Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(13)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Publikacje naukowe
(5)
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Bera Ryszard
(1)
Chrypankowski Filip
(1)
Chwaliszewski Szymon
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Daukszewicz Sebastian
(1)
Engler Maria
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Lewicka Maria
(1)
Nowak Martin
(1)
Pawlik Agnieszka
(1)
Porembska Marta
(1)
Rachoń Aleksandra
(1)
Sańpruch Eryk
(1)
Sobczyńska Katarzyna
(1)
Stefańska Daria
(1)
Stępniewska Dominika
(1)
Szkolak-Stępień Anna
(1)
Szufnarowska Monika
(1)
Szymik Iwona
(1)
Winkler Aleksandra
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(3)
Artyści
(2)
Bibliotekarze
(2)
Malarze
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Dziennikarze
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Odbiór społeczny
(9)
Odbiór dzieła sztuki
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Podolak, Andrzej (1943-2023 )
(2)
Bezpieczeństwo
(1)
Bibliotekarze
(1)
Czytanie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Hryszkiewicz, Ewa
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interpłciowość
(1)
Kowalewski, Filip
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Lapbook
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metaloplastyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Narracja
(1)
Odbiór dzieła literackiego
(1)
Osoby bezdzietne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Polachowski, Zenon
(1)
Problemy społeczne
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Socjoterapia
(1)
Sportowcy
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci
(1)
Szkoły katolickie
(1)
Szkoły publiczne
(1)
Teoria ugruntowana
(1)
Transpłciowość
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zaburzenia różnicowania płci
(1)
Zawód
(1)
Śmierć
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: dzieło
Poradnik Bibliotekarza (czasopismo)
(1)
Przegrana czy wygrana
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
Temat: miejsce
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(3)
Polska
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(5)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(3)
Malarstwo (sztuka)
(3)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Ankieta
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Tygodnik Pilski
(3)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Polonistyka
(1)
14 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
„Autorzy przedłożonego raportu podjęli niezwykle trudne kwestie egzystencjalne, kluczowe dla życia osób w naszym państwie, nie obawiając się najbardziej bolesnych zjawisk, jak korupcja, wykluczanie społeczne, przemoc i agresja, także w cyberprzestrzeni. Nie pozostawiają jednak czytelników z samą diagnozą, z wynikającymi z badań – miejscami porażającymi – wnioskami, ale określają możliwości wychodzenia z sytuacji kryzysowych, akcentując rolę ekologii życia. Najcenniejszy jest stan wiedzy polskiej młodzieży, jej świadomości i poczucia sprawstwa w dziedzinach codziennego życia, które mogą stać się blokadą w ich rozwoju. Przedłożona do oceny rozprawa znacząco wpisuje się w rozumienie codziennego świata życia polskiej młodzieży. Znakomicie odzwierciedla stan samoświadomości istniejących zagrożeń oraz propozycje rozwiązań uczonych, dla których misja uniwersytetu spełnia się właśnie w diagnozowaniu zjawisk ukrytych, skrywanych, jeszcze nierozpoznanych, jeśli wiedza o nich może pomóc pedagogom, psychoterapeutom, nauczycielom, rodzicom, instruktorom, katechetom czy edukatorom w rozumieniu podmiotów socjalizacji, wychowania czy instytucjonalnej edukacji”. Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116353 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52473 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35196 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67538 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Konrad Bocian, Wiesław Baryła, Michał Parzuchowski: Aktywizacja stereotypu osoby niemoralnej nasila motyw czystości [Activation of a stereotype of an immoral person facilitates the cleanliness motive], s. 297–306; Aleksandra Gronostaj: Różnice międzypłciowe w reakcjach na jawną i ukrytą radę [Gender differences in reactions to blunt and mitigated advice], s. 307–321; Wiesław Łukaszewski, Julia Boguszewska: Uroda przeciw śmierci: doświadczenie wyrazistości śmierci a koncentracja na własnym wyglądzie [Beauty versus death: Mortality salience and body self-image focus], s. 322–334; Krystyna Skarżyńska, Kamil Przybyła, Adrian Dominik Wójcik: Grupowa martyrologia: psychologiczne funkcje przekonań o narodowej krzywdzie [Group martyrdom: Psychological functions of beliefs about national victimhood], s. 335–352; Bogusława Lachowska: Konflikt i facylitacja między rolami rodzinnymi i zawodowymi a jakość życia pracujących rodziców [The influence of conflict and facilitation in family and work roles on the quality of life in working parents], s. 353–371; Magdalena Szubielska, Bibianna Bałaj, Agnieszka Fudali-Czyż: Estetyczny odbiór fotografii poprzez stereotyp umysłowej niepełnosprawności twórcy [Aesthetic evaluation of photographs through the stereotype of author’s mental disability], s. 372–378; Marcin Moroń: Konstrukcja i weryfikacja empiryczna Kwestionariusza Zachowań Prospołecznych (PBQ) oraz Paraprojekcyjnego Kwestionariusza Tendencji Prospołecznych (PKTP) dla młodzieży [Construction and empirical verification of Prosocial Behavior Questionnaire (PBQ) and Prosocial Tendencies Paraprojective Questiionnaire for Adolescents], s. 379–397.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej