Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(9)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(15)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Banach Czesław
(1)
Beda Karolina
(1)
Białek Kinga
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Frania Monika
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Paluch Michał
(1)
Sochal Barbara Janina
(1)
Swat-Pawlicka Magdalena
(1)
Widelak Dariusz
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Temat
Nauczyciele
(5)
Pedagogika
(4)
Kształcenie
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Demokracja
(2)
Oświata
(2)
Przedszkola
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoła Edukacji (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności ; Uniwersytet Warszawski)
(2)
Szkoły
(2)
Blended learning
(1)
Czytanie
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
E-learning
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Niemierko, Bolesław (1935- )
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Okoń, Wincenty (1914-2011)
(1)
Organizacja pracy
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Prawa dziecka
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Płeć
(1)
Relacje nauczyciel-uczeń
(1)
Rodzice
(1)
Sturm, Johannes (1507-1589)
(1)
Szkoły przywięzienne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Ławka szkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Czechy
(1)
Niemcy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Raport z badań
(2)
Debata
(1)
Opracowanie
(1)
Portfolio
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór tekstów zawartych w tej książce dotyczy szeroko pojętej edukacji w sytuacji gwałtownych zmian jej kontekstów politycznych, kulturowych i gospodarczych po 1989 roku w Polsce. (...) Na nasze polskie i regionalne przeobrażenia "socjalizmu" w demokrację, gospodarkę rynkową i otwarcie na Zachód nałożyły się globalne procesy technologiczne, ekonomiczne, informacyjne, komunikacyjne i kulturowe porzucania epoki nowoczesności na rzecz epoki ponowoczesnej, a w kulturze i nauce trwał i trwa zwycięski pochód postmodernizmu - jako zwycięski wobec oświecenia i pozytywizmu sposób myślenia, wartościowania i zachowań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105854 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48374 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 447.)
Publikacja poświęcona jest edukacji więźniów, uwarunkowaniom i jej skuteczności w trzech krajach europejskich: Polsce, Niemczech i Czechach. Całość pracy została podzielona na dwie części ľ teoretyczną i empiryczną. W pierwszej części w rysie historycznym zakreślono wartość i znaczenie szkół przywięziennych w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym, podkreślając przy tym: miejsce i zadania pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie penitencjarnym w świetle współczesnych nurtów dydaktyczno-pedagogicznych, rozwój szkolnictwa przywięziennego obejmujący okres od II wojny światowej aż do czasów obecnych na ziemiach polskich, niemieckich i czeskich z uwzględnieniem podstaw prawnych i bogatej statystyki oraz ukazano trendy progresji edukacji więziennej zarejestrowane w wymienionych państwach. Druga część została poświęcona prezentacji wyników empirycznych wraz ze szczegółowymi analizami jakościowymi oraz ilościowymi zewnątrz- i wewnątrzgrupowymi, uzupełnionymi statystycznymi testami nieparametrycznymi, interpretacją psychopedagogiczną oraz symulacją komputerową uwzględniającą algorytm opracowany metodą Krefft. Przechodząc do bardziej szczegółowych poszukiwań, podjęto próbę określenia, w ujęciu teorii Ervinga Goffmana, emocjonalnego klimatu pracy nauczyciela w szkole przywięziennej, wzajemnych stosunków między kadrą nauczającą a uczącymi się więźniami, a także efektów zastosowanych metod dydaktycznych. Całość kończą wnioski i rekomendacje. Unikatową cechą publikacji jest porównawcza analiza kształcenia więźniów w trzech różnych systemach penitencjarnych oraz wykorzystanie tekstów źródłowych i archiwaliów. Publikacja kierowana jest do naukowców zajmujących się edukacją z perspektywy komparatystycznej i resocjalizacyjnej, studentów kierunków pedagogicznych i prawnych oraz praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47828 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38332 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45844 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51487 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105322 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47865 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31838 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej