Form of Work
Książki
(8)
E-booki
(2)
IBUK Libra
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(17)
unavailable
(3)
Branch
Wypożyczalnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Author
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Barabasz Grażyna
(1)
Chobot-Kłodzińska Marzanna
(1)
Futyma Sławomir
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Paszenda Iwona
(1)
Petlák Erich
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Sobótka Artur
(1)
Szada-Borzyszkowska Jolanta
(1)
Witkowski Tomasz
(1)
Włodarczyk Rafał
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Śliwerski Andrzej
(1)
Year
2020 - 2021
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Krytycyzm
(8)
Nauczanie
(4)
Uczenie się
(3)
Dziecko
(2)
Innowacje
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagogika
(2)
Agresywność
(1)
Antypedagogika
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Bunt
(1)
Design thinking
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dylak, Stanisław
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Eksperymenty
(1)
Gender
(1)
Grywalizacja
(1)
Humor
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Język angielski
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komiksy
(1)
Konopnicka, Maria
(1)
Konstruktywizm (filoz.)
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie otwarte
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolingwistyka
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
Origami
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pluralizm religijny
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Płeć
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Religia
(1)
Socjalizacja
(1)
Stres pourazowy
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wykształcenie
(1)
Zajęcia terenowe
(1)
Śmierć
(1)
Świetlice socjoterapeutyczne
(1)
Subject: place
Finlandia
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(1)
11 results Filter
Authority data
Krytycyzm (hasło przedmiotowe)
(termin podrzędny) zob. też hasło szersze Postawy (hasło przedmiotowe)
zob. też Poznanie (hasło przedmiotowe)
Nieużywane formy hasła: Myślenie krytyczne
Book
In basket
(Edukacja dla Mądrości)
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko. Prof. dr hab. Stanisław Dylak.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116335 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 52837 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka przedstawia sposoby odróżniania psychopedagogicznych mitów od teorii oraz praktyki edukacyjnej i terapeutycznej opartej na wynikach rzetelnych badań. W opracowaniu wyjaśniono m.in.: - psychologiczne mechanizmy ulegania złudzeniom poznawczym w ocenianiu i podejmowaniu decyzji oraz - zjawiska ulegania wpływom twórców i propagatorów twierdzeń oraz praktyków stosujących metody, które nie znalazły dostatecznego poparcia w wynikach poprawnie przeprowadzonych testów. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115733 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 276)
Bez wątpienia wszystkich zaangażowanych w tę publikację autorów łączy osoba Profesora Stanisława Dylaka, którego liczba publikacji jest imponująca, a składa się na nią wiele książek i dziesiątki artykułów zamieszczonych w renomowanych czasopismach. Innym bardzo ważnym elementem, który wskazuje na potrzebę podjęcia refleksji o myśleniu wydaje się sytuacja polskiej edukacji, która znajduje się w procesie nieustannej transformacji. W istocie, początek XXI wieku obrodził w rozmaite manifesty, wszechobecną krytykę, a z drugiej strony olbrzymią chęć zrozumienia mechanizmów funkcjonowania świata. Działania naukowe Dostojnego Jubilata zdają się wychodzić naprzeciwko wyłaniającym się coraz to nowym, albo wciąż tym samym, problemom, lecz w nowym opakowaniu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 115447 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja zawiera nowatorskie metody i techniki pracy z uczniem, które nawiązują do uczenia się przez dociekanie, czyli zadawanie pytań. Są to: metoda dociekań filozoficznych, myślenie krytyczne, metoda design thinking, czyli metoda myślenia projektowego, metoda eksperymentalna - uczenie się przez dociekanie, lekcje w terenie oraz grywalizacja.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 116486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 42486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 48888 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
All copies are currently on loan: sygn. 67609 P 3,2 (1 egz.)
Book
In basket
Ta książka może stanowić doskonały materiał do samokształcenia, jak również do prowadzenia szkoleń nauczycieli w większych grupach w zakresie innowacyjnego podejścia do edukacji. W interesie uczących się jest, aby w szkole otrzymali szansę do wykazania się aktywnością, a nie tylko biernego słuchania i pamięciowego utrwalania treści edukacyjnych. Do tego potrzeba przygotowanych nauczycieli gotowych zmniejszyć liczbę zajęć prowadzonych metodą podającą, która - jak pokazują badania - jest jedną z najmniej efektywnych metod dydaktycznych. Odpowiedź na pytanie - czym można zastąpić metodę podającą? - znajduje się na kartach tej książki.
This item is available in 5 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 114692 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
There are copies available to loan: sygn. 50884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
All copies are currently on loan: sygn. 40833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 34047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 47272 (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
W książce omówiono popularne tezy, niepoparte wynikami naukowych badań empirycznych, i mity na temat metod nauczania, wychowania, pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Przedstawiono psychologiczne mechanizmy i wyjaśniono, dlaczego łatwo dać się uwieść pseudonauce, kierując się dobrymi intencjami. Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, psychologów, pedagogów, terapeutów pedagogicznych i rodziców uczniów. Zainteresuje również studentów kierunków nauczycielskich, psychologii, pedagogiki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 40761 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
There are copies available to loan: sygn. 33595 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46875 (1 egz.)
Book
In basket
Tytułowe transgresje należy rozumieć bardzo szeroko: jako przekraczanie granic, realnych i umownych - symbolicznych, psychologicznych, społecznych, materialnych. Tym, co pozwala pokonać bariery, jest edukacja, pojmowana multidyscyplinarnie, jako dziedzina wymagająca kontekstu pedagogicznego, psychologicznego, socjologicznego, a także - filozoficznego. Tom drugi Transgresji w edukacji stanowi kontynuację zakończonego dużym powodzeniem przedsięwzięcia podjętego przez profesora Wiktora Żłobickiego w tomie pierwszym (pod takim samym tytułem).
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Piła
There are copies available to loan: sygn. 110217/T.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46213 (1 egz.)
E-book
In basket
W publikacji podjęto zagadnienie myślenia krytycznego pojmowanego jako proces, w którym uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności, jak mądrze postępować i dokonywać uzasadnionych wyborów. Współcześnie zalew informacji medialnej wymusza kształcenie podejścia krytycznego, aby nie stracić rozeznania w świecie i móc obronić się przed przeciążeniem informacyjnym. Autorka zakłada, że możliwe, a nawet konieczne jest przenoszenie filozoficznych dociekań na temat myślenia krytycznego na podstawowe, codzienne kompetencje, w które wyposażamy każde dziecko. Propozycje metodyczne, zawierające ćwiczenia i projekty, przeznaczone są do edukacji w zakresie szkoły podstawowej. Dla edukacji wczesnoszkolnej (klasy 1–3) zaprezentowano ćwiczenia mające na celu zaszczepić dzieciom nawyk uważności, zadawania pytań i intelektualnej odwagi – umiejętności niezbędne w kształceniu krytycznego myślenia. Natomiast do uczniów klas 4–8 skierowano kilkanaście projektów kształtujących samodzielne myślenie, poszukiwanie, badanie, sprawdzanie, wybieranie, ocenianie, rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji i tworzenie. Książka odznacza się jasnością prowadzonego wywodu – zgodnie z McLuhanowską maksymą: „przekaźnik jest przekazem”. Sens praktyczny publikacji nadaje jej wyraźny charakter dydaktyczny, wręcz instruktażowy. prof. dr hab. Stanisław Dylak W serii ukazały się: E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości dziecka. Koncepcja i wskazówki metodyczne E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej E. Płóciennik, Rozwijanie mądrości w praktyce edukacyjnej. Scenariusze zajęć dla młodzieży J. Sternberg, L. Jarvin, E. L. Grigorenko, Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu. Jak zapewnić uczniom sukces Płóciennik, Mądrość dziecka. Predyspozycje – przejawy – perspektywy wspierania A. Pobojewska, Edukacja do samodzielności. Warsztaty z dociekań filozoficznych. Teoria i metodyka
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
Oddajemy do rąk Czytelników książkę ze świadomością, iż podjęte w niej tematy warto potraktować jako punkt wyjścia do dalszych, własnych studiów i poszukiwań. Opracowanie teoretyczne oraz analiza wyników badań nauko¬wych umożliwi orientację w rzeczywistości pedagogicznej, a także pozwoli na wytyczenie optymalnych perspektyw zmian dotyczących edukacji dziecka. Ze Wstępu Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Czarnków
There are copies available to loan: sygn. 38327 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
There are copies available to loan: sygn. 46719 (1 egz.)
E-book
In basket
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again