Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(30)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(14)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Zwolińska Ewa A
(3)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Limont Wiesława
(2)
Bonna Beata
(1)
Burowska Zofia
(1)
Ciesielski Rafał
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Głowacka Ewa
(1)
Jankowski Wojciech
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Lisicki Michał
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Sacher Wiesława Aleksandra
(1)
Skura Małgorzata
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Trzos Paweł A
(1)
Wroński Tadeusz
(1)
Zwolińska Ewa
(1)
Zwolińska Ewa Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Temat
Muzyka
(13)
Dziecko
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Sztuka
(3)
Twórczość
(3)
Uczenie się
(3)
Gordon, Edwin
(2)
Gordon, Edwin (1927- )
(2)
Język polski
(2)
Matematyka
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauczanie
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Zdolności
(2)
Akustyka
(1)
Arteterapia
(1)
Audiacja
(1)
Blechacz, Rafał
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Geografia
(1)
Gordon, Edwin (1927-2015)
(1)
Gordon, Edwin Elias (1927- )
(1)
Historia
(1)
Informatyka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Języki
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Mózg
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neuropsychologia
(1)
Perfekcjonizm (psychol.)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pracownie szkolne
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rozumienie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Schizofrenicy
(1)
Skrzypce
(1)
Słuch muzyczny
(1)
Technika
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zabawa
(1)
Zdolności muzyczne
(1)
muzyka
(1)
Śpiew
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Muzyka
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Muzyczne
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97970 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336. Pedagogika / red. Wanda Bobrowska-Nowak ; nr 2192)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92964, 92683, 92965 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28484, 28483 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podejmując problematykę rozwijania zdolności i kompetencji muzycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym autorka wpisuje się w powszechny nurt badań nad edukacją muzyczną. Obecnie nauka dostarcza wielu argumentów, że dla edukacji większości dzieci muzyka może być równie ważna, jak czytanie i pisanie, a rola, jaką odgrywa edukacja artystyczna w zwiększaniu kompetencji młodych w XXI wieku, w tym ich świadomości kulturalnej i kreatywności, jest powszechnie doceniania w Europie. W tak rozumiany kontekst wpisują się właśnie badania autorki. a potrzeba gruntownego i dogłębnego zrozumienia uczenia się muzyki oraz poszukiwanie sposobów optymalizujących ten proces, skłoniło autorkę do szczególnego uwzględnienia oddziaływań edukacyjnych, opartych na założeniach teorii uczenia się muzyki E.E. Gordona w kontekście ich wpływu na kształtowanie się zdolności i kompetencji muzycznych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach wiele miejsca w światowym piśmiennictwie zajmują wyniki badań, które pokazują duże znaczenie oddziaływań muzyki na rozwój kompetencji językowej małych dzieci. Okazuje się, że warto jak najwięcej czasu i starań poświęcić na rozbudzanie u małych dzieci zdolności muzycznych, które poszerzają i stymulują aktywność poznawczą już w pierwszych latach życia. Książka wychodzi naprzeciw pilnym potrzebom w zakresie doskonalenia i rozbudowywania programów kształcenia specjalistów do prowadzenia bardziej ustrukturyzowanych i dostosowywanych do poziomu rozwoju i preferencji dziecka zajęć w ramach wychowania przedszkolnego. Będzie z pewnością cennym źródłem wiedzy oraz inspiracji zarówno dla praktyków zajmujących się wychowaniem muzycznym, jak i dla osób pragnących brać udział w tworzeniu nowych programów wychowania muzycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112310 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40641 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106292 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106394, 106395 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wybitne zdolności jako wymiar psychologiczny i pedagogiczny; Przeszkody w rozwoju zdolności - refleksja psychologa; Wytrzymałość w ujęciu regulacyjnej teorii temperamentu a podzielność uwagi w warunkach o różnym stopniu symulacji; Emocje i motywy zaangażowania w hippikę na podstawie analizy narracji; Model dziecka twórczego; Wyobraźnia twórcza a zdolności kierunkowe dzieci w wieku przedszkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103329/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37678 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31647 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63085 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91669, 91668 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi książki jest podzielony na trzy rozdziały, w których znajdują się artykuły stanowiące całość tematyczną. Rozdział pierwszy: Identyfikacja i kształcenie zdolności muzycznych obejmuje artykuły związane z aktywnością muzyczną. Drugi rozdział składa się z trzech artykułów poświęconych aktywności plastycznej, natomiast trzeci poświęcony został omówieniu koncepcji edukacji uczniów zdolnych w szkole
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100899/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi ważny punkt odniesienia dla wszystkich badaczy i osób zainteresowanych podobną tematyką. Stanowi wartościową podbudowę teoretyczną dla tworzącej się pedagogiki muzyki ukazując równocześnie wartość dydaktyczną metody E.E. Gordona w edukacji muzycznej dzieci na etapie wczesnoszkolnym. Autor zauważa potrzebę szerokiego spojrzenia na proces uczenia się muzyki. Wskazuje też na możliwość konsekwentnego prowadzenia diagnostyki wczesnego rozwoju muzycznego dziecka w połączeniu z metodycznie uporządkowaną kolejnością oddziaływania, wynikającą z dorobku empiryczno-teoretycznometodycznego teorii Gordona. W swojej pracy zajmuje się przede wszystkim umiejętnościami audiacyjnymi uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej i bardzo dokładnie rozpracowuje to zagadnienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy z serii tomików przeznaczonych dla rodziców, nauczycieli, wychowawców, może nawet starszego rodzeństwa - każdego, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak zmienia się sposób myślenia dziecka, kiedy, czego i w jaki sposób się ono uczy. "Kto chodzi do szkoły, dziecko czy uczeń? (...) W rozumieniu prawa dziecko, które znajduje się pod opieką instytucji oświatowej, to uczeń. Do szkoły oprócz "ucznia" chodzi także "dziecko" i to właśnie dziecko (...) jest przedmiotem tego opracowania. Uczeń zdobywa wiedzę, umiejętności, uczy się. Zadaniem szkoły jest doprowadzić do mierzalnego, na konkretnej skali, przyrostu wiedzy i umiejętności. Na przeszkodzie, aby zdobyć szkolne umiejętności, może stanąć "dziecko", które "uczeń" przyniósł do szkoły w tornistrze." O tym, jak można sprawić, by dziecko przyniesione w tornistrze nie tylko nie przeszkadzało, ale pomogło uczniowi traktuje własnie ta książeczka. Bohaterem tej opowieści jest uczeń przekraczający próg etapu edukacyjnego - rozpoczynający naukę w klasie IV szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108848 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108849 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła – przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109590/T.9 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49854 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39782 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64657 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116836 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej