Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Corso Michael J
(1)
Dróżdż-Balkowska Monika
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kud Marzena
(1)
Lew Barbara
(1)
Paluch Michał
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Podzielska Małgorzata
(1)
Quaglia Russell J
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sorówka-Łach Anna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Wychowawcy klas
(2)
Temat
Nauczyciele
(6)
Uczniowie
(5)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Cyganie
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Emocje
(1)
Empatia
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie
(1)
Niemierko, Bolesław (1935- )
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Organizacja pracy
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Samoakceptacja
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Sturm, Johannes (1507-1589)
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczucia
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zapobieganie
(1)
Ławka szkolna
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Psychologia
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102577, 102578 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka podkreśla znaczenie opinii uczniów w procesie nauczania oraz dostarcza praktycznych rad, jak sprawić, aby odgrywały one w nim kluczową rolę. Przekonuje, że aspiracje uczniów mogą pomóc w wyznaczeniu nowych, wartościowych celów w szkolnictwie i w efekcie nowego kierunku w edukacji. Pokazuje także, iż uczniowie, którzy mają świadomość, że są słuchani rozwijają poczucie własnej wartości, angażują się w istotny sposób i dostrzegają znaczenie swojej nauki w szkole. Prezentując skuteczną strategię osiągnięcia prawdziwego partnerstwa między nauczycielami i uczniami, autorzy wskazują, w jaki sposób: zadawać właściwe pytania i wykorzystać informacje uzyskane na podstawie odpowiedzi, zaangażować uczniów w procesy decyzyjne prowadzące do poprawy sytuacji w szkole, wprowadzać w życie model rozwoju aspiracji, który wspiera uczniów w pełnym wykorzystaniu swoich możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110607, 110608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40079 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32997 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33180 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. - Warszawa : Difin, 2019. - 200 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami. Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjnie uczniów. Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115584 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52054 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41916 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49760, 49578 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne.)
W funkcjonowanie szkoły wpisana jest współpraca wielu podmiotów - organizowana przez nauczycieli, ale angażująca uczniów współdziałających zarówno ze sobą, jak i z nauczycielami oraz rodziców. Podejmowanie wspólnych działań oraz zespołowe uczenie się sprzyjają indywidualnemu rozwojowi, zwiększają efektywność oddziaływań edukacyjnych na uczniów, a przede wszystkim wzmacniają rozwój szkoły jako organizacji uczącej się. Efektem zaangażowania wielu podmiotów jest także wzrost skuteczności pracy szkoły oraz zwiększenie jej roli w środowisku, a co za tym idzie - wzmocnienie jej konkurencyjności wobec innych podobnych placówek działających na tym samym terenie. W książce czytelnik znajdzie m.in.: - praktyczne odniesienia do przepisów prawa określających zadania dyrektorów szkół w ramach nadzoru pedagogicznego na zarządzanie szkołą i zespołami nauczycielskimi, - rozwiązania dotyczące organizacji pracy nauczycieli z uczniami oraz współpracy z ich rodzicami, a także współpracy z innymi nauczycielami, - gotowe propozycje i rozwiązania w zakresie nawiązania i rozwoju współpracy, które można wykorzystać w pracy na rzecz szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach i wychowawcach, doświadczających trudności w swojej pracy z klasą traktowaną jako jedna całość, ale również jako suma poszczególnych uczniów wchodzących w jej skład. Autorki przedstawiły najczęstsze ich zdaniem problemy, jakie mogą się pojawić na terenie klasy szkolnej (niezgranie, brak dyscypliny, agresja, nadmierna rywalizacja, niska aktywność, obniżona motywacja do nauki, ściąganie, niepowodzenia szkolne, wagary, mobbing elektroniczny, nadużywanie telefonów komórkowych), a także sposoby służące ich przezwyciężaniu. Osobny rozdział poświęcono trudnym relacjom pomiędzy rodzicem a nauczycielem. Taka sytuacja może również zaburzać funkcjonowanie klasy jako grupy, wiązać się z podważaniem autorytetu i prestiżu nauczyciela, generować konflikty. Dodatkowo dwa rozdziały dotyczą sytuacji, kiedy do klasy dołącza nowy uczeń – drugoroczny bądź cudzoziemiec. Pojawienie się nowej osoby w grupie może spowodować zmiany w jej strukturze, doprowadzić do pogorszenia panującej w niej atmosfery. Jednak „nowy” – zwłaszcza kiedy narażony jest na etykietowanie („obcy”, „inny”) – również będzie wymagał objęcia szczególną pomocą i troską. Szkołę każdy musi „przeżyć”. Osoby silniejsze, ładniejsze, bardziej zdolne czy elokwentne nie mają zwykle trudności z nawiązywaniem kontaktów z innymi ludźmi i przechodzą przez okres nauki szkolnej bez większych problemów. Co jednak w przypadku uczniów mniej zdolnych, wycofanych, nieodpowiadających ogólnie przyjętym wymaganiom dotyczącym zachowania, ubioru, urody? Już na początku swojego młodego życia doświadczają one niepowodzeń na polu edukacyjnym czy towarzyskim. Praca z tzw. trudną klasą może być niekiedy obciążająca, frustrująca, mało satysfakcjonująca. Istotne jest jednak, żeby nie pozwolić sobie na zniechęcenie, uznanie, że „i tak się nic nie da zrobić”. Nauczyciel musi wierzyć, że jego praca, opłacona niejednokrotnie ogromnym wysiłkiem, przyniesie ostatecznie rezultaty i zaowocuje zarówno oczekiwanymi zmianami w klasie, jak i poczuciem dobrze spełnionego obowiązku u nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42176 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35027 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117511 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49560 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej