Form of Work
Książki
(19)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(58)
unavailable
(5)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(9)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(11)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(5)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Author
Kierczak Urszula
(2)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brzeziński Włodzimierz
(1)
Colina Donatella
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Groffik Dorota
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Kumala Regina
(1)
Marczak Monika
(1)
Małolepszy Eligiusz
(1)
Newlaczyl Anna
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Nowocień Jerzy
(1)
Pasìčnik Volodimir Romanovič
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Turos Lucjan
(1)
Warchoł Krzysztof
(1)
Welsche Mone
(1)
Wieczorek Marta
(1)
Wilczkowska Anastazja
(1)
Wilczkowski Edward
(1)
Wlaźnik Kazimiera
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Żołyński Stanisław
(1)
Year
2020 - 2021
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(11)
Country
Poland
(20)
Language
Polish
(20)
Audience Group
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 2
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Licea
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Technikum
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Subject
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(7)
Kultura fizyczna
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Samokształcenie
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Agresywność
(2)
Autodestruktywność
(2)
Innowacje
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Religia
(2)
Socjoterapia
(2)
Służba więzienna
(2)
Twórczość
(2)
Więźniowie
(2)
Wolontariusze
(2)
Wychowanie
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Arnold, Thomas
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dozór elektroniczny sprawców przestępstw
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Eksperyment
(1)
Filmoterapia
(1)
Filozofia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
HIV
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Jan Paweł II
(1)
Kara (prawo)
(1)
Kara (psychol.)
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Kobieta
(1)
Korczak, Janusz
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Leczenie
(1)
Literatura
(1)
Logopedia
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Milczenie
(1)
Montessori, Maria
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nagrody
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nałóg
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika prenatalna
(1)
Pedagogika religii
(1)
Pedagogika rolnicza
(1)
Pedagogika samokształcenia
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedagogika szkolna
(1)
Pedagogika turystyki
(1)
Pedagogika wojskowa
(1)
Pedagogika zdrowia
(1)
Pedeutologia
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Subject: place
Europa
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Program nauczania
(2)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki
(1)
Słowniki
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(11)
Kultura fizyczna i sport
(11)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
20 results Filter
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 85643, 16850 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67113, 56882 (2 egz.)
Book
In basket
W niniejszym poradniku zamieszczono 120 scenariuszy zajęć. W każdym konspekcie podano: temat zajęć, zakres umiejętności ruchowych, przekazywanych wiadomości i kształtowanych postaw, miejsce zajęć, przy­bory do wykorzystania oraz dokładną charakterystykę czynności uczniów. Proponowane gry i zabawy zaczerpnięto z książki Romana Trześniowskiego Zabawy i gry ruchowe (w konspektach podano jedynie ich nazwy). Pozostałe – oparte na pomysłach własnych lub innych autorów – opisano szczegółowo. Mam nadzieję, że poradnik umożliwi realizację zadań określonych w podstawie programowej oraz ułatwi sprostanie wymogom postawionym nauczycielom edukacji wczesnoszkolnej w dziedzinie wychowania fizycznego. Podane przykłady metod i form pracy, ćwiczeń, zabaw, gier i całych scenariuszy powinny nie tylko pomóc w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego, ale także zachęcić do tworzenia własnych ciekawych rozwiązań metodycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 35420 (1 egz.)
Book
In basket
Powstanie tej publikacji poprzedziła głęboka refleksja autora w kierunku opracowania większej ilości scenariuszy zajęć, zgodnych z tematyką lekcji, zamieszczoną w programie nauczania dla klas IV–VIII szkoły podstawowej „Ruch – zdrowie dla każdego 2”. Jest to ukłon w kierunku nauczycieli wychowania fizycznego, szczególnie zaś tych, którzy wybrali mój program i realizują go w swoich szkołach. Mam nadzieję, że poradnik ten ułatwi pracę wszystkim nauczycielom wychowania fizycznego, korzystającym z niniejszego kompendium. Poradnik zawiera konkretne jednostki tematyczne, zawarte w osiemnastu aktywnościach fizycznych, występujących w rocznych planach pracy klas IV–VIII oraz w planach pracy zajęć do wyboru. Przedstawiono tu duży wy-bór typowych szkolnych aktywności fizycznych, takich jak: piłka nożna, pił-ka ręczna, unihokej, gimnastyka, lekkoatletyka z atletyką terenową, tenis stołowy, gry i zabawy ruchowe, gimnastyka korekcyjna, pływanie oraz edukacja zdrowotna. Znajdziemy tu również aktywności mniej popularne, a także nowoczesne formy ruchu, jak: nordic walking, aerobik, trening pila-tes, ultimate frisbee, korfball czy dart. W scenariuszach oprócz tematu wyszczególniono zadania szczegółowe w zakresie postaw, umiejętności i sprawności oraz wiadomości. Ponadto w konspektach uwzględniono metody, formy, przyrządy i przybory wykorzystane na lekcji. Przy poszczególnych scenariuszach zajęć podany został numer strony, wskazujący na konkretny temat zamieszczony w planie pracy w programie nauczania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52950 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35599 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 94925/Cz.1, 94924/Cz.1 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44288 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 35430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29875 (1 egz.)
Book
In basket
(Vademecum nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej.)
Materiały z przedmiotu wychowanie fizyczne - do pracy z nową podstawą programową, przygotowane przez ORE w Warszawie. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115561 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48276 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67140 (1 egz.)
Book
In basket
Nauczanie i wychowanie powinno być spójne i ciągłe na wszystkich etapach edukacji, dlatego program nauczania „Rusz się człowieku” jest doskonałą pod tym względem koncepcją kształcenia w dziedzinie wychowania fizycznego. Program „Rusz się człowieku” jest zgodny z celami kształcenia w zakresie wychowania fizycznego określonymi w obowiązującej podstawie programowej. Podstawa programowa wyznacza rolę i zadania szkoły, cele kształcenia, ogólny zakres umiejętności i kompetencji oraz wymagania ogólne i szczegółowe w formie treści nauczania dla poszczególnych przedmiotów w danym etapie edukacyjnym. Program nauczania stanowi opis sposobu realizacji celów i zadań z podstawy programowej, wskazuje metody i formy pracy nauczyciela, konieczne pomoce dydaktyczne, które służą realizacji celów kształcenia. Programy nauczania z poszczególnych przedmiotów stanowią Szkolny Zestaw Programów Nauczania, który powinien być spójny z programem wychowawczym i profilaktycznym szkoły. Program nauczania musi być możliwy do realizacji, dostosowany do bazy dydaktycznej, posiadanego sprzętu, bazy sportowo-rekreacyjnej oraz możliwości organizacyjnych szkoły. Wdrażane treści powinny uwzględniać potrzeby obiektywne (rozwojowe) oraz subiektywne (zainteresowania) uczniów, być efektem diagnozy osobniczej i grupowej, a także zawierać sugestie rodziców oraz nauczycieli innych przedmiotów. Stosowane metody realizacji treści muszą być adekwatne do poziomu rozwoju motorycznego, fizycznego, intelektualnego i psychicznego uczniów oraz ich wieku i płci.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114028 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51398 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 41256 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47697 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52362 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
All copies are currently on loan: sygn. 35153 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 51418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 67302 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
All copies are currently unavailable
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39025, 39024, 39023 (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 100942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 44110 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44394 (1 egz.)
Book
In basket
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: • percepcji i kontroli ciała; • równowagi i motoryki dużej; • koordynacji ręka–oko i motoryki małej; • sprawności grafomotorycznej; • sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier. Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka – nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 42275 (1 egz.)
Book
In basket
W latach 90-tych XX wieku w większości krajów świata przeprowadzono reformy oświatowe. Istotnym komponentem systemu edukacji szkolnej jest wychowanie fizyczne dzieci i młodzieży, skierowane na wzmocnienie zdrowia, polepszenie rozwoju fizycznego i sprawności ruchowej uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115853 (1 egz.)
Book
In basket
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Oddajemy w Państwa ręce kompleksową pomoc z zakresu logorytmiki – dziedziny łączącej terapię oraz profilaktykę logopedyczną z rytmiką i muzyką. Prezentowane zabawy mogą być wykorzystywane przez logopedów, terapeutów, a także nauczycieli przedszkoli, nauczania zintegrowanego i rytmiki. Publikacja została wzbogacona o zdjęcia dzieci wykonujących ćwiczenia logorytmiczne oraz o zapis nutowy wybranych ścieżek muzycznych. Przedstawione propozycje ułożone zostały według kolejności postępowania oraz stopnia trudności. Zabawy mają charakter uniwersalny, skierowane są do dzieci od 4. roku życia. Mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie lub jako pojedyncze zabawy uatrakcyjniające inne zajęcia. Atrakcyjność zajęć logorytmicznych polega na wszechstronnym rozwijaniu umiejętności dziecka. Logorytmika poprawia ogólną kondycję psychofizyczną dziecka, wyzwala aktywność i umożliwia odreagowanie napięć i negatywnych emocji, a przede wszystkim utrwala prawidłową artykulację, umuzykalnia, uwrażliwia.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
All copies are currently on loan: sygn. 52332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34889 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 9 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 102301/T.4, 102300/T.4 (2 egz.)
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 102302/T.4 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 47372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37624 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 37625 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31298 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43753 p (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 65320 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 62853 P 2,1 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 29700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 39590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 56793 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 59398 P 2,3 (1 egz.)
Book
In basket
Na całość książki składa się ponad 200 autorskich programów wybranych ze względu na ich różnorodność. Prawie połowa z nich została przedstawiona w poszczególnych rozdziałach podręcznika w ujednoliconej formie i przyporządkowana trzem głównym grupom wyodrębnionym ze względu na formę i przedmiot oddziaływań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano oddziaływania redukujące deficyty wychowawcze, w drugim - oddziaływania psychokorekcyjne, a w trzecim oddziaływania edukacyjne przez kulturę. Pozostała cześć programów została umieszczona w aneksie w skróconej formie. Uzyskane z poszczególnych zakładów karnych i aresztów śledczych materiały, po odpowiednim opracowaniu, stały się podstawą do stworzenia tego podręcznika, który, Autorka ma nadzieję, stanie się wartościowym materiałem nie tylko dla studentów i znawców problematyki resocjalizacyjnej i penitencjarnej, ale także będzie stanowić zachętę i inspirację do podejmowania dalszych działań dla praktyków.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 102773 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 46611 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38380, 36883 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 31537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 43791 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 61959 P 4,4 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 106531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48911, 48788 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 45165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 64098 (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowany Czytelnikowi Leksykon resocjalizacji stanowi zbiór kilkudziesięciu alfabetycznie ułożonych haseł, które dotyczą: etiologii, symptomatologii, typologii, diagnostyki niedostosowania społecznego, a przede wszystkim profilaktyki społecznej i resocjalizacji oraz zjawisk związanych z patologiami społecznymi, zachowaniami ryzykownymi i przestępczością. W oddzielnych hasłach omówiono problematykę zachowań dewiacyjnych w rodzinie i szkole, wskazując na ich skutki i możliwości przeciwdziałania im. Znajdujące się w leksykonie hasła obejmują także aspekty prawne i organizacyjne, dotyczące historii, współczesnej polityki reintegracji społecznej w Polsce oraz funkcjonowania placówek i instytucji resocjalizacyjnych. Znaczną uwagę poświęcono zagadnieniom kary pozbawienia wolności, a zwłaszcza resocjalizacji penitencjarnej osób starszych, niepełnosprawnych, niebezpiecznych, uzależnionych czy skazanych za zabójstwa lub przestępstwa seksualne. Istotną częścią opracowania jest również omówienie wszystkich stosowanych w resocjalizacji terapii. Każde hasło zawiera odwołania bibliograficzne.
This item is available in 6 branches. Expand the list to see details.
Czytelnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 105671 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 48370 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38796 P (43) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 32237 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 44919 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
There are copies available to loan: sygn. 63903 P 4,5 (1 egz.)
E-book
In basket
Celem tej książki jest przybliżenie relacji między sportem i pedagogiką, a dokładniej ukazanie związków nauk o sporcie z naukami o wychowaniu. Przedstawia ona panoramę pojęć, problemy występujące w teorii i praktyce, a także perspektywy badań pedagogicznych w sporcie. Została napisana z myślą o potrzebach środowisk akademickich, które w swych zadaniach ustawowych mają kształcenie studentów w zakresie organizacji i funkcjonowania sportu we współczesnej cywilizacji i kulturze. Uczelnie obowiązek kształcenia studentów łączą z badaniami naukowymi prowadzonymi na rzecz sportu jako zjawiska społecznego i kulturowego. Sport nowożytny mający ponad stupięćdziesięcioletnią tradycję jest współcześnie dynamiczną formą życia społecznego. Wymaga przez to ciągłej uwagi środowiska naukowego oraz permanentnego doskonalenia własnych instytucji. (…) W książce zaprezentowano genezę i historyczny rozwój nauk o kulturze fizycznej. Przeprowadzono opis i przegląd zdarzeń, faktów budujących wiedzę na temat wychowania fizycznego. To ono było inspiracją i dało początek rozwoju pedagogiki sportu. Ukazano rozwój nauk o kulturze fizycznej na tle dynamicznie rozwijającego się sportu na przełomie XX i XXI wieku. Przedstawiono rozwój nauki o sporcie oraz sposoby utrwalania jej pozycji w systemie nauk. Książka jest próbą ukazania nowych przestrzeni badań pedagogicznych w sporcie. Wskazuje nowe kierunki myślenia pedagogicznego w sporcie i o sporcie, ukazuje rolę sportu jako środka wychowania dla przyszłości. W rzeczywistości współczesnej sport zdecydowanie zdominował aktywność fizyczną na tyle, że nauka o nim wyodrębniła się jako subdyscyplina w naukach o kulturze fizycznej. Wszelkie wytwory badawcze i praktyczne działania, w tym technologia treningu sportowego mieszczą się w empirycznej pedagogice sportu. Jest ona uszczegółowieniem ogólnej teorii pedagogicznej, jej założeń, prawidłowości i globalnych praw wraz z mechanizmami usytuowanymi w sporcie. Trening sportowca jest procesem pedagogicznym, obejmuje sferę dydaktyczną i wychowawczą. Dlatego istnieje potrzeba utrwalania dorobku pedagogiki sportu w zakresie nauk o kulturze fizycznej i praktyce sportowej. Obejmuje ona genezę i rozwój pedagogiki sportu w Polsce. Ukazuje przeobrażenia współczesnego sportu i rolę współzawodnictwa we współczesnej kulturze. Prezentuje zasady i metody edukacyjne w treningu sportowym oraz sylwetkę trenera jako jego organizatora. Kładzie akcent na takie kształtowanie postaw wobec sportu, aby służył on celom ogólnowychowawczym. W procesie tym istotną rolę odgrywa olimpizm jako źródło wartości uniwersalnych. Myślenie pedagogiczne w sporcie powinno być ukierunkowane na kształtowanie zdolności rozumienia i refleksyjnego traktowania sensu sportu jako fenomenu cywilizacyjnego wpływającego na obraz współczesnego świata.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again