Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Autor
Dąbrowska Anna
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Wilczyńska Elwira
(1)
Wróblewska Violetta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Kultura oralna
(3)
Bajki i baśnie
(1)
Egzaminy pisemne
(1)
Folklor
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Mitologia
(1)
Mowa
(1)
Młodzież
(1)
Pisanie
(1)
Pismo
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadpodstawowych
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Piśmienność młodzieży w epoce nowej oralności / Anna Dąbrowska. - Wydanie 1. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2023. - 254, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Autorka koncentruje się na problemach związanych z nabywaniem i doskonaleniem umiejętności tworzenia tekstu pisanego przez młodzież. Uwzględnia szeroki kontekst kulturowy, społeczny, poznawczy i edukacyjny tego procesu. Przygotowanie do obligatoryjnych egzaminów zewnętrznych odbywających się na zakończenie obowiązkowego etapu edukacji stanowi ważny element praktyki szkolnej. W jakim zakresie egzaminy umożliwiają diagnozę piśmienności młodzieży? Jak w świetle ich wyników przedstawiają się umiejętności piśmienne uczniów? Autorka udziela odpowiedzi na te pytania na podstawie analizy dokumentacji egzaminów gimnazjalnych oraz egzaminów ósmoklasisty. Badania ujawniły duże kłopoty młodzieży w konstruowaniu dłuższych wypowiedzi pisemnych, co może utrudnić pełne uczestnictwo w kulturze opartej na piśmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Paralele: Folklor - Literatura - Kultura)
Monografia zbiorowa „Bajka ludowa i nie-ludowa w badaniach interdyscyplinarnych” stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób współcześnie pojmuje się i bada bajkę ludową. To proste pytanie nie jest bezzasadne, jako że zainteresowanie bajką w ostatnich czasach wydaje się znaczne. Powstaje wiele filmów, spektakli i książek odwołujących się już w nagłówkach do tytułowej kategorii, ale niejednokrotnie trudno znaleźć między nimi jakieś bliższe związki poza daleko idącymi skojarzeniami z czarami, cudownością i niezwykłością. Być może w takim szerokim rozumieniu terminu jest zauważalny zwrot ku pierwotnemu znaczeniu słowa bajka, czyli bajać, kłamać, opowiadać nieprawdy. Pragnąc bliżej przyjrzeć się istocie tego problemu, zaproszono do zaprezentowania wyników swych badań nad bajką 18 przedstawicieli różnych dyscyplin (folklorystów, etnologów, kulturoznawców, literaturoznawców, teatrologów, filozofów, pedagogów), aby zobaczyć z ich perspektyw, czym jest bajka, co w rzeczywistości kryje się pod tym pojęciem i jakimi narzędziami można tę kategorię badać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42577 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej