podstawie stopnia spełnienia przez raporty społeczne poszczególnych kryteriów zaproponowano ich kategoryzację. W rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań własnych dotyczących poziomu wrażliwości społecznej polskich grup kapitałowych oraz oceny raportów społecznych sporządzanych przez te grupy. Na tej podstawie sformułowano wnioski co do poziomu wrażliwości społecznej grup kapitałowych w Polsce oraz jakości sporządzanych raportów społecznych z punktu widzenia ich komunikatywności. Określono mocne i słabe strony raportów społecznych oraz wskazano sposoby ich udoskonalania. Wyniki badań zostały wykorzystane do udowodnienia pozostałych hipotez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109632 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46817 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62755 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, w tym przestrzeganie norm etycznych, jest jednym z ważnych instrumentów budowania zaufania publicznego do tych instytucji, które jest niezbędne w świadczeniu usług finansowych klientom. Nadal jednak w działalności instytucji finansowych spotyka się przejawy społecznej nieodpowiedzialności, w tym nieodpowiedzialnej i niedostosowanej do potrzeb i sytuacji klienta sprzedaży (misselling) produktów finansowych, której konsekwencje mają negatywny wymiar finansowy oraz pozafinansowy dla tych instytucji. Monografia podejmuje ważne zagadnienia teorii i praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych, takie jak: • Dlaczego tolerujemy misselling w branży finansowej? • Działania edukacyjne banków centralnych w obszarze wiedzy ekonomicznej i kompetencji finansowych jako przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu. • CSR finansów w kulturze ekonomii postwzrostu. • Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu w sektorze bankowym i pośrednictwie finansowym. • Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych za misselling i FinTech. • Społeczna odpowiedzialność banków spółdzielczych. • Korzyści i koszty społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych. • Kwalifikacja „Doradzanie w zakresie finansów osobistych" jako czynnik ograniczający misselling na rynku usług finansowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowa Polityka Społeczna ; 4.)
Publikacja powstała w ramach projektu Odpowiedzialna Uczelnia. Jak pisze we wstępie Mirosław Grewiński - W kontekście tradycji i rozwoju polityki społecznej nasuwają się różnorodne trudności jak traktować społecznie odpowiedzialny biznes i w jaki sposób może się on przyczyniać do rozwiązywania licznych kwestii społecznych na poziomie lokalnym, regionalnym, czy ogólnokrajowym. [...] Podstawowe pytanie i dylemat w kontekście także tej publikacji jest taki - czy społecznie odpowiedzialny biznes można w ogóle traktować jako element polityki społecznej, utożsamianej najczęściej z działalnością publicznych instytucji, a nie z nieregularnymi inicjatywami społecznymi, oferowanymi okazjonalnie przez podmioty komercyjne, czy szerzej pozarządowe. Polityka społeczna przez wielu, w dalszym ciągu traktowana jest jako przedmiot działań państwa i sektora publicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / [Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu], ISSN 2084-6193 ; nr 232.)
Monografia jest pierwszym w polskiej literaturze przedmiotu kompleksowym opracowaniem podejmującym problem identyfikacji, oceny oraz kierunków doskonalenia społecznej odpowiedzialności małego przedsiębiorstwa w perspektywie zarządzania jej obszarami. Teoretyczny, empiryczny i aplikacyjny charakter książki wyznaczył porządek zawartych w niej rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce przyjęliśmy odmienną perspektywę analityczną. Spróbowaliśmy popatrzeć na społeczną odpowiedzialność biznesu jako istotny element rynkowych strategii przedsiębiorstwa. W tej roli CSR może być jedną z jego ważnych, choć trudnych do budowania, przewag konkurencyjnych. Jeżeli postulatem jest tu, aby, jak pisze B. Rok, przedsiębiorstwa i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą uwzględniały interesy wszystkich swoich interesariuszy we wszystkich obszarach i wymiarach swojej działalności, to rodzi się z tego poważne wyzwanie. Kryzysy, turbulencje rynkowe, zmiany wartości i oczekiwań społecznych, wpływ globalizacji, zmiany modeli biznesowych stają się skomplikowaną, wymagającą nowej wiedzy i nowych instrumentów grą strategiczną. Sieciowość gospodarki, nowe technologie komunikacji oraz nowoczesne formy organizacji przedsiębiorstwa wymagają wielowątkowych analiz porównawczych - także w obszarze CSR. Zaprezentowana praca obejmie analizę kierunków rozwoju praktyki CSR w przedsiębiorstwach nowej gospodarki, uwzględniając nowe struktury, współczesne wyzwania i wysoką dynamikę zmian. Podjęliśmy w niej analizę praktyk CSR w wybranych polskich spółkach giełdowych. Chcieliśmy porównać dwa rodzaje firm. Pierwsze to te, które są najbardziej aktywne na tym polu, co wyraża się w ich obecności w Indeksie RESPECT. Jest to, jak wiadomo, stosunkowo nowy (działający od 2009 roku) indeks Giełdy Papierów Wartościowych, który służy do mierzenia wartości portfela spółek najbardziej odpowiedzialnych społecznie. Skład indeksu powstał na bazie badania RESPECT Rating. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w społeczeństwie oraz promowanie jej wśród polskich spółek publicznych. Zamiarem GPW jest zainteresowanie w ten sposób notowanych tu spółek zarządzaniem w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, jako narzędziem zwiększania wartości oraz promowania najwyższych standardów zarządzania w wymiarach: ekonomicznym, ekologicznym i społecznym. Drugi rodzaj firm, stanowiący grupę kontrolną, to takie, o jakich można sądzić, że mniej, niż te pierwsze, angażują się w działania CSR, bo dotychczas, z jakichś powodów, nie przystąpiły do Indeksu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Po co światu psychoterapia / Bogdan de Barbaro. - Dodruk, dodruk II. - Kraków : Mando inside, © 2023. - 383 strony ; 21 cm.
Od stanu naszego umysłu zależy wszystko – nawet świat. Zakazy i nakazy, hałas i dziki pęd, brak czasu, by pobyć z samym sobą. Czy takie życie ma sens? Bez znajomości swojego wnętrza nie zrozumiemy bliskich, znajomych, współpracowników – świata w ogóle. I zacznie się lęk, który, choć bywa też przyjacielem, może zamienić się w najgorszego wroga. Czy żyć dobrze można się nauczyć? Jak rozmawiać ze sobą i z ludźmi wokół? Ile jest emocji i jak nad nimi zapanować? Do kiedy jest smutek, a od kiedy depresja? Gdy świat staje na głowie, może potrzebna jest mu psychoterapia? Profesor Bogdan de Barbaro, znany psychiatra i psychoterapeuta, bada, co dzieje się w ludzkiej psychice i na jakie niebezpieczeństwa naraża ją XXI wiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53523 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zielone zarządzanie ludźmi : green HRM / Marek Bugdol, Izabela Stańczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 166, [1] strona ; 24 cm.
Zielone zarządzanie ludźmi. Green HRM jest opracowaniem oryginalnym i nowatorskim. Na rynku polskim nie istnieje jeszcze tego typu publikacja, a sam temat jest dopiero rozpoznawany. Myśl przewodnia dotyczy rozwiązań prośrodowiskowych w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Głównymi celami pracy są: identyfikacja czynników sprzyjających zachowaniom prośrodowiskowym, ukazanie możliwości kształtowania zachowań prośrodowiskowych i świadomości środowiskowej, określenie czynników sprzyjających zachowaniem nieetycznym, ustalenie działań specjalistów HR w zakresie zielonej rekrutacji i selekcji, zielonej adaptacji i socjalizacji, eksploracja działań organizacji dotycząca przygotowania zielonych miejsc pracy oraz rozpoznanie postrzeganego wsparcia organizacyjnego dla menedżerów i pracowników. [Nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52955 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Porozumienie Bez Przemocy pomaga każdemu z nas nawiązać kontakt z samym sobą i z innymi w taki sposób, żeby mogło rozkwitnąć wrodzone nam współczucie. Metoda ta pomaga nam zmienić swój styl wyrażania siebie i słuchania tego, co mówią inni. Zmiana następuje dzięki nauce skupiania uwagi na czterech obszarach: na tym, co spostrzegamy; na tym, co czujemy; na tym, czego potrzebujemy oraz na kierowanych ku innym ludziom prośbach, których spełnienie może wzbogacić nasze życie. Stosowanie PBP sprzyja wnikliwemu słuchaniu, wzajemnemu szacunkowi i empatii, a także obustronnemu pragnieniu dawania z serca. Niektórzy posługują się PBP, żeby nauczyć się okazywać więcej współczucia samym sobie, inni chcą w ten sposób pogłębić swoje związki osobiste, a jeszcze inni budują tą metodą bardziej owocne relacje w pracy lub w sferze polityki. Na całym świecie PBP znajduje zastosowanie w działalności mediacyjnej podczas dysput i rozstrzygania konfliktów na wszelkich możliwych poziomach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52341 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pióra znanego autora ma już swoją historię. Była w przeszłości dwukrotnie wydawana pod nieco innym tytułem: Wstęp do teorii prawa cywilnego. Podręcznik przedstawia naczelne zasady prawa cywilnego i jego podstawowe instytucje. Jednocześnie ukazane są mechanizmy prawa cywilnego, takie jak mechanizm zawierania umów czy realizacji praw cywilnych. W tej części jest najwięcej nowości, które przyszły do nas z krajów zachodnich. Listy intencyjne, przetargi, umowy leasingu, wszystko to nie było znane tradycyjnemu prawu cywilnemu. Do dzisiaj trwa jeszcze proces wmontowywania owych nowych instytucji prawnych do systemu naszego prawa. Obserwacja tego procesu to swego rodzaju przygoda intelektualna dla każdego myślącego prawnika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono powstanie i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR), jej wady i zalety wynikające z wdrożenia oraz obszary oddziaływania. Ponadto zaprezentowano aktualne kierunki badań dotyczące wpływu CSR na działalność przedsiębiorstw. Omówiono także problematykę związaną z konkurencyjnością przedsiębiorstw, wskazując, iż we współczesnej gospodarce cena przestała być jedynym czynnikiem decydującym o wyborze danego produktu przez klienta, a coraz częściej konsumenci nadają duże znaczenie czynnikom niezwiązanym bezpośrednio z wytworzeniem produktów, m.in. społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. W części empirycznej książki zaprezentowano wyniki badań dotyczące wpływu koncepcji CSR na konkurencyjność przedsiębiorstw. Badaniami objęto ekspertów oraz menedżerów dużych przedsiębiorstw i na podstawie uzyskanych opinii opracowano cztery modele konkurencyjności oraz sformułowano wskazówki praktyczne dla menedżerów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41834 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej