Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(13)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(11)
Artykuły
(2)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Bartz Brunon
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Broekman Herrie
(1)
Harbatski Andrei
(1)
Janiak-Jasińska Agnieszka
(1)
Karpińska Anna
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krysztofik-Gogol Elżbieta
(1)
Lis-Kujawski Andrzej
(1)
Nowacki Jerzy
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Sobiepan Tomasz
(1)
Soszyński Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczyciele
(8)
Kształcenie
(4)
Szkolnictwo
(3)
Nauczanie
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Uczniowie
(2)
Biblioteki szkolne
(1)
Choreoterapia
(1)
Demokracja
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Informatyka
(1)
Integracja europejska
(1)
Jąkanie
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Liberalizm
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oświata
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(1)
Profilaktyka wychowawcza
(1)
Program "Młodzież w Działaniu"
(1)
Program KREATOR
(1)
Program szkolny
(1)
Programy edukacyjne
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
SMART (program UE)
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoła
(1)
Szkoła a polityka
(1)
Szkoła w społeczeństwie
(1)
Tolerancja
(1)
Tutoring
(1)
Uczeń
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Ukryty program
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowawca
(1)
Zachowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Audycje radiowe
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
15 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0308 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0310 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0305 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84526, 84525, 84527 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40654, 40655 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00182/B, 00173/B (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38841, 38842 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania. Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności. Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej ľ nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób ľ jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100916, 100915 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44041 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43160 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43609 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24161 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21276 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest rzetelnym kompendium wiedzy dotyczącej różnego rodzaju aspektów związanych z edukacją. Redaktorkom udało się bardzo zróżnicowane pod względem poziomu merytorycznego i tematycznego artykuły uporządkować, oddając czytelnikowi do dyspozycji spójną, logiczną całość. W ten sposób powstała niezwykle interesująca publikacja, po którą powinni sięgnąć zarówno naukowcy zajmujący się w swej pracy edukacją, jak i wychowawcy. Autorzy zamieszczonych artykułów dają bowiem wiele odpowiedzi na trudne pytania związane z teraźniejszością i przyszłością edukacji. Odkrywają przed czytelnikiem całe spektrum nadziei, ale i wątpliwości dotyczących różnego rodzaju zjawisk dotykających nie tylko polską edukację, a będących konsekwencją przemian cywilizacyjnych. Nie ma żadnych wątpliwości, że książka stanowi ważne wydarzenie wydawnicze i naukowe. Dzięki pracy Redaktorek, książka ma swoją duszę, a logika, trafność doboru kolejności artykułów, jak i merytoryczna zawartość zapewnia wysoki status poznawczy publikacji. [z recenzji wydawniczej ks. prof. dr hab. Janusza Mastalskiego]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104903 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48310 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38962 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31762 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia jest pracą zbiorową, w której przedstawiono wieloaspektowe spojrzenie na polską edukację, szkołę i ucznia w kontekście globalnym i krajowym. Jej treść ściśle wpisuje się w prowadzone w ostatnich latach dyskusje na temat edukacji i jej uwarunkowań, szkoły, współczesnego środowiska życia. [...] moją aprobatę wzbudza prezentowana problematyka pracy, której tytuł w bardzo wyraźny sposób prezentuje intencję redaktorów naukowych - Edukacja w perspektywie wyzwań współczesności. [...] Autorzy tomu stawiają pytania: Czy i w jakim stopniu edukacja i wychowanie są tym samym rodzajem działalności co w nieodległej przeszłości? Jak bardzo wyzwania współczesnego świata stają się nowym elementem wychowania? Jak współczesny świat zmienia warunki funkcjonowania szkoły i wpływa na interakcje w niej zachodzące? W jaki sposób współczesność oddziałuje na kluczowe obszary, dziedziny edukacji i wychowania? Jakie innowacje edukacyjne są niezbędne we współczesnej rzeczywistości szkolnej (i szerzej- w edukacji)?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112522 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40624 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33657 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej