Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(19)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Łoskot Małgorzata
(5)
Stec Jacek
(2)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Naprawa Renata
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Nowak Małgorzata (1959- )
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Rink-Przybylska Mariola
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Saloni Zygmunt
(1)
Sochal Barbara Janina
(1)
Solecki Roman
(1)
Sudzik Justyna
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Łukasik Joanna Małgorzata
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(12)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Pedagodzy
(8)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Rodzice
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Temat
Nauczyciele
(17)
Uczniowie
(14)
Praca
(6)
Szkolnictwo
(5)
Rodzice
(4)
Efektywność nauczania
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Produktywność pracy
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Ocena pracowników
(2)
Organizacja
(2)
Postawy
(2)
Praca domowa ucznia
(2)
Szkoły
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Zastosowanie i wykorzystanie
(2)
Agresywność
(1)
Asertywność
(1)
Autorytet
(1)
Awans zawodowy
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dokumenty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niedostosowane społecznie
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Jednostkowienie
(1)
Język polski - nauczanie - prace pisemne
(1)
Język polski - nauczyciele
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Oceny szkolne
(1)
Organizacja pracy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Planowanie
(1)
Podcasting
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjologia wychowania
(1)
Socjopedagogika
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Surdopedagodzy
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uczeń - ocena
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Artykuł z czasopisma fachowego
(11)
Praca zbiorowa
(3)
Ankieta
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Debata
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(8)
Dyrektor Szkoły
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jakie są typy oporu młodego człowieka w okresie dorastania występujące w szkole i gdzie tkwią jego źródła to najczęściej zadawane pytania przez współczesnego nauczyciela oraz rodziców. Książka pomaga zrozumieć problematykę oporu, przedstawiając jego podstawy w aspekcie filozoficznym, psychologicznym i pedagogicznym. Prezentuje również wyniki badań, pozwalających stwierdzić, jakimi cechami charakteryzują się uczniowie marginalizowani w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38373 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63513 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 7)
Książka składa się z trzech części. Pierwsza ma najbardziej teoretyczny i wprowadzający charakter. Prezentujemy w niej aktualny stan prac badawczych na temat kluczowych aspektów edukacji włączającej. Omawiając krytycznie najnowsze wyniki badań, staraliśmy się uwzględnić perspektywę kluczowych aktorów edukacji włączającej: uczniów, nauczycieli i rodziców. Część druga poświęcona jest analizie modelu szkoły i przedszkola włączającego. Ma ona bardziej praktyczny charakter. Jej autorzy pokazują rozwiązania finansowe, organizacyjne i pedagogiczne, które 11 służą przekształcaniu się szkół i przedszkoli w placówki włączające. Opisane propozycje są rezultatem zarówno aplikacji wyników badań, jak i generalizacji udanych doświadczeń praktycznych. Analizy zamieszczone w tej części składają się na pożądany model funkcjonowania szkolnictwa, zgodny ze współczesną wizją edukacji włączającej. W trzeciej części prezentowane są rozwiązania służące zaspokajaniu potrzeb uczniów wybitnie zdolnych, a także migrantów w placówkach edukacyjnych. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42403 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48925 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przed współczesnym nauczycielem-wychowawcą staje wiele wyzwań. Od nauczyciela wymaga się bardzo wiele w zakresie działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych i społecznych. Książkę kierujemy do nauczycieli-wychowawców, szczególnie tych o krótkim stażu zawodowym. Także doświadczeni nauczyciele-wychowawcy znajdą w naszym podręczniku wiele inspirujących materiałów. Praca składa się dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Pierwsza to źródło wiedzy teoretycznej i praktycznych wskazówek. Część druga - Aneksy - zawiera szereg konkretnych propozycji metodycznych, gotowych scenariuszy, ciekawych pomysłów na zajęcia z dziećmi i młodzieżą, z rodzicami i nauczycielami. Nauczycielom i nauczycielom-wychowawcom życzymy wielu sukcesów oraz nieustających inspiracji do pracy z wychowankami. Odbiorcy: nauczyciele, wychowawcy, pedagodzy - zarówno doświadczeni w codziennej pracy z uczniem, jak i rozpoczynający swą karierę zawodową oraz studenci kierunków pedagogicznych. Dlaczego warto nabyć tę książkę? Jest ona efektem twórczej pracy i doświadczeń nauczycieli akademickich., zarówno jej część teoretyczna, jak i praktyczna opierają się na konkretnych doświadczeniach pedagogicznych, to materiał z pierwszej linii szkolnego frontu. Jest to praktyczna pomoc dla nauczycieli, z której korzystać będą każdego dnia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106132 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48549 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32328 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45157 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64090 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65115 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w ręce szanownych Czytelników monografię zbiorową, która jest poświęcona poszukiwaniom nowych rozwiązań dydaktycznych. Autorzy poszczególnych artykułów zachęcają do dyskusji o efektywnej pracy nauczycieli. Znajdziemy tu rozważania na temat pełnionych przez szkolnych edukatorów ról (przewodnika, tutora, innowatora), ich kwalifikacji i kompetencji oraz pomysłów na usprawnienie procesu kształcenia przez stosowanie na co dzień nowoczesnych technologii i mniej znanych metod pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116841 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej