Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(9)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(2)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Chojecka Elżbieta
(1)
Dominiak Monika
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Kaczmarek Longina
(1)
Kasińska Paulina
(1)
Liberska Hanna
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Nerło Mirosława
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy szkolni
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Psycholodzy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Dorastanie
(8)
Młodzież - dojrzewanie
(3)
Aspiracje
(1)
Dojrzewanie
(1)
Literatura dla dzieci i młodzieży
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież - aspiracje
(1)
Młodzież - patologie
(1)
Młodzież - plany życiowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nałogi
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Socjologia wychowania
(1)
Socjopedagogika
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Terakowska, Dorota
(1)
Uczeń - osiągnięcia szkolne
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: dzieło
"Córka czarownic"
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja i Dialog
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Guliwer
(1)
Małżeństwo i Rodzina
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Rm 033 p (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jakie są typy oporu młodego człowieka w okresie dorastania występujące w szkole i gdzie tkwią jego źródła to najczęściej zadawane pytania przez współczesnego nauczyciela oraz rodziców. Książka pomaga zrozumieć problematykę oporu, przedstawiając jego podstawy w aspekcie filozoficznym, psychologicznym i pedagogicznym. Prezentuje również wyniki badań, pozwalających stwierdzić, jakimi cechami charakteryzują się uczniowie marginalizowani w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38373 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63513 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem. Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania. Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych. Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji. W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych. Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej