Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Autor
Iwonczak Mikołaj
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Krasowska Helena
(1)
Redlisiak Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Obrzędy przejścia
(3)
Uczniowie
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Chrzest
(1)
Dialektologia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Folklor
(1)
Gimnazja
(1)
Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny Bukowińskie Spotkania
(1)
Nowy Rok
(1)
Obrzędy ludowe
(1)
Pogrzeb
(1)
Rytuały i ceremonie
(1)
Strój ludowy
(1)
Szkoły
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Wielkanoc
(1)
Ślub i wesele
(1)
Temat: miejsce
Bukowina
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Pieśń ludowa polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
3 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Rytuały przejścia / Grażyna Redlisiak. // Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. - 2023, nr 6, strony 70 - 73.
(Niezbędnik Dyrektora Szkoły)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44577 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 272.)
W monografii przedstawiono analizę sytuacji uczniów znajdujących się na progu edukacyjnym w pryzmacie antropologicznej kategorii rytuału przejścia. Trzy etapy longituidalnych badań odpowiadały trzem fazom rytuału (faza wyłączenia – koniec trzeciej klasy gimnazjum, faza liminalna – początek pierwszej klasy szkoły ponadgimnazjalnej, faza włączenia – koniec nauki w pierwszej klasie szkoły ponadgimnazjalnej). Poszukiwano odpowiedzi na pytanie, jaki jest profil przejścia adolescentów z gimnazjum do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na wybrane subiektywne aspekty tożsamości osobowej, orientacje temporalne i edukacyjne plany na przyszłość, obraz siebie w roli ucznia, stosunek do szkoły, poziom identyfikacji ze szkołą, wyobrażenia i oczekiwania względem siebie w roli ucznia i względem szkoły oraz stosunek do zmiany. Wyniki badań ukazujące współczesne oblicze szkolnych obrzędów przejścia oraz przemian tożsamości uczniów w tym okresie prowadzą do wniosku o znaczącej roli środowiska szkolnego w kreowaniu doświadczeń sprzyjających rozwojowi adolescentów, których status się zmienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114817 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej